Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, Liv, er zit een sportschool daar bij het station en zwembad..dat is toch bij jou in de buurt?

Ik heb net even gekeken op hun website..en ze bieden ook groepslessen aan. Tarief valt me ook mee, het is goedkoper dan mijn sportschool!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Liv schreef op 13 oktober 2009 @ 15:20:

Okee, ik zit dus nu te kijken naar een sportschool (ja ja..) en ik zie daar staan:

activiteiten

Pffff, wat is leuk??

Oh! Daar geven ze ook veel verschillende lessen zeg. Wat ik erg leuk vind had ik al genoemd..maar steps is trouwens ook erg leuk.

Doen, doen, doen, doen, doen!
Maar Bianca, jij rookte veel toch? Hoe gaat het nu dan, gedurende de dag?
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 15:21:

Wacht even Vie... de aandacht wordt nu wel weer van Liv dr sporten afgeleid... dat kan niet de bedoeling zijn toch? Ze heeft namelijk nog steeds geen toezeggingen gedaan. Mosterd...

Goed bezig trouwens !!!eeeh, ben alleen nog maar aan het kijken he?
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 15:21:

Trouwens, Liv, er zit een sportschool daar bij het station en zwembad..dat is toch bij jou in de buurt?

Ik heb net even gekeken op hun website..en ze bieden ook groepslessen aan. Tarief valt me ook mee, het is goedkoper dan mijn sportschool!Ja, dat klopt. Die moet ik ook nog even bekijken. (kun je ook nog gratis zwemmen meen ik)
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 15:25:

Maar Bianca, jij rookte veel toch? Hoe gaat het nu dan, gedurende de dag?

Klote... elke keer als ik een sigaret zou willen nemen, neem ik een glas water of een bak koffie. Ik zit hier nu dus met een enorme plonsbuik en durf niet eens de winkel in te lopen omdat mensen me gewoon horen klotsen.

Maar het tikken hier doet me echt onwijs goed!! En als ik het echt even heel moeilijk heb dan loop ik de winkel in en ga daar een beetje rommelen want in de winkel zelf rookte ik toch al nooit.
Ik wil na mij vakantie stoppen La vie.

Donderdag vertrek ik en ik ga het mijn reisgenoot niet aan doen net daarvoor te stoppen .

Bovendien word het een vakantie met behoorlijk wat spannende momenten, heb het roken nog evnetjes " nodig"
Hoe lang ga je weg Iry?
quote:La Vie en Rose schreef op 13 oktober 2009 @ 15:23:

[...]

Oh! Daar geven ze ook veel verschillende lessen zeg. Wat ik erg leuk vind had ik al genoemd..maar steps is trouwens ook erg leuk.

Doen, doen, doen, doen, doen! Nou, ik zat even bij de tarieven te kijken, maar het is 41 euro per 2 maanden, maar dan heb je maar 1 keer per week les. Is dat goedkoop? (geen idee hoor)
Kan me voorstellen dat het moeilijk is Bianca, maar, hou vol zou ik zeggen! Het is denk ik ook stukken moeilijker om te stoppen als je op een pakje (of meer) per dag zit. Dan heb ik er echt bewondering voor als het lukt..

Laten we hopen dat we beiden nog steeds gestopt zijn als Iry terug komt van haar vakantie en zich dan bij ons aansluit

Dat zou wel echt super zijn..!

Liv, 20 euro in de maand en dan 4 keer les.. ik weet niet of dat zo duur is. Ik zou je in ieder geval 'aanraden' om wel twee keer in de week te gaan. 1x lijkt me zo weinig. Maar ja, jij hebt natuurlijk een veel drukker gezin dan ik, dus ik kan dat niet voor je bepalen.

Ik betaal in ieder geval 50 euro in de maand. Maar dan kan ik wel onbeperkt trainen en gebruik maken van de zonnebank.
No way dat ik mee ga stop(pogen)
Ik ga twee weken Bianca.

Enne....idd niet allemaal weer beginnen als ik weg ben he!
quote:iry schreef op 13 oktober 2009 @ 15:59:

Ik ga twee weken Bianca.

Enne....idd niet allemaal weer beginnen als ik weg ben he!

Als jij belooft dat je na je vakantie in elk geval even hier terug komt om te melden of je dan wel gaat proberen te stoppen.

Geniet van je vakantie!!
quote:thee schreef op 13 oktober 2009 @ 15:55:

No way dat ik mee ga stop(pogen) Wrom niet?
quote:thee schreef op 13 oktober 2009 @ 15:55:

No way dat ik mee ga stop(pogen) Dat lijkt me nou juist érg gezellig
Dan kom ik zeker hier aanwaaien Bianca.

Jullie hebben dan vast goede tips voor mij!!
Bianca40 en LVeR, gewoon geen zin, behoefte, wilskracht om te stoppen en andere prioriteiten. Heb altijd gezegd dat ik (tijdelijk?) zou stoppen als ik zwanger zou zijn. Dat is er nooit van gekomen en gaat er ook niet meer van komen.

Uiteraard weet ik dat het slecht is, maar so be it.

Ik ga juist een voordeursticker bestellen met 'roken toegestaan'
Maar de stoppers veel sterkte en succes en nicotinevrije uren/dagen/maanden/jaren gewenst. Dat dan weer wel!
Ik rook ongeveer een half pakje tot een pakje per dag en wil ook echt gaan stoppen.

Maar ik bedenk telkens redenen om NIET te stoppen en dat moet maar eens afgelopen zijn....

Wie doet er meer mee?!
Ik doe al mee...

Wat zou voor jou dan een goeie reden zijn om wel te stoppen Thila?
Oh... mosterd dus?

Wordt dit een algemeen stoptopic?

Ik wil wel stoppen... maar nu nog niet... moet me daar wel mentaal op voorbereiden..
Gezondheid en geld vind ik hele goeie redenen.
als je ff terugbladert, dan zie je het stappenplan. Niet iedereen is al gestopt hier... maar dat stappenplan is volgens mij wel een goeie.
quote:thee schreef op 13 oktober 2009 @ 16:22:

Maar de stoppers veel sterkte en succes en nicotinevrije uren/dagen/maanden/jaren gewenst. Dat dan weer wel!Bedankt! Ik hoop dat het gaat lukken en dat het niet weer een van mijn impulsieve actie's is
Nee hoor thila, hier zitten de losers die willen stoppen.

Sommige doen het al (die zijn loser af ),andere denken erover en sommige willen het binnenkort gaan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven