Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha,ik ook niet Roller,ik zit mijzelf moed in te praten
quote:msJenna schreef op 13 oktober 2009 @ 14:20:

En van die huizen waar je niet mag roken, bah! Zo ongastvrij!In mijn huis wordt niet gerookt. Dan maar ongastvrij. Mijn koelkast staat vol lekkers voor bezoek, ik doe de koektrommel niet dicht na 1 koekje. Ik zorg goed voor mijn gasten, maar roken doe je maar op mijn terrasje. Ik ruik het nog dagen, weken als iemand in huis heeft gerookt. De gordijnen, de bank, de kussens, de jassen. Blegh!
quote:Liv schreef op 13 oktober 2009 @ 14:42:

[...]

Niet helemáál nutteloos hoor! Want ik heb er toch wel even over nagedacht, wat je zei. Kun je het kort samenvatten? Roken op station en dan niet bij de rookpaal (wist het bestaan er niet van), waarom?
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:36:

[...]

Nou ik voelde me verschrikkelijk veel fitter en frisser destijds. Ik stopte toen met roken en ben dezelfde dag begonnen met lijnen en joggen. En echt.. elke dag voelde ik mn conditie verbeteren en ik heb me echt in heel mn volwassen leven nog niet zo goed gevoeld als toen. Omdat ik aan mezelf de wilskracht had getoond, en omdat ik er beter uit ging zien (door het lijnen en joggen)... het gevolg was dat ik mn huidige man leerde kennen...en die rookte.. tsjah..

Jeetje...

Stoppen met roken

Beginnen met lijnen (dus ook geen alcohol meer)

Beginnen met joggen...

Ik ga maar eens naar mijn werk voor de moed me echt in de schoenen zakt.

Succes allemaal.
quote:Liv schreef op 13 oktober 2009 @ 14:42:

[...]

Niet helemáál nutteloos hoor! Want ik heb er toch wel even over nagedacht, wat je zei. Was dat nou in het topic over die meid die in de kroeg ging werkte en toen bleek dat er gerookt werd?
Ik rook gemiddeld 6 sigaretten per dag. Als ik uitga wel veel meer. Soms overdag helemaal niet en dan 's avonds maar 3. Erg wisselend dus.

Maar goed, ik zou er eigenlijk ook wel finaal mee willen stoppen.

Ben nu sinds twee weken actief aan het sporten (4x pw sportschool) en misschien is dit het moment wel. Zeker na het lezen van dit topic. Ik moet het maar eens gaan doen ook.

Denk ik....
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Rollergirl schreef op 13 oktober 2009 @ 14:46:

[...]

Kun je het kort samenvatten? Roken op station en dan niet bij de rookpaal (wist het bestaan er niet van), waarom?Nou, dat deed Bianca. En dat vond ik stom.
quote:Rollergirl schreef op 13 oktober 2009 @ 14:46:

[...]

Kun je het kort samenvatten? Roken op station en dan niet bij de rookpaal (wist het bestaan er niet van), waarom?Ik weet het niet precies meer hoor, maar wat ik nog wel weet is dat de discussie ging over roken en de wettelijke regels erbij. Dus ik zei dat ik het verschrikkelijke onzin vond (en dat vind ik nog steeds) om bij een speciale rookpaal op het station te gaan staan. Dat is een paal.. op het station.. (duhhh) waar je mag gaan staan roken, en op de rest van het perron mag dat dan niet. Dus het gebeurt vaak dat je staat te roken en 2 meter verderop staan gewoon mensen. Dat weigerde ik te doen (en dan mocht ik van de forummers ook niet gaan janken als ik een boete kreeg )
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:48:

[...]

Was dat nou in het topic over die meid die in de kroeg ging werkte en toen bleek dat er gerookt werd?Ja, dat ja!
quote:Liv schreef op 13 oktober 2009 @ 14:50:

[...]

Nou, dat deed Bianca. En dat vond ik stom. En ik vond het stom dat Liv het stom vond
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 14:49:

Ik rook gemiddeld 6 sigaretten per dag. Als ik uitga wel veel meer. Soms overdag helemaal niet en dan 's avonds maar 3. Erg wisselend dus.

Ben nu sinds twee weken actief aan het sporten (4x pw sportschool) en misschien is dit het moment wel. Zeker na het lezen van dit topic. Ik moet het maar eens gaan doen ook.

Denk ik....

Gewoon doen Vie!

Oh ja, ik zag dat je ging sporten. Toen dacht ík dus: hee, dat moet ik ook maar eens gaan doen.... (pfff, ben zo niet-sportief he;-) )
quote:JaneDoe1 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:47:

[...]

Jeetje...

Stoppen met roken

Beginnen met lijnen (dus ook geen alcohol meer)

Beginnen met joggen...

Ik ga maar eens naar mijn werk voor de moed me echt in de schoenen zakt.

Succes allemaal.Werkse JD... en juist dat uitdagen van je eigen wilskracht... dat werkt bij mij wel. Uitdagen werkt zowiezo bij mij wel (Hè Iry )
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:51:

[...]

En ik vond het stom dat Liv het stom vond Ja, en toen zei je dat ik overal maar binnen kwam walsen enzo, en dat vond ik niet eerlijk....
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 14:49:

Denk ik....Echt doen Vie!! Juist de combinatie van het sporten en stoppen is echt heel kicken... je ziet per dag gewoon je conditie en uithoudingsvermogen vooruit gaan.
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:51:

[...]

Ik weet het niet precies meer hoor, maar wat ik nog wel weet is dat de discussie ging over roken en de wettelijke regels erbij. Dus ik zei dat ik het verschrikkelijke onzin vond (en dat vind ik nog steeds) om bij een speciale rookpaal op het station te gaan staan. Dat is een paal.. op het station.. (duhhh) waar je mag gaan staan roken, en op de rest van het perron mag dat dan niet. Dus het gebeurt vaak dat je staat te roken en 2 meter verderop staan gewoon mensen. Dat weigerde ik te doen (en dan mocht ik van de forummers ook niet gaan janken als ik een boete kreeg )De discussie hoeft niet herhaald te worden hoor, maar op zich is een rookpaal wel handig. Als je het niet prettig vindt om in de buurt van rokers te staan, dan weet je waar je niet moet gaan staan. Is er bij een rookpaal ook een asbak? Al die peuken op de grond vind ik best aso. Ik ben denk ik wel voor de rookpaal
Met kleine kinderen kan ik t me inderdaad ook voorstellen natuurlijk, ik ben ook weer niet zo dat ik boven een wiegje ga staan te paffen.

Maar ik word gewoon soms moe van al dat gezeik over roken. Vroeger rookte iedereen en overal.

En nu heeft in een x iedereen astma. Overdreven, hoor.
quote:Liv schreef op 13 oktober 2009 @ 14:53:

[...]

Ja, en toen zei je dat ik overal maar binnen kwam walsen enzo, en dat vond ik niet eerlijk....

(in dat topic vond ik dat ook) maar ik heb ook sorry gezegd dat ik het ook wel erg op 1 hoop gooide, van altijd, overal.. enzo

En ik heb je tip toen ook gevolgd en op je loepje geklikt... en moest aan mezelf (en aan jou) bekennen, dat het inderdaad overtrokken was wat ik zei

weer vriendjes?
Het sporten is heerlijk Liv, ik heb er nu natuurlijk ook nog alle tijd voor (want nog steeds geen nieuwe baan gevonden) en ik voel me er echt lekkerder in mijn vel door.

Dus als je de mogelijkheid hebt: gaan!

Dan ga ik misschien wel stoppen met roken
Hahaha! Bianca.! ach, je vroeg erom .
quote:iry schreef op 13 oktober 2009 @ 14:57:

Hahaha! Bianca.! ach, je vroeg erom .

Maar voorlopig zit jij lekker met een peukie... en ik zit alleen maar te puffen

aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...
quote:msJenna schreef op 13 oktober 2009 @ 14:55:

Met kleine kinderen kan ik t me inderdaad ook voorstellen natuurlijk, ik ben ook weer niet zo dat ik boven een wiegje ga staan te paffen.

Maar ik word gewoon soms moe van al dat gezeik over roken. Vroeger rookte iedereen en overal.

En nu heeft in een x iedereen astma. Overdreven, hoor.

Oh, dat doe je dan weer niet? Boven een wiegje paffen? Pfieuw, dat valt dan weer mee he?

Nee, niet iedereen heeft astma. Ik niet, mijn andere kinderen ook niet. Maar één van mijn kinderen dus wel. Maar dat is maar één van de redenen dat ik niet wil dat er gerookt wordt.

Ja, vroeger rookte iedereen en overal. Is dat jouw argument? Kom op zeg, je weet toch zelf ook wel dat men vroeger helemaal niet wist hoe schadelijk roken wel niet was? En je weet toch zelf ook wel hoe vies en schadelijk roken is? Dus wat nou: overdreven???
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 14:57:

Het sporten is heerlijk Liv, ik heb er nu natuurlijk ook nog alle tijd voor (want nog steeds geen nieuwe baan gevonden) en ik voel me er echt lekkerder in mijn vel door.

Dus als je de mogelijkheid hebt: gaan!

Dan ga ik misschien wel stoppen met roken Ruik ik hier een wedstrijdje??? Als Liv gaat sporten.. stopt Vie met roken.... deal!! (toch?)
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:59:

[...]

Maar voorlopig zit jij lekker met een peukie... en ik zit alleen maar te puffen

aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...aphuf...

Auw!!! die is raak!

(echt ik ga snel met je meepuffen,eerst mijn smoesje achter de rug)
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:57:

[...]

(in dat topic vond ik dat ook) maar ik heb ook sorry gezegd dat ik het ook wel erg op 1 hoop gooide, van altijd, overal.. enzo

En ik heb je tip toen ook gevolgd en op je loepje geklikt... en moest aan mezelf (en aan jou) bekennen, dat het inderdaad overtrokken was wat ik zei

weer vriendjes? Tuurlijk! Ach, af en toe in de clinch liggen is niet zo erg. In de clinch blíjven liggen, das niet leuk (en dat wil ik ook meestal niet).
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 14:55:

[...]

Echt doen Vie!! Juist de combinatie van het sporten en stoppen is echt heel kicken... je ziet per dag gewoon je conditie en uithoudingsvermogen vooruit gaan.

Ja, dat geloof ik graag. Het voelt nu ook best onnatuurlijk dat ik rook terwijl ik verder zo gezond bezig ben, ook al rook ik niet zo héél erg veel. Ik vind het dan zonde ofzo, vooral overdag na het sporten voelt het niet goed om te roken.

Hmm. Ik heb nu nog 4 sigaretten in mijn pakje, zag ik net. Genoeg voor vandaag. Moet ik die gewoon oproken en dan morgen beginnen met stoppen of moet ik ze nu meteen weggooien? Dat vind ik zo zonde..achtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven