Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
Hallo Allemaal

Ik lees mee met jullie vanaf het begin,en ik vind er veel herkenning in.Mijn relatie is ook gestopt na 4 jaar,ik heb het niet aan zien komen en het kwam dus als een donderslag bij heldere hemel.Wat heb ik me ziek gevoeld,en met vlagen nog heel erg.Wat ik nu het meest vermoeiend vind,is dat het geen moment uit mijn gedachten is,wat ik ook doe of laat niets helpt.Maar ik heb wel het gevoel dat ik het zeker ga redden.

Wat ik jullie als tip mee wil geven is,neem geen contact op,hoe moeilijk het ook is.Kies nu voor JEZELF.Het sleutelwoord is nu IK.Je schiet er niets mee op alleen pijnig je jezelf .Schrijf in een moeilijk moment de minder leuke dingen van hem op of van je relatie.Misschien weet je diep in je hart al wel dat je niet je hele leven bij hem zou blijven.Het aparte is nu ook dat je in deze situatie alles veel mooier gaat zien als dat het in werkelijkheid was.Dus probeer nuchter te blijven denken!

Bloemetje het is geen verwijt hoor maar als ik teruglees heb je bijna iedere dag nog telefonisch contact gehad,doe dat jezelf niet meer aan.Denk eraan als je weer terug zou zijn bij je ex dan ben je nu even reuzeblij,maar je relatie heeft sowieso een knak gehad en als er een niet aan wilt werken dan heb je binnen no-time weer de oude situatie terug.En dit wil je niet.

Ik vind de weekenden ook heel moeilijk maar je moet maar denken iedere dag is er weer een en over een tijdje voel je je al stukken beter,al wat je nu verwerkt heb is achter de rug en komt niet meer terug.

Heel veel sterkte allemaal,en wat een geluk voor al die vrijgezelle mannen dat wij weer beschikbaar zijn!!!
Hey meiden,

Wat ik doe is misschien inderdaad gevaarlijk en makkelijker maak ik het mezelf er niet mee denk ik. Maar gek genoeg denk ik dat dit de manier is waarop ik het moet doen. Ja hij moet aan zichzelf werken. Daar praten we niet over dus zeker weten dat die dat doet doe ik niet. Maar ik krijg het gevoel van wel. En daarin kan en help ik hem ook niet. Dat doet die zelf. ik geloof ook dat die dat zelf moet doen. En hoop voor ons, ja dat is er, maar ga ik me zeker niet op vastpinnen. Beloofd;)!!!! En ik merk al dat ik stapje voor stapje los aan het laten ben. Het gaat langzaam maar het gebeurt wel. Jullie zullen wel denken dom wicht wat doe je jezelf aan. Maar ik denk, mijn gevoel zegt me dat dit de manier is waarop ik hiermee om moet gaan. Het gaat ook vanzelf. Tuurlijk zal k het met tijden moeilijk hebben, maar dat heb je ook al je geen contac hebt.

Ik beloof jullie dat ik niet wanhopig op hem ga wachten, dat doe ik niet. Ik ga verder met mijn leven. Ik weet wel dat ik nog lang niet open sta voor andere mannen, heb ik ook nog geen behoefte aan. Ik houd het bij flirten en kijken!!! Erg leuk:p

En ik geef toe ik ben een eigenwijs kreng;)!! Ik wil ook bewijzen dat het op deze manier ook kan!

@Laura: van die jongen is wel balen, maar ik snap zijn muurtje. Alles is nog zo vers bij hem en het doet toch veel met je.

@Bloemetje: ik zal het liedje eens gaan beluisteren, want de nieuwe van haar ken ik nog niet.:)

@Minoutje:wat een verhaal van die bezichtiging zeg! Maar blij te horen dat je momenten hebt dat je je goed voelt!! Daar aan vasthouden!

@Geurtje: vreselijk dat jou relatie ook verbroken is! Je klinkt wel sterk!!! Wees daar trots op! En wat je zegt over geen contact daar heb je zeker een punt. Maar mijn buik zegt me dat ik het anders moet doen, lekker eigenwijs:p!! Maar ik weet dat het nu om MIJ gaat. Jij heel veel sterkte!!!

en meiden tuurlijk komen jullie het weekend door!!! Het wordt mooi weer, ga er lekker op uit!!!!!!! Geniet!!!!!! Meer kan ik niet zeggen!!!!!
Raiden, je hoeft ons niks te beloven, je moet het jezelf beloven!

Geurtje: vervelend, wil je er meer over kwijt? Als je wilt kun je meeschrijven. En anders blijf je gewoon meelezen. Ik merk inderdaad hoe moeilijk het is om geen contact te hebben. Maar ik heb hem nu echt niet perfect in mijn hoofd, integendeel. Ik wil juist contact om alle frustraties t.o.v. hem te delen. Maar ook dat moet ik niet doen, het heeft geen zin meer. Hij doet toch waar hij zin in heeft en ik heb ook niet het idee dat het tot hem door zal dringen. Zijn hoofd en binnenkort ook zijn lichaam zitten al bij dat andere meisje. Wat moet ik dan als wanhopige ex achter hem aan blijven zitten. Weekenden vind ik ook niet zo heel leuk, maar ik probeer ze wel leuk te maken. Elk weekend tot nu toe heb ik leuke dingen gedaan, vrienden gezien, maar wel gecombineerd met minder leuke dingen die toch moeten. Zoals naar mijn oude/zijn huis om spullen op te halen. Dit weekend weer. Het moet en het hoort ook bij het proces. Maar leuk vind ik het niet!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en ik probeer nog een keertje te schrijven. Dikke !
Sorry meiden, maar vandaag alleen even een ego-post. De rest kan ik niet opbrengen nu.

Fienewiep, heel erg bedankt voor mooie woorden woensdag. Ik heb er menig traantje om gelaten.

Verder gaat het hier niet heel best. Moet moeite doen om niet weg te zakken. Alle emoties van de laatste weken eisen momenteel een beetje hun tol.

Ben erg verdrietig over mijn ex-lief. Toen ik hem dinsdag sprak, zei ik hem dat ik woensdag ook nog wel even zou bellen. Dat heb ik niet gedaan. Te pijnlijk en te moeilijk. Maar hij heeft mij ook niet gebeld. Waarschijnlijk om dezelfde reden. Misschien alleen maar goed, maar het maakt me wel verdrietig. Ook zit er een stukje boosheid. Vlak voor zijn vakantie heb ik hem nog gezien. Dat was toen heel fijn, intens en diepgaand contact waaruit bleek dat onze liefde er nog was. Daarna geen contact gehad totdat hij op vakantie ging (paar dagen later). Vanaf dat moment heb ik er zelf voor gekozen geen contact te willen, maar die paar dagen steken me toch. Ik weet wel waarom hij toen afstand hield. Hem kennende heeft hij dat gedaan om een goede omschakeling te kunnen maken van fijn met mij naar zijn vakantie. Had hij dat niet gedaan, dan was hij anders zijn vakantie in gegaan. En dat wil hij niet. En daar ben ik boos over. Alle keuzes die hij maakt, zijn keuzes die voor hem het beste zijn. Wat die keuzes met anderen doen, is niet interessant, blijkbaar. Als hij werkelijk keuzes zou maken uit liefde, dan zou zijn leven er nu heel anders uitzien. En dan zeg ik bewust: zijn leven.

Liefs en sterkte allemaal.

P.s. Mijn oma is vandaag - tegen alle verwachtingen in - toch nog jarig. Ze is 93 geworden. Ze heeft het op wilskracht gehaald.
@Chris Allereerst gefeliciteerd met je oma en heel veel sterkte Chris. Dikke knuffel voor deze moeilijke tijden.

Je egopost is erg goed geschreven, ben er gewoon stil van (en dat gebeurd mij nooit ).

@Raiden, en en ? traantje gelaten bij het liedje? ik wel hoor!! want i am already gone... voor hem en in zijn hart. En o ja, als je nog teveel hoop hebt dan mag dat van mij hoor... voelde me echt een mama typje na mijn wijze praat, terwijl ik zelf elke dag hem het liefste nog bel en plat sms ;) Dus ik mag niks zeggen en advies geven als ik het zelf ook nog niet kan. En ik woon 80 km verderop, kun je nagaan als ik bij hem in de buurt woon.

@Minoutje, stelletje ..(grommmmm,mopper). zijn die exen van ons, zo koud ook en ontactvol. Dat was hij altijd al eigenlijk. Is dat iets mannelijks? heb nog nooit een man gehad die zo kil was en zo gevoelloos voor zichzelf. Hij stort zich compleet in zijn werk , elke avond...

@ Geurtje, dat is niet verwijtend bedoeld hoor en alleen maar als goed advies, en moet toegeven dat je gelijk hebt. Heb elke dag toch wel contact met hem gehad. Vandaag nog niet , en dat ga ik zo houden. Na ons gesprek gisteren wist ik gelijk weer waarom het over is en heb ook in de avond een boekje gepakt waar ik alle negatieve punten in opschrijf en wat me dwars zit en het forum helpt me ook heel erg. Wil je ook wat mee vertellen geurtje of heb je het al best verwerkt?
@Chris: hele dikke knuffel, ik kan me voorstellen dat het nu allemaal op je af lijkt te komen. En egopost zoveel als je wil!!!!!

@Minoutje: ik heb het mezelf ook beloofd;)

@Bloemetje: je klinkt helemaal niet mama-achtig!!! Ik snap wat je zegt en ik ben blij dat je het zegt. Jullie houden me aan het denken en zorgen ervoor dat ik ook de andere kant zie!!! Ben ik alleen maar heeeeeeeel erg dankbaar voor! En juist nu ik gewoon contact heb, begin ik de laatste tijd wat rust te krijgen. Want dat naar de telefoon staren klinkt heel herkenbaar hoor:p Maar dat heb ik nu nauwelijks. Als hij niet reageert of wat dan ook, naja dan niet. Ik wil niet zeggen dat ik nooit naar mijn mobiel loop te staren, maar echt nauwelijks. Ik krijg langzaam meer rust. En je mag advies geven wat je wil!!! Het is alleen maar logisch dat het jou zoveel doet en dat je naar je telefoon staart. Lijkt me niet meer dan normaal!!! En wb het liedje, erg mooi en idd mooie tekst!!!! En wb hoop die heb ik, maar wel op een realistische manier. Niet teveel dat weet ik zeker!!! (zoveel hoop heb ik namelijk nou ook weer niet:p)

@Charming: ik wilde je even alvast sterkte wensen en een dikke knuffel!!! Dit weekend ga je weer naar je ex toch? Zou zeggen blijf rustig en zeg wat op je hart ligt. En als je emotioneel wordt, je niet schamen!!!!!

Oh en Chris nog gefeliciteerd met je oma!! Maar hoe zit het nu met je vakantie?
Tis even offtopic, maar ik ben gewoon zo verdrietig om mijn oma.

Net mijn moeder gesproken. Zij zei dat mijn oma had gezegd dat ze veel van me heeft gehouden en dat ik een lieve kleindochter was.

Maar dat is helemaal niet zo...
Ohhh Chrisje toch... waarom is het helemaal niet zo? Fijn dat ze dit nog heeft kunnen zeggen dat je dat maar weet! Meis, ik zou je zo graag irl een knuffel geven maar dat kan niet. Dan maar zo'n afstandelijke forumknuffel

Het gaat ook allemaal niet lekker bij je he? Je ex-lief, je oma... het zijn zoveel emoties ineens en ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk je het ermee hebt. Ik vind je zo sterk, want ook al ben je nu wel heel verdrietig, ik vind dat je goed in dit verhaal staat en dat je goed grenzen kunt stellen. En je kunt het ook erg helder op dit forum zetten. Meis, je komt hier wel doorheen en wij ook. En mocht dat ooit zo zijn en we hebben er zin in, dan gaan we (virtueel) feesten. Dan gooien we alle emoties van ons af en gaan we verder met ons mooie leven!! Ooit zijn we weer helemaal gelukkig met ons leven. Aan dit vooruitzicht probeer ik me vast te klampen. En je zult vast mooie herinneringen aan je oma én aan je ex-lief over houden. En het een mooi plekje kunnen geven. En ik zal ook mooie herinneringen aan mijn ex hebben als de pijn die ik nu heb weg is. Allemaal ervaringen die ons maken zoals wij nu zijn. En het belangrijkste is dat we ervoor moeten zorgen dat wij ons weer goed gaan voelen en tevreden zijn met wie we zijn (wat een mindfulness uitspraak).

Allemaal loze woorden op dit moment, want je bent gewoon heel erg verdrietig. Maar weet dat wij aan je denken...
Mijn ex wil toch nog een keer afspreken omdat hij heel graag 100% eerlijk wil zijn, omdat hij weet hoe erg ik rondloop met (letterlijk!) 100 vragen. Ik weet niet of ik dit nou wil. Aan de ene kant wel, want die vragen verdwijnen niet en als ik er zelf antwoorden op geef maak ik mezelf gek en zak ik weg in cirkelberedeneringen. Het zou me op zijn minst wat rust kunnen geven. Maar aan de andere kant: zit ik op zoveel details te wachten? Ergens vind ik het wel fijn dat hij dit zo aanbiedt, maar ik ben ook wel een beetje in de war dat dat nu zo komt na die stilte van de afgelopen tijd en de haat van mijn kant... En zou hij echt 100% eerlijk kunnen zijn? Zou dit de afsluiting voor mij kunnen zijn? Of moet ik het gewoon zo laten en het laten slijten? En wat als ik hem zie? Word ik dan niet woedend? Daarbij is hij nu weer in zijn land (voor een bruiloft waar ik in eerste instantie ook zou zijn) en weet ik dat hij haar gaat zien. Ik weet echt niet wat ik moet doen...

Zondag ga ik trouwens mijn spullen in dozen doen en meenemen, zoveel als mogelijk is zonder aanhangwagen. Mijn ouders willen me helpen, dat vind ik heel lief. Wel heel confronterend. Daarbij voel ik me ook niet fijn meer in dat huis, aan de geur alleen al heb ik een hekel... En dan maandag, dan heb ik een verjaardag waar hij misschien later op de avond ook komt. Ga ik dan demonstratief weg of blijf ik? Ik ben zo in de war... Ergens haat ik hem om wat hij me heeft aangedaan, maar ik heb ook nog steeds gevoelens voor hem en dat vind ik echt onuitstaanbaar!!

Grmbl.....
@minoutje, als je open staat voor het gesprek realiseer je dan wel dat je niet de antwoorden krijgt die je wilt horen want die krijg je namelijk nooit! Ik krijg de indruk dat jouw exlief zijn geweten wil zuiveren door dit gesprek of zie ik dat verkeerd? Laat je daar in ieder geval niet voor gebruiken! Succes verhuizen dit weekend! Sterkte!
@chris, ik leef met je mee. Het zal niet makkelijk zijn maar probeer even los te komen van alle emoties en vind de rust in jezelf terug. Dikke knuffel maar daar heb je er al een paar van gehad hier
@raiden, weet je wat ik bewonder aan jou je blijft ondanks alle kritieken en adviezen heel dicht bij je eigen gevoel. En je gevoel is de beste raadgever.

Dit weekend is het dan zo ver en hoe zenuwachtig ik aan het begin van deze week was hoe rustig ik nu ben. Ik stap er luchtig in (zonder verwachtingen). Ik zal een opening maken om over mijn (en misschien zijn) gevoel te praten. Ik wil hem niet overladen met mijn gedachtens (dat kan ik hem niet aandoen). Ik ben gewoon benieuwd hoe hij deze (stille) periode ervaart.
@ander meiden ik probeer dit weekend even op jullie te reageren ben nu heeeeeel moe. sorry!
@chris: weet niet goed wat ik moet zeggen, ik denk dat je goed bezig bent, knuf ook van mij!

@bloemetje: wat naar zo'n koude douche! Maar kan zoals je zelf zegt ook wel verhelderend zijn en je uiteindelijk weer verder helpen misschien.

@minoutje: kan me je verwarring goed voorstellen. Klinkt idd als gewetenszuivering bij hem. Voelt het wat betreft die verjaardag niet fijner om bijv een keer apart af te spreken met de jarige? Is misschien dubbel, maar weggaan als hij komt lijkt me ook pijnlijk... Doe wat voor jou het best voelt.

Ik snap het muurtje van die jongen ook goed hoor en dat heb ik hem dus ook wel min of meer gezegd. Het is gewoon even pijnlijk.
Mijn vriend heeft het inmiddels ook uitgemaakt. Hij stuurde mij een mail, wat ik trouwens een beetje pijnlijk vond. Vond dat ik wel een persoonlijk gesprek had verdient. In die brief legde hij de schuld bij mij neer. Nou geef ik toe dat ik er 4 momenten (in die 1200 dagen ;)) zijn geweest waar ik anders had moeten reageren, maar inmiddels weet ik waarom dat gebeurde en dat er dus twee kanten aan dit verhaal zit.

5 dagen nadat het uit was flitste er op hyves opeens een berichtje dat hij helemaal in love was. Dat was een klap in mijn gezicht. Ik heb meteen hem verwijderd van alle sociale pagina's enzo. Ik wil niet het risico lopen dat ik ga checken hoe of wat. Doe ik dus niet.

Natuurlijk doet het pijn als hij een ander heeft, maar ik had liever gewild dat hij mij had neergezet op mijn kamer en gezegd had: meisje, sorry, maar ik ben verliefd op een ander. Ik kan niet bij je blijven. Dan een brief sturen met: jij deed altijd dit, jij deed altijd zo. Dus ik ga. Lekker makkelijk. Maar goed, misschien is dit gewoon mijn mening.

Inmiddels is mijn hoofd al 'goed' met de situatie. Ik heb al die jaren mijn energie in de relatie gestoken, wat de relatie met mijn ouders verslechte en ook mijn humeur verpeste. Inmiddels heb ik dat weer terug, maar damn, wat doet mijn hart pijn :p

In het weekend waren we altijd samen. Ik weet niet hoe ik mij in het weekend moet vermaken. Iemand tips? Weet iemand een leuke afleiding tip zodat ik niet de hele tijd loop te janken? ;)
anoniem_91255 wijzigde dit bericht op 24-09-2009 23:53
Reden: details details
% gewijzigd
Bam een klap in mijn gezicht.

Vriendin van me zat op een datingsite en kwam hem ineens tegen.

Dat was een klap, ik flipte helemaal... belde hem op en hij flipte net zo goed met mij mee.

Dat hij al een halfjaar niet meer van me hield, dat nooit durfde te zeggen tegen me en dat hij al over me heen was. Ben net 2 weken weg...

Hij had inderdaad iets met die andere meid. Durfde het me niet te vertellen.

Ben ingestort. Vriendin van me en mijn moeder zijn gekomen en ik heb serieus echt de ogen uit mijn kop gejankt. Wat ben ik kapot van dit nieuws... en een trap na geven ook nog eens dat het allemaal mijn eigen schuld is.

Totaal geen teken dat hij menselijk is. Gewoon glashard verwijten naar mij toe gooien.

Sorry meiden ik kan het even niet meer...ik reageer snel weer op jullie.
@Bloem, niet meer bellen...je krijgt niet te horen wat je wilt horen. Je kwetst alleen jezelf. Nee je laat je opnieuw door hem teleurstellen en kwetsen, niet meer doen. Je doet het hartstikke goed, delete zijn nummer.

@ Charming, spannend je date dit weekend. Je klinkt rustig en weloverwogen. Ik hoop dat het gesprek je geeft waar je naar op zoek bent. Wel komen vertellen hier hoor!

Ik vind je ook erg attent naar ons allemaal

@ Geurtje, hoe lang is jouw relatie al uit? Welkom trouwens! Je klinkt optimistisch en je hebt helemaal gelijk dat het nu om ons draait en niet meer om die ander (nu nog voelen )

@ Raiden, jij weet het beste wat je past. Jij kent je eigen grenzen. Verwerking doet iedereen op zijn eigen manier. Als dit voor jou de juiste manier is moet je daar helemaal niets aan veranderen. Knap dat je al een beetje aan het flirten bent, is een begin!

@ Minou, ben je nu rustig genoeg om het gesprek aan te gaan? Kan het jou nu opleveren wat je zou willen weten? Ben het eigenlijk wel eens met wat iemand schreef. Wil jouw ex zijn geweten schoon maken? Er is zoveel gebeurd tussen jullie misschien is een rustpauze even goed. Maar goed, beslis zelf wat JIJ wil. Ben jij er al aan toe?

Ik vraag dat omdat ik soms weleens denk dat ik mss te vroeg met ex heb gepraat. Het ging over hém en wat hem tot zijn keus heeft gebracht. Ik zit/zat nog teveel in de emotie waardoor ik dichtklapte en achteraf mss niet heb kunnen zeggen wat ik wilde zeggen.

@ Roosje wat rot voor je, is het al lang uit? En wat een respectloze manier om een relatie van 4 jaar te beeindigen. Ik kan me voorstellen dat je daar een rot gevoel aan over houdt.

@ Chris het klinkt allemaal klote en is nu ook allemaal klote! Je schrijft "Alle keuzes die hij maakt, zijn keuzes die voor hem het beste zijn. Wat die keuzes met anderen doen, is niet interessant, blijkbaar. Als hij werkelijk keuzes zou maken uit liefde, dan zou zijn leven er nu heel anders uitzien. En dan zeg ik bewust: zijn leven." Precies daarom ben ik ook ontzettend boos. Volgens mij maakt dat het ook zo frustrerend en onbevredigend. Hoewel ik denk dat jou ex echt nog van je houdt, en bij die van mij ben ik er daar niet zo zeker over. Maar dat maakt het voor jou alleen maar frustrerender. Hou vol, je kan het...echt!

Overigens vind ik het een heel mooi compliment van je oma. Zie het zelf ook zo.

Ik vind het weekend ook nog steeds vreselijk. Nou laat ik zeggen de vrijdag....aan het eind van de dag, iedereen leuke plannen met geliefde & vrienden, leuke dingen en ik ga alleen naar huis, zit alleen op de bank en breng de avond huilend door. Heb wel dingen te doen maar geniet er niet van.

Gaat met mij nog steeds niet goed. zit vast in de boosheid en frustratie. Maalt maar door mijn hoofd dat ex zei "te denken nog gevoelens voor mij te hebben maar er niet bij te kunnen". Dat had hij niet moeten zeggen! Want dat is namelijk niet zo, als je er niet bij kunt heb je ze niet dus maak het niet mooier dan het is. Hij wil gewoon niet meer en door het te verzachten en allerlei uitleg te geven hoe het met hem is, in zichzelf is geraakt, zich heeft afgesloten van mij en iedereen die hem lief is, probeert hij het te verzachten. Dat is niet eerlijk en hij creert hoop! Als je echt wilt, echt van iemand houdt dan ga je ook samen een moeilijke periode in. Ik neem hem dat ontzettend kwalijk, zeg gewoon dat je niet meer wilt en niet meer van me houdt!

Ben echt aan het worstelen nog. Zie ook in dat het niet alleen om hem gaat. Ben verdrietig, boos en gefrustreerd om hoe zou kunnen zijn, niet alleen om hem. Komt misschien ook omdat ik wat ouder ben, minder vertrouwen dat het wel goed komt het komt namelijk al heel lang niet goed. Kortom hevigheid aan emoties & gevoelens om ex en andere dingen. Wilde dat het ophield en ik in wat rustiger vaarwater zat....
Gisterenavond ging het weer over en weer met verwijten. Jij hebt dit gedaan en jij hebt dat gedaan enz.

Ben het zoooo zat...

Ik heb zijn nummer gewist(maar weet hem uit mijn hoofd, maar over tijd is dat ook voorbij).

Nu gaat het om mij. Maar wat is dat moeilijk. Hele nacht wakker gelegen en naar plafond gestaard. Mezelf af te vragen waar ik dit allemaal aan verdiend heb.

Ga vandaag een dagje naar het strand. Roosje heb je niet je ouders om dingen mee te ondernemen?

Mijn mams gaat vandaag mee, maar onze band is dan ook heel erg sterk.
@bloemetje: hele dikke knuffel meis!!! Ik zou denk ik als ik jou was het contact echt verbreken. En ik vind dat hij je enorm respectloos behandelt door niet eerlijk te zijn en jouw de schuld te geven. Echt meis hele dikke knuffel nogmaals, huil het er allemaal uit zou ik zeggen!!!!!!!!!!!!

@Fienewiep: balen dat je kop zo vol zit met emoties en verdriet. Uiteindelijk kom je wel in rustig vaarwater terecht. Verwen jezelf anders met een lekker bezoekje aan de sauna, kapster, pedicure, winkelen. En het is idd heel confronterend als je andere mensen met hun geliefde ziet en jij zit alleen. Maar vergeet niet je bent nooit alleen. Wij zijn er, je vrienden en familie. Het lijkt alsof het nooit goedkomt, maar dat komt het echt wel!!! Vertrouwen in jezelf en in je eigen kracht hebben. Want ik lees in je posts dat je die kracht hebt. Denk aan het liedje you'll never walk alone!!! Mooie tekst en ooh zo waar!!! Knuffel!!!

@minoutje: wat lastig dat je ex je nog wil spreken. Maar misschien krijg je dan inderdaad antwoorden op je vragen en kun je het dan echt aflsuiten. En hem misschien nog eens zeggen dat die een sukkel is;)

@Chris: wat mooi dat je oma dat nog gezegd heeft. En als zij dat gezegd heeft al het ook zeker zo zijn!! I

@Charming: nogmaals ik duim voor je dat het gesprek je wat oplevert!! Je klinkt sterk, houden zo!!!!

@Roosje: wat balen!!!! hele dikke knuffel! Ik zou zeggen schrijf hier lekker mee, het helpt vaak om je gevoel even op papier te zetten. En dingen doen, je kunt naar de kapster, lekker de sauna in. Of gewoon thuis een leuke dvdbox pakken en voor de buis hangen. Een leuk boek lezen. Ik ga wel eens alleen de stad in als ik niemand kan meekrijgen. Ben ik lekker even onder de mensen, doet me meestal wel goed! En idd misschien iets leuks met je ouders of familie doen?

Verder ik ga vandaag met mijn moeder op stap! En verder aan de slag voor mijn studie, dus ik ben lekker bezig en voel me dit weekend ook goed!!!
@ Bloem lees nu pas jou tekst wat je geschreven hebt toen ik gister mijn post aan het schrijven was. Wat zuur, wat ontzettend zuur. En wat doen mensen toch raar en idioot. Waarom is hij niet eerlijk geweest, waarom niet gezegd. Dit maakt het alleen maar pijnlijker. Heel veel sterkte!

@ Raiden, lief bedankt voor je opbeurende woorden.
@bloemetje: wat een rot-actie zeg. Akelig, die kilte en verwijten. Ik hoop dat het afstand nemen helpt. En leuke dingen doen, al heb je dan nog niet altijd je gedachten onder controle wsch.

@fienewiep: wat naar, die onzekerheid. Kan het me voorstellen, maar leeftijd hoeft geen rol te spelen he... Dezelfde week dat ik die jongen ontmoette trok ik ook op met een vrouw die eind veertig is en zij heeft zoals het ernaar uitziet een fijne relatie aan de week overgehouden! Wel maf, aangezien ik dacht dat zij een afhaakman had getroffen, maar het bleek precies andersom (namelijk 'die van mij'). beetje dubbel
maar ik gun het haar zeer. Ze vermaakt zichzelf wel om haar laatbloeierij, zoals ze zelf zegt. Maar tuurlijk is het makkelijk gezegd: hoop houden. Is voor mij ook erg moeilijk. Mijn relatie met ex is eigenlijk alleen het eerste jaar leuk geweest, daarna ook wel leuk, maar knokken voor mij m.n. Dus tja, dat ik hoop had op iets leuks is dan ook niet zo raar toch?

@roosje: wat naar en dan zo indirect. wat een eikel. Tja, het weekend, ik heb nu toevallig ook een dip. Vergeet wel eens wat te plannen, maar nu zo met mooi weer in mijn nieuwe woonplaats (ben op weg naar huis na overnachten na een feestje) weet ik het even niet hoor... Idealiter zou ik lekker in de natuur gaan fietsen in de buurt, maar ben bang dat ik me dan nog eenzamer ga voelen ik prpbeer voor morgen iets te regelen, maar t wil nog niet erg. Moeilijk... Ik vind het trouwens wel fijn om hier mee te schrijven. Ik mis ex dan wel niet meer zo, maar ben net 'afgewezen' (al ligt dat wsch minder aan mij dan aan die jongen) en kamp ook met het alleen voelen en net verhuisd. Ik hoop dus ook dat mijn verhalen ook wat toevoegen :-)
@ bloemetje: Herkenbaar hoor meisje. Wat een rotzak! Ik had ook de neiging om te bellen en het te willen horen, maar ik heb besloten alle contact te verbreken. Het is moeilijk, ik wil ook smsen en bellen enzo. Maar het levert niets op.

Mijn ouders en ik zijn niet erg close, maar het gaat beter. Ik heb in het begin wel veel dingen met mijn ouders gedaan. Naar sportwedstrijden, naar de stad, en mijn moeder en ik spelen vaak s avonds ‘oude’ spelletjes. Even afleiding. Of we gaan samen naar een meidenfilm of Popstars kijken. Maar overdag is lastig. Ik wil mezelf ook kunnen vermaken. Het lastige is dat mijn vrienden en vriendinnen vaste relaties hebben, waar ze in de weekend heen gaan. Ik heb wel weer oude vrienden gemaild en gevraagd of ze een keertje willen afspreken. Maar dat is ook doordeweeks.

(..)

@Geurtje: Dat is waar. Het is altijd lastig om naar jezelf te kijken, maar als je tevreden bent met jezelf kom je er ook sneller overheen, toch? Hoop ik;)

@FieneWiep: Het is officieel (..) dagen uit. We hadden daarvoor een korte pauze (..) Ik ben echt iemand die dan weken zou zitten wachten. Dat doe ik nu niet. Tis over, mijn hoofd heeft het geaccepteerd.

Ja precies. Ik vind vrijdag ook niets. En alleen slapen in het weekend. (..) Moet er niet aan denken om hem nu al tegen te komen. En helemaal niet als hij niet alleen is gekomen…

@raiden: Fijn dat je je dit weekend goed voelt

Opzich gaat die dvd’s, boek lezen of leren best goed, maar ik houd het niet zo lang vol. Dan ga ik weer malen en dat wil ik niet. Ik probeer creatieve dingen te ondernemen, maar wat? :P

@Laura289: Ja, alleen voelen is naar. Het is meer het missen van ‘iemand’ dan hem in het bijzonder? Gewoon iemand om iets mee te ondernemen, om tegen aan te kruipen op de bank. Heb je nog plannen gemaakt in je oude woonplaats? Fietsen kan wel ontspannend zijn. Met dit weer vind ik dat best een goed idee, het is dan wel eenzaam, maar wel even ontspanning. Beetje nadenken of juist met je hoofd leeg.
anoniem_91255 wijzigde dit bericht op 24-09-2009 23:55
Reden: paar kleine dingetjes verwijderd (niet 92% :P)
% gewijzigd
Jongens, ga vanavond of morgen weer op jullie reageren. Zoek nu even liever afleiding elders op het forum, want te confronterend. Heb nog wel even een (gekke) vraag. Als mijn oma straks overleden is (nog niet het geval!), willen jullie mij dan niet condoleren. Ik vind dat een heel naar woord en wordt daar alleen maar verdrietiger van.
Hier even een korte echopost: ik voel me zo verdrietig de laatste dagen en bekijk mijn situatie niet meer van een afstand maar juist vanaf heel dichtbij, bij mezelf en dat is best confronterend! Ik weet nu dat ik destijds uit angst heb gehandeld, angst voor het nieuwe avontuur wat hij zo graag wilde (verhuizen/samenwonen) en dat het niet aan mijn gevoel voor hem ligt. Waarschijnlijk moet ik binnenkort verhuizen (noodgedwongen met mijn ouders mee) en als iemand daarover begint voel ik enorme weerstand opkomen dezelfde weerstand als ik destijds voelde bij mijn ex over samenwonen. Ik vind het gewoon eng om stappen te zetten in mijn leven, veranderingen. Het wordt zo alleen maar moeilijker om mijn ex te zien want ik hou dus wel van hem maar hoe zeg ik dat of zeg ik het niet?!? Het geeft rust dat ik dit onder ogen zie maar het doet me tegelijker tijd veel pijn want wat kan ik doen met mijn bevindingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven