***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
HIer doen ze helaas alleen aan Halloween, trick or treat, geen liedjes zingen oid. Wel leuk verkleed natuurlijk! St. Maarten vond ik vroeger prachtig!
Hoe werkt Halloween dan? Verkleed langs de deuren en sowieso snoep krijgen? Maar wel met lampionnetjes toch?

Ja, 13 uur is inderdaad normaal volgens mij en dit is ook best een prettig ritme toch? Goed, ik ben een voorstander van uitslapen, maar zo zie je hem na je werk ook nog even en is het minder gehaast. Toch?

Poe. Puk was helemaal hyper van het hele Sint Maarten gebeuren en heeft nog uren in bed liedjes gezongen. Tsja.
St Maarten was hier ook een hit! Om zes uur gingen we van huis, en het hele dorp deed mee. In het begin zong ik het liedje nog, maar uiteindelijk durfden L en M het lied uit volle borst te zingen! Om acht uur gingen ze gevloerd naar hun nestjes, en ik ga zo eens kijken wat er wel en niet door de ballotage komt. Ze hadden allebei echt een schandalig volle rugzak.

Vroeg iemand hier om groente-tips? Ik maak (in de herfst en winter) bijna elke dag een schaal ovengroente. Vandaag was het courgette-winterpeen-bietjes. Olijfolie, knoflookteentjes, kruiden erover, uurtje in de oven en smullen. Het kan in elke combi, pompoen, zoete aardappel, pastinaak, aubergine, knolselderij, ui, tomaat, paprika, venkel, aardpeer, wat dan ook. We eten het als groente tijdens het avondeten, maar ook vaak als snack voor het eten.
Oh wat slim! Dan gaat het ook nog es waanzinnig lekker ruiken in huis! En daar hou ik zo van. Heb net erwtensoep gemaakt en het hele huis ruikt ernaar. Zálig!

Ik ga jouw tip uitvoeren. Echt iets voor mij ook. Pompoen is ook heerlijk uit de oven inderdaad.
Klopt hoor Laar, Robbie's ritme is heel fijn voor mama inderdaad. Maar goed, hij doet het er zelf ook prima op. En nu ik halve dagen thuis zit is het extra prettig: zo kom ik nog aan rust toe.

Rust>moe>slapen. Welterusten!
Wij hebben net de oudercommissie bij ons kdv opgeheven. Verwachtingen tussen oc en bazin kwamen niet echt tot elkaar. Wel raar gevoel bij. Maar moet het maar even zakelijk zien. Normaal kunnen we prima door een deur maar in de oc lukt het gewoon niet.

Sint maarten is leuk. Hier doen ze het helaas niet. Mich.. hoeveel snoep mag je zelf opeten

Muis muis.. .wat gaat mees ineens snel. Gijs heeft geen loopwagen dus weet niet hoe hij het er achter zou doen. Hij loopt wel langs alle randjes en staat soms ook heel even los maar ik geloof niet dat hij de truc van het echte lopen snel door heeft.

Tjah inenten. Normaal gesproken prima. Maar ik zag vandaag dus in de krant dat het de reguliere vaccinaties laat opschuiven. En volgens mij komt dat bij Gijs net niet handig uit. Hij zou volgens mij in deze periode ook een prik op het cb moeten krijgen. Moet nog uitzoeken welke. In dit prachtige (maar christelijke) oord zijn veel vaccinatie-weigeraars en heerst nog wel eens bof of kinkhoest. Word ik ook niet blij van.

Xaal: Welterusten!

Hebben jullie kindjes trouwens ook de mijn-fase. Alles bij Koen is mijn. Mijn mama, mijn papa, mijn jas, etc. Heel grappig. Hij krijgt dus toch langzaam grip op abstracte begrippen.

Drop: Hopelijk kun je vannacht lekker slapen zonder kindjes. Dapper hoor. Ik ben nog geen nacht zonder mijn kindjes geweest. Ben ik geloof ik niet zo goed in. Zou wel fijn zijn als Luuk in het mooie ritme blijft.
Goh en nu? Een oc is verplicht toch?

Oei, dat is vervelend met die vaccinaties. Kun je niet overleggen met het cb en zeggen dat je toch die prikken wilt hebben? Als je naar het buitenland zou gaan wijken ze ook wel eens van het normale programma af. Toch?

Hee, wat grappig. Puk is ook nogal bezig met mijn mama, mijn papa, mijn kapstok, mijn jas etc.

Wat goed van Mees! Zou hij voor zijn 1e verjaardag lopen?
Bravo voor Mees !!
Mogge!

Gut BM wat rigide, met die vaccinaties. Alsof die paar prikken méér dan nog wat uitmaken.

Werk!
Middag!

Pauze!
Middag!

Pauze!
Jeetje BM, wat zijn ze bij jullie star!

Steijn en Hugo zitten ook in de "mijn" fase en ik krijg er soms een punthoofd van! Soms is het grappig en lief, soms is het vervelend.

Maar goed, vanochtend nog een paar aanvaringen met Hugo gehad en de rest van de ochtend was hij beregezellig. Hij heeft de grootste lol samen met Steijn en twee andere knulletjes op de muziekspeeltuin gehad! Die andere twee jochies zijn een jaar ouder, maar dat mocht de pret niet drukken. Het gevolg was onder de bezielende leiding van Hugo, vier rondrennende jongetjes die de grootste pret met elkaar hadden! Zo lief!

Nu moeten ze gaan slapen, want ik ben gaar. Ik vrees alleen dat Hugo niet wil...
Wat is het stil hier.

Heb vandaag gebeld naar de opvoedingscoach ivm Xander zijn zindelijkheid, die kon mij niet echt verderhelpen. Maar toen kwam er ineens de oplossing er kwam een meisje naar me toe in het station die mijn gesprek had gehoord. Ze vertelde me dat ze werkte voor een opvoedwinkel en dat ze me verder kan helpen. Ze vroeg mijn emailadres en gaat vanalles doormailen. Als we daar niet verder met kunnen, gaan we een afspraak maken met de opvoedwinkel. Waar bellen in een station allemaal niet goed voor is.

Verder heeft vriend een gesprek gehad met de dame van de naschoolse opvang, en die wist te melden dat ze normaal geen kinderen mogen weigeren die niet zindelijk zijn. Maw wij weer gerustgesteld.

Maar dat neemt niet af dat ik blijf oefenen en hulp in ga roepen.
En Muis, wilde Huug slapen?

Jeetje Witch, ben ook wel benieuwd naar de tips van die mevrouw eigenlijk. NIet dat ik er al wil mee beginnen, maar goed, ooit natuurlijk wel :-)

Robbie ligt op 2 oren te slapen, ik ga 'm zo achterna. Ben alweer doodop. Wat zonde van het leven, zoveel te slapen! Heb voor morgen een afspraak bij de vervangende huisarts, om me voor volgende week ook nog iig 50% ziek te schrijven.

Heee Swiss je had beloofd veel hier te zijn! Heb je het te druk met je leven :-))) (of teveel hoofdpijn? Nee toch...?)
Sorry Xaloy, wel weer vreselijke hoofdpijn en een vreselijke off-day vandaag. Hoop dat het alleen komt omdat ik alleen thuis was. Maar ben depri, moe, hoofdpijn en had geen zin jullie daarmee te vermoeien.

Witchke, ben ook wel benieuwd naar de tips. Volgens mij moet hij gewoon vertrouwen krijgen in de juf. Als hij haar nog niet goed kent, is het toch logisch dat hij niet meteen in zijn blote billen wil voor haar? Geef het even een weekje, komt echt goed. Probeer hem vooral niet te puschen. Laat hem zijn gang gaan.

Misschien kan je alleen proberen door positief te zijn over de juf (probeer haar ook een beetje te leren kennen).

Welterusten Xaloy, ik ga ook mijn bed opzoeken. Wou B ophalen van het vliegveld, maar zijn vliegtuig had vertraging. Dan moet hij maar een taxi nemen.

Morgen weer werken, hoop dat het dan beter gaat. Zaterdag komt Finn weer thuis, joepie!!!!!
hehe vandaag weer vrijwilligerswerk.

Had ik jullie al verteld dat ik donderdag ook een afbouwdag heb gekregen, nu moet ik dus nog maar 2.5 dag naar de therapie gaan. Vandaag ook nog eens de nazorg in orde proberen te krijgen.
Swis, hoe is het? Lieverd, je vermoeit mij in ieder geval niet als je wil klagen/zeuren/gillen/depri zijn! Echt niet! Schrijf het van je af! (doe ik ook zo vaak als ik zit te balen.)

Xaal, lekker geslapen? Slapen is zonde van je tijd, maar ik vind het zo lekker! Maar goed, ik ben een slaapkop met slapen als hobby.

Baby Mees was zo lollig vanochtend! Ik ging Steijn en Huug naar de peuterspeelzaal brengen en zette Mees op de grond, zodat ik jasjes kon ophangen. Mees was het daar niet zo mee eens, aangezien hij linea recta naar de deur kroop, naar binnen ging, een stoel opzocht en zich optrok om te kijken wat er op de tafel lag! Hij was een groot succes bij de kindjes van de voorschoolse opvang (zelfde lokaal als de peuterspeelzaal) en stierf bijna de knuffeldood! Steijntje was zo verbaasd over de actie van Mees, dat hij tien keer achter elkaar zei: "Kijk mamma! Mees wordt groot! Mees wordt groot!" Huugje was vooral bezig met zijn giraf en het vinden van een plekje voor zijn tas.
Muis, je bent lief.

Vandaag mentaal wel weer iets beter. Denk dat ik die scan gewoon nodig heb. Heb zelf het idee dat ik weer tumoren heb, kan niet precies beschrijven waarom, maar heb gewoon dat gevoel.

Dat is best moeilijk als je weet dat ik maar 1 stapje van ongeneselijk afzit.

Reactie B vanmorgen, als ik op de brug sta, sta ik ook 1 stapje van de dood af. Wat kan ik daar nou weer mee.

Hoop (nu ik het opschrijf) niet dat hij bedoelde dat hij depressief is ofzo.

Stoere Mees wordt echt snel groot Meis! Jammer he, geen baby meer.

Nog 1 nachtje slapen, dan is Finn lekker weer thuis, joepie!!!
Nee, B wil je helpen relativeren. Mannentaal. Lief bedoeld maar ik denk een arm om je schouders was passender geweest.

HIer; komtie:

Trouwens, ik denk dat B dat ook zegt om zichzelf te beschermen. Eigenlijk hebben jullie allebei kanker, snap je wat ik bedoel?

Mees

Ik zit nog te denken of Robbie nog lollige dingen uithaalt, maar kom er even niet op!
Oh nee toch, Swis? Ik vind dit echt afschuwelijk om te lezen! Ik hoop echt vanuit mijn tenen dat je gevoel je dit keer in de steek laat! Je kan en mag gewoon niet ongeneselijk ziek zijn potdorie!

Gatsamme, je moet Finn gewoon groot zien worden. Je moet gewoon op zijn minst tachtig worden. Je moet, je moet, je moet...Je bent zo'n leuke lieverd en ik zou het heel erg vinden als je niet meer te genezen bent.

Wat betreft de reactie van B., mijn lieve en sociaal met vrouwen onhandige A. had hem ook zo kunnen maken. Je kan er niets mee! Hij zal het vast niet zo bedoeld hebben en heel erg zijn best hebben gedaan om empathisch uit de hoek te komen.

Moppie van me.
wat een leuke knuffel Xaloy, dank!

Muis, ik ga er vanuit dat het allemaal goed is hoor., Ben gewoon aan het doemdenken (heb als bewijs net even een mailtje gestuurd naar de zuster in het ziekenhuis, ik had een bloedwaarde nog niet binnen, die wordt een keer per week getest, dat is een waarde van tumor-markers), Als ik die waarde vandaag krijg, kan ik met een gerust hart het weekend in.

Ik moet niet doemdenken, ik moet niet doemdenken.

Alles ziet er vast weer veel beter uit als ik morgen mijn jongetje weer in mijn armen heb.

Hij was gisteren ook weer zo schattig. Telefoneren met hem wordt steeds leuker, hij verteld hele verhalen (nu was hij met de fiets weggeweest, en Opa had mogen rennen). Schatje.

Xaloy, je hebt natuurlijk wel geljik dat B ook met deze ziekte in zijn maag zit. Ik zal proberen hem er minder mee lastig te vallen.
Neee! Verkeerde conclusie! Niet 'lastig vallen', maar B uitleggen dat niet alles te relativeren valt, en dat het jou zulke opmerkingen niet helpen. En dan proberen om samen het probleem te dragen door middel van erover práten, en niet van tafel vegen zoals B nu eigenlijk (uit zelfbescherming) doet!
Had hem net even gebeld. Hij vond eigenlijkk dat al ik geen goed gevoel had, ik een eerdere scan moet aanvragen.

Heb afgesproken dat ik even het resultaat van de tumor-waardes afwacht, als deze een verhoogde activiteit laten zien, ga ik direct een nieuwe scan aanvragen, zijn ze gewoon laag, dan wacht ik dat maandje.

Hij was zijn opmerking geheel vergeten. Vond de opmerking 1 stapje onzin, je staat wel vaker dicht bij iets gevaarlijks (in het verkeer, in het vliegtuig, op een ski-piste etc). Dat wou hij aangeven (terwijl hij nog half sliep).
[quote]Xaloy schreef op 13 november 2009 @ 09:39:

Nee, B wil je helpen relativeren. Mannentaal. Lief bedoeld maar ik denk een arm om je schouders was passender geweest.

Heeej lieverds! spring ook ff in hoor! Lees mee met jullie,maar als ik dan weer Swiss lees voel ik mij zo machteloos! dan moet ik even reageren! al heb ik niets te melden..Ik hoop dat je gevoel in je lichaam komt door de medicijnen!!!

Oja, ik reageerde even op Xaloy, denk dat jij gelijk hebt met die opmerking!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven