M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Q, wij hebben ook jaren zo'n goedkope dvdspeler gehad voldeed prima :-)

Kom even uithuilen hier. Vorige week was ik al twee dagen grieperig, vorige week vrijdag gevallen in speeltuintje en dikke enkel, blauwe knie en nekblessure en nu heb ik de heuse echte griep Heb al twee nachten van die koorstdromen gehad, blegh. Sollic. gesprek af moeten zeggen. Gesprekken voor intake Pipsie op school moeten afzeggen. Enfin, had deze dagen dus redelijk wat dingen te doen. Volgende week heb ik geen oppas dus verschuift alles meer dan een week. Enfin.

Begin weer te bibberen, ga maar weer op bed maar zocht even wat afleiding hier :-)
Ow arme Pips, ziek zjin met kindjes is zoo erg! Beterschap!

Verder even een *zwaai*. Zit te kolven (heb beetje veel rose op hik) en typen m et 1 hand is lastig en traaaaaaaaaaag.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
M: mama als bojan later groot is (favo begin van een vraag) krijgt ie dan net zo'n grote piemel als papa?

Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Tnx Frans, ik heb me er maar weer bij neergelegd en zie de zonnige kant er nu van: heb een grooooote stapel tijdschriften naast mijn bed liggen die ik nu herlees :-). Maak me nu alleen nog wat zorgen over mijn nek toch maar naar een fysio toe volgende week (ik heb geen pijn meer maar kan em ook niet meer goed draaien, zit soort van muurvast).

Grijnz, zolang ik bv gaf dronk ik geen alcohol. Daarvoor trouwens ook al niet echt. Ben min of meer sinds 2005 lid van de blauwe knoop Gun mezelf soms zo'n miniflesje met advocaat, met rede een minifles. Het spul is echt zo op. Heb daarom laatst de flessen met andere zoete drankjes (Bailies, volgens mij schrijf ik dat niet goed zo) weggegeven. Ik zuup zo een halve fles op met alle gevolgen van dien, grin, ben ik te oud voor (en niet handig met twee jonge kinderen). Dus over een paar jaar dan begin ik wel weer :-)

Juultje, idd. ik heb het bedrijf al weer moeten stoppen eer het echt begon. HEel erg balen na twee jaar voorbereiding Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad maar begin me nu een beetje te verzoenen met de situatie. Op zich bevalt het TBMschap me beter dan ik had verwacht maar met enige regelmaat dan heb ik last van zeer hardnekkige buien van ontevredenheid met deze situatie. Enfin, misschien wordt alles beter als Pipsie naar school gaat. Daar hoop ik dan maar op.

Voor de zekerheid gaan we nu ook met haar naar de kinderarts ik wil zeker zijn dat er niets fysieks aan de hand is (okay, beter gezegd: ik wil weten of er niet meer aan de hand is dan wij nu weten). Ik vind het allemaal zo vaag: een kind dat altijd bleek is, veel rust nodig heeft, vaak valt, te moe is om echt te spelen met leeftijdsgenoten (houdt ze niet vol), klaagt over pijn op de borst soms en snel warm wordt. Dit naast de andere dingen maar die zijn al wel duidelijk voor ons, dit nog niet.

Zo, wat een egoposting (smiley met rode wangen). Ga nu slaapje doen, wellicht tot later.
Even knip/plak van het oktobertopic:

Ik heb net weer een groeiecho gehad, de verwachting is dat deze baby weer net zo groot wordt als mijn dochter. Toch wordt er niet eerder ingeleid, omdat de kans op complicaties dan ook vrij groot is. Ik moet dus wachten tot het vanzelf gaat gebeuren, waarschijnlijk ga ik ook dit keer weer flink over tijd (vorige keer 12 dagen). Al met al niet helemaal wat ik verwacht had en ik had het dan ook wel even moeilijk na het gesprek. Een herhaling van de vorige keer is groot, alleen zijn er nu afspraken gemaakt wat er dan moet gebeuren. Zo moet hij binnen 12 uur geboren worden zodra ik 3 cm ontsluiting heb en wordt er niet kunstmatig ingegrepen met tang of vacuum. Zodra blijkt dat het niet genoeg opschiet wordt het dan een keizersnee.

Op zich vertrouwen we wel op het oordeel van de gyn, het is alleen wel een beetje een tegenvaller. Het kan dus zijn dat ik pas over een week of 5 beval...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Och Juultje, wat naar dat het weer zo lang zal duren waarschijnlijk en dan die kans op complicaties...

Is het "wetmatig" dat als de een zo laat komt, alle anderen ook laat geboren worden?

Sterkte met het verwerken van dit nieuws en maar heel veel geduld gewenst!
arme juul

Een 2e bevalling zoals de eerste zou ik ook dramatisch vinden. Ik denk nl niet dat de 2e keer zulke schade nog hersteld kan worden zonder blijven schade.

Ik heb post van het zh ontvangen of ik mee wil doen aan een onderzoek. In de afgelopen 10 jaar !!!! zijn er maar 200 dezelfde aflopen geweest zoals bij mij. Ze zijn nu bezig met onderzoek en oplossingen naar de gevolgen en blijvende schade te beperken. Als ik t begrijp heb ik dus behoorlijk geluk gehad met mijn minimale blijvende klachten.
koffie, zwart graag...
Hey allemaal!

Ik lees wel mee, maar nu eindelijk even de tijd voor een reactie. Lijkt wel of ik het drukker hebt dan ooit nu ik met verlof ben.

Vandaag bij gyn. op controle, alles zag er weer goed uit. Beeb ligt nog soort dwars en is wel iets gedraaid, maar nog steeds aparte positie. Over 2 weken weer een groei echo. Vandaag ben ik 33 weken, dus het wordt spannend. Ook vandaag de datum voor de KS geprikt, over 6 weken vanaf vandaag is ze er hoe dan ook! Vandaag ook met de anesthesist gesproken, ook heel verhelderend. Ik heb er echt een relaxed gevoel over. (ik snap nu ook waarom mijn vorige ruggeprikken niet goed zijn gegaan)

Juultje, balen dat het niet de uitkomst gaf die je hoopte. Ik weet wel als je genoeg stennis gaat maken dat ze meer geneigd zijn te doen wat jij wil. Dus je kan best nog eens een beetje overstuur raken tijdens zo n gesprek, dat helpt wellicht......en vooral uit jezelf praten, het moet jouw wens zijn, man staat er helemaal buiten. Je kan ook een gesprek met een andere gyn. aanvragen soort second opinion, er is namelijk altijd wel een gyn te vinden die jou wil helpen!

Pips, balen dat je in de lappenmand zit, brrrr. Ik hoop dat pipsie het goed gaat doen op school, wel spannend. Zit er misschien in de school een peuterspeelzaal waar ze 2 ochtendjes kan gaan wennen. Als aanloop naar het echte werk, zo is de overgang misschien minder groot.

Frans had je een kater vandaag...je schittert door afwezigheid

Q jij hebt het maar druk met de zwarte prinsen (ik moet de hele tijd aan choco prinsen denken) Hier in Rotterdam is het trouwens bijna niet te vinden, zwemles voor de 5e verjaardag. Ik ga nog wel even zoeken, valentijn is een enorme waterrat, kan al zwemmen met vleugels, ook onder water en springt van de duikplank af. No Fear.....

Ga even met een vriendin bellen, ik maak tegenwoordig bel afspraken vanwege de weinige energie....

Manlief is 5 dagen surfen in Frankrijk, dus ik sta er alleen voor, maar krijg allemaal hulp.

grtz

merel
ohhhhhhhh Frans een kater, en dat van een enkel roseetje! Tja, als je een tijd niet gedronken hebt, kan het hard aankomen.

Ben niet zoals Pips van de Blauwe Knoop, maar drink beduidend minder sinds ik zwanger geweest ben. Het smaakt me op een of andere manier niet zo goed meer. Soms heb ik er wel trek in, maar dan blijft het bij 1 of 2 wijntjes. Oehhhhhh Bailey's, dat is zo lekker, vooral on the rocks en schrijf je dus zo.

Pips: spannend hoor om nog eens met een kinderarts over Pipsie te gaan praten. Hopelijk krijgen jullie dezelfde antwoorden die je nu ookal weet.

Merel: Dat is makkelijk om nu al te weten wanneer je kind geboren wordt. Kan je het kaartje al laten drukken en zo. Wat als de kleine zich eerder aankondigt?

Hebben ze in R'dam geen zwemverenigingen die zwemles vanaf 4 jaar aanbieden? In Delft dus wel, zwemvereniging D'elft biedt ze aan, maar heeft wel een wachtlijst.

Juul: balen zeg, dat je niet ingeleid gaat worden, maar dat ze de natuurlijke weg afwachten, eventueel met alle gevolgen/complicaties van dien. Wel prettig om te horen, dat als de ontsluiting niet vordert dat er dan een keizersnede uitgevoerd zal worden. Ookal is dit niet hetgeen wat jij eigenlijk wil. Maar de tijd zal leren wat het gaat worden. Hopelijk dient je kindje zich spoedig aan.

Syl: en ga je meedoen met het onderzoek? Jij bent dus een goed voorbeeld voor anderen.

Gisterenavond contact gehad met een onderwijzeres van de basisschool waar Emdin naar toe gaat. Ik wilde alvast weten wanneer hij daadwerkelijk naar school moet. En zijn eerste schooldag vindt plaats op zijn verjaardag, 29 maart 2010. Een week voorafgaande mag hij elke ochtend proef komen draaien.

Ook nog even de na- en tussenschoolse opvang gecheckt en dit is ook praktisch rond, m.u.v. de dinsdag begreep ik. Maar ik ga waarschijnlijk in de periode dat Emdin start met school, ouderschapsverlof inzetten, zodat ik hem beter kan begeleiden met het naar school gaan en de lange dagen die hij gaat maken. Moet dit alleen nog met mijn leidinggevende bespreken, maar ik heb er zelf al wel een idee over hoe ik het e.e.a. ingevuld wil hebben.

Nee, Merel het zijn geen chocoprinsen. Die zijn overigens erg lekker en van deze prinsen weet ik dit (nog) niet! Nee, geen geproef aan de jonge prins, dat schept verwachtingen van zijn kant en dat wil ik voorkomen. De andere prins van de msn, dat contact is leuk, we kletsen overal over en die heb ik ookal ontmoet, maar niet geproefd.

Vandaag best een pittige dag gehad. Ben een enorme verkoudheid aan het ontwikkelen en ik moest vandaag een 1,5 uur durende vergadering notuleren. Ik was daarna kapot en kwam nergens meer toe. Ach, nog 1 dagje en dan kan ik lekker uitrusten. Desondanks heb ik vanavond nog wel gestreken. Deze was lag er al ruim 2 weken.

Emdin slaapt sinds 8.45 uur. We hebben vanavond samen naar de film Ratatouille zitten kijken. Echt kostelijk, zowel Emdin als ik hebben enorm gelachen.

Zo, nog ff een spelletje spelen en surfen. Fijne avond allemaal!
Hai,

Oef wat is nestdrang vermoeiend, net al m n auto helemaal schoongemaakt van binnen, heerlijk fris weer, en trap schoongemaakt vandaag komt mijn vader klussen en ik ga schoonmaken/wassen enz.....hahahaha Gek he dat de natuur regelt dat strijken opeens leuk is

Q in R dam zijn in onze buurt geen verenigingen die al vanaf 4 les geven. Echt balen. Maar aann de andere kant ook prima , hij krijgt het druk genoeg met school wennen als hij 4 is over een half jaartje.

Merel
Merel, je bent hier van harte welkom :-) :-) :-)

Pips, zet emmertjes met sop en heel veel lekkers en gezonds vast klaar
Oegh, Frans.... VRE-SE-LIJK! Toetn Lieke zo oud was als Sophie nu, en Sophie een babietje.... toen was mijn allergrootste wens om een week op een onbewoond eiland te liggen, en mijn dagen te mogen vullen met slapen, boek lezen en wat eten.

Nu is die wens er nog wel, maar iets minder heftig .

(Inderdaad; ook ik kan gewoon niet eens rustig naar de plee. L&S weten dus ook al zo ongeveer wat ongesteld zijn is. "Dat hebben mama's af en toe he, mama? Dan plas je bloed. Gaat wel weer over, hoor. Wil je dan geen pleister erop?" "Wat doe je nou in je bips?" enz enz enz)

.....

Zucht.............
Huh? Ik heb een heel aantal pagina's gemist.... Even bijlezen, hoor!
Huh? Ik begrijp niet waar ik nou Frans' posting over ziekzijn van manlief enzo gelezen heb.... heeeeeel vreemd. Hahhaha, mijn posting slaat nu ook nergens meer op hihihi.

Anyway; zodra ik rustig aan tijd heb, zoek ik het even uit en kom met steekhoudender postings
Xop, heeeeeel herkenbaar. "wat doe je nou in je billen?"mama heeft daar een touwtje. Mama, kijken??

Nee hoepel op.

Trouwens nog een goede misvatter. Jasper heeft een nieuw spelletje, likken. Op mijn armen, gezicht, kuit. Enfin waar een stukje huid te zien is.

Hij roept dan ook vrolijk, ik wil mama likken.

Mijn reactie: zegt dat aub nooit buiten de deur!

maf kind.
koffie, zwart graag...
nb, hij wordt standaard weggeduwd, maar blijft terugkomen.

Ook de terugpakactie, hele gezicht natlikken (neeeee mama niet dooeeehoeeeen) helpt niet....
koffie, zwart graag...
Haha, ik dacht al: heb ik daar over geklaagd . Maarreh het is nog steeds actueel hoor. Terwijl ik dit typ praat ik ook met Milena die af en toe op schoot springt, er weer af en dan door het huis draaft. Mama weet jij welk liedje ik zin, weet jij welk liedje ik zing? Alleen naar de wc, dat kan, maar dat betekent wel dat ik behalve een vaak huilende baby ook een huilende Milena voor de dseur heb. Zwak tuuk, maar makkelijker is het om te plassen ( en poepen dus ook ) met de deur open en gezelschap. Mileen weet ook wat ongesteld zijn is en dat je dan of luiertjes in je onderbroek kan doen of tampons in je plasgaat (euh dat moeten we idd nog even uitleggen;-)).

Kijk ik kan weer gitaren ik kan weer gitaren. Mama hoe groot ben jij? Ik word nu opgemten met een line (i?ai)aal. Ik ben 16 cm. Hmmm.

Bojan is ziek. En zielig. Koorts, hoesten, slecht eten, slecht slapen. Hij huilt ieder half uur en soms is hij moeilijk te troosten. Haha doe mij ook dat onbewoonde eiland maar . Ik geloof alleen dat ik geen recht tot klagen heb, ik kom net teruh van een weekendje Rome! En dat was zooooooooooooo leuk! Heerlijk door de stad geslenterd, alle mooie cultuurzooi bekeken, siesta, nog een rondje stad, uit eten en dan slapen (oeh alleen dat slapen al, zo maar een hele nacht zonder dat je er ieder uur uit hoeft, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk). Tis jammer dat je niet af en toe je kindjes een uurtje kan bezoeken anders kan ik zo wel een week weg .

Juul, kan me voorstellen dat je teleurgesteld vbent. Jed had je toch ingesteld op meer hulp he? Als
oh ff bellen met de belasting
Haha Syl, lekker van Jasper

Had ik al verteld van Milena?

M luidkeels op straat:

mama als Bojan groot is, mag Bojan dan mijn laarsjes?

mama als Bojan groot is mag Bojan dan ook brood?

mama als Bojan groot is mag Bojan dan ook boekjes lezen?

mama als Bojan groot is, heeft hij dan net zo'n grote piemel als papa?

Juul, dikke . 5 weken lijkt heel lang, maar miscshien komt deze wel op tijd. En anders kom je hier maar lekker klagen hoor! Je hebt meldplicht toch inmiddels?

Ik had geen kater trouwens hoor. Haha alleen een paar glazen wijn op. Was wel lekker trouwens, ik drink nu haast nooit meer ivm bv en daarvoor helemaal niet vm zwangerschap en daarvoor wel

Xop hoe is het met de kiespijn?
oooo het huis is weer bijna helemaal schoon. Stiefmoeders heeft hele dag gepoetst, ik ook en mijn papa heeft een kozijn van binnen en buiten geschilderd. HEEEEERLIJK.

Dat ik nu niet meer kan lopen is een bijzaak

\ik hoef niets meer te doen behalve Valentijn halen op kdv, eten bij buuf en dan V op bed slingeren

Frans wat een geweldige vraag van Milena, die laatste dan he!

Xop is ook lekker aan het bijlezen

Syl, misschien helpt het als je bytex op jezelf smeert

Daaaag nu even plat liggen

Merel
bytex, goede tip ha ha!

Jasper heeft t veel over poep. Ook zoiets stoms.

mama, kijk die koe heeft allemaal poep aan zijn billen.

bah he mama, bleeeehhhkkk vies

He, die koe zit gras te eten, In het gras zit ook poep he mama.

Mama, die koe eet dan ook poep he mama.

Bleeehkk vies he mama.

Kijk, die koe heeft ook allemaal poep aan zijn billen.

(hoe bedoel je poepobsessie)

Grote piemels is gelukkig inmiddels al klaar hier. Volgens mij vertelde hij zelfs tegen de leidsters op het kdv dat papa een hele grote piemel had en mama er nog een moest kopen.

Lief van je stiefmoeder en paps Merel!

Niet meer kunnen lopen is idd bijzaak (en heel herkenbaar voor mij toen, gewoon eigenwijs zijn en daarna met je billen op de blaren zitten)
koffie, zwart graag...
quote:frans3 schreef op 25 september 2009 @ 14:04:

Juul, dikke . 5 weken lijkt heel lang, maar miscshien komt deze wel op tijd. En anders kom je hier maar lekker klagen hoor! Je hebt meldplicht toch inmiddels?

*Meld*

Bedankt voor jullie reacties! Vandaag was ik bij de vk en die heeft me wel weer wat meer gerust kunnen stellen. Ze nemen echt geen enkel risico, ze vindt zelfs dat ik wel sneller dan binnen 12 uur moet bevallen en zal me bij de minste twijfel aan de gyn overdragen.

Vandaag een drukke dag gehad, vanmorgen vk, vanmiddag bruiloft in Utrecht, daarna uit eten met man. Ik was pas om 9 uur thuis, ik merk nu wel dat ik veel gedaan heb vandaag, heb wat krampen, ga zo maar lekker op bed liggen denk ik. Lynn is uit logeren, die haal ik morgenochtend weer op.

Ik reageer later op jullie hoor, nu een beetje moe.
krampen???

Laten het goede krampen zijn. Hartstikke handig, Lynn is uit logeren en dan hoef jij je niet meer druk te maken over de bevalling, maar beval je gewoon!

Klinkt wel als een drukke dag. Vind je dat wel lekker die afleiding, of cocoon je liever thuis?

Merel, lief van je stiefmoeder en je vader! Wanneer komt je man wer terug? (die is toch weg he of had ik dat verzonnen). Red je het zo in je eentje?

Haha die poepobsessie. Die hebben wij ook al gehad. Milena kan de hele dag over dat soort dingen kwetteren,ook in winkels en op straat enzo. Leuke was(op straat natuurlijk): mama we eten toch vanavond niet weeeeeeeeer poep he? Ik vind poep niet lekker hoor.

Hier vanavond toch een klein succesje: de dame heeft lasagne gegeten en ze vond het nog lekker ook!

Verder beetje ruzie met man. Lekker gezellig, not.
GM, wat een tijdstip was jij dan hier frans! Was je op stap geweest?????

Juul, spannend hoor, ik hoop dat je snel gaat bevallen! Dan is de beeb misschien nog een beetje van goed formaat

Vriendlief komt morgenavond thuis, maar vanmiddag na slaapje breng ik Valentijn naar oma en daar blijft hij tot morgenmiddag en dan ga ik erheen en dan eet ik mee en dan naar huis. Vanavond komt er een vriendin langs en morgenochtend kan ik lekker uitslapen. mmmmm heerlijk. ben benieuwd of ik dat nog kan.

We gaan zo bakkie doen bij vrienden, gezellig!

Merel
Uk zit nog op zijn plek hoor, in de buik. Bij Lynn had ik ook al lang vooraf veel krampen en voorweeen, dat zal dit keer ook wel weer zo zijn denk ik.

Een beetje afleiding vind ik wel lekker, hoewel het wel vermoeiend is. Morgenmiddag viert nichtje haar verjaardag, dat maken we niet te lang. Man is ook moe en Lynn ook.

Was Bojan vroeg wakker, Frans?

Merel, lekker uitslapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven