Gezondheid alle pijlers

baarmoederverwijdering

27-07-2009 20:00 569 berichten
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.

Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.

Iemand hier die me wat meer kan vertellen??

Liefs Coebergh
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik pas op 10 december geopereerd kan worden;balen,wat duurt dat nog lang!

Probleem is dat het een kijkoperatie is en dat daarbij 2 chirurgen nodig zijn,dan is de planning schijnbaar wat moeilijker.Ik had zo gehoopt in de eerste week van november geopereerd te zijn....tsja,het is niet anders.

Mutske en Coebergh;veel sterkte beide.Hopelijk gaat het met jullie beide snel een stuk beter!! Ik blijf meelezen hoe jullie ervaringen zijn!
Nee ik heb de eerste dag iets op mijn wond gehad maar daarna niks meer. Dat was beter zeiden ze, gewoon niks erop doen.

Tja in ieder ziekenhuis is het weer anders zo lees je wel weer.

Pekaboo jee dat is lang wachten, maar in ieder geval wel fijn dat het via een kijkoperatie kan.

Zo te minder last heb je ervan.

Met een grote buikwond is het altijd wat en daar heb je dan ook het meeste last van.

Buikpijn heb ik eigenlijk maar een klein beetje.

Alleen wel moe maar goed daar is een bed weer heel goed voor toch.

Nou ik ga weer is effe plat want heb vandaag wel teveel onder hande gehad dat voel ik wel.

Groetjes mutske
@Coebergh en Mutske: Zat vandaag ook nog wel aan jullie te denken, gelukkig dat het is meegevallen bij de ha. en gyn.. We willen het allemaal graag zo snel mogelijk, maar d'r staat niet voor niets een herstel van 6 weken voor, en dan nog zijn er dames die gewoon nog langer nodig hebben.

Mutske, is bij jouw de baarmoedermond blijven zitten? (omdat je zegt dat je nog iets vloeit)
Nee de baarmoedermond is ook weg gehaald, maar de gyn zei dat het kon dat je nog een klein beetje vloeide na de operatie en dat kon ook geen kwaad. Moet vanzelf overgaan.

Het is ook niet heel veel want met een inlegkruising is het op te lossen. De maandverband heb ik mijn vriendin meegegeven haha die wil ik nooit meer zien hahaha.

Nu nog ff een lachwekkend verhaaltje.

Mijn man was meegegaan naar de gyn en ik vertelde tegen de gyn dat ik wel een erg dof gevoel had van mijn flamoesje en tot halverwegen mijn been. Dat gaat ook vanzelf over zei de gyn. Of zei mijn man moet ik haar iedere dag daar masseren 3 uur per dag?? hahaha Ja zei de gyn als je het daar maar bij houd hahaha HIj ook lachen.

Ja mannen hahaha. Tegen zijn baas had hij al voor de gein gezegt dat hij over 4 weken 1 dag vrij wilde want hij moest dan de sex inhalen van 6 weken haha. Mafkees.

Moet er nu nog niet aan denken behhhhhhhhhhh, heb zat aan mijzelf hahaha

Nou tussen al deze ellende toch wat lachwekkends haha

Groetjes mutske

Dat is inderdaad een grappig verhaal Mutske!

Gelukkig dat het allemaal meevalt voor jullie, Mutske en Coebergh! Het zijn toch echt van die dingen die bij het herstellen horen, wat jullie nu hebben.

Het lijkt mij trouwens best lastig, die hersteltijd van 6 weken. Dat je zo weinig mag en weinig kan. Je normale dagelijks leven ligt toch echt min of meer stil. Lijkt me heel apart.

Pekaboo, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten!

Wat dat betreft heb ik echt geluk. Zeven weken na mijn eerste ziekenhuisbezoek word ik al geopereerd!
quote:fien1 schreef op 13 oktober 2009 @ 15:43:

Ik kreeg bij mijn keizersnede 2x een grote witte klever opgekleefd, die heb ik minstens 10 à 14 dagen gedragen. Kon er zelfs mee douchen. Hebben jullie dat niet gekregen? Dat was om ontstekingen ed tegen te gaan. Hopelijk krijg ik die nu ook. Vond het wel praktisch omdat er niks in de wonde kan gaan kleven of er tegen schuren.Had ik ook bij de ks (20 jaar geleden al) en bij de baarmoederverwijdering ook. Ideaal.
Hey Mutske, heb je nieuwe foto ook weer even bekeken. Heb er natuurlijk geen verstand van maar zie toch ook al hele mooi genezende stukken. Jammer dat je nog wel wat bloedverlies hebt.

Gelukkig hadden jij en Coebergh goed nieuws uit het ziekenhuis.

Blijf naar jullie lichamen luisteren meiden. En een goed verder herstel gewenst.

Hier is het momenteel weer wat rustiger qua pijnen en bloedverlies. Wel dmv provera wat ik van dag 16 t/m 25 moet slikken. Maar, ben er tot nu toe best tevreden mee.
Mogu Dames,

Mutske,leek wel of ik naar mijn eigen wond keek,over het algemeen ziet het er goed uit,alleen die stukjes waar vocht uitkomt zijn geel en vies!Moest jij het nog schoonmaken?Heb gister met douchen voor zover mogelijk de harde stukjes weggewassen(wat klinkt dat goor zeg)Maar nu zit het er weer!

Vandaag de hulp,wil haar badkamer,wc en huiskamer laten doen.Moet wel lukken in 3 uur toch?

Verana,ik vind het ook erg lastig het niets mogen en kunnen.Gisteravond heb ik nog wat opgeruimd op mijn dooie gemakkie maar word je gelijk door afgestraft door de pijn.

Fijne dag allemaal!!
Coebergh de gyn had gezegt dat het niet echt nodig was om zoveel de douche erop te zetten. Dus gewoonlaten drogen.

En nee ik durf het niet om de harde stukjes eraf te wassen.

Laat maar mooi zitten valt er vanzelf wel af haha

Enj wat betrefd opruimen tja valt niet mee, zogauw je teveel hebt gedaan heb je er sávonds last van.

Gister ook nadat ik naar de gyn was geweest,ik was blij dat ik thuis weer in mijn relaxstoel lag pffffffff.

De moeheid wordt wel wat minder gelukkig.

Mynieck wat zijn het voor pillen? Is dit om het bloedverlies te stoppen?

IK heb voordat ik geopereerd was ook pillen gehad dat mijn bloedverlies stopte maar deze pillen hielpen niet en vandaaruit heeft de gyn mij doorgestuurd..

Nou ik ga effe wat luieenen
Kreeg gisteren telefoon van mijn gyn of ik niet wou wisselen met iemand die op 13 november geopereerd moest worden. Die vrouw wou niet op vrijdag de 13de geopereerd worden... Tjah, en wel vlak voor Halloween? Wat is 't verschil? Haha. Naja, kan ik niet doen, ik ben normaal gezien 5 dagen in het ziekenhuis en de week daarna heeft mijn vriend verlof genomen, erna kan hij geen verlof meer krijgen, dus dat zou niet lukken hé :D
Geen mogelijkheid voor vriend om eerder vrij te vragen?Lijkt mij dat je het zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.

Die hulp kan ik wel aan wennen hoor!Wat een luxe,huiskamer gepoetst terwijl ik op de bank lig..

Mutske,hebben ze tegen jouw ook gezegd dat je plat moest liggen?Mijn wond valt precies in een plooi dus als ik beetje rechtop zit zit ie dubbel zeg maar..

Zal straks eens vragen of iemand foto kan maken?!En ik durf me nu ook niet te scheren hoor!
Jeetje Fien, ik zou niet gaan wisselen hoor! En al helemaal niet om die reden! Als die vrouw nu een andere reden had, maar omdat het vrijdag de 13e is....

En op 30 okt. is het inderdaad bijna Halloween, had ik ook al bedacht (ik word immers ook de 30e geopereerd). En met Halloween staan, volgens de oude overleveringen, de poorten na het hiernamaals verder open dan normaal. Dus tja, daar zou je ook van alles bij kunnen verzinnen, als je dan geopereerd wordt.

@ Coebergh: en moet je nagaan, dat ik dus in mijn herstelperiode ga verhuizen! 30 okt. word ik geopereerd, en 2 nov krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis. En ik mag en kan dus niets doen! Lijkt me zo lastig. Maar als ik jouw verhaal lees dat de pijn je gelijk afstraft, kan ik dus ook écht wel vergeten dat ik ook maar iets kan doen! Maar vrees dat ik wel die neiging krijg, en stiekem toch wat ga proberen te doen.....
quote:mutske1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 08:25:

Mynieck wat zijn het voor pillen? Is dit om het bloedverlies te stoppen?

IK heb voordat ik geopereerd was ook pillen gehad dat mijn bloedverlies stopte maar deze pillen hielpen niet en vandaaruit heeft de gyn mij doorgestuurd..

Nou ik ga effe wat luieenenJa, klopt. Provera moet helpen om mijn cyclus weer boven de 25 dagen te krijgen.
coebergh ze hebben niet gezegt dat ik plat moet liggen maar ik heb het zelfde als jij hij zit net in die vouw als ik zit maar ik heb een relexstoel die ik wat platter kan leggen en dan gaat het wel.

Je voelt zelf wel ofdat het zeer doet, en daarvanuit ga je zitten.

Verana je lijf zegt vanzelf Hooooooooooooooo en dan ga je vanzelf liggen hahah. Ja ik ben ook geen stilzitter maar de eerste weken heb je echt zat aan je zelf.

Ben vandaag na 2 1/2 week voor het eerst de kids tevoet wezen halen op school.

Is niet zo heel ver maar echt ver genoeg haha.

Maar iedere dag maar wat meer dan komt het wel goed.'

Mynick en helpen de pillen?

Nou ik ga weer stoppen er komt zo een collega op visite.

Dat zijn weer de leuke dingen je krijgt veel aanloop.

Groetjes Mutske
Verana,ik heb vandaag de aardappels geschild en bovendste gedeelte van vaatwasser uitgeruimd,nou dan ben ik echt voor een paar uur klaar!Onderschat het dus niet!(zegt de eigenwijzigste van allemaal,haha)Van s'ochtends even douchen moet ik al bijkomen.Vanmiddag was een vriendin hier en die schrok,ze had me maandag nog gezien,voor operatie en vond het ongelofelijk hoe zo'n operatie je afbreekt.Oua pijn gaat het wel,slik nog steeds wel 6 paracetamol maar ga dat nu langzaam proberen af te bouwen.
Dan ben je echt snel moe dus! Ik kan het me nog niet zo goed voorstellen dat ik dan ook zo weinig kan. Die verhuizing kan ik dus echt wel vergeten, dat ik daar zelf ook maar iets mee doe. Maar goed, heb al mensen geregeld, dus ik ga ervan uit dat dit goed komt. Ik vind het ook onverantwoord om mijn operatie uit te stellen voor de verhuizing (heb ik wel even overwogen namelijk).

Je litteken zag er trouwens alweer beter uit op je tweede foto, Mutske!
Verana ik zou maar zorgen dat andere het komen doen want echt de eerste weken kun je nog niet veel.

Misschien heb je geluk en voel je je eigen goed maar hier komt dat nu pas een beetje op gang. Hoef nu wat minder te rusten en kan al wat verder lopen alhoewel het wel zeer doet.

Eten koken en wat stoffen gaat maar al het andere zware werk dat mag niet, misschien kan ik het wel maar zal het maar niet doen want anders zit ik straks nog langer met de gebakke peren.

Dus meid ik zou echt rustig aan doen na je operatie want je komt jezelf tegen en dat is denk ik niet wat je wilt.

Maar alles komt goed zou ik zeggen effe een paar rotweken en daarna ben je verlost van alle ellende.

Langeleven die baarmonsters hahaha

Groetjes mutske
Ja, ik vrees dat er inderdaad niets anders op zit dan rustig aan te doen.

Hoe is het ook mogelijk hè, dat mijn operatie en verhuizing zo tegelijkertijd is!
Ja das niet handig gepland Verana!Maar kan me zo voorstellen dat je wilt dat het allebei doorgaat!Zou ik ook willen nl:)

Ik lees dat je wel hulp hebt dus ga lekker op de bank liggen en deel orders uit!!Je komt jezelf anders gegarandeerd tegen en dan duurt je herstel alleen maar langer.Het is gewoon een zware buik operatie.

Ik voel me wel goed eigenlijk.Gister minder pijnstillers op maar gisteravond toch veel pijn.Het lastigste vind ik dat ik ukkie niet kan optillen,nu pas merk je hoevaak je dat doet op een dag.
Ik heb vandaag auto gereden behhhhhhhhh Maar ging goed alleen wel opletten want als ik in eens op de rem moet dan heb ik een probleem hahaha Maar gelukkig alles ok gegaan.

Ik wilde het gewoon is proberen en ging best goed. Jippie heerlijk eer keer weg.

Volgens mij mag ik eigenlijk de eerste 6 weken niet rijden of wel?

Was effe naar de winkel geweest maar was wel erg vermoeiend.

Ben nu eten aan het koken maar is eigenlijk nu teveel van het goeie. Denk dat ik straks mooi plat lig maar ach ik heb weer wat nuttigs gedaan dan alleen tussen 4 muren hier te liggen hahaha.

Nou was ie weer haha

Groetjes mutske

Ik zie het helemaal voor me: jij in de auto, vol gas, maar remmen gaat niet! Hahahaha!!!

Tegen mij zeiden ze dat autorijden snel weer zou kunnen. Maar ik heb geen auto, dus dat is voor mij niet terzake doende.
Hou je het nog een beetje vol Verana? Nog 14 dagen hé ;). Ik ben er nog steeds heel rustig onder. Zie wel op tegen het herstel, omdat we dan veel feestjes hebben en ik die niet kan doen (waar een mens toch mee bezig loopt hehe). Iedereen zegt wel: ach jong, dan kom je gewoon mee en zit je de hele avond op een stoel. Maar ik vrees dat dat 14 dagen na de operatie nog niet echt zal lukken...
Mutske,tegen mij is gezegd dat ik na 4 weken weer zelf mocht auto rijden.

Ik ga vandaag even terug naar het ziekenhuis,ben al sinds operatie niet meer normaal naar de wc geweest.Heb al lactulose en roosvicee laxo op.Ook de zetpil van de gyn heeft niet geholpen en nu ben ik er gewoon akelig van.Enorme krampen,beetje verhoging en misselijk.Nu gaan ze me waarschijnlijk een klisma geven en kan ik daarna weer naar huis.

Later meer!
Oh Fien,ik heb dit weekend ook 3 feestjes maar echt geen behoefte om te gaan.Terwijl ik daar hele avond op bank kan zitten maar zie ik zelf niet zitten!Haha!

@ Mutske,is jouw buik ook nog zo gezwollen?Lijk nog steeds wel 6 maanden zwanger..
Coeberh ik heb poeders meegekregen van de gyn om te kunnen. Die helpen op zich wel alleen ik durf niet te persen omdat dat zeer doet.

Gewoon effe een clisma dan ben je effe weer leeg en voel je je eigen vast een stuk beter.

Ik heb de 3 dag na de operatie zelf gevraagd om een clisma in het ziekenhuis gewoon omdat ik al wist hoe het zo lopen en dat ik dan in ieder geval effe een volle laag kwijt was als ik naar huis ging.

En ja mijn buik is ook nog opgezwollen ik ben 3 maanden zwanger hahah Maar komt vast goed.

Ik ben vanmorgen met een vriendin even naar de markt geweest. Heb effe een legging gekocht en een gebreide jurk eroverheen dat zit heerlijk nu.

Ik kan de broeken nog niet over mijn litteken verdragen.

Dus meiden die nog moeten effe wat handig spul kopen voor na de operatie dan hoef je niet heel de dag in een huispak te lopen.

En fien feestjes daar heb je dan nog geen behoefte aan, maar ja dat merk je dan wel. En heb je er wel zin in gewoon lekker effe gaan en als het niet meer gaat lekker weer naar huis.

Vanavond heb ik een kookparty bij mijn vriendin en ga er lekker effe heen. Zie wel hoelang, gaat het niet dan ben ik zo weer thuis. Hier 2 straten verder.

Maar het thuis zitten ben ik zo zat nu hahah.

En mijn lijf zegt nu ook stop en rusten dus dan doe ik dat maar heel de middag en dan kan ik vanavond weer effe hahah

Coebergh succes met de poepie's

Groetjes mutske

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven