***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Kan je niet elke week Qtime met alledrie apart plannen? Huug en Mees naar oma/opa, iets leuks doen met alleen Steijn. De volgende dag doe je dat met Huug, en ergens in die week ook met Mees. Misschien helpt dat?
Hey Laar, ik hoop dat meisje snel draait en dat er niet vanalle draaipogingen moeten gedaan worden.

En nu een dikke ego

Ben Xander vandaag van school gaan halen en sprak zijn juf. Hij heeft weer heel de tijd natte broeken gehad. Ze vroeg me om luierbroekjes mee te geven. Ze ging het nog even aanzien, heb der gevraagd me nog twee weken te geven. Vanaf nu krijgt Xander dus enkel een luier in bed. Morgen ga ik nog eens een poging doen om hem op het potje te krijgen. Hopen jullie mee dat hij niet zo koppig is. Verder valt het wel goed mee, enkel kreeg ik een opmerking over zijn taal. Daarvoor gaan we nog eens bellen naar de logopedist. Als het potje niet zal beteren ga ik ff thuisblijfmoeder zijn tot nieuwjaar. En dan gaan we ook een pedagoog inschakelen. Geven jullie me een hoop plasvibes door.

Verder zei ze ook dat Xander erg wantrouwig is. Heeft ie vast van mij.
Muis, ik heb de laatste tijd ook vaak het gevoel dat ik geen leuke moeder ben omdat ik niet genoeg tijd voor de kinderen afzonderlijk heb. Laatst een wandeling samen met Morris gemaakt en dat was zo ontzettend leuk. Nu even geen tijd om er verder op in te gaan (batterij is leeg en S. is net thuis), maar ik kom er op terug!!
Jee Witch, wat zal je geschrokken zijn. Ik zal even wat restjes pedagogiekstudie uit de krochten van mijn brein opdiepen en kijken of ik iets zinnigs kan zeggen. Even puntsgewijs:

Natte broekjes: Mij lijkt niet dat er iets aan de hand is. Xander is nog maar net zindelijk overdag en het is al spannend genoeg voor hem op zijn nieuwe school. Je kan van die lollige Bob de Bouwer luierbroekjes kopen en zo de druk van de ketel afnemen voor hem. Pushen zou ik niet doen! Laat het potje ook maar even voor wat het is thuis en probeer hem het vertrouwen in zichzelf te geven, door te laten zien dat JIJ vertrouwen in hem hebt.

Praten: Logopedie is een goed idee! Het schijnt dat kinderen dat doorgaans heel leuk vinden en dat het heel goed helpt, maar ik weet er niet veel van.

Wantrouwendheid: Dit is een netelige kwestie, zoals een oude professor ooit zo mooi verwoordde. Wantrouwen kan ontstaan vanuit een karaktertrek (nature), of vanuit de omgang tussen kind en volwassene (nurture. Die volwassene kan overigens een crecheleidster, opa, oma, ouder of wie dan ook zijn), of het kan een combinatie van zijn. Witch, ik wil je niet bang of onzeker maken, maar ik zou hiervoor hulp zoeken! Een kind dat wantrouwend de wereld bekijkt heeft doorgaans weinig zelfvertrouwen en dit kan erg belemmerend werken. Je kan er zelf als ouder al veel aan doen door hem te laten zien dat jij in hem gelooft en hem te laten merken dat hij oké is zoals hij is. Maar goed, het kan zeker nuttig zijn door wat handvatten van een pro te krijgen!

Guttegut, ik vind ze wel erg streng wat betreft het zindelijk zijn. Kom op, het manneke is pas 2,5 jaar! Hoe groot hij ook al is, eigenlijk is hij nog behoorlijk klein...(vind ik ook van Steijn en Huug: aan de ene kant vind ik ze al zo groot en begrijpen ze al zo veel, maar aan de andere kant vind ik het ook nog maar hele kleine jongetjes die grip op de wereld proberen te krijgen. Al dan niet met een prutkapsel!)

Xaloy, goed idee! Thanks! Ik heb er net even over nagedacht en denk dat ik het als volgt ga doen:

- MeesjeMees heb ik sowieso twee ochtenden voor mijn goddelijke zelf per week, dus daar moet hij het maar even mee doen. (hij heeft mij al meer voor zichzelf dan Steijn en Huug ooit hebben gehad!)

- Steijnebeertje heeft mij een uur per week voor zichzelf, maar dat is tijdens de fysio. Elke zondagmiddag/-avond ga ik iets met hem alleen doen!

- Hugenootje heeft mij nooit voor zichzelf, dus ik ga elke zaterdagochtend/-middag iets met hem alleen doen!

Mich, lieverd! Ik ben zo blij dat ik jou ken en dat je me begrijpt!

Waar is onze StoereSwissieSwister?

Vanavond zijn A. en ik naar een ouderavond van de peuterspeelzaal/bso geweest en het was wel interessant. Interessant en confronterend, want ik ben erachter gekomen dat ik een knurft ben! Waarom? Het is werkelijk nooit in me opgekomen dat ik De Drie ook moest inschrijven voor de bso, wil ik ooit weer aan het werk! Jemigdepemig, waarom gebruik ik zo weinig van mijn doorgaans best aardige hersencapaciteit? Nou ja, ik ga morgen maar eens wat formulieren halen en ze inschrijven! (weet niet of ik het ooit nodig ga hebben, maar het kan geen kwaad om ingeschreven te staan.)
Ben hier, ben hier. Vandaag druk op kantoor, vandaar geen tijd.

En nu lekker naar bedje toe. Morgen en donderdag ben ik hier waarschijnlijk continue te vinden, aangezien ik een paar dagen helemaal alleen ben. B is in Luxemburg en A'dam, en Finn is bij mijn ouders.

Morgenochtend eerst B wegbrengen naar het vliegveld en daarna lekker even zwemmen.

Muis, goed idee om aparte tijd per kind te doen.

Laar, het komt goed, ze draait nog wel.

BM, zeker even terug gaan, dit kan echt niet (en is idd nog gevaarlijk ook).

Xaloy, doe je rustig aan? Anders even volledig ziek melden. Je gezondheid is het belangrijkst. Hoe was je middag?

Drop, succes vanacht, hoop dat je een rustige nacht hebt.
Swis, ha! Daar ben je!
Zwaai!

EVen snel; ik had een eetafspraak die uitliep. Maak me trouwens niet zoveel zorgen om die stuit hoor. Heb voor volgende week die moxatherapie staan, want dat schijnt het best te zijn bij 33 weken en daarna zien we het wel.

Tot morgen!
Jaha, hier een goede nacht gehad. Ik heb gisteren ook het eetritme van luuk aangepast en het lijkt te helpen. Hij was vannacht alleen om half 1 even wakker en daarna pas weer om 6.30 u. Heel mooi dus! De komende twee nachten gaan de ukken bij opa en oma logeren en die doen altijd heel lief wat wij vragen, dus dan moet het ritme wel helemaal om zijn (duimen jullie met me mee?)

Nu snel aan de slag want ik heb nog een berg klusjes liggen en zonder de kinderen vandaag mooi de tijd!
Zwaai!

Owow. Ik heb een pijndag vandaag. Zit op m'n werk met stijve kaken. Mijn benen staan in brand! Verdorie.

Witch, wat een gedoe met die zindelijkheid zeg. Zijn alle andere kindjes dan al wel zindelijk bij Xander in de 'klas'? Ben zo blij dat dat hier niet hoeft!

Die wantrouwendheid, dat heeft Robbie ook een beetje hoor, die verschuilt zich ook achter papa of mama of zelfs Bo als er een vreemde tegen hem praat. Dat is meer verlegen. Kat uit de boom kijken is toch normaal?

Swiss lekker gezwommen?

Muis, kan je die Qtime echt alleen maar in het weekend doen? Heb je doordeweek geen oppasmogelijkheden? Pff.. geen wonder dat het je soms teveel wordt. Mijn Gouden Tip: Zorg dat je zelf ook Qtime voor Muis krijgt! En wel wekelijks, en wel rap een beetje! Mees ook weg op de ochtenden dat de dolle tweeling naar de speelzaal is. Houdt hij echt niets aan over hoor! *kijkt streng*
Xaloy, Steijn is ook heel verlegen en kruipt snel achter me als een vreemde tegen me praat! Ik zie dat niet als wantrouwen, maar als verlegenheid. Ik weet niet zo goed hoe ik wantrouwen moet omschrijven, maar ik weet wel dat ik het heel anders zie dan verlegenheid.

Hoe gaat het verder met je? Ben je vandaag thuis of werk je een halve dag?

Tja, doordeweek heb ik al veel oppas, omdat ik van hot naar her hol. Oma (mijn moeder) past op Mees op dinsdag en vrijdag als ik Steijn en Huug van de peuterspeelzaal haal, opa past op Mees als ik op donderdag met Steijn en Huug naar de muziekspeeltuin ga en dat is het wel zo'n beetje.

Maandag is de enige dag dat ik met alledrie de kinderen thuis ben en dat vind ik ook weer belangrijk (en meestal heel gezellig), dus ik heb liever geen oppas op die dag. Daarbij komt dat mijn moeder altijd blijft eten op maandag en zij er dus ook heel de middag is, zodat ik wat lucht heb. De rest van de week zijn mijn rennen/springen/duiken/vallen en weer opstaandagen, dus vandaar dat ik alleen het weekend als optie zie.

Drop, fijn dat je een goede nacht hebt gehad! Wat lief van je ouders dat ze twee nachen op willen passen! Heerlijk!

Zo, Baby Mees wordt mobiel! Vanochtend heeft hij heel voorzichtig een stapje gezet al zwieberend, zwaaiend en zwalkend, maar dat geeft niet. Stapje is stapje, dus ik ben trots!

Ik moest ook wel om hem lachen vanochtend. Mees kan heel boos worden als hij iets niet mag en vergeet de rest van de wereld, want hij is boos. We zaten te ontbijten en Mees wilde met een mes spelen, maar dat mocht niet van me. Hij stopte accuut met eten, keek me een halve minuut heel boos aan, trok een pruillip en begon te huilen. Man, wat baalde ik dat de videocamera boven lag! Het was zo grappig!
Wat ik bedoel is dat Xander heel verlegen is. En nog altijd niet gewend is aan zijn juf. Trouwens ze noemt Isabel hihi
Ik werk deze week halve dagen.Gister ging dat goed, vandaag is het moeilijk. Durf amper op te staan want wil me niet laten kennen to mijn collega's en heb zo'n pijn in mijn benen. Triest gewoon. En dat met een max aan ibuprofen (2400 mg per dag!) De ene dag is de andere niet, dat blijkt. Wel denk ik dat de Prednison zijn werk goed doet, heb minder last van de gewrichten. Daarvoor in de plaats dus 'wat' meer spierpijn.

OK, ik hou niet van klagen, maar het beheerst mijn leven even nu. Helaas.

Wat wel goed nieuws is is dat C. een paar gouden opdrachten hier in CH heeft binnengehaald wat ons inkomen naar het einde van dit jaar goed verbeterd, en daarnaast nog es goede toekomstperspectieven biedt. Dit zou voor mij de doorbraak kunnen betekenen in het minder gaan werken überhaupt. Ik hoop dit dan ergens eind van dit jaar te kunnen beslissen.
Mooie naam Witch :-)
Ooh Witch, daar zou ik me niet druk om maken! Echt niet! Mijn hemel, hij is nog maar net begonnen op school en het is helemaal niet vreemd/raar/gek/idioot/belachelijk dat hij nog niet gewend is aan zijn juf! Jezus, hij is nog maar 2,5, wat verwachten ze van hem?

Joh, maakt je niet druk om Xander. Geef hem even de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie en dan komt alles goed. Verlegen zijn zie ik zelf alleen maar als iets positiefs bij een kleintje. Doorgaans gaan bij mij de alarmbellen rinkelen als ik een peuter over de vloer krijg dat ik helemaal niet ken, maar dat zich zo vrij als een vogel voelt. (graaft even in geheugen over veilige, onveilige en ambivalente hechting. Kom er nog wel een keer op terug als je wil!)
he getver Xaloy... Qua medicatie is er nu niks tegen die pijn te doen toch? Hoop voor je dat het snel beter gaat.

Muis, de eerste stapjes van Mees, wat gaat het toch weer snel zeg. Bijna baby af!

Hier de logeerspullen bijna bij elkaar. Ga morgen een dagje campingspullen shoppen samen met man en aangezien het hier dik twee uur rijden vandaan is leek ons dat niet echt een leuk uitstapje voor de kinderen. Vanavond hebben we allebei een cursus, dus zo is het orima geregeld. Fleur heeft al zin in het logeerpartijtje. Dit zijn haar woorden van vanochtend. "dan mag ik buiten spelen" Op het fietsje fietsen, fietsje met mandje" "Ik mag in grote bed slapen' 'Astra (is de hond) knuffelen' Ze is weer helemaal blij want logeren bij opa en oma is feest!
*Heel strenge stem*

Xaloy, nu kijk ik even streng naar jou! Lieverd, als het niet gaat, dan gaat het niet. Je kan je wel groot houden tegenover je collega's, maar je hebt echt alleen maar jezelf (en Robbie en C.) er mee. Ik denk, maar ik weet echt niets van jouw ziektebeeld, dat je het alleen maar erger voor jezelf maakt door de boel te forceren.

Maar....Wat goed dat C. goede opdrachten heeft binnen gehaald! Dat geeft de burger moed! Moppie, ik hoop echt voor je dat je binnenkort minder kan gaan werken.
quote:dropneusje77 schreef op 11 november 2009 @ 09:45:

Muis, de eerste stapjes van Mees, wat gaat het toch weer snel zeg. Bijna baby af!He mens, zeg dat nou niet! Baby Mees is officieel nog zeventien dagen baby en dat houden we de komende twee weken ook zo! Officieus blijft hij mijn baby, al wordt hij twee meter lang, twee meter breed en 110 jaar, mijn baby is hij!
Muis, wat is er dan op vrijdag? Die mis ik nog even.

Xaloy, waardoor komt het dat de ene dag zoveel slechter is dan de andere? Heeft het weer er ook nog invloed op?

Wel echt heel rot zeg en ik kan me voorstellen dat je bang bent van wat je collega's denken, maar zij weten inmiddels toch ook wel een dat jij geen aansteller bent? Sterkte!!

Muis, zouden de opa's / oma's anders op die dagen iets langer kunnen blijven, zodat jij iets alleen kunt doen met de jongens? Of misschien eens in de x-aantal weken een keer psz laten zitten?

Ik snap je punt overigens wel hoor, maar aan de andere kant: voordat Mees er was, was je ook bang dat Hugo en Steijn te weinig alleen-tijd hadden en daar lijken ze toch ook geen last van te hebben. Volgens mij had ik toen ik zo klein was ook nooit tijd alleen met een van mijn ouders, maar dat heb ik ook niet gemist (en toch ben ik heel leuk geworden! ). Het komt goed, het komt goed.

Witchke: poe, ik vind ze wel streng wat betreft het zindelijk worden! Het jochie is pas 2,5 jaar en gaat ineens naar school. Tsja, natuurlijk lukt het dan niet altijd. Zijn al die Belgische kindjes dan zo vroeg?

Wat betreft dat wantrouwende: was er niet eens aangeboden om te kijken naar zijn hechting? Ik zou daar voor de zekerheid wat mee doen. baat het niet dan schaadt het niet en mocht er inderdaad iets scheef zitten, dan is het alleen maar fijn dat er nu al wat aan kan worden gedaan.

Fijn dat het beter ging vannacht Drop!!

Ik ben gaar. Vriend is enorm verkouden en lag de halve nacht te snurken. Bluh.
Vrijdag is fysiodag! Leuk dat ik het vind joh! (ik ben sarcastisch nu)

Laar, voor een zwangere heb jij een fenomenaal goed geheugen! Ik was serieus helemaal vergeten (of heb het verdrongen) dat ik bij Steijn en Huug ook altijd zo bang was dat ze niet genoeg aandacht van me kregen. Wat een rund ben ik toch!

Maar goed, jij hebt dus ook niet veel alleen-aandacht van je ouders gekregen toen je klein was en ik vind je best een beetje boel leuk, dus daar hou ik me aan vast!

Snurkende mannen zijn verschrikkelijk. Ik ben vannacht uit ellende maar op de bank gaan liggen, want A. sliep erg aanwezig. Ik hoop echt dat een van mijn kinderen niet zo hard gaat snurken als hij! (Steijn valt al af; hij snurkt ook keihard.)

Ik ben nu al voor de 3e opeenvolgende nacht halverwege naar de logeerkamer afgetaaid!! En het ergste is dat de logeerkamer de babykamer wordt, dus ik binnenkort niets meer heb opp naar uit te wijken...
Je vriend kan uitwijken! De bank lijkt me een prima plek! Speelkamer kan ook, aangezien daar een lekker kleed ligt!
Helemaal waar, maar nu ben ik toch om de paar uur wakker omdat ik moet plassen, dus dan kan ik net zo goed de gang oversteken richting de rustige en stille zone... Voor later is de speelkamer een uitstekend idee. Dat zal m leren!
Gut wat ben ik blij dat C. niet snurkt! En dat we een kamer over hebben voor het geval dat hij toch zou gaan snurken! (Soms is het oneerlijk verdeeld in de wereld he?)

Weet je, wat gaat en wat gaat niet met werk? Werken met een gebroken been is ook acceptabel, behalve bij teveel pijn en slaapgebrek? Of niet? Wanneer is teveel teveel? Het blijft elke dag weer een vraag van doorzetten of niet. En nu zet ik 50% door. Ws volgende week ook nog. Moet dan wel op bezoek bij de vervangende huisarts, want heb maar een artsbriefje tot eind deze week. En mijn huisarts is op vakantie. Fantastische arts, midden in de Mexgriepstress op vakantie....

Het weer is irrelevant Laar, bij mij. En wb die collega's: ik kan niet tegen het 'ooooh arme meid'.. of 'och jeetje is het zo erg..' dan verbijt ik dus liever.

Zo, nog een uurke.
Goh, wat handig van die arts...

Heb je er meer last van als je hebt doorgezet? Of maakt dan de volgende dag niet uit?

Dacht dat mensen met reuma vaak last hadden bij koud en/ of vochtig weer. Bij jou dus geen pijl op te trekken?

Leuk! Bij het pleintje is vanavond inderdaad een St. Maarten-optochtje.
Zwemmen was heerlijk. Voel me helemaal goed. Ga me nu voornemen om in ieder geval een keer in de week te blijven zwemmen en 2 keer in de week op het fitnessapparaat te staan (of heel fanatiek te wii-en). Goed voornemen, ben benieuwd hoe lang ik het volhou.

Xaloy, ga nu naar huis. Ben je helemaal gek, als je je zo beroerd voelt kan je gewoon niet werken, je kunt mij echt niet vertellen dat het wel goed gaat.

Ga naar huis, neem je rust en probeer het morgen weer. Je bent geen aansteller, en ieder ander gaat voor heel veel minder naar huis. Kijk je collega's aan en kijk per persoon eens wanneer ze allemaal thuisblijven.

Wedden dat ze met elke minieme hoofdpijn / nietaanval al hun tas pakken?

Ik begrijp echt dat je niet wilt, geloof mij, maar je kunt niet anders. Je lichaam vertelt je heel duidelijk dat je rust moet nemen.

Fijn dat Compli zulke goede opdrachten heeft. Daarna komen de via via opdrachten!

Muis, jeetje wat ben jij druk en wat heb jij weinig tijd voor jezelf (alleen tijd). Ik vind hulp af en toe leuk, maar vind het ook heerlijk af en toe alleen aan te klungelen (met en zonder Finn).

Witchke, hoop dat het vandaag alweer wat beter gaat met Xander. Hij moet gewoon wennen, komt allemaal goed.

Lara, fijn dat je nu in ieder geval nog kunt uitwijken.

Drop, leuk een paar daagjes uit logeren. Duim met je mee dat het ritme erin komt.

Nu koffie en een broodje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven