Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Druk maar 1, dan krijg je er 2, toevallig
Ik hoor net dat mijn stiefoma is overleden. Gelukkig ben ik er laatst heen geweest, ik zag ze niet zo vaak.

Vanmiddag kwam Mini ook huilend uit school; klasgenootje had gezegd dat zij lekker niet op haar feestje mocht komen. Ik hoorde van een andere moeder dat het wicht pas over ruim een maand jarig is maar dit zo tegen alle kinderen doet. Niet leuk. Gelukkig was het leed snel geleden want we gingen spontaan met z'n allen naar het bos (nou, wij spontaan, die andere moeder was helemaal voorbereid. Ik dus niet, ik ging mee in mijn jurkje en op mijn hakken ) Was echt hartstikke leuk, kinderen hebben heerlijk gehold en gespeeld en wij hebben draak en monster gespeeld, dolle pret alom. Pamman stond giga in de file maar uiteindelijk viel het erg mee. Hij heeft frietjes gehaald en we kwamen ongeveer tegelijk thuis. Mannie heeft net wel alles uitgebraakt, joch was er meer dan klaar mee.

De keuken wacht nog en ik moet zus even bellen.

laterrrr.
Ik kreeg trouwens sms van Esmee dat het internet weer niet meewerkt, maar dat alles zijn gangetje gaat

Had je goed contact met stiefoma?
Gecondoleerd, Pammie.

Ik zit op de bank met een poes half tegen me aan. Vanmorgen lag ik in mijn bed met een klein jongetje tegen me aan (die werd om vijf uur in tranen wakker), en man wil ook al erg graag tegen me aan kruipen. Aan geknuffel geen gebrek hier

Remma, lekkere vakantie gehad?

Sok, heb je die afspraak bij de huisarts al gemaakt? Duurt nu wel erg lang bij jou, die bloedbaden.
gecondoleerd, Pammie.

Miffy: nog altijd geen afspraak gemaakt. Ik wil én zonder kinderen én bij favo-arts (en niet bij de hork) en dat vergt wat coördinatie. maar ik moet idd gewoon eens gaan.

Volkgens arts-vriendin heb ik waarschijnlijk, net als zuslief, een vleesboom, en daar hoeft niet persé iets aan gedaan, maar kan wel. en gezien bloedbaden wel nuttig.

lekker trouwens, van die knuffelaars.

ik zat me net af te vragen hoe het met Esmee was, maar fijn dat het iig goed gaat. ben ook nog altijd wel beneiuwd naar Nippo
Het is inderdaad niet gezegd, dat spiraal bij jou hetzelfde doet, Sok. Maar een arts consulteren kan in ieder geval geen kwaad.

Huh, ik lees terug en zie dat er een post van me ontbreekt. Wat gek. Daarin condoleerde ik je met stiefoma Pammie, dus nogmaals, bij deze.

Ben ook erg benieuwd naar Nippo. Hoe gaat het Nippo?
Ze was de 2e vrouw van mijn opa en mijn moeder heeft dat nooit kunnen verkroppen op één of andere manier. Dus hoewel ik nog maar een klein peutertje was heb ik haar door mijn moeder nooit erg geaccepteerd als oma. Maar goed, wat ik al zei, ik ben blij dat ik er laatst ben geweest.

Ik dacht er trouwens over om Mini mee te nemen naar de begrafenis. Uit een soort van pedagogische overweging. Ik denk dat het goed is als ze eens ziet hoe het in z'n werk gaat zonder dat er voor mij (of andere mensen) heel veel emoties meespelen. Wat zouden jullie doen?

Als een vleesboom zoveel ongemak veroorzaakt lijkt het me wel verstandig om er iets aan te doen. Het is vast ook niet goed voor je energiepeil e.d. om steeds zoveel bloed te verliezen.
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 23-10-2009 22:10
Reden: Voei!
% gewijzigd
Ik zou dat ook doen, Pammie. Juist omdat ze nu geen hele dikke tranen bij jou zou zien. Al zou ik het ook niet erg vinden als mijn kinderen zouden zien dat ik verdriet heb bij een begrafenis.
Ik zou dat ook doen, denk ik, Pammie. Mini is wel op een leeftijda dat ze het kan snappen, denk ik. en ik ben het wel met Remma eens dat het niet erg is als ze je verdriet zien, maar als het heel heftig is, kan ik me voorstellen dat je dat zelf niet wilt.
Ja, dat dacht ik ook. Als ze wil uiteraard. En ze ziet me heus weleens verdrietig en dat vind ik ook helemaal niet erg. Dat hoort er ook bij.
Pammie, gecondoleerd met stiefoma. Zou ik geloof ik ook wel overwegen, mini meenemen.

En wat sneu, huilende kindjes, gelukkig hebben jullie het nog leuk gehad in het bos.

Vervelend Sok, die bloedbaden, toch maar gauw een keer een afspraak maken dan.

Besloot vanmorgen spontaan met de kindjes met de bus naar schoonmoeder te gaan, wel praktisch want bus komt vlakbij ons huis en stopt vlakbij schoonmoeder. Alleen de bus vinden ze al een leuk uitje.

Vanmiddag hebben ze allebei geslapen, lekker

Ik droomde laatst van het werk, ook niet heel gezellig. De reorganisaties hebben niet alleen gevolgen voor ons, maar ook voor onze bazen, er gaat sowieso van alles veranderen, misschien pakt het op termijn wel allemaal goed uit, maar nu is het even onzeker voor iederen.
Naar is dat, die onzekerheid.

Busuitjes zijn hier ook altijd goed. Vooral naar de stad is het eigenlijk heel makkelijk en ze vinden het nog leuk ook.

Mijn moeder had trouwens weer tegen mijn zus lopen zeiken over mij; voor mij uiteraard volkomen onduidelijk dat ik net dat bepaalde iets had moeten zeggen of doen maar goed. Ik kan me er niet meer druk om maken maar vind het wel vervelend voor zus dat zij er iedere keer dat gezeur over zich heen krijgt.

Man is naar bed en ik ga ook denk ik. Anders hang ik hier over een uur nog rond.

Weltrusten.
Das niet leuk, die onzekerheid, Citro. Je hebt toch wel even tijd voor jezelf genomen he, tijdens het slaapje van het spul?

Lekker dan Pammeke, van moeder. Not. Welterusten dan maar
Vermoeiend, Pammie, je moeder.

Ik had voor Limoen een berg nieuwe kleren gekocht donderdag, past er helemaal niets van, ik schat haar altijd groter dan ze is.

En ik snap de maten ook niet denk ik, in de ene winkel valt het te groot in de andere te klein.
Balen, Pammie, dat terugkerende gedoe met je moeder. idd vervelend voor je zus. maar je zus moet dan ook maar 'streng' voor je moeder zijn en zeggen dat ze haar problemen met jou dan maar met jou moet bespreken.

Fijn dat jullie uitje geslaagd was, Citro! Ik viond het zo leuk dat ze zo kunnen genieten van iets simpels als een bus. en lekker dat ze allebei geslapen hebben vanmiddag.Jij ook?

zat vandaag ook weer te tobben over zusnietlief. zuslief geeft binnenkort feestje vanwege 12,5 jaar getrouwed/40worden. zuslief had op de uitnodiging het welbekende envelopje als cadeautip gezet. Zusnietlief had als voorstel om samen iets anders te doen 'want geld geven vindt ze niet leuk'. Ik ook niet, maar als zuslief dat nu toch wil? ik zit er aan te denken om het voorstel af te blazen, maar dat geeft geheid gezeuer en dat heb ik er eigenlijk ook niet voor over. lastig.
Daar heb ik ook altijd last van, Citro.Van die maten. Ik pak tegenwoordig altijd een broek die past nog en meet bij mijn eigen arm of been hoe lang ie is. En dan in de winkel nameten. Want ik kwam te vaak met verkeerde maten thuis
heb ik ook, Citro; HEMA-maten schat ik aardig in, maar Hennes en meestal groter en Zeeman soms ook.

handige methode, Remma; ga ik onthouden.
Goedemorgen!

Ik vind maten schatten ook altijd lastig, ga de methode van Remma maar eens toepassen.

Vandaag hier weer een dagje alleen, dus ik ga zo maar eens bedenken wat we gaan doen vandaag. Voorlopig zijn Ot en Sien nog lekker aan het spelen, dus kan ik nog even wakker worden met een kop koffie. Vanmiddag is er een schaatsdag op de ijsbaan hier in de stad, dus misschien doe ik dat wel. Sien wil namelijk weer erg graag schaatsen (na de lol van vorige winter) en er is geloof ik ook een luchtkussen.

Verder ben ik voornamelijk duf. Echt toe aan een week vakantie (4 weken nog), want druk op werk, druk met gedoe oppas, van alles en nog wat op Kindergarten/ouderraad en al een paar weken wat verkouden/snotterig.
Overigens klinkt mijn berichtje nu wel wat moeïg, maar ik heb wel eind november iets om naar uit te kijken: weekje Drenthe in luxe huis met sauna, 4 slaapkamers (dus Maby hoeft niet bij ons op de kamer) en mijn moeder gaat mee. Ik heb er al helemaal zin in!
En ik ga zo dadelijk nog maar weer eens snoeien in de tuin, nu het nog droog is. Gelukkig schiet het al aardig op (nadeel van een grote tuin is dat er ook veel groeit) en tot mijn grote vreugde heeft A-man gisteren mijn lekke fietsband geplakt!
Ik heb trouwens besloten dat ik dinsdag toch eens ga vragen of ze bij de zwemles kritisch naar het zwemmen van Sien gaan kijken. Ze zwemt daar nog altijd met kurken en zo'n slang, maar als we zwemmen op zondagmorgen zwemt ze al tijden in het opdiepe zonder kurken. En netjes ook. Toen ik zelf zwemtraining gaf had ik altijd best wel een hekel aan ouders die het altijd beter wisten, maar ik heb gewoon het idee dat Sien zo af kan zwemmen als ze nog een paar keer goed oefent (conditie opdoet). Lastig hoor. Wat zouden jullie doen?
Ik zou er zeker wel wat van zeggen Anky. Ik heb dat met oudste ook gehad, dat ik het zwembeleid raar vond en het er niet mee eens was. Ik heb oudste toen echter op een andere zwemschool gedaan en een half jaar later had hij a en b.
Hello ladies,

Vannacht een zeer benauwd mannetje in bed gehad, half 4 kwam hij blaffend bij ons en om half 5 werd het eindelijk minder. Om 7 uur was hij helaas weer paraat. Mini werd pas om kwart voor 9 wakker, heerlijk dat ze eens zo lekker lang geslapen heeft.

Mijn moeder tsja, ik heb ook jaren gezeur over de andere kinderen over me heen gehad. Ene oor in, andere oor uit. Ik heb tegen zus gezegd dat ik het balen voor haar vind maar als zij er verder niets van zegt dan moet ze dat zelf weten.

Sok, ik hou ook niet van geld geven dus als het even kan bedenk ik wat anders.

Ank, jij hebt zelf zwemles gegeven, ik denk dat je dan wel beter in staat bent om te beoordelen of je kind al goed genoeg zwemt of niet. Ik zou het dus zeker aankaarten.

Ik ga een smoothie maken, even wat vitamine in die kinderen gieten.
Het is hier pokkeweer dus wij gaan een dvd-middagje houden. Matras ligt beneden, dekentjes beneden, lekkers op tafel en gordijnen dicht.
Hier nog steeds droog en net terug van de ijsbaan. Nu wat hypere kinderen proberen in toom te houden terwijl ik zo ga bedenken wat we gaan eten. Ot en Sien zijn bezig met strijkkralen, maar dat is niet zo'n goede combinatie met Maby erbij.

Pammie, ik heb me altijd voorgenomen met niet met de zwemles te bemoeien, maar dat lukt me dus toch niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven