Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Leuk Janna! Veel plezier! Nu is het afwachten tot ze aankomen en je dus een 'hurray' in je mailbox kunt vinden. Zodra er een kaart aankomt, krijg je ook een kaart van iemand anders terug.
Janna, wel voor buiten en binnen Europa!

Het is moeilijk om geen adres aan te vragen, gelukkig om 1600 een familiereunie en nu met Lief tv/dvd kijken.
Hallo allemaal,

Welkom Janna... Veel succes met 'geduld hebben'. Dat is het moeilijkste van de hobby

Een leuke hurray uit Zwitserland gehad vandaag (kaart was maar 5 dagen onderweg geweest) en nieuwe kaart gaat naar USA.
Wat wordt er veel geschreven hier:) Ik ben (weer) een paar dagen weggeweest en ik loop helemaal achter! Rusland was erg leuk, veel moois gezien en lekker gegeten (dat is voor mij de helft van de vakantiepret haha). Leuke kaarten hebben jullie trouwens allemaal ontvangen en verstuurd! Mijn verstuurde kaarten zijn bijna allemaal hetzelfde, want ik weet niet goed waar ik andere leuke kaarten in Kopenhagen kan kopen en de kaarten zijn hier zó duur! De 'goedkope' kaarten die ik nu verstuur zijn 1 euro per stuk.

Vandaag weer een kaart ontvangen, dit keer uit China. De eerste kaart buiten Europa, dus erg leuk! Mijn eigen kaart ging naar Amerika. De 'score' is nu 5 kaarten ontvangen, 3 verstuurd waarvan 1 nog onderweg is. De teller loopt dus niet altijd helemaal gelijk merk ik.

Dan nog een vraag: over 2 maanden verhuis ik terug naar Nederland. Wanneer zou ik volgens jullie het beste mijn adres kunnen veranderen en/of stoppen met kaarten sturen zodat ik geen kaarten op mijn adres in Denemarken ontvang nadat ik verhuis ben, en geen kaarten ontvang in Nederland voordat ik er ben? Ik vind het jammer om nu al te stoppen nu ik net de smaak te pakken heb, maar wil geen kaarten 'kwijtraken'!
Hmm, voor alle zekerheid zou ik misschien nu al stoppen Vises! Twee maanden is 60 dagen, precies de tijd waarin een kaart kan expiren. Als je nu stopt, en ongeveer twee weken van tevoren je account weer actief maakt en omzet in je Nederlandse adres, zit je volgens mij redelijk veilig! Maar jammer is t wel, zo'n tijd geen kaarten ontvangen...
Ja, ik koop voor binnen en buiten Europa

Hoe lang doen jullie dit al?!

Vises, ik had net iemand die had haar nieuwe adres al doorgegeven en bij haar profiel gezet dat ze in november ging verhuizen, dus dat de kaarten al naar haar nieuwe adres gingen. Ik neem maar aan dat de oude bewoners van 't huis daar geen problemen mee zullen hebben, mochten de kaarten snel aankomen... En dan kan ze meteen na de verhuis alles in gaan voeren... haha.

Nou, ik ga naar de brievenbus lopen
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Jokejacket schreef op 25 oktober 2009 @ 13:52:

Welkom Janna... Veel succes met 'geduld hebben'. Dat is het moeilijkste van de hobby Oh, dat vind ik nu al moeilijk
@ Janna & Teigera

Ik denk inderdaad dat het een goed idee is binnenkort te stoppen, wel jammer...Ik zal mijn adres op tijd veranderen, op standbye staan en ook in mijn profiel zetten dat ik verhuis. Een vriendin zit nu in mijn kamer in Nederland, dus als daar de kaarten iets te vroeg aankomen is niet zo erg, zolang ze maar niet in Denemarken achterblijven. Ik weet namelijk niet wie er in mijn kamer komt, en daarnaast zal diegene er pas halverwege januari zijn.

Ps. Geduld is ook niet mijn beste eigenschap Janna! Hopelijk zat er iets leuks in je brievenbus.
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad vises.. Wat erg he.. nu al veranderen, maar ja aan de andere kant, de kaarten die nu nog naar je onderweg zijn, komen zeker bij jou aan. ( naja ook weer afwachten natuurlijk) Maar in NL is er ook zeker iemand in je huis, dat is helemaal goed.

Het is een echte verslaving, ben ook van plan om er max 10 rond te laten gaan. Nu zit ik ook nog op 10 kaarten.. dus misschien makkelijk praten voor mij.

Iemand vroeg hoe lang je al lid was... Ik nu 9 maand, 267 dagen ;)

Hurray gekregen uit Belarus, gewoon een bedankje voor de mooie kaart en nu mag ik er een sturen naar....:Australie!!!!

Als er een expired kaartje toch nog geregistreerd word... krijg je daar ook nog wel bericht van? Denk het haast wel, maar dacht even navragen.
quote:vises schreef op 25 oktober 2009 @ 15:15:

Een vriendin zit nu in mijn kamer in Nederland, dus als daar de kaarten iets te vroeg aankomen is niet zo erg, zolang ze maar niet in Denemarken achterblijven.Kan je dan niet je adres gewoon in die in NL veranderen en dan die vriendin vragen om de codes door te mailen als er al wel kaarten eerder in NL aankomen? (eh..ben ik te volgen?)
Ja je bent goed te volgen, dat zou ik denk ik ook doen.
Yeah, ik had vandaag 2 Hurrays. Een uit Litouwen met een leuk bedankje en een heel kort bedankje uit Duitsland. Dat laatste is dan weer jammer.

Mijn nieuwe kaarten mogen naar Duitsland en Nederland.

Iemand Fries hier?

Morgen maar schrijven, ben nu bekaf na een dag op de rommelmarkt staan, heel leuk en ontzettend gelachen maar ddodop van al dat gesjouw met spullen......
Ik ben lid sinds 25 januari. Ik mag er nu 11 onderweg hebben maar doe het nog steeds niet.
@vises: je kunt natuurlijk nog wel kaarten versturen als je je account op inactief zet.. Dan krijg je er heel veel als je verhuisd bent.

En als je vriendin het niet erg vindt dat je een tijdje van te voren al het NL adres in je profiel zet..

Ik had vandaag een hurray.. en wat voor 1.. Filippijnen, van die vrouw die al maanden niet online was geweest, nergens op reageerde en nu ineens een hurray!!

Met: thanks...i just recieved your postcard...it was nice...

99 dagen!!

Een expired minder dus en het was haar 1e kaart.

@justme80: daar krijg je dus nog bericht van!
Oh ik ben trouwens 7 months (216 days) lid en ik mag 10 kaarten tegelijk sturen en eigenlijk vind ik ook dat ik het daarbij moet houden. Maar of dat lukt.. Ik vraag nog steeds meteen een nieuw adres aan bij een hurray..
hihi! Ik ben bang dat dit heeel verslavend gaat worden....

Ik had m'n eerste kaarten gisteren op de bus gedaan... dus theoretisch kan die Belg mijn kaartje vandaag al krijgen Ben benieuwd! Die andere moesten allemaal ver weg, dus dat zal nog wel even gaan duren vrees ik... (Florida, Helsinki, Brazilie, China)

Fijne dag allemaal!
Janna, Florida is aan de oostkust wat inhoud dat die binnen een paar dagen KAN aankomen, Helsiniki en België teoretisch ook deze week.
3 van de 5 misschien deze week dus

Ohhhh! Dat valt weer mee!

*is verder niet ongeduldig ofzo hoor...*
Kaartje in Nieuw Zeeland aangekomen na 14 dagen, en heb er weer een aangevraagd, mag weer die kant op:) Zo kom ik ook eens van mijn postzegels buiten europa af!!!

Hahaha nee met postcrossing moet je niet ongeduldig zijn!!!!
Net nog een heeeele leuke en lange dankje gekregen vanuit Duitsland, en jaaaa er mag er weer een naar Duitsland.
Leuke hurray gehad uit Finland. Ze was eens in Nederland en naar het Anne Frank huis geweest en vond mijn kaart heel mooi.

Nu stuur ik een kaart naar Maleisie! Ben benieuwd hoe lang die erover gaat doen.
Drie kaarten hier, een official uit Duitsland en twee lottokaarten waaronder er eentje van onze eigenste Jokejacket!!!!

Twee hurray's met geen (grrrr) bedankjes, dus nog snel twee adressen aanvragen.
Vandaag een stapeltje leuke kaarten ontvangen, om weer te versturen

Geen officiele kaarten, en ook geen Hurray's hier
De kaarten gaan naar Duitsland (het zijn Polen) en naar Nederland (iemand hier wiens woonplaats met een K begint?)
Kom net weer thuis van dochter ophalen van vriendinnetje... dacht jeee derde hurray van vandaag!!

Die in Finland is aangekomen... Hij begint leuk me te bedanken voor de smiley kaart ( idrukker) daar staat op: Smile dat zouden meer mensen moeten doen!

Krijg ik dit terug:

Are you ready to talk with me about different kind of things? Wars, religions,violence, abborts.. Everything.Perhaps we can laugh together to the madness ofthe world. The word is free.

Nou nee dankjewel ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven