***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Ring, wat hebben jullie dan een lekkere lange nacht gehad zeg! Uk meldde zich om 7.00 uur, ik heb haar toen gevoed en wilde haar weer naar bed doen, maar daar was ze het niet mee eens. Ik heb haar dus eerst in de box gedaan en om 8.30 alsnog naar bed. Kon ik ook nog anderhalf uur slapen :-)

Watever, wat verschrikkelijk van die billetjes zeg! Het duurt nu wel heel lang. Bij uk was het ook het hardnekkigst vlakbij haar anus. Maar dat is uiteindelijk met de zinkzalf ook overgegaan.

Maria, die aapknuffel van Difrax waar je het over had, die zag ik daarnet ook bij de Etos. Dus hij is nog gewoon te koop, voor degene die er ook naar op zoek waren....
Chica, wat een drama he, dat je steeds moet uitvinden wat je het beste kunt geven qua voeding, spenen, flesjes en wanneer? Ik word er soms ook simpel van. Gisteren heb ik geworsteld met de spenen. Ik gebruik de flesjes en spenen van Avent en we zaten nog op de 2. Ze viel alleen vaak in slaap bij de fles en dronk zo niet veel, dus gisteren heb ik geexperimenteerd met de 3. Maar volgens mij maakt het voor de hoeveelheid niet veel uit. Ze had nu alleen wat sneller gedronken....

Watever, uk had met volledige borstvoeding ook heeeeeel veel poepluiers, eigenlijk altijd. En als ze nieste of iets dergelijks was het ook meteen weer raak. Dus ik vind het niet gek in ieder geval. Wel vervelend met die kapotte billetjes. Nu ik flesvoeding geef, heeft uk misschien maar eens in de 2 dagen een flinke poepluier en af en toe een klein beetje....
CD, dank je wel voor je reactie. Dat is dus precies waarom ik zo twijfel tussen bv en kv. Ik baal er wel van. Jasper drinkt echt zo graag aan de borst. Ik had namelijk bedacht om het even uit te testen en intussen af te kolven een dag of 2. Maar alhoewel hij 200 achteroversloeg, was hij daarna echt niet blij.

Dus denk dan naja, duurt nu toch al zo lang en als hij zoveel gelukkiger is aan de borst dan kunnen die 2 weekjes er ook nog wel bij. Gebruikte jij alleen zinkzalf CD/?
Ik weet natuurlijk niet zeker of het daar aan ligt of dat ze sowieso al minder poepluiers zou krijgen, maar het valt nu wel ongeveer samen. Heeft Jasper ook echt last van die kapotte billetjes? Bij uk vond ik het namelijk volgens mij erger dan zijzelf. En in dat geval zou ik sowieso doorgaan met de bv als je het zonde vindt om eerder te stoppen. (wat ik goed kan begrijpen)

Ik gebruikte inderdaad alleen zinkzalf en smeerde dat op aanraden van de huisarts er lekker dik op.
Veel poepluiers kunnen inderdaad wel voorkomen bij BV-kinderen, dus denk niet dat dat echt afwijkend is Watever. Heeft Jasper er zelf ook veel last van dat zijn billen zo zijn?

Chica: het zou natuurlijk best kunnen dat ze last heeft van de overgang naar andere voeding. Misschien is ze daar wel erg gevoelig voor.

En wat ik me daarna zat af te vragen, is de ziekte van Crohn eigenlijk erfelijk of niet?

Watever: ik stuur je even wat via hyves over die tummy tub.
Nou Pada en CD, ik denk het eerlijk gezegd niet dat hij er echt veel last van heeft. Het gekke is dus dat hij begint te gillen als ik de luier weer om doe en met zalfjes van de dokter. (zit dus niet alleen zink in) Heb nu een ander zalfje van Dr. Vogel en dat lijkt hij veeeeel minder erg te vinden. Dus ik heb zoiets van dat hij juist last heeft van de zalfjes, misschien bijt het. Daarom vroeg ik ook aan CD of zij alleen zinkzalf gebruikte.

Pada lachen zeg die foto's!
zo, ben ik nog even. ga zo maar weer lekker naar bed. Geen idee hoe de nacht nu zal verlopen.. (geen tekenen hoor, oudste logeren bij vriendje, middelste net heerlijk zitten tekenen -dat kan ie heel goed- en nu ook lekker in bed)

vanmiddag nog even bij vriendin langsgeweest met dikke buik.kind ligt in een stuit, dus volgende week keizersnee. gek idee dat je het zo gaat plannen allemaal. en ook erg raar idee dat ik drie maanden geleden ook nog zo'n dikke buik had.

ehm wat was er verder allemaal?

Ring Ik vind a'foort een leuke dierentuin ja. lekker in het bos. verschillende speeltuinen voor verschillende leeftijden. Hummel ziet er nog niks van hoor, die slaapt in de wagen, maar jongste zoon (anderhalf) vond het nu echt geweldig.

Lisa: verwennen? hmm.. ik geloof daar niet zo in, als jij het lekker en gezellig en makkelijk vindt om je kindje bijje te nemen als ie wakker wordt, dan denk ik dat je dat gewoon moet doen. '

als je op een gegeven moment op een punt komt dat jet het niet meer leuk vindt, dan is dat het moment om er iets aan te doen. en mijn ervaring met die 4 (nou ja 3: hummel nog wel erg klein om ervaring te noemen) is dat ze net zo makkelijk iets weer afleren als ze het aanleren. maak je daar dus niet teveel zorgen over. drie maanden is nog heeeel klein en wat ze (opnieuw: naar mijn idee dsu) nodig hebben, is voelen dat jij er altijd voor ze bent. dat er iemand is die altijd lief is en dicht bij is.

o, en stokje: welkom!

ga ik nu zo lekker in mijn bed. Hoop dat de ongesteldheid from hell snel over is (heb vanaf het begin fv gegeven trouwens, dus eigenlijk mag ik niet klagen dat het nu pas weer begint).

tot later!!!
Stokje: welkom!

Ben druk, druk, druk.... En daarom iets minder op het forum. Sorry! Komt wel weer... (Blogbaby doet het trouwens súúúper!) Even een snelle zwaai naar jullie allemaal.

MissBR: succes met je ongesteldheid from hell! Vervelend! Bij mij komt de 3e menstruatie er alweer aan... Zucht! Maar heb er tot nu toe nog niet veel last van gehad. Dat scheelt.
Hier ook even een snelle zwaai van mij!!!! Ik heb op Hyves verteld waarom ik hier niet (zo vaak) meer ben, maar ik lees af en toe wel een stukje mee.

Niet te geloven dat sommigen van jullie alweer aan het werk zijn. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we hier in spanning zaten voor de bevalling. Zelf heb ik nu nog twee weken verlof en totaal nog geen behoefte om weer te werken. Vind het heerlijk om tijd met de baby door te brengen. Ze is nog steeds heel relaxed, eet en slaapt goed dus ik heb niets te wensen!
Leuk Wyfke je weer ff hier te zien. Ik ga nu naar mijn bedje, maar ga het morgen wel ff lezen.

Blog zwaai terug en o ja Stokje ook welkom natuurlijk.

MissBR, is het echt zo erg? Ik ben nog niet ongesteld geweest en van mij mag het wegblijven ook. Maar dat zal wel niet.
Nou ik heb het geflikt hoor, ik ben bijgelezen...vanaf pag 57 geloof ik...pfffffffffffff

Even kort wat ik onthouden heb..

Chica, vreselijk van je vriendin...hoe kan dat nou zomaar?

Watever, fijn dat Jasper in elk geval niet meer zo'n pijn aan zijn billen heeft. Goed dat je een dermatoloog inschakelt!

Welkom Stokje!

Jane, leuk dat je er weer bent (of was?)

Midweekje was erg leuk, park is wel een aanrader voor kindjes vanaf een jaar of 2 vind ik. Dochter wil er wel gaan wonen, vond het ook helemaal geweldig!

Vandaag meteen al weer druk met opruimen poetsen en ook nog een verjaardag, en natuurlijk hier bijlezen... nu moe, ben er morgen wel weer....
Zo weer lekker vroeg zeg. Anniek was wakker om 05:45 Pffff hebben de moeders met een tweede kindje nog tips om de oudste door te laten slapen?????? Later naar bed lukt helaas niet, dan slaapt ze alleen maar minder. Maar man, o, man, dat vroege opstaan is niet mijn ding.

Pada: Ziekte van Crohn weten ze niet of het erfelijk is. Ze weten eigenlijk geen moer. Niet hoe het onstaat en niet wat je eraan doet. Balen dus. Het kan dus heel goed erfelijk zijn. Het is wel zo dat BV schijnt te helpen tegen het feit dat je het niet krijgt. Dat weet ik en daarom heb ik bij Anniek de 6 mnd volgemaakt ondanks de PPD en daarom is het voor mij extra moeilijk geweest om Sara de fles te geven. Maar een PPD is ook niet makkelijk. Het was dus kiezen uit twee kwaadste. Een aangezien men niet zeker weet of Crohn erfelijk is en of BV helpt heb ik met nog steeds heel veel pijn in mijn hart gekozen om het niet te doen. Zucht vind het nog steeds moeilijk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Och, sorry Chica, het was niet mijn bedoeling om dat gevoel weer naar boven te halen hoor. Het kwam eigenlijk doordat Sara misschien wel zo reageerde op die overgang van voeding en dat ik toen dat dat er misschien een link was tussen gevoelige darmen/Crohn.

Mijn schoonzusje heeft ook Crohn en haar man een andere (zeker erfelijke) chronische ziekte. Zij hebben er voor gekozen om geen kinderen te krijgen op basis van de combinatie erfelijkheid van zijn aandoening en het feit dat zij in een slechte periode niet voor de kinderen kan zorgen en hij alleen maar achteruit gaat. Ik zat me dus ineens af te vragen of Crohn ook erfelijk was want dan gaat het in hun geval dubbelop. (wat op zich niets uit maakt want de keuze is allang gemaakt)

Meis: welcome back! Dapper hoor zoveel bijlezen. Park is inderdaad leuk voor kids, hebben wij ook gemerkt deze zomer.

Watever: Fijn dat hij er in elk geval zelf niet zo veel last van heeft behalve bij het zalven en verschonen. Maar ja, als hij zo veel poept zal dat ook wel regelmatig zijn en het blijft gewoon sneu.
Wat vervelend dat Anniek zo vroeg wakker is. Zoon is hier wel een goede slaper op zich, maar hij slaapt slechter als hij moe is. Dus als hij een periode slecht slaapt is het inderdaad beter om hem op tijd op bed te leggen en zorgen dat hij 's middags goed slaapt. Bij hem werkt het soms ook om als hij vroeg wakker word hem zijn speen en knuffel te geven (die is hij dan meestal kwijtgeraakt 's nachts) en dan te vertellen dat het nog heel vroeg is en dat iedereen nog slaapt. Maar goed, normaal gesproken is onze zoon een makkelijke slaper.

Word Anniek 's nachts dan ook nog wakker nu of is het alleen heel vroeg 's ochtends?
Oh Chica, wat een nare ziekte is dat toch, dat Crohn. Had er tot vorig jaar nog nooit van gehoord en toen had ik er opeens 2 in mijn omgeving en nu jij ook. Meid, hoe dan ook, het blijft altijd moeilijk om keuzes te maken. Vond het voor mijzelf al altijd zo moeilijk en nu met Jasper helemaal.

Meis wat fijn dat je een lekker weekje hebt gehad.

Grappig dat je dochter daar wil gaan wonen. hihi.

Pada, ik heb gisteren bedacht als hij bijvoorbeeld net lekker ligt te spelen, dat ik hem snel even een nieuwe luier om doe als hij heeft gepoept en dat ik hem daarna, even uitgebreid onder handen neem, omdat ik ook wil dat hij lekker leert genieten. Vind het vreselijk om hem dan weer mee te nemen naar de badkamer om het pest ritueel weer door te lopen, zeker als hij in een goede stemming is. Als ik er even snel een schone luier om gooi vindt hij het helemaal niet erg. Dus dit bevalt me wel.
En weet je wat het is, als ik nou echt een duidelijke verbetering zag, dan moest het maar even dat pest ritueel. Maar dat zie ik niet en vind ik het dus ook zinloos.
Chica, irritant is dat vroege wakker worden he? Hier is jongste zoon ook erg vroeg wakker. Wij halen m pas 6.30 uit bed, maar dat wil zeker niet zeggen dat ie tot die tijd slaapt. daarvoor proberen we hem zoet te houden met zijn speentjes enzo. zou m ook graag even tussen ons in nemen dan (zeker in het weekend), maar dat wil ie absoluut niet. actie moet er komen! ik weet dat de andere twee dat ook een periode gehad hebben (dat vroege wakker worden, en dat dat weer over is gegaan (die slapen nu echt heel goed), maar ben eigenlijk vergeten hoe lang dta duurde..

hier gaat vriendlief er meestal voor hem uit. door de week omdat ik al uit bed ben dan ivm werk en bovendien doe ik de calamiteiten 'snachts

en die ziekte van crohn is erg vervelend. Een hele goede vriend van mij heeft een variant erop (ulcerites of zoiets, vergeet steeds hoe het heet). net zo vrevelend en idd vooral omdat ze nog erg weinig weten.

vannacht wel goede nacht gehad gelukkig. straks naar een verjaardag. wel gezellig. ben alleen al erg druk vanmorgen. wil dan wel nog even snel de bedden verschonen, de was doen, even zuigen, spullen bij elkaar zoeken... en ondertussen zit vriendlief op de bank met hummel. een beetje zielig te kijken want hij voelt zich niet lekker?! aahh: mannen!

watever: die ongesteldheid is vreselijk ja. heb echt het idee dat ik helemaal leeg loop. zucht. maar ben wel weer blij dat ik het nu heb en niet volgende week als we op vakantie zijn. datvwas pas echt vervelend geweest!

Die arme Jasper. Hoop maar dat het snel helemaal over is hoor. ben erg blij dat ze hier allemaal zo gezond zijn en zelden ergens last van hebben, het is zooo zielig als je ziet dat ze pijn hebben en je kunt er niks aan doen.

Meis: wat fijn dta je het zo heerlijk hebt gehad! ik hoop op hetzelfde succes volgende week (realiseerde me alleen ineens dat ik dus de hele week moet werken en natuurlijk nergens tijd voor heb en dan dus vrijdag (in mijn eentje met 4 kinderen om me heen) alle voorbereidingen (inpakken/boodschappen/opruimen/wassen enzo) moet doen.. eens kijken of ik daar iets op kan verzinnen, anders wordt dat bijzonder ingewikkeld..

ok, ga nog even verder met alle zondagse werkzaamheden. fijne dag allemaal en tot later!
Chica, hier hetzelfde met krampjes. Zoon krijgt er juist telkens meer last van als het volgens boekjes juist minder zou moeten worden. Ben gisteren begonnen met de Nutrilon Omneo met Standaard te mengen, maar het lijkt juist erger te worden… Dus continu aan het rondsjouwen, hittepit geprobeerd, Cinababy weer uit de kast etc. En nu ook maar aan de Difrax s-fles i.p.v. Avent.

CD, hier wel verschil tussen speen nummer 2 en 3. Fles gaat veel sneller leeg, en misschien dat hij juist daar mede de krampjes door kreeg. Maar hij krijgt nu natuurlijk ook veel minder borstvoeding, dus dat speelt zeker ook mee. Ik merk nu ook dat bv flink terugloopt en heb maar besloten volledig af te bouwen. De melk wordt nu heel waterig.

Watever, wat balen van die billetjes. Hier net als bij CD vrijwel geen poepluiers meer nu hij meer kunstvoeding krijgt. Hij heeft daar dus ook echt last van. Eerst bijna elke keer een poepluier.

Fijne zondag allemaal!
Maria, ik heb ook de difrax-fles (niet bewust, maar dat was de enige die ze op dat moment hadden bij de Etos) en ik gebruik nog steeds de s(mall) speen. De m(edium) speen heb ik ook geprobeerd toen ik omneo erbij ging gebruiken, omdat die voeding wat dikker is en het niet altijd even goed door de s-speen ging, maar dat was helemaal niks, omdat zoon zich continu verslikte. Misschien dat voor jouw zoontje die m-speen ook nog wat te groot is en hij dus sneller meer melk binnenkrijgt en daardoor krampjes? Ik roep maar wat hoor, maar het zou kunnen. Met difrax small speen en omneo, moet je af en toe de speen onder het drinken even 'leeg' maken,omdat het kan verstoppen, omdat omneo dus dikker is.

Vanochtend zoontje naar ex gebracht voor het eerst. Het viel me erg mee gelukkig. Het zag er namelijk erg goed uit, alles staat er: box, bedje, commode, kastje etc. Ook had hij muren geschilderd en het bedje opnieuw gewit. Verder leuk kleedje op de grond, knuffeltjes in de box, mobiel erboven. Ook alles in huis gehaald qua flesjes, speentjes, sterilisator etc. Dat deed mijn moederhart goed. Niet het idee dat zoon daar 'te gast' is of zo, maar ex heeft echt een plek voor hem gecreëerd. Erg fijn!

Straks lekker met zus uit eten en vanavond komt mijn schat weer terug.

Fijne zondag (nog)!
Lisa, bedankt voor de tip. Zoon is een snelle drinker, maar hij deed nu een half uur over 100 ml. Meer kreeg ik er ook echt niet in. Daarna halfuurtje in slaap gevallen en toen weer krampjes. Zucht! Net nu ik morgen weer moet gaan werken....

Kun je die difrax-speen trouwens niet ook verstellen ofzo?Zoiets las ik op de bijsluiter. Als ik de fles op zijn kop hou komt er echt geen druppel uit.

Wat fijn dat je ex alles zo goed op orde heeft voor jullie zoon. Ik kan me voorstellen dat je dat wel goed doet. Geniet van het etentje met je zus!
Lisa, goed om te lezen van je ex. Teken dat de kleine in ieder geval welkom is! Geeft weer wat rust hopelijk.

Hier ook een beetje geklooi met spenen/drinken. Ik gebruik de flesjes van tommee tippee. Heb pas na 3 maanden spenen (heb 3 flesjes) vervangen. Van 1 naar 2. Maar hij verslikt zich nu weer erg snel. Gelukkig is het met een extra half schepje jpm opgelost. Kan nu wel weer terug naar speen 1 maar heb eigenlijk geen zin om weer nieuwe spenen te bestellen. (niet veel winkels verkopen dit merk nl nog)

Is trouwens echt een tip als je bv geeft de flesjes van tommee tippee! Helemaal gebaseerd op de moederborst en ideaal als je bv en fv wilt combineren of gaat afbouwen.. Moet trouwens zeggen dat ik het er nog steeds moeilijk mee heb dat het niet gelukt is bij mij. Net na de bevalling wilde ik persee overgaan op fv, ik werd enorm gestresst van de bv die niet lukte. Maar nu vraag ik me nog regelmatig af of ik niet toch had moeten doorzetten.. zucht.. Maar ja nu voel ik me ook weer top dus tja
o en over de poepluiers: hier dus volledige fv en al heel lang 1 poepluier per dag. Meestal als ie 's morgens uit bed komt, je kunt er bijna de klok op gelijkstellen! haha
Stokje, waar koop/bestel jij die Tommy tippee flessen dan? Heb me laten vertellen dat ze niet zo heel duur zijn en wil ze misschien eens proberen, zoon drinkt nog niet vlot uit zijn avent-fles (uitzonderingen daargelaten) Meestal zit ie eerst minstens 10 minuten te hanesen met die speen, alsof ie niet weet wat ie er mee moet, dan opeens pakt ie hem en drinkt wel normaal. Voor mij maakt het niet uit, maar kan me voorstellen dat de creche-juffies straks geen tijd hebben voor dat soort grappen....

Lisa, fijn dat je ex in elk geval nu de spullen thuis op orde heeft voor je kindje. Idd, alsof ie er hoort en niet of ie komt logeren...

(moet wel eerlijk zeggen dat ik de reactie van Pippa een paar dagen geleden, over die ruggegraatloze visstick heel treffend vond, maar daar hadden we het nu niet over)

O etenstijd! Later!
quote:Lisa007 schreef op 11 oktober 2009 @ 15:29:

Straks lekker met zus uit eten en vanavond komt mijn schat weer terug.

Wat fijn dat je ex een fijn plekkie voor hem heeft gecreeërd. Lijkt me heel raar om je kind 'af te geven' aan je ex en om dan alleen naar huis te gaan. Natuurlijk: nu kan je lekker uit eten met je zus en da's ook hartstikke leuk. Maar wat zal jij je ukkie missen. En wat zal je blij zijn als ie weer veilig bij jou is. Of niet soms?
Verder heb ik weinig te melden. Morgen weer werken. Zal wel wennen zijn. Hopelijk houd ik nog tijd over voor jullie.... Dan kom ik 's avonds lekker al mijn werkstress hier van me afschrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven