LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Die laatste zin is niet zo duidelijk... ze enten die kleintjes dus niet in omdat ze niet weten wat de prik met ze doet. Bij zwangeren weten ze dat dus wel, omdat de baby profiteert van het afweersysteem van de moeder.

Oh en luus, ze hadden het ook nog over de creche; leidsters ed worden niet ingeent (tenzij ze een risicogroep zijn), want ze gaan ervan uit dat een leidster zich ziekmeldt als ze mg krijgt. En omdat ze ergens een grens moeten trekken. Daarom ouders van zuidelingen wel, maar oma bijvoorbeeld weer niet (tenzij ze een risicogroep is)

Waarom kan niet iedereen gewoon die prik krijgen als hij/zij dat wil?
Jeetje ik twijfel zo.

Als ik jouw stukje lees en de laatse berichten op de info website dan denk ik dat ik het wel moet doen. Maar ik snap nog steeds niet hoe het niet veilig kan zijn voor een baby jonger dan 6 maanden maar wel voor een ongeboren kind. Ik mis daar echt de hele logica in. Als iemand dat wel heeft begrepen dan mag die dat zeggen. Graag zelfs.
Dat probeerde ik juist uit te leggen, want daar hebben ze het dus specifiek over gehad:

Een ongeboren baby profiteert van het afweersysteem van de moeder, en zit dus veilig in jouw buik.

Een pasgeboren baby heeft een afweersysteem dat nog niet optimaal werkt, en daarom durven ze het vaccineren niet aan, omdat ze niet weten wat het vaccin met ze doet. Ze adviseren moeders van kleine baby's dan ook om borstvoeding te geven. *

* daarmee wil ik overigens geen discussie uitlokken
Moeilijk Pien. Ik begrijp er ook weinig van hoor. Maar ik ben vrij zeker dat ik me niet zou hebben in laten enten tijdens mijn zwangerschap. Gewoon een 'gut feeling'. Toen ik zwanger was speelde het natuurlijk ook al en ik had zelf meer zoiets van 'dan ga ik wel thuis werken'. Ik moet zeggen dat ik vind dat er op het KDV bar weinig aandacht aan wordt besteed. Ik had eerlijk gezegd wel een brief verwacht in de trant van 'meer dan anders wijzen we ouders er op dat zij hun kind thuis moeten houden als het koorts heeft'.
Ok dus eventueel schadelijke stoffen uit het vaccin bereiken Pienmini dan niet? Of zitten er geen schadelijke stoffen in? Dat is het deel wat ik niet snap zeg maar.

Ik vind het trouwens heel lief dat je het zo duidelijk voor me uitlegt Chiek want ik snap het sinds gisteravond echt niet meer.

Oh ik werk overigens nog gewoon full time en ook niet echt onregelmatig ofzo hoor. Ik laat me hier gewoon te veel zien.

Er zal hier en daar een weekend gewerkt moeten worden misschien maar dat compenseer ik dan wel weer. En mijn werktijden zijn wel eens onregelmatig. Bijvoorbeeld als ik naar Elevstad moet (morgen).
Maar dan moeten die moeders dus wel zelf gevaccineerd zijn, anders biedt die bv geen extra bescherming lijkt mij (ik bedoel dus geen extra bescherming bovenop de normale bescherming die bv geeft)
Of schadelijke stoffen Pienmini niet bereiken weten ze niet goed Pien. Maar wat nu wordt gezegd: als dat wel zo is, dan weegt dat nog niet op tegen de grote voordelen van wél vaccineren.

Maar waar ik ook wel benieuwd naar ben. Als zwangere ben je bevattelijker voor griep in welke vorm dan ook. Maar is dat dan gevaarlijk voor je ongeboren kindje. Nee toch? Mien? Dus als je je niet laat vaccineren als zwangere dan heb je volgens mij alleen je zelf ermee, dat je dus kans loopt griep te krijgen. Maar hoe groot is de kans dan dat je daar aan komt te overlijden of ernstige complicaties krijgt? Ook nihil toch?
Nou een laatste berichtje van mij voor deze ochtend. Ik moet echt wat gaan doen.

De huisarts kon mijn vraag niet beantwoorden en heeft me doorgestuurd naar het pb 51 nummer. En die weten het ook niet dus ik word binnen nu en twee dagen teruggebeld. Maar blijkbaar is over mijn vraag dus ook niet nagedacht nog. Niemand kan uitleggen waarom het voor jonge baby’s niet veilig is maar voor ongeboren kinderen opeens wel. Blijf het raar en vreemd vinden.

Enne Sproet wat jij in je laatste berichtje schrijft klopt volgens de sites helemaal. Dus het is net welk risico je wilt nemen. Of geef ik hiermee gelijk antwoord op mijn eigen vraag? Waaaaaaah ik moet er gewoon om lachen zo verwarrend vind ik het.
Even snel: Miniemeis heeft verhoging van de prikken en is ontroostbaar. Het arme schaapje wisselt vandaag slapen af met huilen en drinken. Er is geen lachje bij en het rondkijken heeft ze ook geen zin in. Heb haar nu maar in haar bedje gelegd, ik hoop dat ze zo gaat slapen en dan de verhoging 'weg' slaapt. Minieman komt eerder naar huis omdat ik ook niet weet wat ik moet doen en het doet zo'n pijn aan mijn hart dat ze zo'n verdriet heeft en zich niet lekker voelt. Ik ben misschien een beetje overbezorgd, maar ze heeft dus gister ook de Prevenar gehad en ik vind het echt heel eng ondanks dat ze niet met dezelfde partij is geënt.
Wat naar dat ze zo'n last heeft van haar prikken Mien. En ik snap best dat je bezorgd bent na de berichten van vorige week. Het enige wat je kunt doen is regelmatig bij haar kijken en dan zul je zien dat ze heerlijk ligt te slapen.

Sproetekind had gister ook een rotdag omdat hij pijn in z'n buik had (ná het poepen). Het blijft moeilijk om te zien als je kindje pijn heeft en je kunt er zo verdomde weinig aan doen. Gelukkig mag hij wel een paracetamol zetpil, dus als het te erg wordt dan kunnen we dat geven, maar dat mag pas vanaf 3 maanden. Maar Mien, het is vandaag even rot maar vanavond zal ze vast diep in slaap vallen. voor Miniemeisje
Had ik jullie trouwens al verteld dat iemand bij de gemeente een fout heeft gemaakt en ons dus al vorige maand heeft uitgeschreven? Echt weer een heerlijk staaltje ambtenarij, stelletje eikels. Is wel weer terug te draaien natuurlijk, maar het is dus ook al doorgegeven aan de belastingdienst, kinderbijslag, pensioenfondsen etc etc. Moet ik dus ook achteraan. En emigreren is al zo'n stressvolle bedoening met veel regelwerk. Grrrr.
Ben vanmorgen bij de VK geweest, die mogen niet adviseren. De keus ligt bij de zwangere. Haar persoonlijke mening heb ik wel gekregen - niet doen.

Waarom zou je griep krijgen? Ik heb nog nooit griep gehad, ik slaap/rust voldoende, eet gezond dus dat zou voldoende moeten zijn.

Er is nog NOOIT gevaccineerd onder zwangeren. Er is dus ook niks bekend over evt. gevolgen. En daarom doe ik het dus niet. Griep is ook helemaal niet gevaarlijk, ook niet als je zwanger bent. En de mg is niet anders dan gewone griep. Kans is heel klein dat je bijv. longontsteking krijgt.

Moet zeggen dat ik de normale griepprik ook nooit haal, ondanks astma, en nog nooit griep heb gehad.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde sproet, als de moeders zich inenten dan komen de antistoffen die ze aanmaken in de bv en zo bij de baby.

Wat een gedoe toch met die gemeente van jou, en dan te bedenken dat je bepaald niet in een dorp woont.. om misschien gaat het juist daarom wel zo suf.

Mini, het lijfje van minimeisje moet harder werken om de prikken te handelen, maar dat komt heus goed. Lekker kroelen, in de buurt blijven, laten slapen, troosten... meer kun je niet doen

Wij mogen vanmiddag ook voor de 1e prikken, dus dan zijn we samen zielige mama's vanavond

Ik heb net toen meisje sliep haar kast even helemaal ge-update; alle te kleine/niet leuke/nergens bij passende kleertjes opgeruimd, en een maatje groter erin gedaan. Maat 50 en 50-56 zijn nu echt te klein, dus nu ligt er maat 56 en 62 in... kleine meisjes worden groot Ben zo benieuwd wat ze inmiddels weegt en hoelang ze nu is! (vanmiddag weten we het)
Ach ja, en zo zullen we het nooit allemaal eens worden met elkaar. Er is een keuze, dus je kunt nooit van iedereen verwachten dat 'ie dan hetzelfde kiest.
Ik ben het wel eens met het antistoffen verhaal Chiek. Maar omdat er niks is onderzocht vind ik het niet verstandig om me te laten enten.

In hoeverre beschermt de placenta het kind? Er worden nooit risico's genomen met zwangere vrouwen, zwangere vrouwen mogen de gewone griepprik niet eens hebben. Waarom deze dan wel? Een vaccin dat nog minder goed getest is dan andere vaccins?

Waarom mag je tot 13/14 weken niet gevaccineerd worden tegen MG en waarom mag je niet binnen 3 maanden na vaccinatie zwanger worden? Omdat ze niet weten of het veilig is en geen risico willen nemen. En ik wil geen risico nemen met mijn ongeboren kind van 27 weken.
Dat snap ik absoluut! Als iemand zich laat informeren, en op basis daarvan een keuze maakt, is het toch goed? Welke keuze dat dan ook is?

Agree to disagree noemen ze dat
Ach Minie wat zielig voor jouw meisje. En begrijpelijk dat je je dan ook extra zorgen maakt. Wat de andere meiden al zeggen, goed in de gaten houden en lief doen, meer kun je niet doen.

Sproet wat een oelewappers!! Kan me de frustratie goed voorstellen. Helemaal stom dat dan gelijk iedereen ingelicht wordt en dat jij daar dan zelf weer achteraan moet. Hadden ze zelf een verklaring behalve oelewapperij?

Kijk ik denk dus ook in Beng haar straatje maar ben ook wel weer voor de antistoffen voor onze mini. Nou ja ik ben benieuwd of ze me nog terug gaan bellen met opheldering.

Zit hier trouwens (voor het eerst deze zwangerschap) met rare en eigenlijk ook best nare krampen onderin mijn buik. Het is iets compleet nieuws wat ik nog niet eerder gevoeld heb. Beetje zoals ongesteld zijn maar dan scherpere pijn. Geen idee wat jullie met deze info moeten maar moest het even kwijt.

Ga er maar een korte dag van maken denk ik. Nog even wat dingen voorbereiden voor morgen en dan klaar.
Pien, nee een andere verklaring dan oelewapperij ( ) hadden ze niet.

En ik dus denken dat wij niet over de griepprik voor Sproetekind na hoeven denken. Wijst Sproteman me er op dat op de dag dat de vaccins bij de HA gehaald kunnen worden Sproetekind precies 6 maanden + 2 dagen is. Hij is dus het hypothetische geval in de praktijk.

Maar we gaan het niet doen. We willen niet dat hij tot de eerste in het rijtje behoort die gevaccinerd worden. Liever eerst een paar weken wachten of er ernstige bijwerkingen optreden bij baby's. En dan nog, het is 2 dagen voordat we vertrekken en mócht hij er koortsig van worden dan hebben we geen zin om met een ziekig kind in het vliegtuig te zitten. Om die reden gaan we de prik waarschijnlijk zelf ook niet halen. Maar ik bel volgende week wel even met de HA (die zal wel helemaal gek gebeld zijn al).
Oh en Pien, ik kreeg ergens tond jouw termijn ook een soort ven menstruatiekrampen. Er gebeurt gewoon van alles daar, maak je maar geen zorgen (en wie weet draait Pienmini nu wel?)
Hoi meisjes,

Nou, ik heb vandaag weer alle tijd. Ik zit thuis, want Minicaat is ziek. Hij had vanochtend een klein beetje verhoging, maar was wel gewoon vrolijk en dronk zijn fles gewoon leeg. Heb hem dus een zetpil gegeven en toch naar het kdv gebracht. Maar werd om half elf alweer gebeld. Hij had veel gehuild, sap die hij had gekregen eruit gespuugd en had toch weer koorts. Hij had 38,6. Niet zoveel, maar wel te veel voor het kdv. Dus ik ben naar huis gegaan. Eenmaal op het kdv haalden ze hem net uit bed. En hij voelde dus helemaal niet meer warm aan. Maar kreeg dus wel op mijn kop dat ik die zetpil had gegeven. Dat was hartstikke gevaarlijk, want als die pil dan uitgewerkt was, dan kon hij opeens heel hoge koorts krijgen en koortststuipjes krijgen. Pff... en er was een andere leidster i.v.m. ziekte en die zei me nog even dat ik hem niet eens had mogen brengen. Maar ik heb hem dus getemperatuurd toen hij net uit bed kwam en hij had dus net 38,4 en boven de 38,5 mag hij niet meer komen. Nou ja, lekker schuldgevoel weer aangepraat bij me. Tja.. nu dus thuis. Minicaat heeft hier wel een hele fles op, maar had helaas weer hogere koorts. 39,4. Best hoog, maar wat ik begrijp van surrogaatoma is dat voor zo'n kleintje niet superhoog. Werkt toch anders. Heb ook de huisarts gebeld en die zeiden me goed op te letten of hij niet ineens hele hoge koorts kreeg of benauwd werd. Zijn symptomen.. Maar hij had dus diarree, dus ik hoop dat hij gewoon een buikgriep heeft of zo. Maar door die mutsen op het kdv heb ik dus geen zetpil meer gegeven en zo op bed gelegd en nu zei surrogaatoma weer dat ik dat best had kunnen doen.

Zucht.... iedereen weet het weer beter. Zo moeilijk dit en ik vind het ook best eng nu. Al die berichtgeving. Opende net internet en zag ik op nu dat er weer een peuter is overleden aan de Mex. griep. Maar ja, lees ik verder en blijkt dat dit kindje al ziek was. Gadver, zit hier niet zo lekker, maar ja wat kan ik doen?
Zo, net nog even de huisarts gebeld en die stelden me wel gerust. Vooral het goede drinken en toch wel alert zijn, zijn goede tekenen. Moet dus bellen als hij heel kortademig/benauwd word of heel suf gaat worden.

En ik mag altijd bellen. He, wat fijn. Ik ben nooit zo positief over deze praktijk, maar deze assistente is echt heel lief. Fieuw..

Hier gaan we dus wel inenten. Ik ben altijd voor inentingen geweest en volgens mij is deze inenting niet veel anders dan de andere prikken die hij al gehad heeft.

En liever een inenting die gewoon is goedgekeurd door de WHO en het RIVM dan een mex. griep die slecht uitpakt. Zelf gaan we niet inenten. Ik heb nooit griep (pardon, bijna nooit griep) en volgens mij heb ik wel een aardige weerstand.

Maar genoeg over mij. Lekker egoposten weer.

Mien: Hoe is het nu met Miniemeis? Vervelend dat ze zo naar is van die prikken. Snap je ongerustheid helemaal, maar het komt vast goed. Ze is zo'n sterke meid. Morgen is het vast helemaal over.

Pien: Hoi, ook nog zo druk? Die pijn in je buik heb ik volgens mij ook wel gehad hoor. Dan groeide mijn buik opeens heel hard en dat voelde dan een beetje menstruatie-achtig. Maar als je het niet vertrouwd, dan gewoon je vk bellen.

Sproet: Oeh, het wordt nu wel heel erg echt hoor. Wel stom van die ambtenaren. Heb je weer lekker veel werk aan zelf he?

Gaan jullie nog een afscheidsfeest geven of zo?

En wel hier blijven schrijven hoor, al moet je daar ook een nieuw leven opbouwen. Ben zo benieuwd naar jullie leven daar en ook naar hoe die Amerikanen nou echt zijn. Vind ze soms zo raar en overdreven. (kijk net oprah; daar kan het ook door komen)

Beng: Wat klink je goed zeg. Hoop dat het zo blijft en dat je zwangerschap vanaf nu gewoon wat soepeler verloopt.

Chiek: Alles weer wat beter vandaag? Het duurt nog 2 maanden he en dan is ze echt al heel erg gegroeid en gaat het vast wat makkelijker.

Oh, jullie vroegen geloof ik nog of ik Minicaat de hele dag moet entertainen. Nou, dat niet. Hij kan namelijk heel goed zelf spelen, maar hij wil niet meer altijd maar in de box liggen. Hij ligt het liefst op een kleed op de grond. Meer ruimte denk ik. Maar dan moet ik hem dus echt in de gaten houden. Hij kruipt nog niet, maar rolt dus de hele kamer door en dan het liefst richting televisie waar onze dvd's open bloot in een kast op zijn hoogte liggen. En hij vindt het dus super om die er allemaal uit te trekken.

En ja, we geven dus potjes. Ik had me eerst echt voorgenomen geen potjes te geven en zelf te gaan hakken en koken en doen. Maar.... mijn voornemen is een beetje afgezwakt. Aangezien we veel buitenlands eten, moet ik dus speciaal allemaal groente voor hem inkopen. En ik ben dus niet het type dat op haar vrije zondag heel de middag ga stomen en mixen en invriezen enzo.. Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar eerlijk gezegd is mijn eigengemaakte prut uit de vriezer net zo smakeloos als zo'n potje en ruikt bij lange na niet zo lekker. Ik wacht dus gewoon tot hij een maand of acht is en een beetje met de pot kan mee-eten. Dan prak ik gewoon wat en geef hem dat. Ik had namelijk op internet gelezen dat baby's vanaf 6 maanden echt niet meer zo hele fijne voeding hoefden te hebben. Kon best al grof. Nou, hier niet dus. Had broccoli met tomaat in de staafmixer gedaan en dat ingevroren. Toen ontdooid en er wat rijst bij gemaakt. Nou, dat leek me klein zat, maar Minicaat stikte er echt bijna in. Echt geen succes.

Dus voorlopig ga ik voor de makkelijke potjes die volgens mij veel smakelijker zijn dan mijn creaties en ga ondertussen speuren op internet naar zelfgemaakte pastasauzen enzo. Dan kan hij over een tijdje gewoon mee eten.
Oh lief dat je toch even reageert op mijn berichtje Sproet. Ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Maar het deed gewoon echt wel een beetje pijn. Het is nu wel wat afgezwakt. En draaien? Ik hoop het echt, maar voel volgens mij nog steeds een hoofd in mijn ribben porren.

Caat wat vervelend dat miniCaat zo ziek is. En ik kan me voorstellen dat je helemaal in de war raakt van al die adviezen en opmerkingen. Ook niet echt aardig van het kdv om gelijk zo fel te reageren. Die snappen toch ook wel dat je nog niet eerder hebt meegemaakt. Nou hopelijk voelt ie zich snel beter.
Fijn dat je een beetje bent gerustgesteld Caat! Het is ook heel eng allemaal met zo'n kleintje.

De potjes en prakjes ben ik ook nog niet over uit hoor. Ik ben in theorie ook heel erg voor zelf maken maar denk dat het in de praktijk behoorlijk tegenvalt.

Bengel is trouwens omgedraaid (heb t ook gevoeld dat ze draaide gisteravond) en ligt nu met d'r koppie omhoog. Buik heeft gelijk een hele andere vorm. Grappig hoor.
Hey Beng kan jouw Bengel dat niet even aan de mijne leren? Wat grappig dat je het ook voelde!!

Even een vraagje over baby eten in de groep gooien. Heeft iemand zich ooit in de Rapley methode verdiept? Daar willen Pienman en ik ons waarschijnlijk aan gaan houden.
Nooit in verdiept, wel van gehoord. Ik hoop dat er een discussie op gang komt en dan leun ik achterover en lees ik mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven