***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Watever, wat fijn dat het zo goed gaat met de billetjes van Jasper! Wel sneu dat je dan nu pas echt ziet, wat een vrolijke, blije jongen hij eigenlijk is.

Loekie, wat geinig dat Evi al een schaterlach heeft laten horen. Uk laat wel een een kreetje horen bij het lachen, maar een schaterlach heb ik nog niet gehoord.

Wij moeten trouwens ook een nieuw bad/doucheritueel vinden. Nu nam ik haar vaak s'morgens mee onder de douche, maar als ik weer aan het werk ga, heb ik daar echt geen tijd meer voor. Dus ik denk toch ook dat we haar dan s'avonds in bad gaan doen.

Meis, wat fijn dat je je weer beter voelt.

Maria, als jij je zoon om 19.30 in bad doet, wordt hij dan niet onrustig bij het afdrogen enzo? Uk vindt dat nooit leuk, dus ik ben bang dat ze daarna dan niet zal willen slapen.
Watever, wat super dat het zo goed gaat met de billetjes!

CD: wij doen badje hier ook altijd 's avonds en dochter vind het afdrogen ook niet altijd leuk (lit er een beetje aan hoe moe ze is) maar juist door het badje wordt ze wel lekker moe en dan drinkt ze nog even en gaat dan heerlijk slapen.

En die vieze poep zoals hier omschreven word zag ik laatst ook toen ik bij een collega op kraamvisite was. Die baby kreeg een combi van BV en FV en het was net cement. Wat goor zag dat er uit!

Wij zijn vanmiddag naar het sprookjeshof geweest, zoon vond het geweldig en dochter heeft lekker in de duokar liggen slapen en loeren. Wat was het heerlijk weer zeg!
Het was inderdaad zalig weer. Wij zijn lekker een boottochtje gaan maken. Zus heeft een boot en het was heeeerlijk weer.

Sara vandaag wel een beetje veel last van krampjes dus Maria misschien zit het in de lucht. Oh en de koppeling is helemaal goedgekeurd hoor. Kunnen ze gezellig naast elkaar gaan krampen

Heerlijk dat jasper zijn billen zo goed zijn. Top.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wat zijn jullie toch allemaal ontzettend lief dat jullie zo betrokken waren allemaal bij Jaspers pijnlijke billen! Ben inderdaad zooo gelukkig dat het bijna over is. Het is nu allemaal zoveel makkelijker. Verschonen is geen probleem meer.

Meis, blij voor je dat het toch niet echt doorzet zoals vorig jaar. Hoop dat je snel weer helemaal bovenop bent.

Maria, jammer dat je zoon nog last van krampjes heeft. Zo zielig is dat toch. Omdat ik het schema niet kan zien hier weet ik niet meer precies hoe oud hij is. Over het algemeen schijnen ze er naar 3 maanden meestal wel vanaf te zijn.

Pada, leuk sprookjeshof. Waar was deze?

In Enkhuizen heb je het sprookjesbos, erg leuk voor die hele kleintjes. Nog niet voor onze juli kleintjes, maar volgend zomer wordt dat zeker een uitstapje voor ons

Over poepluiers gesproken, Jasper had zijn poep 3 dagen uitgespaard en net voordat hij met papa onder de douche ging, volledig zijn luier, romper en rug volgepoept.

CD, zeker wat voor te zeggen 3 dagen opvang achter elkaar. Wij heben dat niet, opzich wel jammer. Wat ik wel een voordeel vind is dat ik woensdag om de week vrij heb, en 1 keer in de 2 weken een halve dag thuis mag werken. Met het oog op de toekomst vind ik het dus prettig dat ik die woensdag zelf een beetje kan invullen als hij straks naar school gaat. Weet is nog ver weg, maar die dag pikken ze mij niet meer af haha.

Over het bad/douche ritueel is wel erg toevallig. Heb vandaag ook bedacht dat ik hem rond 19.30 douche/badder, daarna nog even voeden en dan huppetee bed in.
O Chica, heerlijk zeg een boottochtje. Waar hebben jullie gevaren? was het niet koud?

En ik zie dat er nog een setje is gevormd.
Deze is in Zuidlaren Watever, beetje uit de richting voor jullie allemaal denk ik.
Goeieavond,

Nou, weer terug van vriendinnen-weekendje. Het was geen onverdeeld succes, want helaas helaas zoon heeft nog steeds diarree-luiers. Vanochtend zat er zelfs bloed en slijm bij, ik was helemaal in tranen. Meteen huisartsenpost gebeld en verhaal verteld aan assistente. Werd daarna teruggebeld door een arts. Het komt erop neer dat ze niets kunnen doen, want nog te klein voor medicatie en het is een infectie aan zijn darmen, wat met de tijd vanzelf over moet gaan. Als het erger wordt met bloed in de luier, moest ik wel meteen bellen, zucht... Gelukkig heb ik vandaag - behalve diarree - niets meer gezien. Sorry, voor dit onsmakelijke verhaal, maar god, wat zat ik in de rats zeg.

Verder weet ik nu ook wat dat plotselinge gekrijs is vlak na of tijdens een voeding, mannetje heeft gewoon erge buikpijn, zo zielig, ik kan wel met 'm meehuilen. Nou ja, allemaal niet leuk dus en ik hoop echt dat het deze week beter gaat, want ik heb terug zitten rekenen en het is nu al een week aan de gang.

Verder wel genoten hoor, lekker bij gekletst, geshopt en gewandeld in de bossen. Weer zat ook goed mee!

Watever, wat heerlijk dat je nu verlost bent van die ellende met de billen van je zoon. Zo fijn dat hij nu weer lekker vrolijk is, geniet ervan!

Chica, lekker een boottochtje. Erg relaxed een zus met een boot

Pada, ben je weer een beetje opgeknapt?
Lisa, wat een schrik als je bloed in zijn luiertje aantreft of niet? Hopelijk is ie er snel vanaf, en het is al eerder genoemd hier maar weet niet of ie al ORS mag hebben? Wel lang, een week...als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen hoor!! De HA-post weet ook niet alles, heb vaak het idee dat ze er vooral zitten om mensen vooral NIET langs te laten komen...

Lekker Chica, een zus met een boot!! Wij zijn naar het kabouterbos geweest, bij Randy wellicht ook bekend? Was leuk maar veel te druk...blijkbaar waren er meer mensen op hetzelfde idee gekomen...

haha Watever, blij dat ie het voor de douche al kwijt was, anders had ie zijn papa even flink viesgemaakt!
Oh pada, mijn nicht woont in Zuidlaren dus wie weet kom ik er nog eens.

Jeetje Lisa, dat is schrikken meid!! Inderdaad wat Meis zegt, gewoon de dokter weer bellen hoor als jou gevoel dat zegt. Arm ventje met zijn pijn in zijn buikje.

Haha Meis, blij?? Ik had het wel willen meemaken...
Nou Watever, als je in de buurt bent een keer, voor kinderen vanaf een jaar of 2 is het echt een aanrader. Zoon vind het zo leuk!

Lisa: wat schrikken zeg. Kun je niet sowieso nog even langs je eigen huisarts gaan met hem? Ik vind een week diarree wel lang hoor voor zo'n kleintje.

Wel jammer dat je vriendinnenweekend daardoor wat in het water viel.

Chica: lekker zo'n boottochtje.

Meis: zó'm kabouterbos klinkt ook erg leuk, maar ja dat is voor mij dan weer erg uit de richting.
Ach pada, we gaan ook met zijn allen op vakantie naar het buitenland, zo af en toe een viva-tripje moet dan toch ook kunnen? Wil dat landgoed van jou ook wel eens zien met al je paardjes! (heb vroeger gevoltigeerd, was dus ook een beetje een paardenmeisje, hihi!)
Ge...wat Meis??? Zoals je begrijpt heb ik niks met paarden hihi. Vind ze mooi hoor, maar kijk er liever op een afstandje naar ze.

Pada, mijn roots liggen daar in de buurt. Mijn familie is helaas al bijna helemaal overleden. (had ook niet een hele grote familie), dus kom er niet zo vaak meer. Maar mijn moeder gaat er af en toe graag even naar terug. En voor mijn jeugdsentiment vind ik het er ook heerlijk.

Jasper is naar het KDV voor weer een paar uurtjes wennen...snik snik...ik wen er nooit aan!!!!! Jasper slaapt nu elke dag uit tot over 8en, maar een geluk dat de klok wordt verzet, want maandag a.s. gaan we weer voor het echie. Gatver.
Dan komen jullie maar een keer kamperen met zijn allen, ruimte genoeg voor een tentenkamp in het weiland. En voor Watever zal ik de paarden dan wel in een ander stukje weiland zetten, zodat ze je niet 's morgens komen wekken.

En Watever: het went echt wel hoor. Nog even en dan ben jij ook weer aan het werk (of wil je dat liever nog niet horen?) en dan heb je ook al wat meer afleiding.
Oooh watever het went op een gegeven moment echt wel. Geloof me, ik vind het af en toe heerlijk dat ik echt even tijd heb voor mezelf.

En ik baal juist van die klok. Anniek wordt altijd al zo vroeg wakker en dan natuurlijk helemaal. Het duurt ook meestal even voordat de biologische klok verzet wordt.

Misschien, misschien, heel misschien gaan we in nov een weekje duiken yeahhhhh ik hoop zo dat het gaat lukken (financieel gezien moet het een leuke last minute worden). Ja dat betekent helaas dat ik de meiden een weekje moet missen (dat is dan weer de downside) maar ik wil er zoooo graag nog een weekje tussenuit. En dan wil ik ook zooo graag duiken. Haha jullie begrijpen het al, ik heb er echt behoefte aan. Duimen jullie voor me?
Lijkt mij een goed plan Pada! En inderdaad zou ik wel bijzonder schrikken als opeens een paardensnoet voor mijn gezicht staat, als ik smorgens mijn ogen open doe.

Ja, ik weet ook wel dat het went dames, maar poeh he... het valt niet mee.

Chica wat heerlijk even een weekje eruit! Zonder kinderen...dapper hoor. Maar goed, wel even heel relaxed. Gaan jullie met z'n 2en?
Ja dan zouden we met zn 2 gaan. Maar ik moet eerst nog een leuke last minute vinden hoor Dus niks is nog zeker, maar de voorpret is ook al leuk.
Jippie, ik kreeg net een mail dat de Beco Butterfly vandaag wordt verzonden!

Zo, en nu moet ik naar LinkedIn om eens naar werk te gaan zoeken...
Jeuh, fijn Pippa!

Watever, heerlijk dat het beter gaat met de billen. Ga zo door! Enne, werken is echt best wel lekker hoor. Even met wat anders bezig zijn, en als je dan weer naar huis mag is het driedubbel zo leuk! Ik krijg er in ieder geval energie van.

Lisa, ik vind een week ook lang... Maar ja, de huisartsenpost zal het ook wel weten, al vind ik wel dat je bij twijfel gewoon moet bellen met je eigen huisarts hoor. Sterkte.

Chica, wel lekker zo'n vooruitzicht. Maar het missen van de kinderen is inderdaad wel lastig...

Ik heb echt een mega aankoop gedaan afgelopen zaterdag: een speelkleed van de Ikea. Geweldig ding, en Miep is er helemaal gek mee. Overal zitten frutseltjes en piepjes en kraakjes. Daar ben je als kind wel even zoet mee.

Eerder had ik voor zes euro al een vissenmobile gekocht voor boven haar bed. Ook al zo'n succes.

Over een paar weekjes gaan we een week naar De Haan in België. Mijn ouders gaan mee, zodat we oppas ter plekke hebben. Handig, en gezellig.
Zo'n speelkleed hebben wij ook Ring (had hem al gezien op je hyves, vandaar dat ik weet dat het dezelfde is) en hij is leuk!

En de Haan is ook leuk, zijn wij vorig jaar zomer geweest.

Chica: goed vooruitzicht, ik duim voor je dat er iets voorbij komt wat betaalbaar is. Ik zou het alleen niet trekken een week zonder mijn kids, ben wat dat betreft echt een softy.
Grappig. Ik kom er nu pas achter dat heel veel mensen hem hebben. Ik zie ineens overal Hyvesfoto's van Hyvesvrienden voorbij komen met dat kleed. En vrienden hebben hem ook.

Ik was er eerst nooit zo mee bezig natuurlijk...
Zoon heeft trouwens zelfs af en toe een schaterlach op het kdv, dus dat komt helemaal goed. Vooral voor de spiegel liggen vindt hij geweldig.

CD, zoon wil na het badje wel slapen. Meestal gaat vriend dan eerst nog een tijdje met hem babbelen en dan is het goed. Jij bijna aan het werk he? Veel succes morgen. En jij hebt toch niet drie dagen kdv? Ik vind het wel verschil of baby bij oppas is of bij kdv, dat is toch stuk drukker en vermoeiender voor hem.

Pada, die poep is inderdaad net cement, ik omschreef het als klei…

Watever, hier volgt zoon precies het omgekeerde schema qua krampjes. Hij krijgt er meer last van als het volgens boekjes minder moet zijn (3 maanden) en minder als het meer zou kunnen zijn (6 weken)… Nou ja, gelukkig weten we nu wel een beetje hoe we hem rustig kunnen krijgen.

Lisa, das enorm schrikken zeg. Hopelijk blijft het bij een keertje en heeft hij ook niet zoveel last meer van zijn buikje.

Ik heb weer een half dagje gewerkt. Ik moet zeggen dat het een fijn begin van de week is. Even het belangrijkste weggewerkt en morgen is er weer een dag. Thuis gezellig met vriend en zoon geluncht en dadelijk even met zoon op pad voor de boodschapjes.

Vriend zei dat zoon vanochtend verwoede pogingen deed om te draaien maar dat het er zo gek uitzag met zijn hoofdje geknikt dat hij het heeft gestopt... Tja,... zo leert ie het nooit!
Ja Pada, leuk kamperen...maarreeehhh dan wel volgend jaar hoor, is me nu te koud!!!

Watever, voltige, dan doe je kunstjes op een paard dat rondjes rent. Is al lang geleden, deed het van mijn 12de tot mijn 18de ongeveer.

Ring Ikea rules! Tis maar goed dat ie hier niet naast de deur zit anders zou ik daar vast en zeker het grootste deel van mijn salaris naartoe brengen... Speelkleed staat op het sintlijstje hier!

Wow Chica, lekker nog een weekje duiken...hoop dat je het allemaal rond krijgt!

Weer terug van het CB, prikken waren gemeen, hij moest erg huilen. Liet zich gelukkig wel troosten maar wat zielig zijn ze dan he!! goed gegroeid, 63 cm bij 6214 gram dacht ik, en over alles was ze positief. Lachen, volgen, kletsen was allemaal goed. Alleen dat buikliggen he... gelukkig is het een leuke meid en deed ze niet moeilijk verder. En ik ga nou echt eens proberen hem in elk geval een keer per dag op zijn buik te leggen...
Lisa, wel heftig zeg, als je ineens ook bloed in het luiertje aantreft. Als ze bij de ha-post zeggen dat het niet ernstig is, zal het wel zo zijn, maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk gaat het nu snel beter met hem.

Watever, ben je de uurtjes zonder Jasper een beetje doorgekomen?

Lekker zeg, dat jullie allemaal weekjes weg (met of zonder kind(eren)) aan het plannen zijn. Ik ben er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig, terwijl ik zonder kind juist mega-gehecht was aan vakanties :-)

Maria, wat fijn dat het nu goed gaat op het kdv. En dat je ook weer een beetje aan het inkomen bent op je werk. Zo te zien, vinden jullie je ritme al een beetje.

Meis, fijn dat alles weer goed was bij het cb. Ik ben ook niet fanatiek genoeg met het buikliggen van uk. Ze vindt het niet leuk, dus dat maakt het niet gemakkelijker. Maar minimaal 1 a 2 keer per dag doe ik het nu wel....

Ik ben vanochtend opgestaan met een stijve nek. Echt balen, zeker nu ik morgen weer voor het eerst ga werken. Ik heb dit wel vaker, dus ik weet dat fysiotherapie kan helpen. Ben dan ook meteen vandaag vast geweest, hoef ik niet meteen op werk alweer te verzuimen. Ik had uk meegenomen en een sliert met rammeldingetjes van de Hema boven haar gehangen. Daar heeft ze zich gelukkig de hele afspraak mee vermaakt :-)
Ach Meis dat buikliggen blijft een ding. Volgens mij hebben alle moeders dat en daarom hameren ze er zo op bij het CB. Het is belangrijk hoor, maar zonder leren ze het ook hoor, geloof me. Niet teveel schuldig over voelen dus.
Haha, met die buikkrampjes kom ik wel elke dag aan buikliggen toe. Op mijn schoot/knie weliswaar, maar dat komt toch op hetzelfde neer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven