Gezondheid alle pijlers

teveel roken

12-10-2009 22:52 416 berichten
Hoi!

Ik weet het roken is slecht.. niet goed voor je, en nog (te) duur ook.

Maar ik rook.. en ben verslaafd. En ga er ook mee stoppen. Dat is zeker. Maar pas op een later moment.

Had het laatst met een vriend over roken.

Hij vertelde de laatste tijd 2 tot eigenlijk 3 pakjes per dag te roken.

Gaat op het moment niet zo lekker met hem, en dan grijpt hij snel naar een sigaret was zijn verklaring. Maar dan nog.. meer dan 60 sigaretten per dag! (hij rookt pakjes met meer dan 20 stuks)

Ik rook ook (te) veel. Als ik me klote voel rook ik ook meer dan normaal. Maar meer dan 2 pakjes lukt me toch echt niet.

Rook er zo'n anderhalf per dag denk ik. Als ik vrij ben. Als ik werk haal ik dat niet.

Ben benieuwd hoeveel jullie roken.

hoeveel rook je per dag?

Totaal aantal stemmen: 99

0-10 (37%)
11-20 (24%)
21-25 (20%)
26-30 (13%)
31-35 (2%)
meer (3%)
quote:Bianca40 schreef op 13 oktober 2009 @ 16:28:

[...]

Maakt niks uit Iry, voorlopig zitten we het roken al niet meer te verdedigen maar wordt er al nagedacht over stoppen... en dat is al een hele ommekeer toch?

Dat is inderdaad een hele ommekeer ja!

Had dat gisteren niet verwacht..
quote:iry schreef op 13 oktober 2009 @ 16:26:

Nee hoor thila, hier zitten de losers die willen stoppen.

Sommige doen het al (die zijn loser af ),andere denken erover en sommige willen het binnenkort gaan doenGoede samenvatting van dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Ja goed he Appel dat je topic zoiets positiefs heeft losgemaakt!

Goede zet om hem te openen .
Kan alleen de poll aangepast worden?

We willen straks natuurlijk allemaal 0 sigaretten per dag in kunnen vullen!!!
quote:iry schreef op 13 oktober 2009 @ 17:03:

Kan alleen de poll aangepast worden?

We willen straks natuurlijk allemaal 0 sigaretten per dag in kunnen vullen!!!

Dat is een goeie ja..

En misschien de titel ook aan laten passen in ' teveel roken... tijd om te stoppen! '
Maar misschien ook leuk als dit topic een beetje een vergaarbak wordt voor posters die niet willen stoppen,willen minderen,erover denken en een beetje mee willen kletsen of die echt willen/gaan stoppen...???

Ik noem maar wat hoor Appel,het is jouw topic.
Dat is inderdaad ook leuk ja.

Een vergaarbak voor alle bezig met-stoppen-rokers, ik-denk-er-over-te-stoppen-rokers, ik-doe-gezellig-mee-rokers/nietrokers, ik-ben-gestopt-exrokers.
En misschien nog laten verplaatsen naar 'gezondheid' ?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik denk eerder naar Psyche, want als je het naar gezondheid laat verplaatsen dan krijg je weer het geouwehoer van slecht dit, slecht dat, stinkt zus en zo... alles wat we al weten
Ik wist het ook niet.. vandaar op overig.
Het was ook overig, maar het neemt een hele andere wending
.
Hee rokers!

Ik mag eigenlijk niet meedoen, want ben al bijna 3 jaar gestopt. Ben daar nog steeds elke dag (nou ja, elke...) trots op.

Ik was een gezelligheidsroker, dus gemiddeld rookte ik er zo n 5 per dag denk ik (sommige dagen niet).

Voel me nu lekker fit, kan best een eind rennen zonder buiten adem te raken en daar ging het me om. Maar als ik langs iemand loop die rookt, vind ik dat nog steeds lekker ruiken!

Hee paf ze he.
Ik heb nu drie dagen helemaal niet gerookt. Het gekke is dat ik er wel zin in heb want het lijkt me nog steeds erg lekker om er een op te steken. Maar ik doe het niet. Ik heb ze niet eens in huis. Bewust niet. Want als ik ze in huis heb, sta ik niet voor mezelf in. Maar vooralsnog gaat het goed. En 't is niet eens moeilijk.om het niet te doen. Drie dagen zonder sigaretten. Hoe'st mogelijk. Ik, die het laatste jaar wel minimaal een keer of vier heeft geprobeerd te stoppen en wat niet lukte, komt nu met gemak zonder sigaret de dag door. En mijn man weet het nog steeds niet??? Ehhhh, hij die altijd aan het mopperen was, dat het stonk. Ik snap niet dat hij niks in de gaten heeft. Of doet ie alsof?
lieve schatten als opsteker... ik rook een pakje per dag ( is tegenwoordig 20 sig) en ik loop de 5 kilometer zonder te hijgen .. ik wil stoppen maar eerst de kilo's ( da's inmiddels gelukt... gtrin van 98 naar 60.....) de alcohol gaat redelijk ( ik lig in scheiding.. dus soms een dipje!) die sigaretten gaan ook lukken..ooit!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
he...een mens is geen robot he... 1 ding tegelijkertijd....

en ( even tussen ons.. we leven maar 1 keer toch ? )
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ook heel knap Vivafreak.. inderdaad 1 ding tegelijk

En ja.. we leven maar 1 x, maar dan het liefst wel zonder peuken en heeel erg lang en gezond
Nu rook ik niet meer, maar toen ik nog rookte, rookte ik meer.

Rook of (bijna) niet-rook ze!
...
Mooi bericht Groenteboerin. Dat boekje van Alan Carr heb ik ook gelezen en inderdaad sprak me dat wel aan. Het idee dat de 'monstertjes in mijn hoofd' mij vertelden dat ik trek had in een peuk. Ik zal het weer eens tevoorschijn halen. En dat metertje ga ik zeker opzoeken op Google... dankjewel voor de tip.
quote:Bubbles_ schreef op 13 oktober 2009 @ 19:46:

Gewoon lekker op overig laten staan, dan kunnen we er alle kanten mee op hehe

Mag ik ook in een sjaggie bui hier typen als straks blijkt dat het toch een behoorlijke moodswing teweeg brengt af en toe?Ja hoor! Je bent welkom!
Ik rookte een pakje per dag... zo lekker, zo heerlijk.

Vorig jaar ben ik gestopt op 1 juli. Ik mocht vanaf toen niet meer in restaurants en ca'fé's roken en dat leek mij het ultieme moment om te stoppen. Dat deed ik.

Die eerste week na mijn laatste sigaret wens ik nooit meer over te doen. Het dieptepunt was het gegil en gejank onder de douche waar ik al een uur onder stond omdat ik niet wist wat ik met mezelf aan moest (op dag 3).

Na een week ging het goed. Heel goed.

Een half jaar later nam ik een sigaret. Ik was samen met mijn vriendje Oud en Nieuw aan het vieren in Parijs. Heerlijke champagne, wandelen over straat daar, hij een sigaar, ik een sigaret. Zo lekker. Ik had het gemist op die momenten.

Maanden niet meer gerookt. We vertrokken naar Cuba, daar zaten we een nacht in de tabaksvallei, met noodweer..... we dronken de ene mojito na de andere, een sigaar, een sigaret. god wat verrukkelijk. De volgende dag dacht ik niet meer aan roken. Ik dacht eigenlijk nooit meer aan roken.

Nu ben ik zwanger en ik rook niets. Ik drink ook geen alcohol nu.

Ik weet dat ik mijn laatste sigaret nog niet gerookt heb. Er komt een avond dat ik (onder genot van drank) zin heb in een sigaret en die ook neem. Ik mis het helemaal niet nu, ik vind het eigenlijk ook heel erg goor als ik mensen zie roken in de auto, op straat etc. Dat deed ik zelf voorheen ook.

Ik vind het echt heel erg om naar rook te ruiken, dat vind ik nog het ergste dat ik dat nu erg vind. Voorheen vond ik dat echt 'zeikmensen' die dat vonden. Nu ben ik een zeikmens..

Als iemand op kantoor in het rookhok heeft gestaan heb ik liever dat ze mijn kantoor uitgaan, ze stinken een uur in de wind. Voorheen was ik degene die zo naar rook ruikte, maar dat rook ik zelf niet zo....

Ik wil niet meer roken overdag, niet meer moeten, niet meer stinken, ik ben blij dat ik op een dag wakker werd en dacht 'godverdomme ik ben klaar met die verslaving' en ik was er klaar mee.

Nou ja, dit is even mijn rook verhaal.
DTEEZ!
Toch meestal een pakje per dag..

MAAR nieuwe poging, nieuwe kansen. In mijn nieuwe huis mag niet gerookt worden en ik doe mee aan een cursus stoppen met roken. En nu maar volhouden.
Appeltjesgroen, ik rookte net zo veel als die vriend van je. Ongeveer rond de 50 sigaretten per dag.

Gisteren ben ik gestopt met roken. Ik was er net zoals Djoels opeens helemaal klaar mee. Smorgens werd ik helemaal hees wakker en de eerste paar uur nam ik de telefoon niet op omdat ik na een paar uur pas weer een normale stem had.

Morgen is dus mijn derde stopdag. En wat lees ik dan hier, dat Djoels de derde dag een uur gillend en jankend onder de douche heeft gestaan . En bedankt Djoels, ik denk dat ik morgen maar gewoon in bed blijf liggen.
haha Lapin, maar weet je, maar goed dat je maar 1 nacht hoeft op te zien tegen morgen! Stel je voor dat ik dit vorige week had gepost, dan was je überhaupt nooit gestopt!

Maar even serieus Lapin.... ik ben het kwijt.... het moeten, het gillen, het struinen, de onrust....... de verslaving..... En wat is dan één dag in een mensenleven, die derde dag is een eitje!

En anders ga je maar even de bergen in of zo!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven