***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Vers nieuws op Nu.nl:

Di 10 november 2009. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Vaccinaties tegen kinderziekten uitgesteld

Uitgegeven: 10 november 2009 20:51

Laatst gewijzigd: 10 november 2009 20:49

DEN HAAG - De vaccinatie van kinderen van 6 maanden tot en met vier jaar tegen kinderziekten wordt met een paar maanden uitgesteld.

© ANPDe reden is dat de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep bij deze kinderen voorrang krijgt. Dat heeft een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag bevestigd.

De kinderen krijgen nu eerst de vaccinaties tegen de Mexicaanse griep aangeboden. Hun ouders krijgen volgende week een oproep van het consultatiebureau.

Uitgesteld

Zij krijgen ook bericht dat de vaccinaties tegen kinderziekten met een paar maanden worden uitgesteld.

Het gaat bijvoorbeeld om de prik tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio, de dktp-prik.

Het uitstel levert geen gevaar op voor de gezondheid van de kinderen omdat zij al in de eerste maanden van hun leven zijn ingeënt tegen de meest voorkomende kinderziekten. Dat biedt afdoende bescherming, aldus de woordvoerder.

© ANP
maria, ik begrijp wel dat het een immense operatie is hoor, kan ik me goed voorstellen, maar ik krijg ook steeds meer het idee dat ze een beetje te laat zijn.niks aan te doen natuurlijk en we hopen er maar het beste van.

hier middelste zoon ook ziek. vanmorgen wel naar school, maar toch weer terug naar huis. hij heeft wel wat gegeten gelukkig, maar zag er erg zielig uit. hij had het koud en hoofdpijn en keelpijn en pijn in zijn benen,.. klinkt mij als griep, maar of het de MG is, is onduidelijk. Hij had geen koorts vooralsnog. we zien het wel. Ben vooral bang dat ze het allemaal tegelijk krijgen en dan eigenlijk nog het meest dat hummel het krijgt.

Wyfke: dank je wel voor het aanbod, is lief van je. Ik was alleen al eigenwijs en heb de sollicitatie al weggedaan. het was ook via internet, dus daarmee wat informeler. verwacht er niet zoveel van hoor, maar ik wilde het toch even proberen. denk eigenlijk dat het qua salaris ook niet helemaal zal kloppen, maar dat weet ik eigenlijk ook niet (salaris niet genoemd in functie-omschrijving).

Sanloes: goed dat je er weer bent en veel plezier op je vriendinnenweekend alvast!

Loekie: vervelend dat je steeds zo moe blijft. zou idd eens laten kijken naar je ijzer.. zo heb je toch te weinig energie om echt te genieten van Evi.. (maar morgen wel doen hoor!)

ok, ik ga nog even voor de tv en dan lekker in bed. morgen kort dagje werken, moet eind van de middag naar de fysio (weer kraken: bah!)

Jojon: ben zoooo benieuwd naar dat kunstwerk op je lijf! ik ben ook wel eens getaped, maar dat was alleen een paar tapejes op mijn rug (en helaas ook niet in knalroze)..
Haha MissBR, bij mij is het ook niet helemaal ingetaped hoor, idd ook banden her en der. Zal morgen manlief vragen om een foto te maken (wel even een vetrolletje her en der wegretoucheren voordat ik de foto op hyves plaats )
schrikken Jane, hopelijk valt het mee en is Laura niet besmet. En voor de rest wou ik zeggen wat Maria ook zegt.

Jojon: als je gevoelig bent voor borstontstekingen zou ik er ook mee uitkijken.

Sanloes: vriendinnenweekend klinkt goed!

Loekie: weltrusten, hoop dat je je snel weer wat fitter voelt.

Stokje: hypoallergeen helpt ook wel tegen allergieen, maar als je volledig BV geeft schijnt dat een soort laagje in de darmen te leggen die de darmen beschermen . Ik las laatst ook ergens iets over een onderzoek dat uitwees dat 1 flesje KV of bijvoeding dit laagje al aantast en het dan niet zomaar weer hersteld. Een vervangende wijkverpleegkundige van de zomer op het CB had het er ook over toen ze de folder over bijvoeding meegaf dus ik denk dat de lactatiedeskundige dat bedoelde bij Wyfke.
Pada, als dat klopt van dat ene flesje kv dat al kwaad zou kunnen, heeft de kraamzorg het bij mij al in de eerste week verpest door bij te voeden met kv omdat het zo heet was en niet zeker was of zoon genoeg binnenkreeg. Het ging telkens maar om 30 ml ofzo, maar toch... Ik kreeg er met kolven ook niks uit, dus eigenlijk had ik ook geen alternatief.

Jojon, tot 6 maanden gaan inentingen dus gewoon nog door he? Maar voor de oudere kindjes dus niet.
Ik weet ook niet hoe het precies zit, heb me er nog niet echt in verdiept maar las in een of ander blad iets erover en die vervangende wijkverpleegkundige vertelde het ook. Ik weet dus ook niet hoeveel onderzoek en hoe goed hier onderzoek naar is gedaan.
Jane: da's schrikken zeg!

Sanloes: veel plezier op je vriendinnenweekend!

Verder ben ik moe, moe, moe.... Maar morgen is m'n vrije dag, dus waarschijnlijk kom ik dan wat uitgebreider kletsen! Dikke kus voor jullie allemaal!
zo weer bijgelezen...maar eigenlijk moet ik nu gaan slapen in plaats van reageren...

Jane, wat doodeng dat de MG in Laura's groep is uitgebroken! Hoop dat het meevalt...weet iemand eignelijk wat de incubatietijd is???

Jojon, oko al aan de fruithappen! een hele peer, wow, das een beste hap!

Ben ook erg nieuwsgierig naar je roze kunstwerk, hoop dat het je helpt.

MissBR, spannend! Ik duim voor je sollicitatie, wie weet wat het oplevert...

Lijkt me moeilijk om te zien, hoe je zoon op school worstelt met dat schrijven...wel goed dat er wat aan gedaan wordt, blijkbaar zien ze wel dat ie het met meer oefening vast wel kan.

En mijn zusje heeft inderdaad vreemde werkgever, het zal vast niet tot een rechtzaak o.i.d. komen hoor. Ze is internationaal chauffeur en zal sowieso na de bevalling en verlof wat anders gaan zoeken. Ze kijkt nu ook al wel rond, maar de banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen...

Vraag me alleen wel in alle ernst af waar die man zijn informatie vandaan haalt!?!?

Nu moet ik echt slapen...6 uur gaat de wekker alweer...
quote:maria52 schreef op 10 november 2009 @ 21:18:

Jane, das wel schrikken van die MG op kdv.

Maarre.... dat vergaderen is inderdaad wel erg, maar er zat ook lange levertijd op de vaccins, die zijn pas net binnen en kunnen sowieso niet in een keer allemaal worden gedistribueerd. Dus ook als ze in voorjaar al hadden besloten dat ook kleine kinderen geent moesten worden, dan was het nog maar de vraag of dit al gebeurd had kunnen zijn! Niet om het goed te praten hoor, maar het is een immense operatie.En in de VS en Duitsland is de operatie minder groot? Daar is men al weken geleden begonnen met vaccineren. Zeker niet tegen jou bedoeld, want volgens mij is het gewoon bureaucratie en slecht inkoopbeleid van Nederland.

Maar goed... inderdaad maar hopen dat er niets aan 't handje is. Ze is nog lekker lief en vrolijk. En Joost ook, maar die is wel heel verkouden.
What matters most is how you see yourself
Meis, rare werkgever heeft je zus inderdaad. Volgens mij gaat de wet toch altijd vóór clausules in contracten? Ze mag toch gewoon 16 weken verlof opnemen? Ook al stopt ze daarna bij die werkgever. Dat hoeft ze toch nog niet te zeggen?

Sanloes, lief dat je anderen wilt helpen met solli's !

Voor de BV-ende mama's: knap dat jullie het nog volhouden met kolven enzo. Ik weet hoe intensief dat is. Gewoon even een complimentje !

Blog, ik hoop dat je goed hebt geslapen vannacht en iets minder moe bent.

MissBR: spannend van je sollicitatie !!! Ik ben héél benieuwd !!

En van de aandacht voor je zoon, begrijp ik héél goed. Ze moeten zich redden in de 'wijde wereld' en dat zal af en toe best hard zijn. Ik hoop dat de school hem goed (en persoonlijk) kan begeleiden.

Jojon: peer gegeven? Wat leuk zeg. En goed voor 't keeltje. Ik wacht nog tot 6 maanden, maar ik heb er stiekum best veel zin in om dat smikkelende bekkie te zien .

Ik ga met Laura in bad.

Joost ligt alweer in bed, die is helemaal uitgeteld van het KDV gisteren, waar hij maar 2 uur in totaal geslapen heeft. Hij was bekaf gisteravond.

Laura heeft in de woonkamer nu alle stoelen en tafeltjes achter elkaar gezet en zit in de 'trein'. Ik moet er nu ook even zitten. Ze kan zó lief spelen, heel schattig.

Ik zoek nog even wat vertier voor vanochtend met de kids. Thuis zitten met ze heb ik ook niet zo'n zin in. Even een rondje bellen/SMS-en.
What matters most is how you see yourself
vertier? ga lekker naar de dierentuin:er is een klein olifantje geboren gisteren! Ik heb vriendlief ook al gezegd dat ie maar moet gaan kijken, maar dat was even afhankelijk van middelste zoon die gisteren echt niet lekker was..

Hummel trouwens ook beetje raar. Allemaal dunne poepluiers (gisteren tot 3 keer toe helemaal moeten verschonen) en erg weinig drinken (terwijl ze het de afgelopen weken geweldig deed en steeds 200 ml achterover klokte). ze is wel heel vrolijk en niet warm ofzo.. nou ja, we houden het maar in de gaten!

ja, spannend he, die solli? ik verwacht er niet zoveel van hoor, op de een of andere manier is solliciteren via internet wat onpersoonlijker en minder 'echt' ofzo. maar goed, we zien het wel!

verder heb ik geen zin vandaag. begin me steeds meer te ergeren aan mijn manager die er nooit is en alleen maar mailtjes stuurt met 'pak jij dit op' . zijn allemaal dingen waar hij verantwoordelijk voor is, Ik wil dat best oppakken, maar dan wel even in overleg graag.. bah!

ok, ga toch maar kijken of ik iets kan doen. tot later!
Jane, wat een schrik, maar hopen dat ze het niet hebben!! Haha, ik moet wel lachen om jouw drang naar vertier, ik wil ook altijd even ergens koffie drinken oid als ik beide kindjes heb.

Mijn meissie slaapt ook weinog op KDV en als ze thuis is slaapt ze ook bijna meteen in... helemaal bekaf!

Vanavond Sint Maarten, voor het eerst met zoontje en rondje lopen!

Jane, dank voor het kolf complimentje!
Hier ook Sint Maarten lopen, manneke had een stickervel gekregen van de peuterspeelzaal en mocht vanmorgen dus zijn laatste sticker plakken. Hij begon spontaan te zingen, ben benieuwd of hij dat aan de deuren ook nog doet.

MissBR: klinkt wel alsof er bij jullie een virusje rondgaat. Hopelijk knappen ze allemaal snel weer op.

Ik heb het heel druk op mijn werk, maar collega waar ik project mee doe is er niet vandaag en nu heeft ze me gisteren dingen gemaild waarin gewoon essentiele, wel besproken dingen missen. Baal daar dan zo van, zitten elke week bij elkaar voor overleg, tijdsdruk is hoog en dan krijg je dit weer en daardoor heb ik nu geen zin meer om er aan te gaan beginnen. Nou ja, het moet vandaag de deur uit dus zal toch maar wat gaan doen.
quote:Carpe Diem schreef op 10 november 2009 @ 16:59:

Heeft die projector van jou nou inderdaad bewegende beelden? Ik overweeg namelijk om deze ook te kopen, maar als er geen bewegende beelden zijn, weet ik niet of uk hem wel interessant vindt.

De beeldjes op de dia zijn vast maar omdat de lampjes wisselend aan en uit gaan 'beweegt' het totale plaatje toch. Snap je wat ik bedoel? Ik weet ff niet hoe ik het duidelijker moet maken.
ja St Maarten. het is hier erg wisselend. In onze wijk wordt eigenlijk niet gelopen, maar in wijk van vriendje weer wel. De afgelopen jaren hebben we daar steeds meegelopen. wsl vanavond weer (iig de oudste: die is DOL op snoep)..

pada: ik ben er ook bang voor, dat virusje bedoel ik, maar ik hoop nog dat het allemaal wel mee zal vallen..

ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. ik heb dus een beetje hetzelfde hier, hebgewoon geen zin om te beginnen aan iets wat zo onduidelijk is en waar manager blijkbaar ook geen zin in heeft. vervelend allemaal!
rustig hier, wat doen jullie allemaal vanmorgen?? Iedereen zijn vertier gevonden of hard aan het werk?

Hoor net dat hummel vooralsnog geen rare luiers heeft gehad (gelukkig) en dat middelste zoon weer redelijk opgeknapt lijkt (misschien vanavond weer niet, maar dt zien we dan wel weer). gelukkig maar.. zoalng het niet erger wordt, is dit nog wel te doen.

ga nu even kopje thee halen!
Net terug van de bedrijfsarts. Goed gesprek, aardige vent. Hij ondersteunt mijn plan om het werk stilletjes aan op de gaan pakken en de manier waarop ik dit wil gaan doen. Ga dus gewoon kijken hoe het gaat volgende week woensdag, en als ik het red, ga ik beginnen met op ma en woe 2,5 uur werken. Heb er al wel zin in.

Op de terugweg richting trein nog even klein rondje winkels gelopen bij het station, moest nog wat warme winterbroekjes voor dochterlief hebben en gelukkig goed geslaagd (en kon het natuurlijk ook niet laten om ook een truitje voor zoonlief te kopen )

Zoonlief heeft vannacht flink gespuugd, wilde om 4u drinken en nadat hij een boer had gedaan legde ik hem terug in zijn bedje en toen ik de kamer afliep zag ik nog net vanuit mijn ooghoek een flinke boog spuug door het bed heen vliegen. Zoonlief zat helemaal onder, evenals zijn bed en zelfs de vloer..... Dus kon ik lekker alles gaan verschonen, fijn is dat altijd. Meneertje maar lachen en kletsen, die vond al die aandacht zo midden in de nacht volgens mij wel gezellig. En daarna wilde hij niet meer slapen in het slaapzakje zonder mouwtjes, dus heeft mannetje de rest vd nacht tussen ons in liggen pitten, ook wel knus!

Zal zo eens proberen de zelfontspanner in te stellen en een foto van mijn roze kunstwerk maken!
Jane, wat eng van de MG op het kdv. Houd Laura maar goed in de gaten!

MissBr, vervelend van je zieke zoontje en de gekke luiers en drinkgedrag van Hummel. Ik kan me voorstellen dat je je nu sneller zorgen maakt. En spannend van je sollicitatie!

Pippa, dank je voor je uitleg. Ik snap 'em! Ik vermoedde al dat het zo werkte met de oplichtende kleuren.

En wat een herkenbaarheid over moe zijn en kindjes die weinig slapen op het kdv. Het gaat bij ons precies hetzelfde.
jojon, wat fijn dta je weer een paar uurtjes per week aan eht werk kunt. Hopelijk verloopt het allemaal goed.
Geestig is dat. Naamgenoot hier maakt het ook altijd zo'n feestje van. Kotst met een brede grijns en kijkt dan met eveneens brede grijns toe hoe wij de boel weer opruimen. Afgelopen zaterdag heb ik nieuwe kleren gekocht (groot ingeslagen bij de Sting) en tot nu toe heeft ie op al mijn nieuwe kleren gekotst. Alsof ie het ook expres doet!

Blog, gaat Blogbaby al beter?

Jojon: heel benieuwd naar het resultaat van die zelfontspanner-actie!
Mijn reactie was dus op het verhaal van Jojon, maar nu staat er opeens reacties van CD tussen. Ik moet ook sneller typen!
knalroze foto op hyves
he meiden,

Nog niet iedereen heeft gereageerd of ze naar de volgende meeting komen (zie hyves). Lijkt me leuk om jullie (weer) te ontmoeten!
Oei even niet geweest en dan veel bijlezen. Als ik mensen vergeet: sorry!!!!

Jane ik kan je een handje geven. Hier ook het eerste kindje op het KDV met MG. De twee peutergroepen hebben in principe een aparte ruimte om te spelen maar ze slapen wel allemaal samen. En ook het buitenspelen enzo gebeurd samen. Ook ik ben geschrokken. Ik heb vandaag de directeur gebeld want ik vind het niet goed dat we nog niks gehoord hebben (nog niet eens een mail ofzo) Ik heb vanmorgen leidsters gesproken en die willen ook wel ingeent worden, maar behoren nog niet tot de risisco groep (wel in het buitenland trouwens daar horen ze wel tot de risicogroep) Maw het gaat dus nog langer duren voordat zij mogen inenten. Ben ik best boos over. Waarom de zorg wel en alle mantelzorgers en zij niet??? Zij werken verdorie elke dag met veel kindjes en ook met veel kindjes onder de 6 maanden. Bah, ben ongerust.

Jojon Nog even een vraagje aan jou. Het gaat over Eczeem. Saar heeft ook al plekjes. Op haar wangetjes, polsjes, enkels en in haar knieholtes. Van die ruwe plekjes die soms een beetje rood zijn. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat het gewoon droog is, door het weer ofzo, maar bij Anniek zijn dat altijd de standaard plekken waar haar Eczeem door breekt. Ik ben nu aan het smeren met Weleda maar ik weet niet zeker of dat helpt of niet. Ik vind het nog niet zo dramatisch dat ik ervoor naar de HA ga maar wil het even in de gaten houden. Hoe zien de eczeem plekjes er bij jou uit?????

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Volgende week gewoon lekker proberen toch? En een peer? Haha wat leuk zeg en top dat het er zo goed in gaat.

En nu weet ik het niet meer haha. Ik scroll zometeen nog even terug.

Oh ja over die uitstel van de gewone prikken?. Is dat echt alleen voor kindjes jonger dan 6 mnd???? Gister hoorde ik het bericht al en daar zeiden ze niks over de leeftijd. Nou ja, maakt niet uit ik ga ze toch uitstellen, maar wil eigenlijk wel weten of ze dat ook aanraadden of niet.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:jojon schreef op 11 november 2009 @ 11:58:

Net terug van de bedrijfsarts. Goed gesprek, aardige vent.

Wat fijn, zeg! Een goede bedrijfsarts is echt goud waard! En hartstikke leuk dat zo'n 'vervelend' uitje naar de bedrijfsarts dan gewoon fijn combineert met shoppen. :-) Heel slim!

Ben erg benieuwd naar je roze kunstwerk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven