verleden vriend
donderdag 29 oktober 2009 om 17:55
Ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend en we wonen reeds een geruime tijd samen. Onlangs vertelde hij dat hij, in de periode voor hij mij kende, er gedurende enkele maanden een fuck buddy op na hield. Die fuck buddy is de zus van een familielid en komen we regelmatig tegen op familiefeesten. Ik had al langer het idee dat er tussen hen iets gaande was, maar iedere keer toen ik ernaar vroeg antwoordde hij dat "er niets tussen hen geweest is". Onlangs vertelde hij dat hij met haar verscheidene keren seks heeft gehad. Ze waren toen beide single en hadden de afspraak dat vanaf het moment dat iemand iets meer ging voelen, ze ermee zouden stoppen. Na enkele maanden is hij blijkbaar voor haar iets gaan voelen en werd -zoals afgesproken- hun afspraken stop gezet. Hoewel ik weet dat dit tot het verleden van mijn vriend behoort, heb ik het er behoorlijk moeilijk mee dat seks voor hem helemaal iets anders betekent dan voor mij. Voor mij is hij mijn eerste vriend en persoonlijk beschouw ik seks als iets intiems, iets dat je deelt met iemand die je graag ziet. Hoe ga je het best om met dit verschil in persoonlijke waarden ?
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:16
Maar Asarte, tuurlijk mag iedereen principes hebben, waar alleen veel moeite mee hebben (denk ik, ik iig wel) is dat het nu overkomt alsof iemand die ooit iets gedaan heeft daar zn hele leven op afgerekend moet worden. Iemand kan precies dezelfde principes als jij hebben maar vroeger wel iets gedaan hebben waar hij nu niet meer achter zou staan. Dan zou jij er alsnog niet mee kunnen leven?
Lijkt me lastig want hoe ouder iedereen om je heen dan wordt, hoe meer mensen je af kan schrijven...
Lijkt me lastig want hoe ouder iedereen om je heen dan wordt, hoe meer mensen je af kan schrijven...
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:36
Weet ik niet, ik denk daar niet dagelijks over na ofzo. Ik heb daar wel over nagedacht toen ik mijn man leerde kennen, maar toen was ik een stuk jonger en hij ook. Ik weet ook wel dat als ik nu een man zou moeten zoeken ik waarschijnlijk geen maagd aantref en dat hoeft ook helemaal niet. Het gaat me niet om eerdere seksuele relaties, maar wel om een bepaalde houding tov die relaties.
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:50
quote:Astarte schreef op 30 oktober 2009 @ 16:36:
Weet ik niet, ik denk daar niet dagelijks over na ofzo. Ik heb daar wel over nagedacht toen ik mijn man leerde kennen, maar toen was ik een stuk jonger en hij ook. Ik weet ook wel dat als ik nu een man zou moeten zoeken ik waarschijnlijk geen maagd aantref en dat hoeft ook helemaal niet. Het gaat me niet om eerdere seksuele relaties, maar wel om een bepaalde houding tov die relaties.
Daar heb je gelijk in, en noch ik noch mijn partner zouden het aanvaarden als de andere gaat rondfladderen binnen de relatie. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit een relatie beginnen met iemand van wie ik weet dat er kans bestaat dat die vreemdgaat.
Maar als er geen relatie is ga ik ook niet celibatair leven, buiten een relatie kan seks met iemand waarmee ik geen relatie heb perfect.
Het heeft dus zelfs niets met mijn verleden te maken, als mijn relatie morgen zou afspringen, en ik heb even een tijd (uit vrije keuze of niet) geen nieuwe relatie, dan denk ik dat ik dat weer ga doen. Het heeft dus niets te maken met mijn verleden, maar ik zie dat als verschillende dingen.
En ik denk niet dat die visie mij voor mijn partner anders maakt dan anderen.
Daar heb je gelijk in, en noch ik noch mijn partner zouden het aanvaarden als de andere gaat rondfladderen binnen de relatie. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit een relatie beginnen met iemand van wie ik weet dat er kans bestaat dat die vreemdgaat.
Maar als er geen relatie is ga ik ook niet celibatair leven, buiten een relatie kan seks met iemand waarmee ik geen relatie heb perfect.
Het heeft dus zelfs niets met mijn verleden te maken, als mijn relatie morgen zou afspringen, en ik heb even een tijd (uit vrije keuze of niet) geen nieuwe relatie, dan denk ik dat ik dat weer ga doen. Het heeft dus niets te maken met mijn verleden, maar ik zie dat als verschillende dingen.
En ik denk niet dat die visie mij voor mijn partner anders maakt dan anderen.