Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Chantal, goed hoor dat je je nieuwschierigheid kan bedwingen tot de bevalling. Bij de eerste twee wist ik ook niet wat het geslacht was, bij de derde wel.

Zijn jullie ook nog steeds moe ? Bij mij was het over maar nu is het weer terug. Komt misschien ook wel van de spanning voor de echo van maandag.

Ik wil ook zo min mogelijk mensen bij de bevalling. Ik moet in zh bevallen (heb bij de eerste een keizersnede gehad) maar daar is mijn man en vk genoeg.
Hoi,

hier schrijven we dus verder.....bij mij mag je in de tabel zetten dat ik op 30 sept een nekplooimeting moet. Nekplooimeting? Heet dat zo in Nld? In ieder geval die grootste echo zeg maar bij 20 weken. Vandaag ben ik mn 5e maand ingegaan....joehoe...

Staan er mensen in de lijst die ik nog niet veel gelezen heb hier of lijkt dat maar zo? Maakt me verder niet uit hoor maar heb steeds het gevoel dat er maar 4 of 5 of zo schrijven.
Ha wat goed, met tabel!

Ik ben ook zo benieuwd naar de 20-weken echo! Ten eerste natuurlijk om te zien of alles goed is, maar ben ook wel erg nieuwschierig of het een jongen of een meisje wordt...

Bij de bevalling wil ik ook zeker alleen mijn man hebben! En natuurlijk wat er evt aan medisch personeel bij moet. Vind het allemaal al spannend genoeg... Zie best wel een beetje op tegen de bevalling, er kan zoveel mis gaan. Hebben jullie dat ook?

En die moeheid... Ik had er de eerste drie maanden niet zoveel last van, was toen vooral misselijk. Nu ben ik wel heel erg moe, heb van de week mn HB laten prikken, eens kijken of daar wat uitkomt.

Hoe voelen jullie je? Ben ook zo benieuwd naar jullie buiken! Ik moet al wel echt aan de positiebroeken, ik pas niets meer van wat ik al had. Jammer alleen dat dat ook weer zoveel kost allemaal!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Marij, met 20 wk krijg je gewoon een uitgebreide echo (de 20 weken echo) nekplooimeting is al rond de 12 weken (wordt ook combinatietest genoemd). Klopt er staan mensen op die heel weinig reageren maar ik wil ze ook niet meteen uit de lijst gooien, misschien komen ze toch weer even langs.

Vicky, bij mijn eerste was ik zo bang voor de bevalling dat ik blij was dat het een geplande keizersnede werd ivm stuitligging. Bij de tweede wilde ik het wel graag een keer zelf doen en het is me 100% meegevallen (was zelfs een ingeleide bevalling). Je moet niet te veel nadenken over wat er allemaal mis kan gaan. Meestal gaat het gewoon goed.
Hee Marijo, ik denk dat je gewoon de 20 weken-echo bedoeld? Nekplooimeting is om het risico op down te bepalen en is tussen de 11-14 weken.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hmmm mosterd...

Was je zo bang ja, Jammie? Keizersnee is vooral het herstel ook niet mis toch? En idd, meestal gaat het goed gelukkig! Dat hou ik me ook voor ogen.
O ja, dan gewoon een 20-weken echo, want die nekplooi heb ik natuurlijk allang al gehad.

Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling: gewoon weer een keizersnee en hup klaar ;). De eerste was ook een keizersnee (heel erge spoed, dochter kreeg al een week geen eten meer door verouderde placenta, met rolstoel brachten ze me rennend de ok in....). Hier doen ze trouwens in 9 van de 10 gevallen een keizersnee...die artsen gaan hier echt niet urenlang op een natuurlijk bevalling zitten wachten...

Ik zie meer op tegen de eerste dagen daarna: hier heb je namelijk geen kraamhulp en bij de eerste viel het me echt vies tegen. Had namelijk nog nooit een baby vastgehouden of verschoond......en daar stond ik dan. In de kliniek kreeg ik de kleine ook al haast niet te zien, misschien een of twee keer per dag...maar goed, daarna werd het alleen maar leuker ;).
Oja, doen ze zoveel keizersnedes? Wist ik niet. Ook suf, ze hoeven er toch niet naast te gaan zitten totdat de betreffende vrouw gaat bevallen? Of denk ik nou te simpel?
Voor een keizersnee krijgen ze minstens 3x zoveel betaald ;)

Ik ga 'es een bakkie paprikachips klaarmaken....kan net net voordat m'n kleine dame weer wakker wordt ;)
Aha ook dat nog! Lekker chippies... Ben a/h werk (nou ja werk ) als ik straks thuis ga ik ook aan de chips!
Ow wat lopen jullie toch ver op me voor met die 20-weken echo's! Ik wil ook heel graag weten wat het wordt maar dat duurt nog wel even.
Wat goed Jammie dat je een tabel hebt gemaakt, en sommige dames komen inderdaad maar een paar keer kijken, niet zo vaak.

Hmm paprikachips! Daar was ik nooit dol op, hebben wij meestal in huis voor manlief, maar nu snaai ik ook af en toe wel hoor. Inderdaad marij08 als dochter het niet ziet anders wil ze ook héél graag haha.

Marij08 hoe komt het dat er bij jullie geen kraamhulp is? Bestaat dat helemaal niet ?

Weleens overwogen om naar Nederland te komen om te bevallen?

Bij de eerste was ik helemaal niet zo bang voor de bevalling maar het lijkt wel of ik deze zwangerschap anders ervaar...

Denk er allemaal meer over na ofzo? Terwijl iedereen zegt: Er is nog nooit een kind blijven zitten.

Bij mijn dochter had ik een stort bevalling binnen 1.5uur tijd en 9min persweeen. Maar ja dat hoeft nu helemaal niet...

Ga even lekker een smoothie maken, tot later!
Goedemorgen allemaal. Mooi gedaan Jammie! NU maar hopen dat iedereen ons weer kan vinden .

Ben gister niet aan de chips gegaan,maar aan de frietjes. Echt heerlijk!! Avond van te voren zou vriendlief om 21.15 uur terugvliegen uit t buitenland, maar vertraging vh vliegtuig... Uiteindelijk was hij ipv 23 uur, om 02.00 thuis. Heftig zeg, zeker omdat ik nu zeer slecht slaap en we de volgende dag op t werk een introductieochtend hadden georganiseerd. oftewel heen en weer vliegen en rennen om alles te organiseren. Erg leuk maar was zooooo moe dat ik echt geen zin had om gezond te doen... :-[. (eind klaagbericht haha)

Kaboinkie k zie dat je volgende week ook weer naar de VK gaat. ik ga dinsdag, ben zo blij wanneer ik ff weer de kleine te horen krijg...

Jammie: veel plezier met de echo as maandag!!!!

iemand: krijg je nog steeds wekelijks een echo in het ziekenhuis project of is dat nu afgelopen...? Ik mag tot het eind lekker in potjes blijven plassen. Mijn zusje werkt op een lab waarbij ze een of ander onderzoek doen met urine van zwangere vrouwen. dus braaf om de twee weken ochtendurine opvangen .

Fijn weekend allemaal!!
Oeh Pluimke, ook heftig lijkt me, zo'n supersnelle bevalling! Ben je er wel lekker snel vanaf En eruit komt hij/zij natuurlijk toch wel, maar maak me voor al een beetje zorgen over de manier waarop

Balen Chantal, van dat vliegtuig! Snap wel dat je geen zin meer had om gezond te doen... En ach, zo nu en een patatje; lekker toch!

Wat voor onderzoek doet je zusje?
Aah, hier zijn we! Mooi, nieuw schoon topic.

Inderdaad, ik mag deze week naar de VK! Kan niet wachten!!!!!

Enne.. zijn jullie al uit de namen? Meisjesnaam wel, jongensnaam nog niet...
Hoi,

MMmmmmm patat,...en dan met van die romige mayo.....dat zijn nou echt van die dingen die ik neem als ik in Nld ben.....miam miam. Net als een frikandel trouwens....

Wij zijn ook al uit de naam. Als het een jongen zou zijn zouden we hem moeten vernoemen naar de vader van mijn man (die trouwens al overleden is) maar nu we een 2e dochter krijgen (en de eerste al vernoemd is) mogen we zelf iets uitkiezen. Ik vind het zelf een prachtige naam.

Word nu ook wel heel nieuwsgierig naar dat onderzoek van je zusje!

Iemand vroeg nog over de kraamhulp hier maar die bestaat dus echt niet. Ben je dus min of meer afhankelijk van je familie (bleh). Weet nog dat ze bij mn eerste echt letterlijk over me heen stonden gebogen toen ik probeerde borstvoeding te geven. 'O nee, dat kan ze niet, nee hoor, dit is nix, laat maar joh, dit wordt nix zo......". Lekker opbeurend dus haha. Maar deze keer ga ik het dus helemaal anders doen.

Ik ga m'n dochter eens wakker maken....die slaapt alweer 2 1/2 uur.....wat dat betreft lijkt ze gelukkig op dr vader....da's ook zo'n langslaper. We werden vanochtend trouwens om 9.15 pas wakker....(moeder en dochter dan he, vader was om 4 uur 's nachts al naar zn werk....).

Lieve groetjes!
Namen zijn zo moeilijk, voor een meisje zijn we er al min of meer aan uit.

Manlief had een hele mooie, maar soms twijfelt hij weer.

Jongensnamen, pff daar komen we niet aan uit! Echt moeilijk.

Natuurlijk zoveel namen, maar of hij vindt hem niet mooi of ik vindt hem niet mooi.

Nog wel genoeg tijd hoor.

Zijn jullie al met het kamertje bezig?

Chantal1979, fijn he als je weer naar de VK mag, ik kan ook niet wachten tot di, ik mag dan gelukkig ook.

Toch die bevestiging hé...

Fijne avond
Moet het effe van me afschrijven hoor pfffffff

M'n man kwam net thuis. Hij is buschauffeur bij een bekende touroperator. Toeristen naar het vliegveld brengen enzo, excursies. Was ie net op het vliegveld, had ie de mensen en koffers eruit gelaten, wil ie weer vertrekken....beginnen er ineens heel veel mensen te schreeuwen en te zwaaien....wat was er nu aan de hand......ER ZAT EEN KIND VAN 1 ONDER ZN BUS.......mijn God hee, letten die ouders dan helemaal niet op? Want die stonden heel ergens anders met andere mensen te kletsen.....stel je voor dat ie over dat kind was gereden...wie had er dan z'n leven lang met een trauma gezeten? Oke, die ouders ook natuurlijk zo bedoel ik het niet, maar die hadden gewoon op dat kind moeten letten. Pfff, en hij is altijd zooo voorzichtig, daar staat ie ook om bekend dat ie een hele zorgvuldige chauffeur is......bah. En hij heeft altijd al zo'n hekel aan Fransen ;)

Met het kamertje zijn we nog niet bezig. Wij houden de babykamer precies zoals ie nu is en voor onze Maria gaan we een soort prinsessenkamer maken. Zal ook nog wat worden dat mevrouw nog voor dr 2e jaar in een 'gewoon' bed zal moeten slapen.....daar gaan we in november ongeveer mee beginnen zodat ik in ieder geval geen jankende baby heb 's nachts en een jankende peuter haha.
Hey Marij08. Van welke datum is Maria? Onze kleine is nu 18 maanden en 2 jaar als ons ander wondertje wordt geboren, en wij gaan haar ook in een 'gewoon' bed doen. Maar ik vind het best wel spannend hoor.

Ze gaat dan ook naar zolder... Onze kleine meid heeft nu best wat slaap problemen dus wij willen ook erg vroeg beginnen met haar naar het nieuwe kamertje te doen.

Ga je Maria in een junior bedje doen of meteen een groot bed?

Echt een verschrikkelijk verhaal yoh! Dat wil je toch niet laten gebeuren, en voor je man moet het ook echt schrikken zijn, hij moet maar weg gereden zijn.

Ga me maar eens lekker verwennen met een bak chips!

Manlief heel het weekend werken...
Had vandaag een bruiloft van een nichtje, dus allemaal familie die ik verder noooit spreek is nu ook op de hoogte van mijn "gezegende staat" Was wel leuk om te vertellen en een nichtje dat vorig jaar een tweeling kreeg, leeft heel erg mee: daar ga ik nog wel mee mailen.

Weet niet meer wie het vroeg, maar de echo's van het muppit onderzoek zijn al weer voorbij, dus na de nekplooimeting is het nu heel lang wachten op de 20 weken echo: heb nog niet eens een afspraak.

Hier nog nix met babykamertje: we hebben nl helemaal geen kamer over! Ik wacht het dus eerst een paar maanden af of ik nog een nieuwe baan vindt (dat geeft uitzicht op een hypotheek en dus op een ander huis) en anders moeten we alsnog iets met dit huis, maar daar wil ik nog even niet aan denken.

Namen verzinnen vind ik altijd leuk: ook voor de honden waren we daar veel mee bezig. Man is niet zo voor eigenwijze namen, maar we hebben nu toch wel wat gevonden dat niet al te doorsnee is en toch niet te gekunstelt als naam. Voor een meisje hebben we een eerste en tweede voornaam en voor een jongen een eerste voornaam: zien nog wel of er een tweede bij komt. Eerst maar eens de 20 weken echo afwachten, dan weten we of het nog nodig is om er over na te denken. En dan dus een kaartje ontwerpen...
Leuk iemand anders dat ze er nu allemaal vanaf weten bij je in de familie, en inderdaad je zal misschien nu wel iets meer naar mensen toe trekken die kinderen hebben?

Ik merk het ook heel goed hoor!

Pff, hier komt de misselijkheid helemaal terug, bij jullie al wel helemaal over?

Ik zie bij iemand anders: kaartje ontwerpen. Ga je het kaartje zelf maken?
Jammie, bij mij mag in de tabel erbij dat ik 25feb de 20wkn echo heb...

Zo spannend!
Ik begin net ook weer misselijk te worden.....hele zwangerschap geen last van gehad. Beetje duizelig in mn hoofd en zo, maar goed het is hier ook alweer zo ellendig heet.......

Mannen......ik wil voor onze kleine een prinsessenslaapkamer maken maar wat wil hij: een gewone slaapkamer met bureau en al want die kamer heeft ze tot ze 18 is en over twee jaar gaat ze al naar school.....pfffff af en toe snap ik die mannen echt niet. Dat arme kind is nog maar 20 maanden....haha...wat moet dat kind nou met een bureau?? Ja, zegt ie, maar ik heb geen tijd en zin om 'aldoor' nieuwe slaapkamers te maken.....en dat hout wordt 1 keer gekocht en gesneden......(hij gaat die kamer namelijk zelf maken met een vriend). Ik zeg gewoon ja maar doe het uiteindelijk toch op mn eigen manier ;)

O ja, Pluimke, het is de bedoeling dat Maria meteen in een groot bed komt. Onder andere om de bovenstaande reden.....daarom wil ik er ook een soort prinsessenbed van maken want dan kan er iets van een hekje of zo omheen....nu is het echt nog zo'n draaikont en voor je het weet valt ze er uit....
Ha Pluimke

ik had bij ons oude topic dit nog geschreven (maar is door de verhuizing niet meer veel gelezen):

Zijn jullie al met geboortenkaartjes bezig? Ik heb ze vaak voor anderen ontworpen, en dan vond ik het leuk om mensen echt te coachen om iets van zichzelf en hun visie op het kind in het kaartje te stoppen. Dat is bij jezelf redelijk onmogelijk merk ik: zit er de dicht op. Om mijn man er bij te betrekken heb ik hem gevraagd om een stukje van een songtekst op te zoeken die hij als "boodschap" in het kaartje wil meegeven. Hij is muzikant in hart en nieren. Hij vind het een leuk idee, maar is er tot nu toe nog niet mee begonnen: teveel keus... De vormgeving laat ik dit keer lekker over aan een vriendin die geweldige illustraties maakt: dit is haar eerste geboortekaartje dus ze is gelukkig vereerd, terwijl ze veel op exposties staat omdat het zo goed is. Ik ben dus ook trots dat ze het wil doen.

Ga pas met haar in overleg na week 20 als we hopelijk weten wat het is: dan kan het kaartje specifiek aangepast worden op de jongens- of meisjes naam die we in gedachten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven