Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Wat vinden jullie van de naam:

Felix

Oeh... dat smaakt! De associatie met het kattevoer-merk dus, sorry!
Ja, daar kwam ik even later pas achter. Had er nog helemaal niet bij stil gestaan! :o Jammer wel..

De betekenis is ook erg mooi: Vruchtbaar, gelukkig, geluk brengende.

@Blindje: Cas (casper), Raf (Rafael), Seb (Sebastiaan), Kai, Kick, Ian, Fin, Mat (mattias).....Nic(k)
quote:@Blindje: Cas (casper), Raf (Rafael), Seb (Sebastiaan), Kai, Kick, Ian :$, Fin, Mat (mattias).....Nic(k)
Pepijn en

Menno

Istvan

Berend

Michiel

Machiel

Jeroen

Jelmer

Jesmer

Olivier

Tobias

Lucas

Jonas

Ruben

Thomas

Joris

Boris

Jesper

Jurgen

Hugo
Leuk al die namen.

Felix viel inderdaad af. Toch teveel miauwwww;):D

Nu Friso. Wat vinden jullie?
Hallo!

Ik vind Friso op zich een leuke naam, die goed bij Pepijn past, maar het doet me toch meteen aan Prins Friso denken..... Niet de meest charmante man.

Ik weet niet of je nog tips wilt, maar wat dacht je van Duco?
Fleur,

Friso en Pepijn klinkt inderdaad goed, ik vind Friso niet echt een leuke naam maar dat heeft verder niets met de prins te maken alhoewel dat wel mn eerste associatie is, maar goed zo heb je bij elke naam wel wat natuurlijk! Bovendien vind ik dat het niet uitmaakt wat andere vinden, het is jullie kindje!!

Wat vind je anders van:

Viggo of Figo (ik geef de voorkeur aan de eerste spelling en leuke associaties :P)

Olaf

Florian

Mats

Marnix

Thijmen

Maxim

Zit daar iets bij wat je leuk vind??
quote:

Felix viel inderdaad af. Toch teveel miauwwww;):D

Jammer, ik vind Felix een hele mooie naam!

Floris een leuk alternatief? Wel wat minder origineel...
Graag hoor ik waaraan jullie denken bij de naam (dus type kind/ouders)

Jakob -roepnaam Jake (dus op zn engels)

Dit is favoriet van manlief, ik wil het liefst Noah maar dat vind hij weer niet leuk omdat Noa bij de meiden zo populair is.

Groetjes, Koriaan
quote:

Fleur,

Friso en Pepijn klinkt inderdaad goed, ik vind Friso niet echt een leuke naam maar dat heeft verder niets met de prins te maken alhoewel dat wel mn eerste associatie is, maar goed zo heb je bij elke naam wel wat natuurlijk! Bovendien vind ik dat het niet uitmaakt wat andere vinden, het is jullie kindje!!

Wat vind je anders van:

Viggo of Figo (ik geef de voorkeur aan de eerste spelling en leuke associaties :P)

Olaf

Florian

Mats

Marnix

Thijmen

Maxim

Zit daar iets bij wat je leuk vind??

Hallo Anouk,

Het is dus niet voor mijzelf. Zus bevalt over paar maandjes van derde kindje en ze is deze keer inspiratie-loos qua namen. Iedereen mag meehelpen en ideeen opdoen.:D

Wat ik heel leuk vond is dat in jou lijstje van namen, ook door mijn zus of zwager is genoemd! Bijna allemaal! Zit je toch op dezelfde lijn! Leuk.

Deze zijn het dus allemaal niet geworden. Misschien heb jij nog meer naam-ideeen?

Friso was intussen ook afgekeurd.

Jelmer. Leuk?
quote:Graag hoor ik waaraan jullie denken bij de naam (dus type kind/ouders)

Jakob -roepnaam Jake (dus op zn engels)

Dit is favoriet van manlief, ik wil het liefst Noah maar dat vind hij weer niet leuk omdat Noa bij de meiden zo populair is.

Groetjes, Koriaan

Namen zoals:  Alexia, Felicia, Amalia, Luana... denk ik toch al gauw aan aandachtsbuurt-kinderen.:P

Maar laten dit nou allemaal prinsesjes zijn of een andere aderlijke titel!

Kortom: Het type kind/ouders zegt volgens mij niet zoveel.

Uitzonderingen daar gelaten.

Ik vind Noah wel leuker dan Jake. Maar het is inderdaad een vrij populaire (meisjes)naam.

Jake vind ik te engels. Jakob vind ik leuk!:)
quote:

Hallo Anouk,

Het is dus niet voor mijzelf. Zus bevalt over paar maandjes van derde kindje en ze is deze keer inspiratie-loos qua namen. Iedereen mag meehelpen en ideeen opdoen.:D

Wat ik heel leuk vond is dat in jou lijstje van namen, ook door mijn zus of zwager is genoemd! Bijna allemaal! Zit je toch op dezelfde lijn! Leuk.

Deze zijn het dus allemaal niet geworden. Misschien heb jij nog meer naam-ideeen?

Friso was intussen ook afgekeurd.

Jelmer. Leuk?

Jelmer vind ik een hele leuke naam! En past ook wel bij Pepijn. Je hebt het trouwens over het derde kindje, hoe heet het brusje van Pepijn dan? Is wel handig om te kijken of het daar ook bij past!

Ik doe nog een poging:

Jesper

Huub

Bastiaan

Milo

Mees

Joep

Tycho

Jorit

Dorian

Arthur

Miel

Wat vinden ze daarvan??
Pepijn heeft nog een zusje. Ik wou liever haar naam niet hier neerzetten. Je weet tenslotte nooit wie er mee leest.

Ik zal je nieuwe lijstje met namen voorleggen. Bedankt!
Meisje zijn we al uit...maar jongensnaam blijft lastig. Manlief is voorstander van Christoph of Roemer, ik van Cas. Dat vindt hij te populair. Nu moet ik zeggen dat ik langzaam wel aan het wennen ben aan Roemer, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat het dé naam is. Hebben jullie ideeen voor namen die hierbij aansluiten, zodat we alletwee er een goed gevoel bij hebben?
Reiner

Remmert

Jelmer

Elmar

Tristan

Poe.... wel moeilijk hoor!
Ja, het is inderdaad lastig. Basten vind ik ook leuk, zit wel een beetje in de Roemer hoek.
quote:

quote: brite reageerde

@Blindje: Cas (casper), Raf (Rafael), Seb (Sebastiaan), Kai, Kick, Ian :$, Fin, Mat (mattias).....Nic(k)

:D, die is niet echt meer origineel denk ik. ;)

Ik vind Fin nog steeds erg leuk, maar krijg manlief niet omgepraat, snik ;(.
Ik ben helemaal niet bezig met nog een kindje, maar wel altijd met namen ;)

Nu vind ik de jongensnamen

Fender en

Fedde

Helemaal te gek.

Misschien dat iemand anders dit ook vind?

Ook vind ik Espen nog steeds een mooie naam. Net als Merlijn en Viggo.

X
Oh ja, ook mooi:

Ilvar

Ivar

Ivan

Thor

Fjodor
Pepijn vind ik trouwens ook een geweldige naam ( zo had onze oudste geheten als zij een piemeltje had gehad)

Kay vind ik ook mooi ( had dan haar tweede naam geweest)

Roemer lees ik net en ken ik ook, is een heel ouder naam vind ik ook erg mooi.

Mss is Rune een optie?
Dorian vond ik destijds ook mooi, maar vond het net altijd eventjes iets te meisjesachtig klinken
Dorian vond ik destijds ook mooi, maar vond het net altijd eventjes iets te meisjesachtig klinken
Laatste keer hoor ;)

Roman en Matisse

Ook mooi!!
quote:He anouk,

leuke namen!

Myrdin had ik idd al op mijn lijstje staan enBryn vind ik erg mooi staat er nu ook op.

MYRDIN is echt een te gekke naam. DOEN! Krijg er alleen maar positieve reacties op ( of men durft gewoon niets vervelends erover te zeggen, dat kan ook ;) ) Maar het is idd e oorspronkelijke keltische naam van Merlijn de tovenaar.

Onze zoon heet zo. En ik ben er nog steeds super blij mee. Het is ook een echte Myrdin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven