***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Nou moe.... zou Joost onze gesprekken gehoord hebben gisteravond? Of zou ie meelezen hier? We waren voorbereid op een vreselijke nacht.

Hij is gisteravond om 23.00 uur gevoed (200 ml) en toen...... kwam ie klokslag 07.00 uur weer . Ongelooflijk !! We hebben 'em de hele nacht niet gezien of gehoord. Dat is echt voor 't eerst in z'n leventje (ik hoop ook niet de laatste keer....).

Natuurlijk lag ik zelf een paar keer wakker, omdat mijn bioritme helemaal van de leg is. Maar hij heeft bewezen dat ie het kan !!!

Vanaf nu gaan we gewoon niet meer voeden 's nachts. Alleen troosten als ie huilt.

CD, Sas, hoe is het bij jullie gegaan??

Chica, mooi gezegd over het nodig hebben van slaap. Klopt helemaal.

Ik zal dat over Johannesbroodpitmeel nog es opzoeken. Heb het een tijdje terug ergens gelezen, maar weet natuurlijk niet meer waar.

Jojon, rottig als kraamvisite niet snapt dat ze te lang blijven. Maar wel leuk om ze even te zien/horen hè? Vind ik ook steeds. Balen dat het zo onrustig is op je werk.

Ik ga nu Laura naar het KDV brengen.
What matters most is how you see yourself
Chica, wat vréselijk
Chica, wat verschrikkelijk!!

Jane, na je uitleg snap ik het nu wel. Onze vent heeft eens een nachtje of wat achterelkaar doorgeslapen, maar vraagt nu weer vrolijk om een nachtvoeding. Het is er maar 1 (tel ik af en toe 5.30 uur niet mee) en na een half uurtje liggen we weer in bed. Ik hoef nog niet te werken, dat scheelt ook wel, ik vind het zo wel te doen. Maar als je zoon eigenlijk gewoon ligt te keten 's nachts, snap ik dat je dat liever overdag zag (en andersom). Succes in elk geval!

Jojon, lastig dat bezoek dat te lang blijft zitten. Wij hebben ook eens een stel ooms en tantes de deur uit moeten werken, maar verder snapt iedereen toch wel dat kraambezoek een uurtje mag duren. Inmiddels vind ik het wel leuk als ze wat langer blijven, vrienden enzo,maar dan wel overdag en niet 's avonds na 21 uur. Dan slaap ik.

Ik snap dat je gevoel wat werk betreft heel dubbel is. Bedenk maar zo, werken kan je je hele leven nog en een bekken heb je maar 1 toch?
Chica, wat afschuwelijk zeg. En de derde al die je kent in twee jaar tijd?!

Jane, wat super dat Joost vannacht heeft doorgeslapen. Hij heeft ook lekker veel gedronken om 23 uur (tenminste die van mij drinkt sowieso al niet zoveel en valt rond dat tijdstip ook snel weer in slaap, net als om 7 uur 's ochtends). Ik heb gisteren de laatste voeding ook vervroegd naar 23 uur (was halfuurtje later) en hij meldde zich iets na half 7. Ook wel netjes, vond ik. Maar ook ik werd paar keer wakker, komt omdat hij nog op onze kamer slaapt. Deze keren stug geen speen gegeven als ik hem hoorde en ik merkte dat hij toch gewoon doorsliep en niet echt wakker werd. Komende nacht slaapt ie nog op onze kamer omdat vriend er niet is (ben bang dat ik hem anders niet hoor) en daarna op eigen kamertje.
Jane, wat fijn dat Joost vannacht ineens doorsliep! Hopelijk blijft het zo.
gefeliciteerd Jane! Ik duim voor je dat ie dit vol blijft houden...

begreep van cb en de friso lijn dat dit geen bijvoeding is. mag al vanaf t begin worden gebruikt maar wordt eigenlijk vooral gebruikt bij beebietjes die flink spugen. Wilde destijds misschien gaan overstappen op andere voeding maar ivm eczeem in de familie adviseerden ze beiden zo lang mogelijk de hypo variant te houden. Maar omdat deze voeding zeer licht verteerbaar is kan het jpm de voeding net wat dikker maken waardoor het wat langer in de maag blijft. Moet wel zeggen dat snoetje erg van het hollands welvaren is (lees flink) dus wie weet valt t toch stiekem in de categorie bijvoeding haha

ja ik vind 23.30 ook erg laat, maar manlief is nogal een nachtbraker dus die vond t nooit erg om deze voeding te geven. Maar we gaan nu langzaam s wat vroeger proberen, 22.30 uur is voorlopig mijn doel. Naar 4 voedingen is nog geen optie wat snoetje betreft, 5 is soms al een uitdaging.

O, ja las ook jullie kleding verhalen. Sluit me aan bij padababa, snoetje is echt een warmbloedig tiep. Als ik m maar even te warm aankleed dan zweet ie al als een idioot. Vooral als ik met m op pad ben en hij de maxicosi uitkomt. maar nu het weer wat frisser wordt kan ik niet meer volstaan met alleen romper met lange mouwen en geen jas. alleen romper in voetenzak maxicosi is ook geen succes, hij komt er drijfnat uit... nu maar romper zonder mouw met shirt met lange mouw en vest. Dekentje over zijn beentjes dat er in de auto weer af kan.
Hoera jane! is vast de eerste nacht van velen! voel je je al meteen een stuk beter nu?? (en blijven schrijven dus hier he? je ziet dat Joost meeleest en de adviezen opvolgt!)

Chica: wat erg is dat! dikke knuffel!

hier ook een nachtbraker. Vriendlief gaat zelden voor 01.00 uur naar bed en draait zijn hand dus niet om voor een voeding tussen 23 en 23.30.. gelukkig maar!

Ik slecht geslapen vannacht. had MR vergadering op school, was beetje hyper daarna dus ben maar even in bad gegaan. hielp niet echt, lag klaarwakker.. daarna drama met jongste zoon.had beetje gespuugd. vriendlief en ik samen bedje verschoond maar daarna was meneer erg wakker en duurde het eindeloos tot ie weer wilde gaan slapen. vanmorgen om half 6 weer wakker. beetje weten te rekken tot 6.15 en toen is vriendlief er maar uit gegaan (en ik gaan douchen). zucht. ik weet dat de rest ook van die periodes hebben gehad dat ze vroeg wakker waren, maar ben eigenlijk vergeten hoe lang dat duurde. hoop dat ie er snel klaar mee is!

straks gezellig eten en naar de film met een collega. hopen dat ik wakker blijf
chica afschuwelijk! Mijn directe collega duikt ook veel, gaan einde van het jaar weer, maar je moet er toch niet aan denken bah! Sterkte ermee...
Ik heb gevonden waar dat staat dat JBPM bijvoeding zou zijn, maar het is geen officiële site, dus nu betwijfel ik het. Misschien toch beter om JBPM te geven?

MissBR, wat een zwaaaaare nacht, pfffff.
Chica, wat vreselijk naar!! Veel sterkte

Hier ook een prima nachtje gehad, zoon meldde zich om 8 uur en nog even samen in bed gelegen tot half 9 en toen de fles gegeven.

Zo maar even naar buiten, het is weer droog en zelfs een klein zonnetje.
PFf, net maar weer eens gebeld voor de kinderopvang. Zelfs 12 maanden wachttijd nemen ze niet meer in de mond, want de wachttijd is inmiddels opgelopen! Op zich zit ik wel goed nu in de plaats waar ik werk, maar ik blijf daar waarschijnlijk niet jarenlang werken en dan is het heel omslachtig. Bovendien geldt nu dat kinderen die op kinderdagverblijf zitten voorrang hebben bij de BSO. Heb ik straks dus dubbel pech! Denk dat ik maar ga verhuizen

Verder even vraagje over voeding. Zijn er mensen die Nutrilon Omneo gebruiken tegen krampjes? Zo ja, helpt het en waar kun je het kopen? Ik zie bij supermarkten en drogisterijen overal alleen de Omneo nummer 2 en niet nummer 1 staan. Ik zal ook eens aan CB vragen of ik erop moet overstappen. Zoon heeft niet altijd last ervan maar wel regelmatig. Ik heb nu wel een andere fles van Difrax, dus misschien helpt dat ook voldoende.
Lisa, lekker weertje he? Misschien kom ik je nog wel tegen, ik zag in ander topic dat je in Oost woont. Ik woon in Noordoost. Ik weet niet of je al op Hyves bent toegelaten?
chica: knuffel....ennuh galapagos is..als het dan echt moet...the way to go

doorslapen: nu 4 nachten geen voeding meer, alleen een speen. geweldig na 14 weken. is het met bv ook zo dat ze dan overdag meer/grotere hoeveelheden moeten drinken?

leuke slaapzakjes trouwens. wij gebruiken de puckababy mini..gaat hartstikke goed
maria das lang zeg jemig...

jane als ie t nu goed gaat doen met een vaste voeding rond 23.00 uur is t niet nodig misschien. snoetje is ook nogal een gulzige drinker vandaar dat ik het nu nog steeds heb ondanks dat ie nu al meer drinkt. En de darmpjes moeten er ook ff aan wennen, hij had de eerste week krampjes en dunne poep. geen idee of t anders is als ze ouder zijn maar als t niet echt nodig is misschien niet doen?

zal me trouwens even voorstellen want merk dat ik nu ineens fanatiek zit mee te pennen haha Nickname is Stokje, ben dus op 3 juli bevallen van snoetje een jongetje. Heftige bevalling want had nierstuwing en ben uiteindelijk ingeleid. Weeenstorm, ruggenprik, ingeknipt vacuumpomp, you name it en ik heb t gehad!

Maar mag zeker niet klagen want snoetje is een heerlijk gezond manneke waar we volop van genieten. Is onze eerste. Op 28-08-09 ben ik getrouwd met papa van snoetje. Kort na de bevalling maar dan hoefden we het kantongerecht gedoe allemaal niet te regelen. was een leuke dag met een klein clubje. 's avonds borrel in strandtent tot 23.00 uur. heerlijk met mojito's, mijn favoriete drankje (kon want bv kwam helaas niet op gang door vermoeidheid en stress dus geef fv)

afgelopen maandag weer gestart met werken. werk voorlopig 3 dagen. snoetje gaat op ma en vrij naar kdv en op dinsdag naar oma. Moet zeggen dat ik t heel dubbel vind, aan de ene kant is werk heel leuk en aan de andere kant wil ik bij snoetje zijn! Maar er moet toch brood op de plank komen nietwaar!
Maria, nee, ben nog niet toegelaten. Maar heb Pippa ook al even niet voorbij zien komen.

Waar sta je op de wachtlijst? Ik heb nu opvang via Skon bij 1 van de gezellige blauwe dieren en heb me inderdaad ook meteen maar ingeschreven voor BSO, omdat ze me daarop wezen.

Gister ook al eens zitten kijken op internet voor een basisschool, de kinderen die op het KDV zitten waar zoon naar toe gaat gaan bijna allemaal naar USV. Daar kun je je kind ook al inschrijven als baby. Heb gelezen dat broertjes en zusjes voorgaan, vervolgens de kindjes die in de wijk wonen en dan de rest. Ze kunnen sowieso geen plek garanderen, dus ga me maar op meerdere scholen inschrijven.
Stokje, leuk dat je je even voorstelt. Jouw zoon is een dag jonger dan die van mij. Wat stoer dat je zo snel na bevalling bent getrouwd. Ik dacht eerst dat het een typefout was!
Lisa, ik ga me ook maar eens verdiepen in basisschool en BSO... Ik denk trouwens dat ik noordelijker woon dan jij, aan je schoolkeuze te zien :-)
O ja, Maria ik heb Omneo gebruikt, gister laatste pak opgemaakt. Gewoon verkrijgbaar bij in ieder geval de Etos. Mij was aangeraden door cb om Omneo te gaan mengen met de standaard Nutrilon. Zoon had nl. 4 dagen niet gepoept (en dat was niet normaal voor hem) en alles zat vast, Heel zielig, last van krampjes, veel persen, maar er kwam niets uit. Toen ik de Omneo ging gebruiken, had hij opeens 4 poepluiers achter elkaar, kwam er opeens allemaal uit.

Ik heb er dus goede ervaringen mee. Ik deed dus de helft omneo en de helft gewoon. Ben nu gestopt met omneo, wederom op aanraden cb, omdat het nu lekker doorloopt zeg maar.
Was ff niet on-line maar Lisa, je kunt er nu bij! Wat balen van die collega, snap dat zo'n mail je geen lekker gevoel geeft.

Missy, vervelend dat je het zo ontzettend niet naar je zin hebt op je werk. Het is heel voor de hand liggend dus je hebt het vast zelf ook al bedacht maar kun je niet om je heen gaan kijken naar een baan die wel leuk is? De markt kan dan wel ruk zijn, er is vast wel een bedrijf waar ze zitten te wachten tot jij eindelijk solliciteert! Hopelijk is zo'n bedrijf er ook voor mij, haha.

Jane, wat fijn dat Joost eindelijk heeft doorgeslapen. En wat ontzettend leuk dat je er weer eens bent! Junior slaapt soms wel en meestal niet door dus ik heb het idee dat het een vergissing van hem is als ie het doet. Rekken met een speentje doe ik al heel lang maar als ik dan eenmaal op het punt ben dat ie over de zeik is huilt ie ook vriend wakker. En bovendien slaap ik dan zodanig licht dat het zoals iemand hier al zei eigenlijk veel meer tijd kost dan wanneer ik meteen opsta voor die fles. Ach, zolang het eens per nacht is en ik nog niet werk vind ik het best. Kom er wel overheen, hoewel ik na de fles van vannacht anderhalf uur wakker heb gelegen en dát was dan weer niet zo fijn.

Dat johannesbroodpitmeel bijvoeding was wist ik ook niet. Werkelijk iedereen, van cb tot vk, heeft tegen me geroepen dat ik dat in de fles moest doen tegen spugen maar junior reageerde er zo slecht op dat ik het niet meer durf te proberen. Dan maar een keer extra verkleden (junior, niet ik).

Chica: Wat ontzettend klote (pardon my french) voor je.

Ik vind de Ouders van Nu leuker dan de Kinderen. En net als Chica kijk ik naar de cadeaus voor ik een abo neem. Desnoods wacht ik een maandje, of twee, op het juiste cadeau.

Jojon, wat een mop van die speen. Zie het helemaal voor me, zo'n klein ventje met zo'n joekel van een speen... Een vriendin van me had het ooit andersom. Dochter deed per ongeluk speen van kleine broertje in haar mond en je zag haar denken: "wat heb ik nou? wat een klein friemeltje!" voordat ze 'm weer uitspuugde met een vies gezicht.
Stokje, gefeliciteerd met je zoon en met je huwelijk! Pas getrouwd en nu alweer aan het werk, kon je er geen leuke honeymoon aan vastknopen?
Is het serieus dat sommigen hier al voor basisscholen aan het kijken zijn? Moet dat echt al?

Jane, fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Hopelijk het begin van velen.
Oeps, druk hier! Terwijl ik met mijn verhaal bezig was zijn er opeens heel veel posts tussen gekomen!

Maria, wij gebruiken Omneo. Niet half om half maar gewoon 'helemaal'. CB had er niets over te melden toen ik het vertelde, ik ben nl. op aanraden van een vriendin overgestapt en cb vond het best. Kwamen nog wel met jbpmeel als extra omdat junior nog steeds spuugt maar dat was dus geen succes. Het is wel duurder dan de gewone Nutrilon maar als je een Deen of Dekamarkt in de buurt hebt: daar is het 't goedkoopst. 11,99 een pak. Jumbo is iets duurder (12,99) en bij een plaatselijke drogist zag ik dat ze zelfs meer dan 14 euro vragen. Afzetters. Vraag er gewoon naar bij de super, ze kunnen het vast wel voor je bestellen en in het assortiment opnemen. Zeker de Jumbo, want dat is hun policy. En nu maar hopen dat je niet alleen AH in de buurt hebt...

Wat shocking dat er al zoveel van jullie bezig zijn met scholen! De 'voordelen' van de grote stad, denk ik dan maar. Volgens mij hoeft dat hier niet maar misschien moet ik er toch eens naar gaan kijken, voor de veiligheid. Ik zat erover te denken om voor montessori te gaan maar daarvoor moet een kind wel geschikt zijn en hoe moet ik dat nou bepalen bij een baby van 10 weken?

Stokje, welkom! Ik weet niet wat nierstuwing is maar het klinkt niet prettig.
Dat is inderdaad lastig Pippa. Bij jou zit er wel een Montessori, toch? Bij mij in de plaats alleen een RK Jenaplan school. Verder alleen 'normaal' onderwijs.

Ik zal wel eens bij een vriendin informeren die hier juf is hoe het zit met wachtlijsten. En wat zij een goede school vindt. Misschien word ik daar wat wijzer van.
Wauw Jane, nu uitgeput van het vele slapen zeker? Haha.. hier slapen we perongeluk weleens een nacht door en dan ben ik pas geradbraakt!

Hier om 24.00 uur (was toevallig nog wakker) een laatste fles gegeven. Om 06.15 uur werd meneer wakker, even kunnen rekken tot 06.45 uur en toen flesje gegeven.

Het gaat dus de goede kant op. Alleen als ik eerder geef, wordt hij ook eerder wakker, dus van meer slapen komt nog niks.

Chica: wat erg! kan me voorstellen dat je enorm geschrokken en verdrietig bent.

Stokje: welkom (neem aan dat je gezellig mee blijft schrijven)

Lisa: ga je zo begroeten op hyves!

net naar kinderdagverblijf wezen kijken waar mannetje vanaf januari heen gaat. Het was heel klein en huiselijk. Goed gevoel bij dus.
Wat leuk, ik zit op hyves. Ook al wat fotootjes geplaatst. En nu eindelijk douchen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven