Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:05:

1. dat denk je of dat weet je ?

2.Gewoon, geluid..... ik ga even uit van samenwonen of héél veel samen zijn. Praten, muziek, boek omslaan...gewoon...geluid van iemand anders wat jij niet aan en uit kan zetten. Geen moeite met prikkels ?

3...

4.Ik heb weleens gelezen dat iemand hier je uitnodigde ( of bij jou langs wou komen ) maar dat het jouw dag was om je keuken schoon te maken. Visite die een dag blijft zitten....en ook nog mee wil eten. Niet jouw schema in de war? Heb je geen " last " van?

1. Dat weet ik zeker. Ik let er zelf ook niet op hoe dingen neergezet worden.

2. Praten vind ik gezellig. Ik ben zelf een muziekliefhebber. Door het oorsuizen heb ik meer behoefte aan afleiding van geluid gekregen.

4. Niet goed gelezen. Ik kon haar gedrag niet plaatsen. Daarom zocht ik een stomme uitvlucht, zoals ik al zei. Ik ben niet zo rigide dat niet tegen onverwachtse dingen kan. Mee-eten zou ik ook gezellig vinden. Vooral als ik gekookt heb, ook als het visite van mijn vriendin zou zijn.
Die test over lichaamstaal is echt waardeloos. Totaal niet relevant. Dat over handdruk bijvoorbeeld. Gaat echt nergens over.

Oh ik had bijna alles fout. Lekker belangrijk.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:15:

[...]

4. Niet goed gelezen. .Ik had het niet over de mevrouw van de koffie, hans , ik had het over Jamijn , als ik het me goed herinner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:09:

Hans, je focust verkeerd , echt waar. Kan je niets aan doen, maar het voelt ....hoe moet ik het zeggen..... bot.En dat zeg jij? Ik vind jou juist ontzettend bot reageren in dit topic.
@Hans: negeer je bewust mijn postings? Zo ja, meldt het dan even, scheelt me een hoop tikwerk voor niets nl
Off-topic: BGB, nu snap ik ook hoe je op het motto van Eleonora bent gekomen. Ik vind hem briljant!

Hans, ik lees wat mee maar heb verder weinig toe te voegen. Ik hoop dat je wat aan de adviezen hebt.
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:17:

[...]

En dat zeg jij? Ik vind jou juist ontzettend bot reageren in dit topic.BGB is direct, open en eerlijk. Ik denk dat Hans veel meer heeft aan realistische postings dan aan berichtjes die een sprookje voor hem spinnen.
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:16:

Die test over lichaamstaal is echt waardeloos. Totaal niet relevant. Dat over handdruk bijvoorbeeld. Gaat echt nergens over.

Oh ik had bijna alles fout. Lekker belangrijk.

Lichaamstaal is op zich wél relevant bij het vinden van een partner en het onderhouden van (liefdes)relaties.

Als Hans niet weet of iemand kijkt uit ( sexuele )belangstelling of omdat hij irritant met zijn voet tikt, om maar eens wat te noemen, dan ga je al meteen de mist in.

Degene die" leidt " heeft de vóórste hand, trouwens.
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:17:

[...]

En dat zeg jij? Ik vind jou juist ontzettend bot reageren in dit topic.

Ach, dat vind je me overal doen, dus wat dat aangaat.

Lullig gezegd , maar tegen een autist moet je iets niet bloemig omschrijven.

Iets is niet een beetje verkeerd maar verkeerd. Met dat eerste kunnen de meeste autisten namelijk niets .
quote:dorinke schreef op 26 augustus 2009 @ 20:18:

Off-topic: BGB, nu snap ik ook hoe je op het motto van Eleonora bent gekomen. .Hoezo dat dan ineens ?
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:18:

@Hans: negeer je bewust mijn postings? Zo ja, meldt het dan even, scheelt me een hoop tikwerk voor niets nl Nee, ik negeer je postings niet. Maar ik wil wel graag bedenktijd. Ik reageer niet altijd in volgorde van tijd waarin de postings geplaatst zijn. Op postings waarop ik vrij direct het antwoord weet, reageer ik sneller dan, op postings waar ik nog moet over nadenken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:21:

[...]

Ach, dat vind je me overal doen, dus wat dat aangaat.

Lullig gezegd , maar tegen een autist moet je iets niet bloemig omschrijven.

Iets is niet een beetje verkeerd maar verkeerd. Met dat eerste kunnen de meeste autisten namelijk niets .Tuurlijk joh.
(Ik zie nog steeds dat het openingspost te lang is)
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:23:

[...]

Nee, ik negeer je postings niet. Maar ik wil wel graag bedenktijd. Ik reageer niet altijd in volgorde van tijd waarin de postings geplaatst zijn. Op postings waarop ik vrij direct het antwoord weet, reageer ik sneller dan, op postings waar ik nog moet over nadenken.Okay Dan type ik gewoon door
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:23:

[...]

Tuurlijk joh.Niet mee eens ? Dan moet je dát tikken.... ( en dat bedoelde ik dus; de gemiddelde autist zal denken dat hij/zij nu gelijk krijgt van jou . Ik weet wel beter. )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 20:22:

[...]

Hoezo dat dan ineens ?

Nou, omdat je beschrijft hoe gedrag letterlijk genomen kan worden zonder de betekenis of het geheel te zien. Door jouw omschrijving van een mogelijke reactie (ik heb op 23 jan aardappels gebakken, met jus etc) moest ik opeens weer aan dat motto denken. (De een ziet geklutste eieren, boter, suiker en meel en de ander zegt, heee.....cake aan het bakken? ).

Maar misschien ben ik te cryptisch óf teveel off-topic bezig. Dan excuus
anoniem_88075 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 20:29
Reden: motto erbij gezet, voordat het helemaal onduidelijk blijft
% gewijzigd
BGB,

Ik ben niet dusdanig zwaar autistisch dat ik niet zou zien dat Shining's "Tuurlijk joh" sarcasme of ironie bevat, in elk geval niet letterlijk op jou reageerde. Ik ben echt niet dom, hoor.
Ik vind de toon in dit topic niet meer zo heel plezierig. En ik vind niet dat je anders moet gaan posten als je het tegen een autist hebt, BGB. Het lijkt mij ieders eigen verantwoordelijkheid (autistisch of niet) om postings letterlijk, figuurlijk dan wel verkeerd op te vatten. Die verantwoordelijkheid hoef jij Hans of wie dan ook niet uit handen te nemen, zoals hijzelf al aangaf. Daarbij verdedigt hij zichzelf ook nog ("zo autistisch ben ik niet"), wat m.i. niet nodig is. Hoe autistisch Hans is, of welke andere forummer dan ook, is iets wat jij noch ik kan zien van achter je beeldscherm. Zelfs met een paar testjes niet. Zo.

(Ik ben geloof ik behoorlijk boos. Zeg het er maar even bij, voor alle autisten en beeldschermstaarders onder ons.)
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:08:

Een relatie gedeeltelijk om de seks. Besef je dat in een relatie seks voor een groot deel gaat om het delen van intimiteit? Dat het veel meer is dan lichamelijke behoeftebevrediging? Dat het vooral heel veel geven is (dus niet zoveel minuten beftijd oid, maar emotioneel geven)?

Seks is inderdaad een intiem iets. En of het behoeftebevrediging is kan volgens mij per persoon verschillen (een one-night-stand zonder dat er een relatie is, of: geen relatie? dan ook geen seks). En bij seksuele handelingen denk ik echt niet in tijd hoor. Ik vind het niet onbelangrijk dat mijn sekspartner (of relatiepartner) geniet van seks.

En het kan bot overkomen hoe ik reageer, en ik weet dat ik botter, zwaarder overkom op het forum (misschien al helemaal in dit topic) dan IRL.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:27:

BGB,

Ik ben niet dusdanig zwaar autistisch dat ik niet zou zien dat Shining's "Tuurlijk joh" sarcasme of ironie bevat, in elk geval niet letterlijk op jou reageerde. Ik ben echt niet dom, hoor.Precies. BGB doet alsof een autist oerstom is en je die persoon moet aanspreken op het niveau van een kind van een jaar of 6.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:27:

BGB,

Ik ben niet dusdanig zwaar autistisch dat ik niet zou zien dat Shining's "Tuurlijk joh" sarcasme of ironie bevat, in elk geval niet letterlijk op jou reageerde. Ik ben echt niet dom, hoor.Het gaat ook niet om dóm, maar heel veel autisten begrijpen cynisme , sarcasme , etc. niet, Hans.
quote:zoe73 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:36:

Ik vind de toon in dit topic niet meer zo heel plezierig.

Het is niet plezierig omdat er geen fluwelen handschoentjes worden gebruikt en rookgordijnen worden opgeworpen?

Al jaren lees ik hier berichtjes dat Hans zo leuk is dat hij best wel een relatie krijgt als hij een beetje durft.

Ik heb Hans een hoop zien overwinnen (oa angst voor seks. contact), maar ik denk echt dat een relatie er niet in zit voor Hans.

Niet omdat Hans niet aardig is, maar omdat Hans er bepaalde vaardigheden voor mist.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:39:

[...]

Ik heb Hans een hoop zien overwinnen (oa angst voor seks. contact), maar ik denk echt dat een relatie er niet in zit voor Hans.

Niet omdat Hans niet aardig is, maar omdat Hans er bepaalde vaardigheden voor mist.Huh? En dat denk jij te kunnen zeggen omdat je Hans 'kent' van een forum?
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 20:37:

[...]

Precies. BGB doet alsof een autist oerstom is en je die persoon moet aanspreken op het niveau van een kind van een jaar of 6.

Nou, als ik al iets niet doe, is een autist per definitie oerstom vinden.

Rekening houden met de beperkingen van een autist ( en die zijn voor iedere autist anders .( Ik heb Hans al eerder gevraagd of hij zich in dingen herkende. ) is niet hetzelfde als hem kinderlijk behandelen.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:36:

[...]

Seks is inderdaad een intiem iets. En of het behoeftebevrediging is kan volgens mij per persoon verschillen (een one-night-stand zonder dat er een relatie is, of: geen relatie? dan ook geen seks). En bij seksuele handelingen denk ik echt niet in tijd hoor. Ik vind het niet onbelangrijk dat mijn sekspartner (of relatiepartner) geniet van seks.

En het kan bot overkomen hoe ik reageer, en ik weet dat ik botter, zwaarder overkom op het forum (misschien al helemaal in dit topic) dan IRL.Ik heb je verslaglegging van je DvP bezoeken gelezen. Het is zo technisch gericht, zo technisch beleefd, ik heb er geen enkele "belevings"beschrijving in gezien qua gevoel. Ook niet op de chat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven