Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Dat wist ik ook niet hoor maar net dus even uitgetest
Direct van de site gaat als volgt:

Stap 1: Ga op plaatje staan en klik op rechtermuisknop

Stap 2: Klik op 'properties'

Stap 3: Highlight de url (staat ong. in het midden)

Stap 4: Kopieer en plak deze url in het viva berichten venster

Stap 5: Highlight de url in dit venster en klik op het icoontje met het schilderijtje (4e van rechts hierboven)

Probeer maar.
je kan ook typen (soms doet plakken het niet)

[img] Kopieer en plak deze url in [/img]
En voor de hondenliefhebbers

Het kan sneller, in het plaatje staan, rechtermuisklik en dan Copy URL kiezen, maar misschien verschilt het per computer?
quote:Anais01 schreef op 10 september 2009 @ 23:00:

[...]

Dat idee had ik al en daarom schreef ik wat je zojuist las. Gewoon beetje power tonen naar je omgeving en dan zul je zien dat ze ook anders reageren op jouw emigratieplannen.. Zou het daar nog niet te laat voor zijn? Om power te tonen. Die opmerkingen over iets wat ik doe is niet alleen nu maar overal waar ik heen ga met de kinderen. Krijg vaker negatieve gedoe dus denk ik; als ik nu gewoon ga en er voor de volle 100% wat van maak dan gaan ze vanzelf wel positiever denken. Moet mezelf blijkbaar eerst bewijzen daar. Australie here we come!!!!!!

Als ik mijn moeder moet geloven dan heeft ze dat vaker gedaan maar ik heb het haar in elk geval nooit horen zeggen. Dat is de laatste paar weken ook een heel issue maar dat is voor dit topic niet relevant.

Groetjes heidi

oh dank rubis
Keranet, ik word nu heel nieuwsgierig welk plaatje je wil plakken! Kan je een beschrijving geven? Zoek ik 'm even op
Heidi, alles is relevant en mogelijk op dit topic als het voor jou van belang is en mede daarom is het hier ook zo leuk. Het is nooit te laat om power en standvastigheid te tonen, daar doe je jezelf een groot plezier mee. Je zult zelfs merken dat anderen meer respect voor je krijgen daardoor. Dus er zitten alleen voordelen aan vast voor jou.
Ah gelukt zie ik!
hihi.. ja die icanhascheezburger site is echt geweldig! de eerste uren dat ik erop zat, heb ik echt lachend over de grond gerold (stapeleffect) nu elke dag kijken.. de een leuker dan de andere maar de meesten echt zoooo herkenbaar....

ik vraag me dan af waar jullie eigen lolcats zijn :p

hihi... okey weltrusten!

voor de andere tijdzones: fijne middag/avond
* lacht zich ondertussen naar om de serieuze berichtjes tussen de melige dierenplaatjes*

Zie je wel, Heidi, alles kan hier, alles is relevant en er is nog nooit iets als off topic gezien.
Nou ja zeg, Disco! Kom je even kijken om vervolgens welterusten te roepen?
Mijn lolcats lagen vanmiddag bij me op de bank met de muis van de computer tussen hun in.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb geen lolcat hier, die hebben mijn ouders in NL wel, maar helaas hier geen fotos

Heidi wilde jouw verhaal niet onderschoffelen met mijn fotos. Maar er zijn hier al veel wijze dingen gezegd, heb ik eigenlijk niet zoveel aan toe te voegen. Ben benieuwd naar hoe het verder allemaal loopt, en het is inderdaad het belangrijkst wat jij zelf vind. Je kunt je voorstellen dat mijn familie ook niet bepaald stond te springen toen ik naar Colombia ging. Ook goedgegkomen.
Misschien ben ik wel wat te fanatiek. Ik zal mensen die er niet echt achterstaan nooit overhalen om te emigreren want het is een flinke stap die je alleen moet zetten als je het echt heel graag wilt. Als die overtuiging en de wil er is, volgt de power waarmee je dit aangaat vanzelf.
nou vooruit, nog eeeeeeentje dan, om het af te leren.

Anais, ik vond je niet te fanatiek hoor. Ik had een beetje zelfde gevoel als Keranet, maar vond dat jij het mooi verwoordde.

Verder vind ik ook dat iedereen het recht heeft om te twijfelen, ik vind niet dat je je familie 100 % overtuiging moet laten zien.

Zeker bij zo'n grote stap is het logisch dat je af en toe twijfelt.

Ik stond zelf volledig achter mijn keuze, maar toch zag ik er tegenop om naar Londen te gaan. Dat klinkt tegenstrijdig maar zo was het nou eenmaal. Uiteindelijk vind ik het super hier.

Helaas moeten we waarschijnlijk voor langere tijd terug naar NL, dat vind ik iets minder maar er is nog niets definitiefs dus probeer er nog niet teveel aan te denken.
Nou, nou doe ik het weer! Foei Keranet!!

Anais, je hebt gelijk. Maarja, ik denk ook dat je dat met emigreren nooit kunt weten. Ik bedoel, je kunt wel een inschatting maken, maar wie zegt dat die inschatting uiteindelijk ook klopt?

Als ik naar mezelf kijk vind ik dat ik nog niet eens echt geemigreerd ben, ik woon hier pas twee jaar, dat is heel weinig. Bovendien vind ik mezelf ben ik nog jong, ik heb het gevoel dat we altijd nog naar NL kunnen. Maar als je al wat ouder bent, lijkt me dat toch lastiger om nu te emigreren en dan over een aantal jaar weer terug te keren. Of doe ik nu aan leeftijdsdiscriminatie?
Anais, dat was ik.. van dat poppetje. Ik vond het ook niet eerlijk, ze hadden toch wel een beetje meelevend kunnen zijn?

Heidi, waarom wil je dan perse gaan? Ik lees eigenlijk alleen maar moeilijkheden en bezwaren in je post. Emigreren hoeft in eerste instantie geen feestje te zijn, maar ik mis alle enthousiasme in je post, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Wat betreft reacties uit de omgeving enzo, vind ik ook dat dat allemaal prima en begrijpelijk is, maar niet zo zwaar mee kan wegen in je beslissing om weg te gaan. Als je echt wilt, moet je gaan, maar als je twijfelt, hoef je niet te gaan.

Het klinkt mij haast in de oren alsof je goed wilt maken wat er toen met de vorige keer fout is gegaan. Heimwee kan je overkomen, daar kun je niets aan doen. Je kinderen meenemen is geen garantie dat het nu wel goed gaat, hang daar niet teveel aan op en laat dat hele gevoel en angst los.

Niemand kan nu zeggen of je heimwee gaat krijgen of niet.

Ik had ook gedacht dat ik het zwaar zou krijgen. Vanaf mijn geboorte heb ik op 1 plek gewoond en nu ineens ben ik 1000 km verderop gaan wonen. Tuurlijk voel ik me ook wel eens rot, maar tot nu toe heb ik nooit het gevoel gehad dat ik terug zou willen.

Mijn ouders zien hun kleinzoon 3 tot 6 keer per jaar, dat is nog best veel. Maar ik weet zeker dat die keren veel intensiever zijn dan als we in NL waren gebleven. Mijn zoon is 3 en weet ook precies wie zijn opa en oma zijn en belt ook regelmatig met ze. Die afstand, ook al is het dan Aus ipv Tirol, is niet onoverkomelijk en vooral nu, met Skype en msn is er zo makkelijk en zo goedkoop contact mogelijk, dat dat geen echte reden kan zijn.

*Ik typ meteen terwijl ik lees, dus als ik op pagina 112 ofzo (*steekt belerend vingertje op* zijn jullie gek geworden??? Beginnen jullie eens heel gauw een eigen leven!!*vingertje neer*) begin te lezen, typ ik, knip de tekst en ga dan naar de volgende pagina. Lekker omslachtig en kost zeeeen tijd, die ik gelukkig zo af en toe wel eens heb..

Maar goed, wat ik zeggen wilde, al lezendknippendplakkend, komen er ineens tussen al die serieuze posts die gekkekattenplaatjes! . Hier kan ook echt alles, he?*
Haha, wat een leuke plaatjes hebben jullie geplakt! Ik heb er ook een aantal op m'n compu, maar weet niet hoe je eigen plaatjes kunt plakken, kan dat alleen als URL? Hier dan een van m'n eigen vliegwonder: Flying Tommy

Pfff... de leeftijd is gebaseerd op je performance met de spelletjes (snelheid, uithoudingsvermogen etc.)... Zien jullie wel hoe slecht 't met me gesteld is... misschien had ik 't niet de eerste dag moeten meten...

Haha, Ine en Nymeria, dat wist ik niet, dat de Wii zelf beslist hoe je eruit ziet! Ik heb gisteren alleen de spelletjes gedaan, moet het balanceboard nog uitproberen. Nu ik 'm dit verteld heb, wil A. niet meer op het balanceboard... ;)

God, Heidi, wat rottig! Ik kan me voorstellen dat deze houding van je familie je doet twijfelen, maar bedenk vooral goed wat je zelf wil! voor de rest heb ik niets toe te voegen aan de andere commentaren, iedereen heeft 't al goed verwoord ;)
Weet je Fladder, als je anderen ruimte geeft om de richting die jij in je leven wilt inslaan (waar je zeker van weet dat je die verkiest) te belemmeren, maak je het jezelf onnodig moeilijk en dat bedoelde ik onder meer in mijn berichtjes.

Is iemand zeker van een beslissing, dan mag diegene dat ook uitstralen. Is dat niet het geval, kun je dat eveneens laten zien omdat je dan juist (bewust of onbewust) wilt dat anderen hun meningen ventileren over iets waar jij dus kennelijk nog onzeker over bent. In dat geval wil je die meningen meenemen in je overweging. Zoiets... Maar dan moet je dus ook niet klagen dat anderen aangeven dat ze beren op de weg zien die jij wilt inslaan.
Die glazen bol van Anais plaatst mij gewoon weer in AT, maar wel ergens anders. Ik denk dat die bol stuk is of dat ze zo maar wat bedenkt Misschien heeft ze het wel niet goed gezien doordat het zonlicht er verkeerd ingevallen is.

Of het moet een of andere giga villa zijn in Kitzbühel met een giga zwembad in de tuin. Enzo. Ja, dan wil ik hier wel blijven met mijn buurman architect.
Flying Tommy is gaaf, Saby!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven