Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
he, wat sneu! wel fijn dat ze het serieus nemen, Citro. En Poek heeft heel lang eeen aversie tegen dokters in het algemeen en stethoscopen in het bijzonder gehad, maar met de nodige voorzorgsmaatregelen (die ze soms zelf bedenkt) gaat het langzaam maar zeker steeds beter.
ik heb trouwens nog steeds geen of nauwelijks eetlust. Vind ik uiteraard niet erg, maar voor mij is het zó raar! Ik kom uit een familie, waarbij je pas als je halfdood neervalt ophoudt met eten, dus dit is echt een uitzonderlijk fenomeen voor mij.
Ik heb hetzelfde, ik kom even langs voor een fijne besmetting

Ik heb zowaar even vrij, werkster is geweest dus alles is opgeruimd en schoon. Soep is al klaar en staat op te warmen en brood ligt in de oven. Wat een luxe zeg.
Citro, fijn dat ze Limoen eens goed gaan bekijken.
Ik kom ook langs, Sox. Het gaat werkelijk helemaal niet goed met lijnen.

Vanmorgen aandoenlijk; ik kwam de moeder tegen over wie in mijn weblog had geschreven (kanker) en ze bedankte me voor kaart-kadootje. Liz vroeg waarom ik dat had gegeven en ik heb gezegd dat ze een ziek was geweest. Liz vroeg of ze verkouden was geweest maar ik zei dat het ietsje erger was dan verkoudheid waarop Liz zei: "Dan had ze zeker de Mexicaanse griep."

Was 't maar waar....
Was het maar waar, ja.
helleu? Iedereen aan het sporten, TVkijken, nuttige dingen aan het doen of anderszins? ik dus allemaal niet. Ga wel vroeg naar bed, want ik heb weliswaar besloten te gaan werken (ik heb geen zin om nog een dag thuis te zitten en als ik ziek ben, kan ik toch nergens heen), maar volgens mij heb ik nog wel een beetje verhoging. en ik ben moe.

oja, Remma, moest laatst nog aan je denken, met mini met z'n 'wat een kutweer': Poek riep hier laatst ook lekker hard door de keuken: 'fucking hell, fucking hell!' en dat is nu net een term die ik niet vaak roep
Neeh, was druk met voorbereiden. Nu klaar.

Hahaha, weten we ook wat Sokman vaak roept dus.

Och, idd aandoenlijk wel Es. Ondanks de ernst van de situatie.

Ik heb trouwens verdacht kleine klasjes, en ook beduidend minder collega's. Ziek.
Hihi, staat charmant een 4-jarige die fucking hell roept

Durf het bijna niet te bekennen maar Limoen vroeg laatst waarom ik goddammit tegen Mandarijn zei (Mandarijn kan af en toe ook zo'n monster zijn, maar goed, kan beter leren binnensmonds te vloeken dan in het engels, geloof ik )

Ze floepte er ook een welgemeend godverdomme uit laatst, maar die had ze niet van mij.

Ik heb eindelijk mijn fotobestelling er door heen en zit met man aan een wijntje en een toastje, dat doen we bijna nooit door de weeks.

Limoen wilde precies weten wat een echo dan wel niet was, en of het pijn deed, hoe ze dan in haar buik konden kijken, moesten ze een sneetje maken misschien? nee hoor.. oh, heeft het ding dan oogjes? en heeft ie dan ook wimpers?

Ach, Es, inderdaad aandoenlijk, Mexicaanse griep. Zou komisch zijn als het niet zo tragisch is.

Wat irritant Pammie, dat man zich er niet in wil verdiepen. Zou leuk zijn als jullie aanpak een beetje overeenkwam.
Sokje, waarom werken vandaag. Geen eetlust en nog lichte verhoging klinkt alsof je nog even uit moet zieken. Ging het gisteren wel goed met de kinderen thuis?

Citronella, goed dat je zo snel terecht kon bij de kinderarts. Nu maar hopen dat de echo vandaag goed gaat en dat er geen enge dingen uitkomen.

Pammie en Elessie, dat lijkt me bloedirritant, dat jullie mannen zo anders met de kinderproblemen omgaan. Net alsof je 'eigen werk' weer in 1 min met de grond gelijk gemaakt wordt. En voor een kind lijkt het me ook superonduidelijk als de ouders elk anders reageren. Het is natuurlijk ook lastig om ineens een andere aanpak te hanteren, maar ik zou het denk ik wel van A-man verlangen, in ieder geval voor een periode.

Goedemorgen.

Ik was in slaap gevallen met Mini om kwart voor 8. Om 11 uur ben ik er even uit geweest om mijn kleren uit te doen en toen weer doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen. Voelde me gister ook niet lekker, rillerig en maagpijn. Nu gaat het goed.

We hadden haast vanmorgen en net toen we klaar waren om te gaan om 5 voor 8 kotste Mannie de gang onder. Hij had lopen proppen met zijn boterham en daarna verslikte hij zich. Volgens mij was het zoiets. Maar goed, als je haast heb is het niet handig, kots in de gang.

Sok, gaan werken terwijl je nog ziek bent vind ik op z'n zachtst gezegd eh.. onverstandig.

Ik baal trouwens. Donderdag gaat Mini op kamp, moet ze om kwart voor 9 op school zijn, de ouders mogen de bagage binnen zetten en daarna buiten wachten tot de kinderen vertrekken... om 10 uur! Echt belachelijk. Ik ga toch geen uur buiten wachten. Daarnaast moet ik gewoon werken en zo moet ik zowat een ochtend vrijnemen om uit te zwaaien. Vanmorgen collegamoeder gebeld die op school komt nog vandaag en gevraagd of zij asseblieft bij de juf wil aangeven dat het niet handig is.

Nu ga ik weer nuttig zijn.
quote:sokje schreef op 14 september 2009 @ 20:51:

oja, Remma, moest laatst nog aan je denken, met mini met z'n 'wat een kutweer': Poek riep hier laatst ook lekker hard door de keuken: 'fucking hell, fucking hell!' en dat is nu net een term die ik niet vaak roep Hahaha, een paar jaar terug, hij was denk ik net 3, pakte Schorrie zijn fiets uit de schuur en stootte ergens tegenaan. 'Fukkenel', hoorde ik hem zeggen. Een nanoseconde later besefte ik me dat hij Fuckin' hell bedoelde.....
Dat is inderdaad knap onhandig Pammie!

Hier ook een hoop onhandige dingen. Sien gaat dus volgend jaar (!) naar de Grundschule. 2 Weken geleden moest ik al aanmeldingsformulier van 5 kantjes invullen. Nu volgende week info-avond, diezelfde week overdag info-middag over een of andere screening. Dan de week daarop samen met Sien naar school om aan te melden (is formulier niet genoeg?). Dan nog een medisch onderzoek en na de herfstvakantie nog een of andere test op school zelf. En ze hoeft pas in september 2010 naar school hè. En dan ook nog Auf Antrag omdat ze nog geen 6 is, dus daar zit ook nog gesprek aan vast...zucht....

En dan ben ik ook nog oudercommissie geworden op de Kindergarten (what was I thinking?), dus het is maar goed dat ik nog 5 weken aan vrije dagen heb staan op het werk (die ik wegens drukte niet op kan nemen, maar dat is een ander verhaal).

Enfin, eerst maar aan de koffie!

Remma, hoe bevalt je werk eigenlijk weer zo na de vakantie? Ben je een beetje over de dip van 2 jaar geleden heen of speelt dat nog steeds een beetje op de achtergrond.

Ik kreeg pas trouwens een opmerking waar ik lang over heb zitten nadenken. Een coach die ik sprak op een etentje zei dat sommige mensen hun voldoening halen uit denkwerk en sommigen juist uit doewerk (dus met de handen werken). En daar al over nadenkende besefte ik me ineens dat ik tot de laatste categorie behoor. Dat was echt een eyeopener. Helaas ben ik doordat ik altijd moeiteloos kon leren in een echte denkwereld qua werk terecht gekomen (waar ik me dus nooit op mijn plaats gevoeld heb). Nu snap ik dus ook waarom het cursus geven op het werk me wél voldoening geeft en het uitdenken van allerlei ingewikkelde dingen niet. Enfin, ik moet nog maar eens denken wat ik met deze info ga doen.
Gut Anky, da's een omslachtige procedure om je kind op school in te schrijven

En Anky, misschien moet je niet over de opmerking nadenken maar er iets mee doen (ok, flauw inkoppertje )

Wegbrengochtend bij Pammie klinkt ook niet heel handig.

Hier zelfde soort misverstand/verschil van mening tussen man en mij als bij Pammie en Es. Man zette Limoen vanmorgen om 8.15 in de hoek, omdat ze niet opschoot en brutaal was. Met als gevolg dat we alsnog bijna te laat waren, omdat ze over de rooie ging en helemaal niet meer opschoot. Ik begrijp het nut van consequent zijn wel maar ik geloof dat negatief gedrag negeren en haar gewoon aan de hand meenemen beter werkt als we toch al laat zijn.

Verder gaat het op het werk vanmorgen niet zo lekker, en ik heb ook geen zin. Maar niets zorgelijks hoor, woordenwisseling met man en een over de rooie en verdrietige Limoen afleveren zitten me nog dwars.
Handig, van die scholen bij Pammie en Anky waar ze denken dat je behoefte hebt aan bezigheidstherapie.

Kots als je de deur uit moet is ook reuze leuk getimed. Bijzonder talent van kleine kinderen is dat.

Verschil van inzicht bij peuterdriftbuien, daar hebben wij af en toe ook last van. Pluis kan heel driftig worden als hij honger heeft. De oplossing is dan dus eten erin krijgen, maar daar heeft hij dan ook geen zin meer in. Man vindt hem dan zielig, en gaat dan vanalles doen om hem weer happy te krijgen, ook dingen die normaal echt niet mogen. Dat laatste vind ik een heel slecht plan. Man vindt dat het een uitzonderingssituatie is waarin het wel mag, ik wil krijsgedrag echt niet belonen. Handig...

Sok, ben je echt gaan werken?
Gelukkig zijn A-man en ik het erg eens over opvoedingstaktieken tot nu toe. Ik vind dat een echte zegen, omdat we ons niet aan hoeven passen en dus gewoon ons gevoel kunnen volgen (en dan hetzelfde doen qua aanpak). Soms, als ik hier op het forum lees , denk ik weleens dat we vrij soft (of lui) zijn, maar gelukkig hebben we erg makkelijke kinderen, dus dat compenseert ons gebrek aan strengheid weer .

Haha Miffy, bij driftbuien rond etenstijd is er hier bij de kinderen maar 1 remedie: zo snel mogelijk wat eten erin en dan in bad en naar bed (enig gebrul, gehuil en geschreeuw negerend). Echt happy krijg je ze dan toch niet meer (moet dan wel bekennen dat ze hier dan altijd na het voorlezen keurig gaan slapen en dat ligt niet aan onze opvoedingskwaliteiten, dat is gewoon geluk).
quote:citronella schreef op 15 september 2009 @ 10:45:

En Anky, misschien moet je niet over de opmerking nadenken maar er iets mee doen (ok, flauw inkoppertje )

Anky, probleem bij Pluis is dat als hij zo boos is, je er dus echt geen eten meer ingefrommeld krijgt. De echte oplossing is dus zorgen dat hij niet zoveel honger krijgt, maar dat gaat af en toe mis.

Een goede vriend van mij heeft trouwens hetzelfde denken/doen dilemma gehad als jij. Die is nu erg happy in een meer uitvoerende baan.
En als je Pluis dan even uit laat razen (ik leg Maby altijd in de gang waar ze weinig kwaad kan en zichzelf geen pijn kan doen)? Of gaat hij dan nog meer over de zeik?

Ik zit inderdaad wel erg te denken aan meer uitvoerende baan. Maar vind het ook wel een moeilijke keuze, ben toch een beetje geïndoctrineerd door het idee dat ik voornamelijk met mijn hoofd moet werken in plaats van met mijn handen (hoger opgeleid, goed kunnen leren enzovoorts). Cursus geven vind ik momenteel erg leuk, maar dat gaat over een jaar weer minder worden, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Ik sprak pas op een feest trouwens met een vrouw die les gaf op een Leonardo-school. Was wel interessant, ik wist eigenlijk niet zo veel van het concept (eigenlijk alleen maar dat het voor hoogbegaafde kinderen was) en heb er niet zo veel mee op, maar het was ook weleens leuk om de andere kant te horen. Ik was het niet met alles eens, maar vrouw in kwestie was zeer enthousiast en dat is natuurlijk altijd leuk in een gesprek.
Anky, ik ben ook meer voor gecontroleerd uitrazen, met iets te eten onder handbereik wat hij zelf kan pakken, maar man denkt er dus anders over.

Denk jij bij uitvoerend voor jezelf ook echt vooral aan dingen met je handen doen, of zou iets meer in de richting van onderwijs geven ook kunnen?
We hebben dus dezelfde ideeën Miffy uitrazen . En Mifman leert vast wel door schade en schande.

Onderwijs is wel een optie die voor mij steeds meer gaat spelen. Ook gezien het feit dat ik bijles geven altijd erg leuk vond en cursussen van nu dus ook. Ik denk alleen dat fulltime les geven wel totaal iets anders is dan af en toe een cursusje geven.
Sokman wil nog wel eens uitgebreid aan Slof uitleggen, waarom iets niet mag. dat is best goed, behalve als de dreumes in kwestie het niet hoort wegens oorverdovend volume en razernij. en van al dat geklets wordt dat ventje dan nóg bozer.

Ben idd gaan werken en voel me verder goed. kwas een beetje uitgekeken op het uitzicht vanuit de ark en ik heb licht bureauwerk, dus niet heel vermoeiend. en die koorts is altijd alleen maar 's avonds/aan het einde van de middag en dan vind ik het zonde om thuis te zitten; nog genoeg te doen. maar bedankt voor jullie bezorgdheid
Kan ik me wat bij voorstellen, Sok. Ik ben soms echt blij dat ik ff kan 'bijkomen' op mijn werk. Lekker beetje klusjes afhandelen enzo.

Ank, wat grappig. Dat je door zo'n opmerking ineens bedenkt dat je meer voldoening uit 'doe-werk' dan 'denk-werk' haalt, terwijl je een 'denk-werk' baan hebt. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt.

Qua opvoeding gaat het hier over het algemeen prima, maar dit 'gedoe' met Liz duurt al best lang, onderhand een half jaar. En dat is te lang voor Paul om te blijven geloven in mijn methodes. Daarom is het goed dat er nu iemand komt die gaat vertellen dat mijn methodes de beste zijn

Ik heb een cadeautje voor mezelf gekocht, de Flow. Ik hoorde laatst iemand daarover, schijnt een leuk blad te zijn. En daar had ik wel zin in. Vanavond lekker op de bank met House, potje thee en de Flow.
Heb trouwens gistermiddag gepraat met de Juf van Liz. Was een erg goed gesprek. Liz doet het heel goed in de klas. Haar werkjes zijn foutloos en ze loopt op een aantal gebieden flink voor. Juf was verbaasd te horen dat ze zich vervolgens thuis 's avonds zorgen maakt over mogelijke fouten in haar werk, of ze wel in de zonboekjesbak ingedeeld zou worden en of haar werk allemaal wel op tijd af zou zijn.

Ik heb niet gezegd wat ik dacht dat juf daar aan moest doen (volgens mij niets) maar ik vond het wel belangrijk dat ze het wist. Dat Liz (blijkbaar) de lat voor zichzelf nogal hoog legt. Juf was erg blij dat ik haar over alles informeerde en ik had een heel goed gevoel over dat gesprek.

Ze zei dat Liz het droomkind van elke juf was; helpt graag, werkt zelfstandig en gedraagt zich uitstekend. Dat deed mijn moederhart natuurlijk wel goed :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven