***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh Swis, ik denk dat er maar weinig kleintjes zijn die haren wassen niet erg vinden. Steijn en Huug raken ook altijd totaal overstuur als er haartjes moeten worden gewassen! Wel hebben we nu een soort oplossing gevonden: de handdouche. Steijn probeert zelf dan zijn haar uit te spoelen en het lukt best aardig! We hoeven dan alleen nog maar te helpen met de haren boven op zijn hoofdje en dat is het!

De boekenscore:

Steijn: Barbapappa (leuk!)

Hugo: 100 boerderijwoorden. (ik steek er zelf ook nog wat van op!) Eigenlijk was dit eerder bedoeld voor Mees, maar Hugo is er erg gelukkig mee.

Mees: Dikkie Dik. Hugo heeft dit uitgezocht voor hem. (ik zeg niets.)
Hooooi!!

Bezoek, hoofdpijn, en beeldscherm-verbod voor Robbie (hij werd te veeleisend wat TV en laptop betreft, dus we doen een cold turkey!), dus amper tijd voor jullie. Robbie zit nu in bad en heeft dit dus niet door

Och jee Swiss, wat heftig!! Je vertelde ooit dat ze misschien wel als placebo 'medicijnen' geven die bijwerkingen opriepen zodat het echter 'leek'. Is dat echt waar of is het zeker dat je de medicijnen krijgt ipv het placebo?

Mees kruipt! Wat gaaf! Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hier ook een: Robbie kan op de juiste momenten bedanken als je hem wat geeft: 'DANK!!' roept hij dan (tweetalig he :-). Ben ik blij mee!

Even kijken of hij al een vis is geworden.
Leuk zo'n pizzarette! Echt leuk met kinderen inderdaad, 'leuk bezig zijn' met eten is altijd goed! Vind het echter buhoorlik duur. Als C een baan heeft is het een idee
Wat is een pizzarette?

Xaloy, wat goed dat Robbie "dank" zegt als je iets geeft! Steijn en Hugo halen "alsjeblieft" en "dank je wel" nog door elkaar!

Wij hadden een feestje vanavond en ik merk dat het toch iets te druk voor me is geweest. (ik ben een zeikerd) Het nichtje van A. werd 14 en zijn familie is erg lollig, dus ik wilde graag mee. Make-up op mijn toet, haar bewerkt met de steiltang, hup, kindjes in de auto en gaan!

Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn zoontjes zich alledrie enorm goed hebben gedragen. Steijn en Hugo hebben de grootste lol gehad met de trampoline, het gras, de skippybal en de konijnen, terwijl Mees bij mij of A. op schoot alleen maar heeft zitten lachen. Dikke prima!
Een pizzaretta is een soort gourmetstel waarmee je aan tafel mini-pizza'tjes bakt. Dus samen om de tafel zitten, en zelf een beetje aan de slag. Link had ik gisteren neergezet.

Mijn neef verkoopt die dingen in NL. Ik kan 10% familie - korting krijgen (en jullie als vrienden ook!).

Zit erover om er zelf een voor kerst te kopen, ik hou wel van dit soort dingen. Samen knoeien!

Klinkt ideaal dat feestje Muis. Jammer dat je nu zelf moe bent. Vanavond vroeg naar bedje?

Wij zijn vanmiddag bij de IKEA geweest, keukens en badkamers kijken. Toch weer wat goede ideeen opgedaan. Nu ff bankhangen en ook vroeg naar bedje.
Ik vind die pizzarette leuk! Ben nu bezig A. over te halen tot aanschaf, want ik denk dat wij en de jongens hier heel veel plezier mee gaan hebben! (A. vindt de prijs belachelijk, maar geluk heeft geen prijs! Toch?)
Joepie swiss, goed nieuws. Jammer dat je zoveel last van je darmen en andere bijwerkingen hebt. Maar hopelijk is het voor een goed doel.

Leuk ding die pizzaretten, maar wij doen altijd pizza quick, zelfde idee, maar stuk goedkoper!

Net de laatste dozen uitgepakt op zolder. Nu kunnen die krengen eindelijk opgehaald worden. Nog niet alles heeft een plek, maar we zijn wel een stuk opgeschoten.

N had een lastige dag. Heeft 2x op de gang moeten zitten. Arm ding.

Morgen lekker naar de duinen, wordt fijn weer!

Witch, hoest met afvallen??
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lilien van harte beterschap

muis : wat gaaf dat mees kruipt. Een dikke bravo voor hem !!

Chance : meldplicht!

Heb gisteren een andere jas gekocht bij de Zara, een zwarte stoffen jas, met zo een vier knoppen (je kent het wel zo twee naast elkaar op een rij) met een capuchon. Zal als de mouwen op lengte zijn (schoonmoeder gaat ze inkorten) eens een foto van Xander met de jas op Hyves zetten.

DN : afvallen, daar zou ik eigenlijk eens aan moeten beginnen. Het vlotte echt niet goed. :(
Goedenmorgen allemaal!

DN, fijn dat de dozen een beetje leger worden. Wij hadden gisteren bedacht dat we nog meer kledingkasten beneden in de wasruimte zetten. Zo kunnen we allerlei kleren uit het berghok netjes ophangen en in van die manden en doorzichtige bakken leggen. We hebben vooral erg veel sportkleren enzo in het huidige berghok.

Witchke, ik zou de mouwen niet inkorten, ik sla ze bij Finn altijd een keer om, tenzij het ineens heel koud is en Finn geen handschoenen wil. Dan kunnen mooi de mouwen over zijn handen.

Arme Finn kreeg vanacht ineens weer een pseudo kroep aanval.. De eerste sinds December 2007 (net nog even via forum teruggezocht).

Dat arme jochie hoest weer als een zeehond. Gelukkig had man het direct door, en hadden we nog wat medicijnen om zijn longen open te zetten (tegen bronchitis). Wou vanmorgen met vriendinnetje gaan zwemmen, maar dat hebben we maar afgezegd :-)

Met mij gaat het redelijk. Krijg weer een beetje last van darmen (gisteren was het ok), maar geen hoofdpijn! Joepie.

Witchke, ik moet met je meedoen met dieten. Heb al een paar boeken gekocht over kanker en eten, en moet eens de schakel omzetten. Maar ja, heb ook geen zin.
Ik zou de mouwen ook niet inkorten Witchke, dan kan Xander hem volgend jaar misschien weer aan. Puks jas was vorig jaar ook omgeslagen.

Wat eng, ineens weer zo'n pseudo-kroep aanval! Gelukkig was B. ook thuis. Hoe komt dat nu ineens weer?

Fijn dat het met jou weer iets ook beter gaat.

Muis weer beter?

Chance, trek je het nog?

De gordijnen van Puks kamer waren gisteren klaar, maar ik vind ze dus helemaal niet mooi...! In de winkel leek het echt een andere kleur. Ik baal enorm.

Het diner was gisteren wel heel leuk trouwens. Heerlijk gegeten en het was nog voor het goede doel ook. Wat wil je nog meer.
Witch, ik zou de mouwen ook niet inkorten. Sla ze gewoon om en dan kan Xander de jas volgend jaar ook weer aan!

Laar, wat balen dat de gordijnen niet mooi zijn! Waar heb je ze gekocht en welke kleur zijn ze? (of: welke kleur hadden ze moeten zijn?)

Arme Finn! Wat sneu zeg! Hij had er toch een tijd geen last meer van gehad?

Fijn dat je in ieder geval geen hoofdpijn meer hebt Swis! Wel vervelend dat je darmen het even minder leuk doen...Moet je, als je kanker hebt, er een speciaal dieet op nahouden?

A. is even met de jongens weg en ik heb oorpijn. Bah.
Oei, oorpijn is heel naar!! Stomen en eventueel ene beetje olie in druppelen Muis.

De gordijnen zijn een hele stomme kleur blauw en ik dacht dat ze lichter blauw waren. Eigenlijk wilde ik donkerblauw of donkergroen, maar die had de Hema niet in verduisterende stof. De andere winkels vond ik gewoon te duur. De hema was eur 100,-- totaal en bij een andere winkel was ik 250,00 kwijt. Dat ging me gewoon te ver. Maar nu heb ik spijt...!
Laar, kan je de gordijnen niet verven? Tja, de Hema is altijd heel prettig geprijsd wat betreft gordijnen! Wij hebben ook het hele huis volhangen met gordijnen van de Hema (en volstaan met Ikea), maar ik ben de laatste keer ook geschrokken van de kleur. Het was geler dan het in de winkel leek, maar ik ben er nu aan gewend en vind het eigenlijk best mooi. Misschien is het een kwestie van wennen?
Aaah, A. belde net en hij is met de jongens naar de dierentuin! Hugo wilde nog bij de giraffen kijken en A. wilde weten of het niet erg was als hij later thuis was. Ik dacht dat dat niet handig zou zijn in verband met de lunch, maar hij is zo slim geweest om boterhammen mee te nemen!

Soms word ik toch zo blij van hem!
Meisjes, de mouwen zijn zeker 10 cm te kort, dus schoonmoeder slaat ze om en naait ze om.
Lief Muis dat A zomaar naar de dierentuin is. Heerlijk zo'n vent (mag ook wel met de uren die hij normaal gesproken werkt, en dat jij er dus alleen voor staat).

Sterkte met je oorpijn.

Er is geen dieet, maar er zijn wel bepaalde voedingsstoffen die beter en slechter zijn bij kanker. Op zich wel eens goed om me daar eens in te verdiepen.

Brr, ben vreselijk koud geworden. Buuf vroeg of we mee gingen naar de speeltuin. Goed idee voor Finn, dus vroeg ik B mee te gaan. Die wou bij een andere buurman (we leren ineens iedereen kennen voordat we gaan verhuizen) om de verbouwing te bespreken. Dus ik mee. Finn in heerlijk warm gevoerd regenpak met regenlaarzen, maar mijn eigen jas was toch echt te koud. Ben verkleumd.

Natuurlijk moest Finn perse de driewieler van het buurmeisje mee, waar hij op de terugweg niet meer mee wou fietsen. Drie keer raden wie mocht duwen. Ik neem echt nooit meer zo'n ding mee, vreselijk!

Man heeft buurman nog niet gesproken, gaat nu fietsen en daarna met buurman. Hmm, weer een dagje voor mama om op te passen dus! Fijn als je je al zo heerlijk super enzo voelt.

Begrijp wel dat die verbouwing ook moet gebeuren, maar ik trek die opvoeding van een 2,5 jarig kind. Voel me een vreselijke ego, maar het is gewoon even zo.
Ow *lelijke taal* ik wilde dat je dichterbij woonde!!!
Je bent lief Xaloy! Eigenlijk wou ik gewoon af en toe dat B ook eens Finn een dagje mee zou nemen naar de dierentuin. Ik kan het aantal keren dat hij zijn zoon alleen heeft meegenomen bijna op een hand tellen. Hij is heel gaaf en lief met hem hoor, daar echt niet van, maar mama wil ook wel eens ego zijn en een rustig dagje hebben.

Misschien moet ik ook maar eens een mountainbike kopen, dan kan ik ook gewoon af en toe zeggen dat ik weg ben.
wat me eigenlijk het meest irriteerd is dat B achter zijn compu zit terwijl Finn ligt te slapen en dan weg gaat als Finn weer wakker wordt. Als hij het nou tenminsten omdraaide?

Ofwel, baal vandaag een beetje van B. Voel me ook niet helemaal lekker, maakt het ook niet makkelijker.

Nu maar hopen dat Finn weer een beetje rustig is. Vanmorgen was het jantje huilt, jantje lacht.
Ach Swis, ik kan me heel goed indenken dat je je vreselijk kan ergeren aan B. op dit vlak! Ik zou zelf zwaar over de pis zijn als A. zou computeren als de jongens liggen te slapen, om weg te gaan als ze wakker worden! Heb je dit ook tegen hem gezegd? Misschien is hij zich er niet bewust van. Het heeft bij A. ook even geduurd eer dat hij zelf iets kon verzinnen om met de jongens te doen! Eerst kon hij alleen maar als uitje "boodschappen doen" verzinnen, maar tegenwoordig is hij er best goed in. (al geef ik hier en daar nog tips!)

Maar goed, A. neemt de jongens dus wel eens mee, maar meestal komen er in ieder geval eentje weer gewond thuis! Gister was Hugo op zijn gezicht gevallen, waardoor hij nu een kapot neusje en een dikke lip heeft en vandaag heeft hij bij thuiskomst de autodeur tegen zijn hoofd aan gekregen! Nu bestaat zijn snoet uit een grote bult, een dikke lip en een kapotte neus! Moet ik nog zeggen dat hij er flink gehavend uitziet?

Oh well, ondanks het autodeurincident hebben de jongens het hartstikke leuk gehad in de dierentuin en kwamen ze ramvol verhalen thuis!

(Swis, laat dit stukje even aan B. lezen! Misschien helpt het!)
Bah, voel me echt zo'n vreselijke zeurpiet momenteel. Hoe krijg ik wat meer energie, hoe wordt ik weer wat vrolijker?

Waarschijnlijk had ik het advies van B om ook even te gaan slapen moeten opvolgen.
Swiss, ik kan me niet voorstellen dat je een onterechte zeurpiet bent op dit moment. Je hebt last van bijwerkingen en weinig energie hebben is sowieso gewoon kut.

Kun je eventjes gaan liggen? Of anders een lekker bad nemen met een boek of tijdschrift? B. kan Finn natuurlijk best even meenemen naar de buurman. Dat moet je dan wel vragen, want mannen hebben gewoon een bord voor hun kop en kunnen dat soort dingen vaak niet zelf bedenken ofzo.

Hier heeft het ook een tijd geduurd voordat vriend Puk even meenam (inderdaad meestal boodschappen doen, maar met mooi weer ook wel naar het park).

Zo, ik heb echt veel dingen gedaan in huis. Vriend is nu met Puk boodschappen doen en langs een vriend en vanavond heb ik een etentje.
Swiss, ik kan het me helemaal voorstellen van je hoor. Ik ben ook blij dat I. de kinderen af en toe meeneemt om 'naar de winkel te gaan'( = ff naar het winkelcentrum, naar de dierenwinkel en bijv. kopje koffie te halen in het buurtcafé) of naar de kinderboerderij. Vorige week was hij met Zahra zelfs naar zo'n indoor kinderspeeltuin geweest. Hij vond het zelf denk ik net zo leuk haha. Enfin, dan heb ik ook ff mijn handen vrij en dat is echt fijn. Bovendien geniet hij er zelf ook enorm van.
Voor degenen die nog op wintersport gaan: bij de hema hebben ze wintersport-kleding voor kinderen die echt niet duur is.
Swiss, je bent geen zeurpiet, maar kan me wel voorstellen dat het zo voelt op het moment. Je baalt gewoon dat je zelf de energie niet hebt en dan zie je alles extra. Maar zou het ook irritant vinden hoor. Het lijkt gewoon vanzelfsprekender dat je als vrouw met de kids weg gaat. Is hier ook wel een beetje zo. Gelukkig kon ik vandaag M overtuigen van het mooie weer en hebben we geluncht op een terras bij een speeltuin en daarna nog met de dragers gewandeld. Echt super!

Balen witch, dat t lijnen nog niet zo lukt!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven