Knappe tafels, mooie borden...onzin?!

14-11-2009 20:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic las ik de zin "van een knappe tafel kun je niet eten". Oftewel, aan een mooi uiterlijk heb je niks, of zoiets. Deze snap ik nooit, net als het mooie bord waar je niet van kan eten.

Waarom niet? Gooi er iets eetbaars op en ik eet wel, mooi bord of niet. En op een mooie kerel kan ik uitstekend klaarkomen ook trouwens.

Is dat niet gewoon iets dat onaantrekkelijke mensen graag willen geloven?

Mooi borden kun je wel van eten!

Totaal aantal stemmen: 39

Echt niet! (5%)
Echt wel! (33%)
Ik eet van alle borden (38%)
Ik wil alleen mooi bord (23%)
Ik eet het liefst "uit ´t vuistje"
quote:hmmmm schreef op 14 november 2009 @ 20:50:

misschien nog een metafoor erbij?

want veel haar op je bord is ook niet erg smakelijkOp een bord niet nee
Later is nu
Van een mooi bord kun je heel goed eten.

En als je dan je eten op hebt, heb je tenminste nog wat leuks om naar te kijken.

(vrij naar Theo Maassen)
Ha, Min, ben ook benieuwd. Plemp het anders ff neer op het scrotum-topic?
Van een mooi bord kun je zeker wel eten. Lekker eten ook.

Wat veel mensen vergeten als ze roepen dat het niet kan, is dat het gewoon geen gezicht is, een heel mooi bord op een belabberd gedekte tafel. Nee, de hele setting moet mooi zijn. Ook de rest van het servies dus, het tafellaken, het bestek en de servetten.

Wat ik niet begrijp, is waarom het moeilijk zou zijn een mooi bord te houden, als je zelf ook een mooi bord bent. Dan klopt het plaatje toch weer? Dus ja, ik denk ook dat het een uitdrukking is die vooral gebruikt wordt voor incomplete serviezen, die met scheuren enzo.
Feit is wel dat een knappe tafel vraagt om mooie tafellakens, servetten, glazen en bestek.
Liever een fraai bord van bijvoorbeeld Delfts Blauw dan een plastic wegwerpding voor op de camping.
Is die uitdrukking niet bedoeld om te zeggen dat er meer nodig is dan alleen een mooi uiterlijk om een relatie te doen werken? Kan met een mooi bord en met een lelijk bord. Een bord met scheurtjes vind ik vaak mooier dan het perfecte bord. Het gescheurd bord zeurt ook niet zo als je 'm eens per ongeluk uit je klauwen laat pleuren
Mwah, ik eet al 18 jaar van een buitengewoon mooi bord en dat bevalt me nog steeds prima, heur :-)
.
als het eten lekker is, maakt het bord niet uit.. maar dan verlies ik ook alle interesse in het bord als het eten op is...

met kleine haute cuisine hapjes, die nauwelijks een holle kies vullen, moet het bord wel heel mooi zijn.. maar dan lik ik het bord ook helemaal schoon, inclusief de garnituur..

van minder mooie borden eet ik trouwens met de hand.. maar bij mooie borden heb ik snel de neiging om het fancy te doen en er allerlei soorten bestek bij te gebruiken..

daarbij heb ik bij een mooi bord ook eerder de behoefte om het bord te vullen dan bij minder mooie borden.. en is het om de een of andere reden leuker om saus over het bord te gieten en de saus langs de rand van het bord op de tafel te zien druppen..

.. in ben inmiddels de hele beeldspraak kwijt overigens..
Je bent nu bij de knappe tafel, Boog.
quote:boogje schreef op 14 november 2009 @ 23:29:

.... in ben inmiddels de hele beeldspraak kwijt overigens.. Nou volgens mij is het wel duidelijk...jij wilt het liefst een mooi én interessant bord
Ik kwam uit op de aloude "liefde van de man gaat door de maag"...
quote:qwertu schreef op 15 november 2009 @ 00:01:

Ik kwam uit op de aloude "liefde van de man gaat door de maag"...Tenzij hij een bord voor zijn kop heeft.
Ik eet gewoon wat de pot schaft
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Honger maakt rauwe bonen zoet, zei mijn moeder altijd. Zou ze daarmee m'n pa hebben bedoeld?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 15 november 2009 @ 00:09:

Honger maakt rauwe bonen zoet, zei mijn moeder altijd. Zou ze daarmee m'n pa hebben bedoeld?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 15 november 2009 @ 00:09:

Honger maakt rauwe bonen zoet, zei mijn moeder altijd. Zou ze daarmee m'n pa hebben bedoeld?Rare snijboon?
Hahaha, lekker compliment dan voor je vader, HPL.

Bord voor de kop, da's ook nog een optie ja.

Zou wel zonde zijn, trouwens...
*ik zal het ze maar niet vertellen, want hoe oud ze ook zijn ze vinden de ander nog steeds het neusje van de zalm*
Kijk en dat vind ik nou weer ontzettend mooi en bijzonder.
Dat is het ook Q. Ik wil dat ook wanneer Mr N en ik 90 en 80 zijn.
Doet me denken aan dat liedje van Herman van Veen.... (kom, hoe heet het ook alweer, begint zo: als liefde zoveel jaar kan duren, dan moet het écht wel liefde zijn....)
Ondanks de koude, kille uren, ondanks de zorgen en de pijn

Ik hou van jou, met heel mijn hart en ziel hou ik van jou

van de zon en maan tot aan de ochtend dauw, ik hou alleen van jou

Mooi he
Heel erg mooi....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven