Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ik ook, dat was mijn eerste "ervaring" van online NLse tv! Zo gek, in de tien jaar hier gewoon nooit NLse tv gemist of online gekeken en nu zijn er echt een aantal series die ik nu vaste prik kijk.

Helaas kan Gooische Vrouwen nu niet meer in het buitenland bekeken worden, dat vind ik nog steeds heel raar, eerst drie afleveringen wel en dan nu is er ineens iets met rechten? En de rechten van de rest van de series dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het in Engeland ook al (was toen werkloos, dus had tijd genoeg, ben toen ook hier begonnen). Maar tegenwoordig kun je veel meer programma's kijken. Ik kijk niet zo heel veel, alleen van die vage dingen als Dames in de Dop en Benelux Next Topmodel.

Ik kijk ook alleen als manlief niet thuis is. Zodra hij thuiskomt kijk ik of de aflevering af, of ik zet hem stop. En dan gaan we samen weer een aflevering van 24 kijken.
Oh wij zijn veeel romantischer Hij zit tv te kijken en ik zit naast hem met de laptop en oordopjes in mijn tv te kijken, haha.

Of andersom - dan kijkt hij YouTube.
Wij hebben maar 1 PC met internet en geen TV. Dus bij ons is het wel even vechten wie er op internet gaat. Daarom dus gewoon lekker samen (en anders ga ik op bed met m'n iPod spelen of een boek lezen).
Bij ons is het soms ok vechten wie er op internet gaat heheh met z'n drieen hebben we twee computers en 3 TV's,(+ 4 telefoons) en dat terwijl ik vroeger ook geen computers en TV in huis had...

Niks lekker samen :o)
Specu, 'mijn' architect heeft een opdracht gekregen van dat hotel. Ik weet niet precies hoe of wat hij daar gaat doen, maar in ieder geval is hij daar geweest in de week dat ik jarig was en heeft hij een opdracht van ze gekregen.

En tja, dat zou gaaf zijn geweest.. als ik met hem mee kon die kant op! Maar dat zit er wrs niet in..

SFO, ik ga nu iets heel stoms vragen. Hoezo kun je zonder tax inkopen als je buitenlander bent?

Jaaaaaa!! Als Anais nu zo'n handeltje opzet, wil ik ook wel zo'n tas. Dan kun je ze in 1 keer versturen en dan stuur ik hem wel door naar Lapin. Dat scheelt in de kosten, denk ik. Of ik breng hem langs . Ik weet trouwens niet of ze hier lastig zijn met de post. Volgens mij valt het wel mee. Toen de reisleidster hier was kreeg ze vanuit Turkije een sierraden opgestuurd, aangetekend, en dat was geen enkel probleem. Misschien dat een groter pakket wel een probleem gaat worden, dat zou kunnen.

Deze vind ik ook zo gaaf. In NL heb ik toen een journaliste gezien die deze tas in een handtasformaat had. Echt een hele leuke tas. En dan glimmend camelkleurig.

Pffff.. ik moet de ziektekostenverzekering bellen. Het loopt al heel lang en nu moet ik zelf eindelijk eens actie gaan ondernemen. Degene die het voor mij zou regelen, regelt het niet. Of te langzaam. En die heb ik al zo vaak gevraagd, dat het nu eigenlijk wel genoeg is. Laat maar dan. Maar dan moet ik zelf. In het Duits. En een vreemde, officiele instantie bellen. Daar houd ik niet zo van.. Dus ik schuif het al heel lang voor me uit, maar vandaag moet ik eigenlijk echt toch eindelijk bellen.

Nu ga ik GV kijken. Ben wel nieuwsgierig geworden.

Ainne, dat vind ik ook bij het BZV topic. Daar zijn ze ook wel heel negatief. Over dat Wietse chinees had gehaald. Nou en? Die meiden hebben toch warm eten gekregen? Beter dan een boterhammetje. Het is gewoon nooit goed bij sommige mensen, die hebben graag wat te mekkeren.

Gisteren heb ik een rijstschotel gemaakt volgens Sonja B. Nou, ik snap echt niet waarom dat mens zoveel van die boeken verkocht heeft. Het recept slaat nergens op, het smaakte mwah en was niets bijzonders. Ik heb het boek gekregen van een vriendin, die het ook weer had gekregen. Het is allemaal wel heel makkelijk te maken, maar echt onzinnig.
Mooie tassen Ine. Ik heb er helaas al veel te veel.

Echt ongelooflijk hoeveel je kunt verzamelen in 2 jaar! Ben het huis aan het uitmesten maar word er een beetje moedeloos/verdrietig van. Straks komen de verhuizers met de dozen, ik hoop dat ze ook echt op de afgesproken tijd komen want ik zit nu maar een beetje te wachten.

Ik ga nu maar eens makelaars bellen.
Ik heb net Herrie in de tent gekeken, zonder stotteren.

Wat is Herman toch leuk! Dat heerlijke accent... zucht!
Fladder, toen wij gingen verhuizen vanuit Engeland heb ik in de tijd daarvoor alle gratis kranten meegenomen naar huis die ik kon vinden. Zijn namelijk reuze handig (en goedkoop) om je spullen mee in te pakken. Vooral serviesgoed etc. Succes!!!
Dank voor de tip maar servies hoef ik niet in te pakken. We gaan het huis gemeubileerd (en geserviesd) verhuren.

Wel handig voor fotolijstjes trouwens, dus bedankt!

Dozen zijn binnen. Even lunchen en dan aan de slag!
Wat een leuke uitzending van GV en wat een negatieve mutsen op het topic. Jeetje, je kunt ook echt overal alleen maar negatieve dingen zien. Ze ziet er blij uit en lijkt er ook voor mijn gevoel best te passen. Ze is positief, ondernemend, maakt plannen voor zichzelf en ze lijkt me geen mieperd die overal moeilijk over doet. Hij is gewoon een vrije vogel, die je niet teveel moet pushen. Als hij maar lekker ook nog zijn eigen ding kan doen, is hij volgens mij onwijs lief voor haar en draagt hij haar op handen.

Raar he? Dat die uitzendingen ineens allemaal geblokkeerd zijn. Gooische vrouwen, Benelux next top model, expeditie robinson, het is allemaal niet meer te zien. Zo gek.
Ik geloof dat het bij BNTM te maken had met dat het in België later in de week wordt uitgezonden, en dat onze Belgische buurtjes dan niet alvast via internet gaan kijken, voordat het op TV wordt uitgezonden. Dus misschien dat die later in de week wordt gedeblokkeerd voor andere landen?
Zo ik ben weer wakker en pfffff mag weer naar de klanten toe die de hele dag op je lip hangen.

@Ine nu wat betreft die tax, dat is geen gekke vraag. Jij kunt in NL ook je BTW terug krijgen echter dat gaat heel omslachtig.

Toen mijn vrienden hier vorig jaar aan het shoppen waren geweest en terug kwamen met een verhaal dat ze 15% korting konden krijgen als ik zou langskomen begon ik te lachen. Ben met ze mee gegaan en direct tegen de bewuste knaap gezegd dat ik geen GAP creditcard wil hebben, maar de TAX terug wil hebben duh.

De manager kwam er bij, paspoorten werden gechecked en ja ze kregen de TAX van 8.75% terug. Toen de volgende winkel Abercrombie waar hij zich suf had gekocht, daar heb ik ook de tax terug gevraagd en Bingo.

Nu weet ik niet of Outlets Shoppingmalls het ook doen maar Nee heb je ja kun je krijgen.

Zo fijne dag allemaal.
Ik lees net SFO zijn verhaal over tax..in Oregon betaal je geen tax in de winkels..als wij naar Washington gaan een staat hier niet ver vandaan krijgen wij het terug..

Altijd handig om hier te wonen qua shoppen betreft..
Ahaaa, ja, ik snap het. Ik kan inmiddels in NL inkopen doen zonder BTW, maar dat is omdat ik een bedrijf heb - dacht ik. Bij de groothandel koop ik dan in, zonder de btw te hoeven betalen. Dat scheelt een hoop!

Maar kan ik dan ook kleren kopen zonder de tax te betalen? En is die bij jullie maar een kleine 9%? Hier is de belasting 20% op luxe spullen en 10% op eten en drinken.

Inmiddels heb ik hier vandaag weer niks zitten doen. Beetje de stube opgeruimd, spelletjes weer geordend en met zoon spelletjes gedaan. Hij kan nu redelijk goed Uno spelen, dat is zo grappig. Memory gaat ook goed, maar met niet teveel kaartjes en hij bedenkt zijn eigen regels. Bijzonder hoe goed hij kan onthouden waar welk kaartje ligt.

Morgen komen mijn ouders als het goed is, dus dan wordt het weer minder forummen en meer klussen.

Gisteravond was bij de vrienden een giga wesp naar binnen gevlogen. Echt eng!! Ik zal er een foto van maken, hij is wel een cm of 3 a 4! Ielgh.
Sorry, even van me afschrijven hoor.

Ik ben zo gestresst.

Werd net afgekat (he leuke woordspeling) door een taxibedrijf toen ik vroeg of ze mijn kat wilden vervoeren.

Toen ik ophing moest ik heel kinderachtig huilen.

Denk dat ik gewoon wat droevig ben door dat inpakken, toch altijd weer raar afscheid nemen. Daar komt bij dat ik een licht verhuis-trauma heb (heel vaak verhuisd vroeger) en het regent ook nog eens heel hard hier.

Ben ook beetje angstig dat poes niet fit wordt verklaard voor de reis.

Pffff, ga nu een afscheidskoffie doen met iemand. Dat is wel fijn, hoop alleen dat ik niet ga huilen
Och arme Fladder. Verhuizen is niet leuk. Is het ook nooit geweest, en al helemaal niet als je het in je eentje moet regelen en als alles zo snel gaat. Hoop dat je het een beetje redt daar.
Fladder, huilen mag best hoor. Is een normale reactie om even te ontladen.
Snjókorn falla, á allt og alla

Brrrrr.. Links ligt trouwens een 2 euro munt, het achterlijf van dat beest is een cm in doorsnee!

Ik heb nog nooit zo'n grote wesp hier gezien, nog nooit!

Fladder, arme jij. Wat een hectiek ook. Is toch logisch dat je een beetje van de leg bent als je zo hals over kop gaat verhuizen! Ik vond de poezentas wel heel gaaf!
quote:Ainne schreef op 07 oktober 2009 @ 10:56:

Oh wij zijn veeel romantischer Hij zit tv te kijken en ik zit naast hem met de laptop en oordopjes in mijn tv te kijken, haha.

Of andersom - dan kijkt hij YouTube.

Hier ook van die romantische toestanden met Tv kijken, not dus. Tb zit Russische maffia films te kijken met laptop en oordopjes en ik zit op de Pc Tv programma´s te bekijken. Ik mis Gooische Vrouwen heel erg, kan niet wachten tot ik in NL ben en de dvd´s van de laatste series kan kopen. Snap er ook niks van dat je het eerst gewoon kunt zien en vervolgens zijn er problemen met de rechten. Daar word ik erg chagrijnig van.

En terwijl Tb dus met oordoppen inzit, zet ik het geluid van de boxen op volle sterkte in de werkkamer. Deuren staan open, we communiceren in gebarentaal en dat gaat dan meestal over dingen als "mijn glas is leeg, schenk jij even bij" of "zullen we even een sigaretje roken op het terras?"

Lekkere dag achter de rug, vanmorgen snel administratieve zooi weggewerkt, daarna met Gb naar zee gereden, nog even geshopt en vervolgens zijn Tb en ik op het terras van het huis beland met een wijntje. Het is schitterend zomerweer, het lijkt wel Juni i.p.v. Oktober en morgen wil ik daar nog even flink gebruik van maken door bij te kleuren en te zwemmen.

Tb liet zijn romantische kant weer zien en riep dat hij het verdomd jammer vindt dat we geen kinderen meer kunnen krijgen samen omdat ik de perfecte moeder voor zijn kinderen zou zijn (wel lief, thanks:-). Maar goed, dat kan gewoon niet meer en ik baal daar ook van. Ik roep vaak dat het leeftijdsverschil geen probleem is maar het onderwerp trouwen en kinderen krijgen is wel een vervelende bijkomstigheid. Dat hadden we dus zeker gedaan als we van dezelfde leeftijd waren geweest. Maar het is zinloos om daar lang bij stil te staan, het is nu eenmaal niet anders...
Fladdertje toch, ik begrijp je wel hoor, alles staat in het teken van het afscheid en onzekerheid en dat brengt nu eenmaal gezonde emoties met zich mee. Dan al dat geregel nog en dat leipe taxibedrijf (f*ck them). Het komt echt wel goed allemaal maar verhuizen en de stress die daarbij komt kijken, wordt vaak zwaar onderschat. Take care, A xx
Getverdegetver, wat een engerd, Ine!
By the way, niemand stemt op onze nieuwe emigratieforummer van de maand. Nou ja, op 1 stem na. Ik doe nog een poging, stemmen jullie even?

emigratieforummer@gmail.com
@ Fladder, he bah, verhuizen is ook niet leuk, een hoop gestress en emoties die voorbij komen. Ik hoop dat die vriendin je een beetje op kanvrolijken en bedenk: Londen is niet zo heel ver weg, je kunt altijd op en neer.

@ Ine: Bah, is dat trouwens niet gewoon een Hoornaar en geen wesp?

Deze heeft rode pootjes maar je hebt ze ook zwart geel. Deze kunnen behoorlijk lelijk prikken, dus ik zou maar kijken of er niet ergens een nest zit, dan moet je vriendin die beslist laten weghalen.
Gattegat. Een nest! Het is gewoon bij mijn huis, vrienden logeren tijdelijk hier.. Het is de eerste keer dat ik er zo eentje zie, maar hij is echt e-norm. En het is echt een soort XLwesp, vandaar dat ik het een wesp noemde. Het kan best dat beest zijn wat jij geplakt hebt.

Maar hij is zeker bijna 4 cm, dus dan zou het ook nog een koningin kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven