Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een luisterboek voor in de auto. Is ook erg lekker (makkelijk).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ben weer bij met lezen maar dat zal wel niet lang duren.

@Rubis ik zou zeggen sterkte en veel wijsheid gewenst.

Onze andere vrienden uit Portland vliegen weer rond drie uur terug en willen hen nog even zien.

@Raccoon de plannen van november krijgen vorm, een ding is zeker wij komen jouw kant op per auto. Enige voordeel wat ik in het rijden zie is dat ik bij jullie kan gaan shoppen wat betreft de speciale biertjes en natuurlijk de Pino's.
anoniem_37538 wijzigde dit bericht op 20-09-2009 19:00
Reden: gewoon even veranderd
% gewijzigd
Leuk, leuk, leuk, ik schrijf al jullie suggesties op!
SFO, fijn te horen dat jullie komen, inderdaad in de auto kan je meer versjouwen. Is het bij jullie ook nog zo warm, hier voorspellen ze ruim dertig graden voor de hele week.

Ainne, dat was lekker wakker worden vanmorgen..bahh bah..gelukkig heeft hij het zelf zo goed mogenlijk op geruimd.

Rubis, heel veel vervelend allemaal. Ik kan me voorstellen dat je maag in de knoop zit. Ik heb een beetje in dezelfde situatie gezeten lang geleden. Maar 4 jaar geef je toch eerder op dan 25. Lief dat je poes je zoveel warmte geeft, ik weet zeker dat ze het aanvoelt.

Ik heb even het rijk voor me alleen, de anderen zijn naar de sportschool.

SFO..bedankt voor je mooie kaart.
Ja SFO, info op ww moet niet hier komen. Anders is het geen veilige plek meer. Dus svp allemaal: daar laten wat daar hoort.

En dit zeg ik als ww-oprichter en beheerder
M.P.O. Books (zijn boeken spelen zich dus af in het midden van het land)

Arnaldur Indriðason. Zoals de naam al te kennen geeft, een ijslandse schrijver (van misdaad romans). In vele talen verschenen...

Een bookazine is een boek in tijdschrift vorm. Neemt niet zoveel plek in beslag in de koffer/handbagage.

En als we zo doorgaan, moeten we vanavond al aan een nieuwe topic beginnen (nog 45 berichten).
GUIRI!!! je bent er weer!

Ik was al bang dat je nooit meer terug zou komen.

Wat gaaf dat de vakantie op Mallorca zo bevallen is. Zie je jezelf daar ook wonen? Of gaat guiri-man binnenkort weer terug naar Mucia?

Hopelijk krijg je binnenkort meer tijd op je werk om te internetten.

Ik ben 3 weken naar Nederland geweest deze zomer. Zalig! Het liefst zou ik daar een huisje kopen.

Even bijlezen
Ainne, Engelse vent nog erger qua drank? ze kunnen zich goed met elkaar meten vrees ik.....

Leuk al die tips voor boeken - laatste wat ik gelezen heb was De verbouwing v Saskia Noort, en daarvoor Het diner v Herman Koch. Mijn NL lievelingsschrijvers zijn Rene Appel en Leon de Winter. Verder lees ik ook veel EN, heb toevallig een doos boeken geerd van collegaatje toen ze naar Ierland terugging.

Mooi jurkje hoor Fladder, al kan ik me voorstellen dat je het zelf een verkleedpartij vind. Lekker uitzieken jij!

SFO, je schrijft dat je SFO vrouw hebt uigezocht op 'geen kinderwens', maar dit is toch diezelfde als 'de grote liefde die ooit bij je ouders in de woonkamer stond'? Denk dat als ze nog wel een k-wens had gehad je gewoon voor gaas gegaan was!

Volgende week hebben we verkiezingen hier zoals Fretra ook al vertelde. Vandaag overal parades, tis net carnaval!

Vind dat gedoe met die koeien wel mooi, zoals ze naar beneden worden gehaald aan het eind vd zomer.

Keranet hoe was de dag vd liefde?

En wie had er zo mooi sieraden geshopt en waar ook alweer? Biebel toch?

Nou, ga maar weer verder op zoek naar de zeef, pas een paar uur mee bezig..... kutkinderen ook altijd had k m maar beter opgeborgen.
He Duna, hoe was dat boek van Herman Koch?

Iedere keer op Schiphol sta ik ermee in mijn handen en koop het toch maar niet. Ik vond zijn culumn in de Volkskrant altijd zo grappig.

En aan iedereen: dank je voor de beterschapswoorden enzo. Heel fijn. Heb helemaal geen puf om iemand te bellen vandaag en voel me een beetje zielig maar dan is het leuk dat hier toch wat mensen een beetje meeleven!

Man is er nooit zo goed zin, hij zei net aan de telefoon, na mijn klaagzang: "Everything else OK?" pffffffffffff
Tja, mannen... maar als zij ziek zijn...!
Fladder, ik heb Het Diner van Koch ook gelezen. Het is een boek waarvan je in het begin denkt dat het een verhaaltje is wat lekker voortkabbelt, maar al lezende komen er allerlei andere zaken naar boven en loopt het verhaal heel anders dan je zou denken. Ik vond het geen hoogstandje maar de schrijfstijl van Koch maakt veel goed.
quote:Duna schreef op 20 september 2009 @ 18:31:

SFO, je schrijft dat je SFO vrouw hebt uigezocht op 'geen kinderwens', maar dit is toch diezelfde als 'de grote liefde die ooit bij je ouders in de woonkamer stond'? Denk dat als ze nog wel een k-wens had gehad je gewoon voor gaas gegaan was!

Oeps blijkbaar mag ik nu met de billen bloot en dat terwijl ik net ruim een uur met de hond heb gelopen.

Toen ik inderdaad dezelfde "grote liefde" paar dagen op pad nam hebben wij het hier uitgebreid overgehad en eruit gegooit.

Ik ben jong vader geworden (waar ik overigens absoluut geen spijt van heb) en dat was toen een bewuste keuze. Het was ook een bewuste keuze om het direct op tafel te gooien echter wij dachten er beiden het zelfde over.

En tja was ik voor de keuze komen te staan dan was die wel heel erg zwaar geworden.
Dank Rubis. Niet echt een aanrader dus.

Hoe gaat het trouwens met je? je hoeft mijn vraag trouwens niet te beantwoorden hoor, kan me voorstellen dat je niet alles kwijt wil op een openbaar forum.

Hoop dat je je wat beter voelt in ieder geval!
zo ik ben ook weer terug.

een heerlijke dag aan zee gehad! en gelopen...fff ben moe! en mn gezicht trekt van de zon. heerlijk met de honden gespeelt, met de ninos gespeelt, fotos gemaakt en nog meer gewandelt.. pff ben een beetje dooooodd

@ choc: celestijnse belofte is een mooi boek. gauw uitlezen dus!

voor de rest lees ik alleen nog maar als ik op vakantie ga. op schiphol boeken shoppen.. ik bedoel, hier op het forum bijlezen is al bijna een dagtaak!!

@ nymeria, als ik vragen mag, voeden jullie de kinderen ook op met het moslim geloof? of niet?

@ giuri, heeee welkom back!! fijn te horen dat de vakantie zo heerlijk was

@ biebel, lekker shopt dus. ben je nog naar het strandfeest geweest?
Ieren en Engelsen gaan hier altijd uit de kleren. Volgens mij staat die foto nog op mijn FB, van die strippende Engelsman .

Doen ze dat thuis ook, Ainne? Of is dat dan alleen als ze op vakantie zijn. Er was, maar dat is al weer een jaar daarvoor volgens mij, ook een groep uit het leger. Een stuk of 30 militairen die hier op oefening waren.. volgens mij gingen er uiteindelijk 25 uit de kleren.

Saby, hoe ver zit jij bij Bologna vandaan?

Oh, leuk, Boer zoekt vrouw komt er bijna op!

Wat knap dat jullie allemaal zo internationaal boeken lezen! Ik lees het liefst in het NL, omdat ik dan echt ontspannen lees. Engels moet ik toch teveel vertalen in mijn hoofd en gaat niet relaxt. Duits is niet fijn, omdat Duits heel wollig is. Ze gebruiken heel veel woorden om iets te zeggen. Het NL is veel directer, net als het Engels.

In het Italiaans heb ik de hele serie van Harry Potter, maar ik heb nog niet de moed gevonden er mee te beginnen. Zo goed is mijn Italiaans nu ook weer niet en Harry P. is toch ook wel lastig omdat ze die niet alledaagse benamingen enzo gebruikt.

Vroeger had ik onwijs veel boeken. Ik woonde in een nogal klein deel van een grote, oude boerderij en had een boekenwand tot aan het plafond (dat was de enige praktische oplossing, want kasten kon ik niet kwijt). Daar stonden op het laatst bijna 400 boeken in, maar helaas ben ik die allemaal kwijt geraakt door de brand.

Ik vind het nog steeds zo ontzettend jammer (naast foto's en mijn gave gigagrote paarse bank), maar het is niet anders.

Mijn favoriete schrijfster is absoluut Agatha Christie. Ik had een serie pockets compleet.. Inmiddels heb ik hier al wel weer wat planken gevuld, maar gun ik mezelf niet de tijd en rust om echt weer te lezen. Mijn laatste boek was geleend van iemand die hier op vakantie was, De verbouwing van Saskia Noort. Dat leest heel makkelijk, maar verder ben ik er niet zo weg van. Thrillers en detectives lees ik heel graag, maar af en toe een chicklit vind ik ook lekker. Merk dat ik nu liever iets lees waar ik niet zo mijn gedachten bij hoef te houden, iets makkelijkers.

In sept is altijd in Utrecht een grote beurs, daar kocht ik me elk jaar scheel. Nu niet meer, omdat ik hier dan niet weg kan.. Verder ben ik nog altijd lid van ECI, al jaaaaren, en die boeken worden bij mijn ouders bezorgd. Als ik in NL ben, kan ik wel een hele middag in de Bruna of Readshop neuzen en kopen. Heerlijk!

Of zoals jij Saby, lekker op bol.com rondneuzen en vanalles bestellen. Ooit als ik in die enorme villa woon met mijn architect zou ik wel een soort hoek in de kamer willen met enorme kasten vol met boeken..

Guiri!!! Vandaag heb ik aan je zitten denken, vroeg me af hoe het met je ging en heb je hier gemist. Fijn dat je weer terug bent . Een maand vakantie klinkt heeeeerlijk. Blijft de situatie eerst zo zoals die was?

Moet nu even BZV kijken en kom dan nog even reageren of WW.
hihi een beetje zoals specu haar studeer/werk kamer?

was vorig jaar naar die boekenbeurs geweest, was idd giga grooooooott
Een boekenkast voor als je heel veel plek hebt in huis, kan je aan twee kanten gebruiken dus vooral niet tegen een muur zetten...

quote:choc_11 schreef op 20 september 2009 @ 16:25:

Sanne kan me voorstellen dat je je verheugd op je bezoek aan NL. Hoe lang ga je?

Ben ook benieuwd hoe het zal zijn. Ga je alleen of met je lief?

Is in Australië nu de zomervakantie begonnen? of heb ik het mis......

xXx

Hoi choc_11, de zomervakantie van australie valt gelijk met onze kerstvakantie maar dan langer; 6 weken dus. Van eind december tot begin februari.

Nee, ik woon nog niet in Australie maar we hebben wel plannen om daar heen te gaan als alles meezit qua huisverkoop enz. Ik heb me al aardig verdiept in alle schoolvakanties van Victoria, de zuidelijkste staat van het vaste land van Australie.
Heb ik iets gemist? Is JJ op vakantie? Ik heb haar hier of op FB al een tijdje niet gezien. Weet iemand iets?
ja, ze heeft even niet zoveel puf en energie voor het forum. ze is druk aan het werk, aan het sporten en druk bezig met de rest.... ze duikt vanzelf wel weer op denk ik...
Ik heb me net door een pagina of 6 heengeworstelt en nu weet ik het allemaal niet meer. Maar ik heb wel alles gelezen.

Ga nu ff naar WW.

Allemaal een knuffel van Lapin.
Ine, ik zit niet bepaald dicht bij Bologna, 't zal zo'n kleine 3 uur zijn. Ik zit juist relatief dicht tegen de grens (tik de plaatsnaam die in mijn profiel op FB staat maar eens in op viamichelin, dan kun je zien waar ik ongeveer woon. Ik woon niet in die plaats (maar FB kent 't natuurlijk niet ;) ), maar kijk daar wel op uit. Ons dorp begint met een V en ligt aan de oostkant van de genoemde plaats.

Waarom vraag je dit? Ga jij naar Bologna binnekort?? Spreek je IT trouwens? Wat leuk! Als je wil oefenen weet je me te vinden! Weet je dat Surf nog heel dicht bij mij was?? Maar een km of 20, want ze was in Como! Zegt ze pas nadat ze alweer vertrokken is... Na ja, ze is natuurlijk met een vriendin op vakantie.

Heb jij brand gehad in huis? Dat lijkt me zooo erg, dat alles in rook opgaat... vooral foto's e.d. Hoe ben je daar overheen gekomen?

Ik lees trouwens ook graag chicklit omdat het feelgood boeken zijn en je nergens over hoeft te denken. 't Is niet m'n literaire periode, haha!

Leuke kast, Snjo!
Moet ik wel een paar keer de lotto voor winnen hoor om zo'n kast te kunnen betalen.
jij bent toch super handig?! zelfmaken?? hiih.. sorry....
quote:Discovery schreef op 20 september 2009 @ 22:07:

jij bent toch super handig?! zelfmaken?? hiih.. sorry....Hahaha, als ik een keer tijd heb zal ik iets gaan proberen (maar eerst moet m'n kerstkaartenproject af).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven