verwarming aan?

15-09-2009 21:55 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een vragje,

wanneer doen jullie de verwarming weer aan?

Het is nu erg koud in huis...........
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:17:

[...]

Maar waarom wil je dat dan rekken? Waarom niet gewoon gebruik maken van de middelen die je hebt om je comfort het hele jaar door hoog te houden?Mijn kachel is nog niet aan omdat ik met een trui en joggingbroek het warm genoeg heb. Ik heb een gevelkachel wat veel gedoe geeft met aan- en uitzetten. Ook al zou ik die op de waakstand laten staan, dan kan het zelfs nog te warm in huis zijn wanneer het 19 of 20 graden is. Ik neem een kruik mee naar bed omdat ik naakt slaap en daar vind het nu wel te koud voor. En met kleren aan kan ik niet slapen, met of zonder kruik. Vandaar.
Bij mij staat hij nog niet aan, ik vind het nog niet nodig.
Als ik altijd wanneer ik het koud heb de verwarming aanzet wordt mijn energierekening een onplezierig ding. Hij is dus een aantal keer aangeweest in de afgelopen weken en ik zit nu manmoedig te vernikkelen *en me te verheugen op de warme douche zometeen*

In mijn slaapkamer wens ik geen verwarming (tenzij midwinter) dus voor slapen douchen is genoeg om in te kunnen slapen.

Het zal niet lang meer duren voordat ik toegeef. Gadver, wat hebben we toch een naargeestig klimaat heb ik toch een koud huis.
quote:Quirijn schreef op 15 september 2009 @ 22:24:

[...]

Als je de verwarming drie graden lager zou zetten en een trui aan zou doen zit je ook niet in de kou hoor..

(begrijp ineens waarom de aarde opwarmt)

Nee, dat komt door al die mensen die kinderen nemen!

Overigens zit ik altijd met 'n dikke trui aan 's avonds (of er moet 'n hittegolf zijn) Als ik moe word dan krijg ik 't koud en aangezien ik geen avondmens ben, krijg ik 't na 'n uur of 20.00 wel koud dus.
Ik vind het ook raar als ik nu al mensen met winterjassen zie lopen, echt stom staat dat.

Had het vanmorgen nog met collega over, zo koud is het nog helemaal niet. Bij ons gaat ie meestal ook pas in oktober aan. Eerder vinden we het nog niet koud. Als het 19 is in huis, zoals nu, en ik ga stofzuigen of bedden verschonen, breekt het zweet me uit. En ik ben toch echt een koukleum!
Ik heb uiteraard nog niet de verwarming aangezet maar het scheelt misschien dat het bij mij nu, dus op dit moment (net gekeken) nog 24,5 graden is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ik heb hier zelfs nog een raam open staan en heb het echt niet koud.

en nee heb geen dikke trui aan, maar gewoon een shirtje met spijkerjasje
Verwarming zou overigens pas aanslaan bij 20, 21 graden, en dat vind ik voor dit seizoen wat te veel.
quote:JoyCeeCee schreef op 15 september 2009 @ 22:26:

Ik vind het ook raar als ik nu al mensen met winterjassen zie lopen, echt stom staat dat.

ja en dan al die verschillen...

een met een driekwartbroek en blote voeten

een ander met laarzen aan

een in een t-shirtje

ander in zomerjas en weer een ander dikke winterjas
quote:mylenevalerie schreef op 15 september 2009 @ 22:27:

Ik heb uiteraard nog niet de verwarming aangezet maar het scheelt misschien dat het bij mij nu, dus op dit moment (net gekeken) nog 24,5 graden is.Da's wel heel warm voor zonder verwarming! Dat komt in mijn huis bijna nooit voor. Ik zit vrijstaand en onder de bomen, dus het is altijd vrij koel in huis. Tijdens 'n hittegolf is dat overigens wel weer 'n voordeel, dan hoeft de airco niet zo vaak aan.
Ik heb met liefde mijn winterjas al aan. Een leren jas. Heb eigenlijk geen zomerjas nodig, als het zomer is gewoon geen jas aan.

Witte vingers, kil gevoel, ik zou heel goed gedijen in een mediterraan land.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:25:

[...]

Ik denk dat mensen met kinderen zich er drukker om maken hoe de aarde er over 100 jaar uitziet dan jij. Als jij je comfort maar hebt toch? Après toi le déluge.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:25:

[...]

Overigens zit ik altijd met 'n dikke trui aan 's avonds (of er moet 'n hittegolf zijn) Als ik moe word dan krijg ik 't koud en aangezien ik geen avondmens ben, krijg ik 't na 'n uur of 20.00 wel koud dus.Wees alle mensen die kinderen nemen (krijgen) maar heel dankbaar, dan is er, als je tachtig bent, tenminste iemand om voor jou te zorgen..
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

[...]

gelukkig kan ik de stookkosten nog goed betalen, zal wel één van de laatste dingen zijn waar ik op zou bezuinigen, ik vind 't echt té armoedig om in de kou te moeten zitten

en het milieu-aspect is niet belangrijk voor jou?

ik ben vandaag nog zonder jas naar de super geweest, dus winterjas no way! Zit nu ook gewoon met een shirtje en joggingbroek op de bank
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:29:

[...]

Da's wel heel warm voor zonder verwarming! Dat komt in mijn huis bijna nooit voor. Ik zit vrijstaand en onder de bomen, dus het is altijd vrij koel in huis. Tijdens 'n hittegolf is dat overigens wel weer 'n voordeel, dan hoeft de airco niet zo vaak aan.Ja ik denk een goed geisoleerde woning? Midden in de winter met - zoveel graden is het 19 graden als ik beneden kom. En de verwarming gaat elke avond helemaal uit. Maar in de zomer ook bloedje heet hoor, waar ik niet goed tegen kan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hier staat de verwarming zeker niet aan. Het is nu nog 21,5 graden in huis en we zetten de verwarming pas aan wanneer het onder de 20 wordt. Ooit wanneer het heel hard vriest zetten we 'm wel eens op 21.

Zit nu trouwens al wel met mijn dekentje op de bank haha..
Hier staat 'ie aan, we hadden het echt koud!
quote:mylenevalerie schreef op 15 september 2009 @ 21:59:

Belachelijk nu een verwarming aanzetten. Doe een warme trui aan. Ik loop nog in mijn zomer kleding dus bij mij gaat meestal pas eind oktober de verwarming aan.

Hangt er toch vanaf hoe 'warm' je huis is. Mijn vorige huis bleef hartje zomer de woonkamer vaak toch rond de vijftien graden hangen. Zo'n soort keldergevoel. Heerlijk, maar niet 's avonds voor de tv/achter de comp.

Nu is bij mij de verwarming sinds een kleine week een beetje aan. Net een tikkie om het boven de 18 te krijgen. Uiteraard zit ik hier niet met een tshirt, maar met een vest aan.
quote:rosanna08 schreef op 15 september 2009 @ 22:31:

[...]

en het milieu-aspect is niet belangrijk voor jou?

Dat laat ik niet ten koste gaan van mijn comfort.

Mijn milieubijdrage is dat ik geen kind(eren) neem.

Overigens draag ik vrijwel het hele jaar door 'n fleecevest, behalve als het echt winter wordt, dan pas draag ik 'n dikke winterjas.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:34:

[...]

Mijn milieubijdrage is dat ik geen kind(eren) neem.
Ik ben best een koukleum maar het is hier binnen 21 graden zonder dat de kachel aanstaat. Das toch niet koud. Ik denk er wel over om mijn electrische verwarmingsdeken op bed te leggen. Vooral met net in bed stappen heb ik het wel koud.

Maar het was vandaag toch niet echt koud? Hier niet (nh) ben zonder jas van huis gegaan.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:29:

[...]

Da's wel heel warm voor zonder verwarming! Dat komt in mijn huis bijna nooit voor. Ik zit vrijstaand en onder de bomen, dus het is altijd vrij koel in huis. Tijdens 'n hittegolf is dat overigens wel weer 'n voordeel, dan hoeft de airco niet zo vaak aan.

Vergeet je niet eerst de verwarming uit te zetten?

Komisch, besta jij wel echt?
NU! Lekker opgestookt tot 23 graden! :D

Voor zover je een CV opstookt.
tis hier nog 21,5 zonder de kachel aan, dus nog geen extra trui of dikke truien. Wel weer laarzen en lange mouwen ipv pumps en t-shirtjes.
quote:JoyCeeCee schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

Dragen jullie ook al winterjassen?Nee, loopt zelfs nog regelmatig in een t-shirt! Veel te warm hoor....een winterjack...hoe verzin je het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven