Ik heb geen vrienden

01-09-2009 21:39 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit topic is niet gemaakt om zielig te doen, want dat ben ik niet. Ik wil gewoon graag een keer kwijt dat ik er van baal dat ik geen vrienden heb. Dit is geen grap, ik heb geen vrienden, 0,0. Heb een paar kennissen maar that's it. Ik heb wel een relatie maar denk wel eens; stel dat het uit gaat, dan heb ik helemaal niemand. De kennissen die ik heb zijn nog van vroeger van school, waarbij we vroeger zeer hecht waren maar naarmate we ouder werden het minder is geworden. Ik heb wel eens een poging gedaan om meer met elkaar af te spreken maar dat hoefde van hun niet. Doordat ik geen vrienden heb twijfel ik aan mezelf, ben ik raar? Ben ik te lelijk? Ik word er onzeker van.

Je zou zeggen, zoek ze dan! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik stap niet zomaar op iemand af dus misschien is het allemaal wel m'n eigen schuld. Ik hoop gewoon dat ik ooit ook eens een "beste vriendin" heb.

Bedankt voor het lezen.
Onderneem dingen zonder je vriend, als stelletje is het lastiger 'n vriendin op te duikelen dan alleen.
Ik vind het overigens best opmerkelijk dat ik vaker lees dat mensen niet/nauwelijks vrienden hebben maar wel 'n relatie. Hoe heb je die dan gekregen en hoe weet je die vast te houden als je zoveel moeite hebt met het verdiepen van contacten?
Een relatie komt op een andere manier tot stand dan vriendschap. Dat is mijn verklaring.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 02 september 2009 @ 06:56:

Een relatie komt op een andere manier tot stand dan vriendschap. Dat is mijn verklaring.

Ja, op basis van aantrekkingskracht/verliefdheid. Maar op 't moment dat de verliefdheid voorbij is dan moet je 'm wel weten vast te houden op basis van andere kwaliteiten dan dat. Dus dan komen ook daar die gedeelde interesses om de hoek kijken.

Relaties vind ik persoonlijk veel moeilijker, want veel gecompliceerder, terwijl ik weer heel makkelijk contact maak met mensen die 'n passie met me delen, waardoor daar ook heel makkelijk vriendschappen uit voort vloeien. Niet altijd levenslange, maar dat vind ik ook geen issue.
Vraag ik me ook af Elninjoo.
Ik ben ook het type wel een relatie maar geen overkill aan vrienden...Bij een relatie dan begin je met aantrekkingskracht...Je voelt je heel erg op je gemak en dan komen je sociale skills vanzelf wel, vanwege het vertrouwen dat je in die persoon hebt. Misschien hebben zij ook wel een partner die heel erg complimenteus is waardoor ze 'los' komen.

Of het zijn mensen die zich misschien 100% op partner storten in het kader van 'ik heb geen vrienden nodig' en als ze uit de eerste roes van de relatie ontwaken tot de conclusie komen dat die houding heeft geleid tot wat ze ooit wilden. Het ontbreken van vrienden.
Mijn ervaring is dat een vriendschap verwatert als een van de twee vrienden in een andere levensfase terecht komt. Bijvoorbeeld, een van de twee gaat studeren en de ander gaat werken. Een ander voorbeeld als een van de vrienden een vaste relatie heeft (en kinderen krijgt) en de andere single blijft dan wel kinderloos.

Je bent gewoon met andere dingen bezig en dat merk je in de contacten. Het kan ook gebeuren dat een verwaterde vriendschap verbetert als de tweede persoon in dezelfde levensfase terecht komt.

Kortom, in dat soort situaties zou ik niet teveel aan mezelf gaan twijfelen.
Ehm, je hebt een vriendin... daaruit mag ik concluderen dat je lesbisch bent?

Bedenk eens hoeveel je alleen doet, en hoeveel jullie samen doen. Want als je met je vriendin samen gaat sporten, en ik zou jullie samen zien, zou ik niet meteen aan een relatie denken, maar aan een vriendschap. Omdat 90% van de mensen hetero is en de meeste vrouwen graag met een vriendin naar jazz ofzo gaan en de mannen meestal wat meer naar fitness neigen. Als ik dan 2 meiden samen zie stap ik daar al niet op af, omdat zij in mijn ogen iets delen waar ik buiten sta. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Dat geldt trouwens ook voor goede kennissen van ons. Dat zijn broer en zus. Maar je ziet ze altijd samen, iedereen die hen voor het eerst ontmoet denkt dat het een stel is. Het meisje wil graag een vriend..... Ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

Je zult met de mededeling; ik heb een vriendin, best ook andere meiden afschrikken. Nee, ik weet het, je hebt een relatie en ik hoef me geen zorgen te maken, dat heeft me iemand al eens uitgelegd. Maar ondanks het feit dat het algemeen wel geaccepteerd wordt, zetten mensen toch vaak een stapje achteruit.

En tja, als je een relatie hebt ga je niet zo snel alleen op stap. Dus dan toch maar forummen
Inderdaad blijven forummen!Heb al een paar keer mensen live ontmoet via Viva.Ik kom er een andere keer op terug.
Ik moet zeggen dat ik de meetings met forummers altijd gezellig vond. In het begin onwennig, maar ik me na enige tijd als een volwaardig onderdeel van de groep die ik tijdens de forummeetings zie.
World of Warcraft: Legion
quote:ColeTurner schreef op 02 september 2009 @ 14:28:

Mijn ervaring is dat een vriendschap verwatert als een van de twee vrienden in een andere levensfase terecht komt. Bijvoorbeeld, een van de twee gaat studeren en de ander gaat werken. Een ander voorbeeld als een van de vrienden een vaste relatie heeft (en kinderen krijgt) en de andere single blijft dan wel kinderloos.

Je bent gewoon met andere dingen bezig en dat merk je in de contacten. Het kan ook gebeuren dat een verwaterde vriendschap verbetert als de tweede persoon in dezelfde levensfase terecht komt.

Kortom, in dat soort situaties zou ik niet teveel aan mezelf gaan twijfelen.

Ik weet het niet... maar misschien geldt dit voor mannen meer dan voor vrouwen. Vrouwen zijn nogal van het 'bijkletsen' en dat kan ook als je heel verschillende levens leidt.

Deels klopt het wat je zegt, deels ook niet (bij mij).
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ticluna, zijn er in jouw omgeving gelegenheden waar homo- en lesbo stellen naartoe kunnen? Overigens heb ik als hetero een tijdlang goed contact gehad met een homostel. Het zijn echte levensgenieters en het was bij hen thuis altijd erg gezellig. Sinds ik een kind heb, is dat contact helaas verwaterd.
quote:Moonlight82 schreef op 02 september 2009 @ 18:48:

[...]

Ik weet het niet... maar misschien geldt dit voor mannen meer dan voor vrouwen. Vrouwen zijn nogal van het 'bijkletsen' en dat kan ook als je heel verschillende levens leidt.

Deels klopt het wat je zegt, deels ook niet (bij mij).

Ik zie het ook wel veel bij vrouwen gebeuren.

Overigens, maak je niet druk om die forummeet. Er komen meerdere mensen echt met het doel om vrienden/nieuwe contacten te maken. De rest is gewoon ordinair nieuwsgierig Iedereen vindt het spannend, en is bang buiten de boot te vallen. Maar dat gaat echt niet gebeuren.
quote:Moonlight82 schreef op 02 september 2009 @ 18:48:

[...]

Deels klopt het wat je zegt, deels ook niet (bij mij).Er zijn vrouwen die niets met kinderen hebben en bewust kinderloos blijven. Ik kan me voorstellen dat die niet warm lopen om contact te houden met vriendinnen die oeverloos over hun kroost opscheppen.
quote:ColeTurner schreef op 02 september 2009 @ 18:51:

Ticluna, zijn er in jouw omgeving gelegenheden waar homo- en lesbo stellen naartoe kunnen? Overigens heb ik als hetero een tijdlang goed contact gehad met een homostel. Het zijn echte levensgenieters en het was bij hen thuis altijd erg gezellig. Sinds ik een kind heb, is dat contact helaas verwaterd.Komt dat door het kind of door andere dingen als: afstand, leeftijd, drukte op het werk, andere interesses etc? Het is zo makkelijk om de schuld af te schuiven aan een kind hebben.
quote:ColeTurner schreef op 02 september 2009 @ 18:53:

[...]

Er zijn vrouwen die niets met kinderen hebben en bewust kinderloos blijven. Ik kan me voorstellen dat die niet warm lopen om contact te houden met vriendinnen die oeverloos over hun kroost opscheppen.Daar heb ik ook niks mee hoor. Ik kan me een helse verjaardag van schoonzus herinneren met al haar pabovriendinnetjes die allemaal aan de tweede begonnen of zwanger waren en het enige onderwerp was kinderen. Brrrrrrrrrrrrrrrr. Mr. Zwieber vond het ook gruwelijk.
Begin een leuke hobby.

Ik heb bijv al jaren een hobby waar ik heel veel vrienden heb leren kennen.

Een gesprek voeren gaat gewoon vanzelf.

Want je deelt iets waar altijd wel wat over te zeggen valt.

Hou je van dieren?
quote:Zwieber schreef op 02 september 2009 @ 18:53:

[...]

Komt dat door het kind of door andere dingen als: afstand, leeftijd, drukte op het werk, andere interesses etc? Het is zo makkelijk om de schuld af te schuiven aan een kind hebben.Touche Zwieber, ja het is een combinatie van de factoren drukte op het werk, afstand en het kind. Het stel in kwestie heeft ook geen contact met mij gezocht, maar zij hebben een druk sociaal leven.
quote:Zwieber schreef op 02 september 2009 @ 18:54:

[...]

Daar heb ik ook niks mee hoor. Ik kan me een helse verjaardag van schoonzus herinneren met al haar pabovriendinnetjes die allemaal aan de tweede begonnen of zwanger waren en het enige onderwerp was kinderen. Brrrrrrrrrrrrrrrr. Mr. Zwieber vond het ook gruwelijk.Verjaardagen met Pabovriendinnetjes mijd ik sowieso liever. Met of zonder kinderen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:ColeTurner schreef op 02 september 2009 @ 18:53:

[...]

Er zijn vrouwen die niets met kinderen hebben en bewust kinderloos blijven. Ik kan me voorstellen dat die niet warm lopen om contact te houden met vriendinnen die oeverloos over hun kroost opscheppen.

Precies!

Zulke contacten verwateren bij mij dus ook. Ik ben verder ook niet zo van 't bijkletsen om 't bijkletsen, er moet echt wel meer in zitten, dus 'n gedeelde interesse waardoor we iets kunnen ondernemen ipv alleen maar bij elkaar op de bank te komen zitten met 'n glaasje wijn.
De homo's en lesbiennes die ik in mijn leven heb ontmoet hadden bijna allemaal wel iets met muziek en theater. Wellicht een idee om iets met amateur toneel of musicals te gaan doen.

Of hebben jullie juist een enorme aversie tegen musicals (die mensen schijnen ook te bestaan). Dan heb ik niets gezegd.
quote:ColeTurner schreef op 02 september 2009 @ 19:00:

De homo's en lesbiennes die ik in mijn leven heb ontmoet hadden bijna allemaal wel iets met muziek en theater. Wellicht een idee om iets met amateur toneel of musicals te gaan doen.

Of hebben jullie juist een enorme aversie tegen musicals (die mensen schijnen ook te bestaan). Dan heb ik niets gezegd.Ik HAAAAAAAAAAT musicals. Maar acteren vind ik weer geweldig.
quote:Moonlight82 schreef op 02 september 2009 @ 18:57:

[...]

Verjaardagen met Pabovriendinnetjes mijd ik sowieso liever. Met of zonder kinderen Het was schoonzus, ik kwam er niet onderuit dat jaar. Dit jaar wel gelukkig want ik had heel mooi mijn vakantie gepland op haar verjaardag
quote:Zwieber schreef op 02 september 2009 @ 19:00:

[...]

Ik HAAAAAAAAAAT musicals. Maar acteren vind ik weer geweldig.Zwieber houdt van de poëzie van Sappho?
@Zwieber:

Slim

Ik heb één vriendin die meestal een Pabo-hoekje heeft op haar verjaardag (want is juf). De pabo is ook het enige wat die meiden nog delen met elkaar volgens mij. Straalt nooit zoveel gezelligheid uit dat hoekje

Verder ken ik een paar hele leuke meiden die juf zijn (andere meiden dus). Maar die praten niet steeds over kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven