Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
oooooh ik wil ook zo'n jurk voor de lange winteravonden bij de open haard.

SFO, we hebben 3 flatscreen tv's hangen hier, maar doordat we kijken via de satelliet kunnen we maar 1 net tegelijk kiezen. Dan moeten we eerst een 2e decoder, satellietschotel en abonnement erbij nemen.

Leuk he dat uitzending gemist. Ik was ook verbaasd dat het gratis was, want ik zag ook dat euro tekentje erbij. Misschien mag je de eerste paar keer gratis kijken en moet je daarna gaan betalen. Dat zien we dan later wel.

We hebben net gezellig gepicknickt in het bos met vriendin en haar 2 honden erbij. Lekker flesje wijn, franse kaasjes, stokbrood, olijfjes en gerookte zalm. Het werd alleen een beetje koud op het laatst, maar het was wel heel gezellig.

Morgenochtend ga ik met vriendin samen naar de markt in Frankrijk. Nog meer lekkere dingen kopen en een heleboel bloemen (want die zijn in Frankrijk veel goedkoper dan hier).

De kat van mijn moeder is sinds vanmorgen weer thuis en redelijk opgeknapt.

Ik heb net een ticket voor haar en mijn schoonmoeder geboekt bij Easyjet. Ze komen 27 oktober met zijn tweetjes hierheen voor een weekje.
Alle reacties Link kopieren
Dat past dat goed bij mijn karakter, Sfo, een schattig Tiroler jurkje, net zo onschuldig als ik dus en in dat imago trapt Tb wel als ik mazzel heb.

Red jij het allemaal nog een beetje thuis zonder je kanjer? Nog een paar nachtjes slapen en dan is ze er weer toch? Het voordeel van je partner missen, is dat het een feest is als je elkaar weer terugziet.

Ainne, jij hebt helemaal geen tijd voor televisie kijken of uitzending gemist, je moet nog "werken" en de vragen van het interview invullen en nog stemmen op de (r)emigratieforummer van de maand. Daarna mag je weer Tv kijken.

Oh jee, Choc, schrijven we echt zoveel hier? Voel me nu erg "guilty", zal het niet meer doen als ik me af en toe weet in te houden.

Ik ben helemaal blij want Tb heeft net bijna een half uur gebeld en het was mega gezellig. Hij begon allemaal gerechten op te noemen die hij gaat maken als hij weer terug is met lekkere wijn erbij. Ik kreeg er spontaan trek van, zowel in het eten als ehm... in hem.

De zaken gaan gelukkig goed maar hij is nog wel een tijdje bezig in Turkmenistan en moet dan weer even terug naar Istanbul voor de Kaviaar. Hij hoopt uiterlijk maandag over een week weer terug te zijn, dan is hij bijna 3 weken weggeweest, best lang maar het grootste gedeelte zit er nu op.

In elk geval heb ik nog een weekje “vakantie thuis met noodgedwongen gemis” voor de boeg. Daarna wordt het hier een heulllllllll groot feest met z´n tweetjes.
Nee hoor Lapin, jaloerse bitch dat je bent, jij krijgt geen Tiroler jurk. Gezien het feit dat je van picknicken in het grote donkere bos houdt en al 2 boze wolven hebt die je dagelijks uitlaat, bombarderen we jouw tot roodkapje. Ine zal een van deze 2 jurken wel voor je maken, welke wil je?

Anais, dan neem ik die bovenste wel, lekker kinky

Maar ik ga er niet mee picknicken hoor, veuls te koud.
Die vind ik ook het leukst, misschien dat Ine er 2 wil naaien?

Zoveel naaiwerk heeft ze niet momenteel dus dat gaat vast wel lukken en Tb houdt wel van afwisseling.

Hoezo ga je er niet mee naar het bos? Ben je bang voor de wilde dieren? En Oma dan, breng je die geen koekjes?
@Anais je hebt inderdaad goed, het wordt dinsdag avond weer flink gezellig te keer gaan.

@Lapin ik denk dat het bovenste setje voor jouw beter is dan zo'n Tiroler jurk. Lekker spannend, denk dat je daar geen slecht figuur mee slaat.
@Lapin ik denk wel dat je ipv het bloemenmandje een zweepje in de hand moet nemen.
Ik denk dat Lapin dan meer een bruinhoedje ipv roodkapje wordt, Sfo.

Wauw Anais, ik krijg op eens weer inspiratie

Morgen op de markt in Frankrijk eens kijken of ik zoiets kan vinden.

SFO, ik heb toevallig pas een zweepje gekocht. Dat was wel voor de honden, maar dat geeft niet.
Kijk aan ik hoop dat je tijdens alle Viva bezoeken het kinky setje aantrekt.

Ik ga afsluiten en naar mijn vrienden toe. Tot later
quote:Anais01 schreef op 05 september 2009 @ 22:51:

Zoveel naaiwerk heeft ze niet momenteel Tjonge jonge Anais, wat zijn we weer subtiel. *proest* wijn over mijn beeldscherm.
quote:Rubis schreef op 05 september 2009 @ 23:19:

[...]

Tjonge jonge Anais, wat zijn we weer subtiel. *proest* wijn over mijn beeldscherm.Ik lees het opeens ook heel anders dan eerst. Misschien heb ik niet zo'n 'dirty mind'.
Hahaha, 't duidelijk zaterdagavond!

Dronkelapje Vent is inmiddels ook thuis, maar die's meteen rechtstreeks naar boven naar bed gegaan. Ik heb net "ik kom bij je eten special" gekeken - you created a monster met je rtl uitzending gemist - maar ga nu maar eventjes naast 'm liggen. Zal wel een lekker alcoholwalm in die kamer hangen...

Oh Anais, op wie moet ik stemmen? Gaan we weer een nieuwe poging voor FvdM doen?
Ainne, zie pagina 83, post van 17.02 uur en vul je interview nog even in. Jeempie, sommige mensen moet je ook constant bij de les zien te houden.
quote:Anais01 schreef op 06 september 2009 @ 00:11:

Ainne, zie pagina 83, post van 17.02 uur en vul je interview nog even in. Jeempie, sommige mensen moet je ook constant bij de les zien te houden.De alcoholwalm heeft haar hersenen nú al aangetast...
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik zit weer eens verwikkeld in een topic met allemaal perfecte zuurpruimen, 'Mijn man als bullebak........' op relaties.

Ik word af en toe zo doodziek van al die zogenaamd correcte perfecte wezens op het Viva-forum. :puke:
Ik bedoel jullie niet hoor
Painga 83, ben jij wel wijs!

ik zag je op valreep in dat topic daar Lapin, vlak voor ik afsloot gisteren, had geen zin om me ermee te bemoeien maar ik geloof dat je nogal wat in de schoenen geschoven werd he?

't Is mijn vroege dienst vandaag en uiteraaaaard besluiten de irritante kutkinderen dat het een prima idee is om vandaag om 6.45 al van de partij te zijn.
quote:Anais01 schreef op 03 september 2009 @ 17:02:

1. Hoelang schrijf je al onder dit topic?

Op het forum sinds het begin, 2000 zo'n beetje. Weet niet precies wanneer Padthai dit topic oorspronkelijk opende, zal 2001 of zo zijn?

2. Wat vind je leuk aan dit topic oftewel, waarom schrijf- en lees

je hier?

Ach, 't is een beetje gewoonte geworden en sommigen ken ik al zo lang inmiddels, Chicha, Disco, Orbit

3. Waar woon je momenteel, land en locatie dorp/stad en

hoelang?

Ierland, Dublin, sinds 1999

4. Wat was precies de aanleiding waardoor je daar bent gaan

wonen?

Had een Ierse vriend. Leren kennen via ICQ en na romantisch constant op-en-neer vliegen, geweldige weekenden samen beleefd te hebben in allerlei steden zoals Parijs en Brussel, de stap genomen. In Dublin aangekomen bleek ie een psychopaat te zijn met losse handjes, dus de liefde was snel over. Liefde voor Dublin bleef, dus na eerst een week bij een net-nieuw-gemaakte-vriendin op de bank geslapen te hebben, zelf een woning gevonden and the rest is history.

5. Wat doe jij het liefst op momenten dat je niet werkt?

Gezinnetje spelen. En zo nu en dan mag ik vrij en dan ga ik uit met mijn twee beste vriendinnen. En sinds kort ben ik weer met mijn koor begonnen.

6. Wat zijn de pluspunten en de minpunten van het land waar je

woont?

Plus: mooie natuur, de Ieren zijn leuke mensen, geen stomme regeltjes

Min: duur, duur, duur

7. Wat mis je uit Nederland?

(bestemd voor de emigranten)

of

Wat mis je uit het vorige land waar je woonde?

(bestemd voor (r)emigranten).

Betaalbaar wonen, betaalbare kinderopvang, en dan het gebruikelijke, goede kaas, leverworst, hagelslag, verschillende dropsoorten etc

8. Ben je getrouwd, samenwonend, alleenstaand en zo ja,

sinds hoelang?

Vent en ik hadden onze eerste date 13 december 2002, werden straalbezopen en belandden bij elkaar in bed. Het was de bedoeling dat het bij een ONS zou blijven, maar goed, nu zijn we alweer een hypotheek en twee kinderen verder.

9. Omschrijf je (eventuele) partner of als je nog vrijgezel bent de

partner die je graag zou willen in de toekomst met minimaal

3 positieve eigenschappen.

Vent is de meest relaxte man die je je voor kunt stellen soms op het irritante af, 't is een lekker ding en hij is supergeemancipeerd, werk, huishouden en kinderverzorging gaat 50/50

10. Als je ooit gedwongen zou worden om het land waar je nu

woont te verlaten, naar welk land zou je dan het liefste

verhuizen?

Ik zou het liefst een warm eiland kiezen deze keer, misschien Lanzerote of zo. Maar ik denk dat ik gewoon terug naar NL zou gaan

11. Als je een week zou mogen verblijven bij 3 van onze

forummers en verblijfs- en reiskosten zouden voor je worden

betaald, bij wie ga je dan logeren en waarom?

Snjokorn, ik zou zo graag de geisers en the northern lights willen zien.

Ine, voor een gezellige week zuup'n en op tafels dansen. Oh en ik wil haar buurman wel eens zien!

Rubis, omdat zij zulke heerlijke ontbijtjes serveert en de plaatjes op haar site zien er zo aanlokkelijk uit!
mogguh....

pfew.. ik kan niet meer uitslapen!? echt drama! normaal slaap ik gerust op zaterdag tot 3 of zelfs 4 uur, gisteren om half 11 klaar wakker en nu ookalweer sinds half 9 aan het rondscharrelen... komt door de geweldige bijwerkingen van mijn nieuwe happy-pills...

maar goed.. ik ga dus naar het zwembad... iekkkkkk ik word al bijna panisch als ik denk aan allemaal loslopende, rennende, gillende kindertjes en gestresste ouders, maar vooruit... ik overleef het vast wel... hoop ik.... hahahaha

@ ainne leuk interview!! meeste alwel bekend, maar okey..

ben je trouwens nou nog gegaan naar koor of begin je volgende week?

leuke jurkjes dames... volgens mij is SFO meteen naar de verkleedwinkel gerend om zo'n pakje voor zn vrouw op te duikelen... hahahah
Ainne, leuk interview en ehhh, je bent van harte welkom hoor.
Te gek Ainne, dat je het interview hebt ingevuld. Veel mag dan wel bekend zijn bij de forummers die hier al wat langer schrijven maar voor de nieuwelingen is dit extra leuk. Ik heb het ook met veel plezier gelezen. Nog gefeliciteerd natuurlijk, jij bent wel met terugwerkende kracht gebombardeerd tot de allereerste (r)emigratieforummer van de maand.

Disco, ik ben erg benieuwd hoe het zwemmen is bevallen vandaag, hopelijk viel het mee met de stress van de ouders en de drukte van de kids maar ik twijfel er een beetje aan: zondag en zwemmen? Herinner me daar nog wel iets van in de tijd dat ik met dochter ging toen ze nog klein was. Druk, chaotisch en veel geschreeuw.

Sfo, het zou me niks verbazen als Disco gelijk krijgt en jij nog wat spannende jurkjes voor Sfo-vrouw scoort.

Cara, ben je vrijdag nog bij je moeder geweest en zo ja, hoe is dat gegaan?

Lapin, hoe was het op de markt in Frankrijk? Wat een decadent uitje eigenlijk, lijkt me reuze leuk! Was je ook even van "die vreselijke man van je" verlost. Allah allah, wat een gemuts op dat topic. Ik heb met verbazing zitten lezen hoe sommigen daar reageerden, die begrepen er echt geen zak van.

Zo ingewikkeld is het toch niet wat TO schreef en wat jij antwoordde daarop? Ik vond de actie van Lapinman geweldig en volgens mij heb je een fantastische vent.

Vanmorgen heel hard gewerkt, vanaf 07.00 uur. tegen 12.00 uur gaan zwemmen met Tb Ken en 2 uurtjes in de zon gelegen. Klein hapje gegeten en gaan fietsen, snel geshopt want de wijn was op.

Straks nog even de deur uit om wat leuks voor mezelf te kopen, dan naar de Lokanta voor een overheerlijke Pide.

Aansluitend thuis zal het wel de hoogste tijd voor een wijntje zijn en dan heb ik mijn zondag weer eens relaxed ingevuld.
Hoi meiden, ik heb Gooische Vrouwen nog nooit gezien en wilde 't eens proberen, maar de link van uitzendig gemist zei eerst dat ik de auteursrechten moest updaten en zegt dan dat je dit alleen in 'selected countries' mag bekijken, pfff... Heeft niemand anders die foutmelding gekregen? BTW, leuke jurkjes!

@Lapin Leuk zo'n picknick, klinkt lekker! Jammer dat 't een beetje koud was! Gelukkig is de kat van je moeder weeer een beetje opgeknapt, heeft ze haar maatje toch nog wat langer bij zich.

@Ainne Leuk om je antwoorden te lezen, zo leren wij die hier nog niet zo lang schrijven je ook beter kennen! Alleen je verhaal van hoe je in Dublin terecht bent gekomen... wat rottig dat pas je achter z'n ware aard kwam toen je al naar Dublin was verhuisd... Leuk om te zien dat jouw huidige vent wel een mooie match is!

@Anais Klinkt als een superzondag, lekker relaxed!
Au, zat ik net lekker op het balkon een boek te lezen, word ik door een wesp of een bij in m´n hals geprikt. Het doet zeer. Ben maar weer naar binnen gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven