Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
(lees hier vooral mee, maar dacht: ik laat maar eens wat horen ;) )

Vanochtend vroeg een hurray uit China gehad! Zat daar echt op te wachten, nu kan ik weer een nieuw kaartje sturen (naar VK)

Als jullie een heel onaardig of gewoon stom ( ) profiel krijgen om een kaart naar toe te sturen, sturen jullie die dan altijd? Of laten jullie 'm expired gaan?
Tchai, je moet wel altijd een kaart sturen. Zo'n profiel(s) heeft iedereen al eens gehad maar dan een kaart sturen doe ik wel.
(Dit nav een profiel wat ik tegen kwam ( Klik )

met een hele 'eisenlijst' erop. Bah, daar zou ik helemaal niet graag een kaart naar toe sturen.)
Hoi Tchai, leuk dat je iets schrijft.

Ik stuur wel altijd een kaartje, maar ik vind het soms wel lastig om een kaart te kiezen, omdat ik elke kaart dan eigenlijk te leuk/mooi vind voor die persoon. Dan gun ik hem die persoon eigenlijk niet...

Gisteren geen post hier, ik heb er op dit moment 6 te goed. Maar dan heb ik iets leuks om naar uit te kijken volgende week!

@Steph, ja ook het Westerse adres stond erbij. Heb ze dus beide opgeplakt. Nu hopen dat het erop blijft zitten...
Gavia, precies! Dat gevoel heb ik dan ook..Dan trek ik meestal mijn standaard Holland-kaartjes uit de bak
quote:Tchai schreef op 08 november 2009 @ 10:14:

(Dit nav een profiel wat ik tegen kwam ( Klik )

met een hele 'eisenlijst' erop. Bah, daar zou ik helemaal niet graag een kaart naar toe sturen.)

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik zou ook zeker niet ingaan op zijn "wensen". Meestal sturen wij ons meest lelijke kaart naar zulke mensen.

Deze mensen verzamelen dingen en willen dan dat wij daaraan meewerken, maar kaarten en postzegels verzamelen is niet het doel van PC. Dat moet hij dan maar ergens anders doen.

Ik zou trouwens niet eens weten waar ik andere postzegels dan die van 77 cent met die fiets zou moeten kopen (afgezien van postzegels met korting)
Tchai, dat is idd zo'n niet leuk profiel maar er staat iig wel wat ipv alleen happy postcrossing.

Stuur hem iig geen kaart in envelope of onbeschreven en ook als hij hem niet binnen drie weken registreerd een nieuwe!!!! Dat wilt hij graag als ik goed lees.

Gavia, gelukkig beide adressen.
Ik blijf erbij dat ik eigenlijk graag een meldpunt zou willen voor dit soort porfielen. Een soort van "dit is niet oké-knop". Heb je bij Hyves en hier bij Viva ook.
quote:steph schreef op 08 november 2009 @ 10:19:

Tchai, dat is idd zo'n niet leuk profiel maar er staat iig wel wat ipv alleen happy postcrossing.

Stuur hem iig geen kaart in envelope of onbeschreven en ook als hij hem niet binnen drie weken registreerd een nieuwe!!!! Dat wilt hij graag als ik goed lees.

Gavia, gelukkig beide adressen.

Persoonlijk heb ik dan liever "Happy Postcrossing". Dat klinkt iig wat vriendelijker. Heb je gelezen wat hij schrijft over de postzegels?

Alsof mensen hem expres kaarten sturen met allemaal dezelfde postzegels... Die man is gewoon een verzamelaar en daarvoor is hij aan het verkeerde adres. Dan moet hij op een verzamelaarswebsite gaan zitten.

En natuurlijk verzamelen de meeste mensen van hier ook bepaalde soorten kaarten (ik ook) maar ik spreek mensen er niet op aan als ze dan niet doen. Je vindt het wel extra leuk als iemand moeite doet voor je.

Deze meneer vindt het niet leuk als je dat dus niet doet.
Tchai, ik zou dus de minst mooie kaart sturen die ik heb. Vooral niets met de postzegel wens doen en dat eventueel op de kaart schrijven (sorry maar ik kon geen andere postzegels vinden, happy postcrossing).....
Snjókorn falla, á allt og alla
Gelukkig heb ik deze man niet op mijn verstuurlijstje staan ;) Ik zou 't ook wel fijn vinden om een ''Dit is niet oke'' knop te hebben.

Wat betreft de verschillende postzegels: om aan de waarde te komen heb je dan meerdere postzegels (ook van 5, 10 cent enzo) nodig. Die nog saaier zijn.. Ik ben wat dat betreft wel jaloers op landen als Canada en de VS hoor..
Ik heb laatst op het officiele forum het topic, waar ik me aan erger, o.i.d. gelezen en daar kwamen nog veel ergere profielen voorbij.

Hij zegt wel, "als je zo vriendelijk zou willen zijn die en die postzegel niet te sturen, als het mogelijk is. Dankjewel."

Dus als het niet mogelijk is, dan is dat ook oke, zo lees ik het. Dan vind ik het nog niet zo erg.

Maar ja, wat betreft een lege kaart in een envelop, daar zou ik me niet echt lekker bij voelen. Waarom willen mensen dat toch? Dan kunnen ze toch net zo goed zelf postkaarten gaan kopen of nieuwe via internet bestellen.
Oh het topic heet: eisen van medepostcrossers storen me soms.

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=32257
Nou, ik vind het echt wel een dwingend profiel hoor.... zou het niet tof vinden om dit profiel te krijgen....

Mijn kaart uit Finland was een voetbalscheidsrechter... ik ben kaartjes van voetbal (spelers, stadions, andere voetbalgerelateerde zaken) aan het verzamelen voor mijn vriends verjaardag!

Had 2 leuke hurrays in mn mailbox, uit Duitsland (een super uitgebreide) en uit Italië :-)

Mijn nieuwe kaarten gaan naar Duitsland (een omaatje) en naar Slovenië (had ik nog niet in mn landenlijstje!!).

Leuk leuk!
Hej!

Had laatst ook een jongen die postzegels spaarde (maar wel met een gewoon oke profiel) daar heb ik toen 2 kinderpostzegels op gedaan. Dat is dus eigenlijk teveel aan postzegels, maar ja...

Mijn nieuwe kaartje gaat naar Finland. Een vrouw 'van middelbare leeftijd' aldus haarzelf

Een lege kaart in een envelop sturen, dat heeft vrij weinig met postcrossing te maken vind ik... krijg dan het idee dat ze die kaart zelf weer willen versturen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ja, dat idee heb ik ook Janna.... slaat nergens op.. ik ga geen lege kaarten sturen. Dan schrijf ik ze helemaal vol
Ja hoor een vervelende hurray zojuist binnengekomen. Mijn duits was belabberd en ik mocht wel weer in de schoolbanken gaan zitten...............Nu vraag ik je, omdat de persoon slecht engels kan schrijf ik in het duits en dan schrijft ze in haar bedankje dat het belabberd is.

Hier word ik dus boos om.
He bah Steph,

wat een naar mens.
Steph, wat stom zeg!! Ik schreef laatst een kaartje naar een Duitser, was ik in het Duits begonnen... maar toen kwam ik er toch niet helemaal uit en ben ik in het Engels verder gegaan...
quote:steph schreef op 08 november 2009 @ 13:41:

Ja hoor een vervelende hurray zojuist binnengekomen. Mijn duits was belabberd en ik mocht wel weer in de schoolbanken gaan zitten...............Nu vraag ik je, omdat de persoon slecht engels kan schrijf ik in het duits en dan schrijft ze in haar bedankje dat het belabberd is.

Hier word ik dus boos om.

Zeker niet leuk. Dan probeer je moeite te doen. Voelt ze zich achtergesteld omdat Engels werelds eerste voertaal is?!?

Ik kreeg zojuist een hele leuke Hurray uit Duitsland, met een heel verhaal als reactie op mijn verhaal.

Nieuwe kaart mag (offcourse) ook naar Duitsland, profiel is oke.
Ik schrijf dus ook heel bewust niet in het duits.

Stomme reactie.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat belachelijk, Steph... heb je er weer een reactie op teruggegeven?
Soms lijkt het wel alsof mensen het bijna leuk vinden om 'te rellen'... Ik vind het echt een stomme reactie... je helpt haar er juist mee om het in het Duits te schrijven...

En anders nog, dan kan ze het wel denken, maar om dat nou in een hurray te schrijven... weinig 'hoera!' aan...

Ik hoop dat je volgende hurray leuker is! Oh, en ik vind het wel heel lief van je dat je de moeite genomen hebt om het in het Duits te schrijven!
Ik heb geen reactie teruggeven, eerlijk te zijn vond ik het de moeite niet waard.

Had de kaart uitgezocht die zij het leukste zou vinden en daar zet ze dan niets over in de hurray..............Nou ja, volgende keer beter.
Snel weer vergeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven