Hygiëne

10-10-2009 11:40 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij wel eens af; gaan wij te ver m.b.t. hygiëne en schoonmaak'regeltjes'?

Ik las net in een blad, dat je je toilet elke dag moet schoonmaken en als je partner of kind ziek is, moet hij/zij een ander toilet gebruiken (indien mogelijk)...ik vind dit allemaal zwaar overdreven. Toilet elke dag schoonmaken doe ik echt niet, daar heb ik geen tijd voor (en ook geen zin in). Als zoon (4 jr.) bijv. over de rand heeft geplast, dan haal ik daar zo'n soort vochtig Glorix-doekje overheen, prima wat mij betreft.

Hetzelfde met dieren. Wij zijn allemaal gek op dieren en voor mijn zoon zijn dieren vanzelfsprekend, hij is er gek op en vindt ze echt niet vies. Op de kinderboerderij staan overal borden, dat je na het aaien van een dier je handen moet wassen. Ik kan mij niet herinneren dat ik vroeger toen ik nog een paard had, ooit mijn handen heb gewassen voor het eten...

Mijn zoon kreeg op diezelfde kinderboerderij een lik van een koe over zijn gezicht, hij veegt het af met zijn mouw, aait de koe en loopt door, geen probleem. Je ziet sommige ouders in shock kijken hoe ik dit goed kan vinden...

Zijn we een beetje te ver doorgedraaid m.b.t. hygiëne of ben ik gewoon een beetje vies?

p.s. mijn huis is altijd opgeruimd, ik ga niet naar bed als er nog overal zooi ligt, ik stofzuig iedere dag i.v.m. hond, maar het schoonmaken wil ik nog wel eens een beetje voor mij uitschuiven...
Een vriendin van me is niet bijzonder hygienisch, maar wel allergisch voor van alles.

Ik let overal op en geen last daarvan.

Genetica, he.

Ik wordt ook niet ziek van geld, maar mijn broodje smaakt een stuk lekkerder als mijn handen schoon zijn!

Kleine moeite=groot plezier!
quote:jackie23 schreef op 10 oktober 2009 @ 20:13:

[...]

Ik heb nog nooit zandkorrels in mijn vlees gevonden...wel in de sla...Ik heb het toch niet over vlees gehad?
quote:Brown_Eyes schreef op 10 oktober 2009 @ 20:11:

[...]

En de zandkorrels blijven er lekker in...Ik ben nog nooit zandkorrels tegen gekomen in mijn groente. En op zakken sla staat altijd dat 't is gewassen met ijswater, dus die zijn al schoon.
Ik was groente ook altijd zelf hoor. soms staat er inderdaad dat er gewassen is, maar het komt voor dat er toch troep inzit.

Was trouwens ook bij Wie is de Chef, of Smaken verschillen. Aten ze lekker spinazie met zand omdat die man het niet had gewassen.
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2009 @ 21:34:

[...]

Ik ben nog nooit zandkorrels tegen gekomen in mijn groente. En op zakken sla staat altijd dat 't is gewassen met ijswater, dus die zijn al schoon.

Die zijn echt niet goed schoon gewassen, moet je altijd zelf nog grondig doen.

Spinazie moet je een aantal keer wassen, is altijd extra zanderig.

Dat er mensen zijn die dat al veel werk vinden...

Dan zal de maaltijd ook niet veel voorstellen.
Ik koop nooit spinazie behalve diepvriesdeelblokjes.

En met sla dus nog nooit meegemaakt dat ie vuil was zodanig dat het tussen m'n tanden knarste.
Volgens mij zit er veel meer dan alleen zand in de sla

Het is een kleine moeite om het even te wassen. De voorverpakte zakjes was ik zelf ook niet, wel de gewone kroppen sla e.d.
Ik koop alleen maar zakjes sla, geen krop.
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2009 @ 10:15:

Ik koop alleen maar zakjes sla, geen krop.Ja, kijk dat is een ander verhaal. Dat is in ieder geval al eens gewassen.
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2009 @ 10:15:

Ik koop alleen maar zakjes sla, geen krop.

Ook dan is het raadzaam deze te wassen.

Zonde dat je zo weinig aan je voeding besteed.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 oktober 2009 @ 13:20:

[...]

Ook dan is het raadzaam deze te wassen.

Zonde dat je zo weinig aan je voeding besteed.Ik koop ook altijd zakjes sla en ook nog eens heel regelmatig, maar ik heb er nog nooit iets in aangetroffen wat er niet thuis hoorde. En of dat nu van AH of de Aldi kwam, nog nooit zand gegeten. Ook niet in de 'met ijswater gewassen verse spinazie' trouwens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 oktober 2009 @ 13:33:

[...]

Ik koop ook altijd zakjes sla en ook nog eens heel regelmatig, maar ik heb er nog nooit iets in aangetroffen wat er niet thuis hoorde. En of dat nu van AH of de Aldi kwam, nog nooit zand gegeten. Ook niet in de 'met ijswater gewassen verse spinazie' trouwens.Wel of geen zand, het is nu eenmaal niet grondig gewassen en ik besteed daar wel aandacht aan.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 oktober 2009 @ 14:35:

[...]

Wel of geen zand, het is nu eenmaal niet grondig gewassen en ik besteed daar wel aandacht aan.Nou fijn voor jou! Vooral lekker blijven doen. Maar om nou meteen maar te gaan concluderen dat mensen die hun sla niet wassen geen aandacht aan hun voeding besteden vind ik dan weer nergens op slaan!
Ik heb wel eens een rups in mijn kropje sla gevonden, die was bijna doormidden gehakt!
Ik kook meerdere keren per week voor anderen.. m'n vriend bv. Maar die wordt er ook niet ziek van hoor. Moet eerlijk zeggen dat als een vriendin komt eten en die meehelpt in de keuken dat ik dan wel netjes m'n handen was. Wel zonder er over na te denken dat dan wel.

En vlees aanraken met m'n handen doe ik nooit, dat gaat altijd met een tang, of zo uit t bakkie de pan in.

Mijn grote boodschaptijdstip is altijd standaard om 9 uur 's ochtends.. dus het duurt nog uren voordat ik dan ga koken. Maar mocht er iets mis gaan, dan was ik ze natuurlijk wel. Het is meer achteloosheid dan bewuste viezigheid van mezelf hoor.

Ben net als elninjoo nooit ziek in wazige landen waar de rest van de gemiddelde toerist wel aan de schijt raakt.. Da's dan wel weer het voordeel denk ik.
@equus; komt daar waars ook niet helemaal door hoor. Dat snap ik zelf ook wel, maar doordat ik zelf niet zo'n miemel ben met overal altijd superschoon mee omgaan bouw je wel weerstand op, vind ik althans.
Vraag me altijd af hoe die mensen die 2 keer per dag douchen sex hebben.......Men heeft het over honden die hun kont likken,mensen doen hetzelfde als ze sex hebben toch?

Maar dat terzijde,ik vind ook dat "we "nogal doorgeslagen zijn,heb mijn kinderen nooit elke dag gedoucht(en ze zijn nooit ziek,17 en 20)Ga zelf ook niet elke dag douchen trouwens,na een washand-wasje voel ik me veel frisser...

Verder ben ik ervan overtuigd dat té schoon niet goed is.Denk zelfs dat al die allergieen en exzeem kinderen er zijn door te veel zeep(vroeger bestond het bijna niet,exzeem)Je hebt van jezelf een natuurlijke weerstand.Ook zie je moeders achter een kinderwagen lopen met blote benen en armen,en hun kinderen met muts handschoenen en jas aan onder een deken in de buggy??Als ik geen handschoenen aan deed,mijn kleine kids ook niet,goed voor hun weerstand!

Mijn honden en katten slapen hier in en op bed,er wordt veel met ze geknuffeld en gekust,er wordt 1 keer per week gepoetst,behalve bij calamiteiten en "we "zijn nooit ziek of zelfs maar verkouden!
quote:Riz schreef op 11 oktober 2009 @ 14:41:

[...]

Nou fijn voor jou! Vooral lekker blijven doen. Maar om nou meteen maar te gaan concluderen dat mensen die hun sla niet wassen geen aandacht aan hun voeding besteden vind ik dan weer nergens op slaan!

En fijn voor mijn gasten.

Als dat al te veel moeite vind, zul je ook niet veel tijd in het koken steken en anders heb je een steekje los.

Dan heb ik nog liever gewassen groente met een aardappel erbij.

Dan een 4-gangen menu dat ongewassen is.
quote:Brown_Eyes schreef op 10 oktober 2009 @ 22:43:

[...]

Die zijn echt niet goed schoon gewassen, moet je altijd zelf nog grondig doen.

Spinazie moet je een aantal keer wassen, is altijd extra zanderig.

Dat er mensen zijn die dat al veel werk vinden...

Dan zal de maaltijd ook niet veel voorstellen.Eh... bij appie hebben ze gewassen en ongewassen spinazie. Die ongewassen spinazie moet je inderdaad een paar keer wassen, maar in de gewassen sla of spinazie ben ik echt nog nooit zand tegen gekomen hoor. En die was ik dus ook niet. Is geen kwestie van het te veel werk vinden, maar van geen dingen doen die ik onnodig vindt. En dat dat iets zou zeggen over de kwaliteit van mijn maaltijden vind ik al helemaal belachelijk.
Ik weet niet of je dan biologisch eet, maar als dat ook nog niet zo is en je wast het niet, dan is dat wel erg smerig ja! Ik hou van een fris huis, maar je kunt ook overdrijven. Als ik kinderen zou hebben dan zou ik wel tien keer zoveel poetsen denk ik. Niet voor de gezondheid van het kind maar alleen al om dat smerige kinderkwijl te verwijderen. Maar dan heb je kans dat je van die kinderen krijgt die overal allergisch voor zijn. Ook zo irritant. Tja, dilemma.
quote:Brown_Eyes schreef op 11 oktober 2009 @ 15:12:

[...]

En fijn voor mijn gasten.

Als dat al te veel moeite vind, zul je ook niet veel tijd in het koken steken en anders heb je een steekje los.

Dan een 4-gangen menu dat ongewassen is.

Wat een rare manier van redenering heb jij zeg. Een steekje los omdat ik mn sla niet was? Doe even normaal zeg!

Ik was mijn sla uit de zakken van de Appie nooit en toch...aah laat ook maar. Waarom zou ik me ook gaan verdedigen tegenover jou. Lekker zo blijven denken, jij bent fantastisch dat je zoveel voor je gasten over hebt hoor, Bravo!
quote:Brown_Eyes schreef op 11 oktober 2009 @ 15:12:

[...]

Dan een 4-gangen menu dat ongewassen is.Mee eens.
quote:Riz schreef op 11 oktober 2009 @ 15:41:

[...]

Wat een rare manier van redenering heb jij zeg. Een steekje los omdat ik mn sla niet was? Doe even normaal zeg!

Ik was mijn sla uit de zakken van de Appie nooit en toch...aah laat ook maar. Waarom zou ik me ook gaan verdedigen tegenover jou. Lekker zo blijven denken, jij bent fantastisch dat je zoveel voor je gasten over hebt hoor, Bravo!Helemaal mee eens,die sla is al gewassen,was trouwens ook nooit me champignons,houd wel van een beetje paardemest...of aardbeien,vreet ze zo uit het bakkie op........ohhhh zou ik daarom nooit eters krijgen? ze hebben altijd smoesjes....als ik ze uitnodig?!
Ik heb wel eens gelezen dat kinderen met huisdieren gezonder zijn dan kinderen zonder huisdieren.
quote:Decksels schreef op 11 oktober 2009 @ 16:25:

Ik heb wel eens gelezen dat kinderen met huisdieren gezonder zijn dan kinderen zonder huisdieren.Zeker in een blaadje van de partij voor dieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven