Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Iedereen lekker bezig zie ik! Mijn patronen liggen nog steeds uitgeknipt in een tas, ik heb gewon geen zin/tijd om de jurk te maken ...

Wel stom, dat heb ik vaak met hobby's! Dan heb ik alles gekocht en dan doe ik er niks mee.

Ik spreek mezelf streng toe nu en die jurk moet af vóór 1 januari 2010.
quote:koreveen schreef op 18 november 2009 @ 11:53:

[...]

Jannemaan, zou je dat willen doen? Heel lief aangeboden van je!

Ben echt wild van die stof, precies mijn stijl.

Ik zal je wel ff een vriendinnetjes uitnodiging sturen, dan kunnen we regelen.

Jahoor! Word wel maandag, want dan staatie weer op de markt! Welke kleur wil je? Regelen we inderdaad wel even, ik zal eens kijken of ik weet hoe dat werkt, een vriendinnetjesuitnodiging
quote:koreveen schreef op 18 november 2009 @ 11:53:

[...]

Jannemaan, zou je dat willen doen? Heel lief aangeboden van je!

Ben echt wild van die stof, precies mijn stijl.

Ik zal je wel ff een vriendinnetjes uitnodiging sturen, dan kunnen we regelen.

Het rokje is ook erg leuk. Waar heb je het patroon vandaan? Die blof van die dame is ook erg leuk.Het patroon heb ik besteld op patronenwinkel.nl, het is Romo van Farbenmix. Ik moet hem ook nog binnen krijgen
Dus eigenlijk is een Römo gewoon een redelijk recht rokje zonder al te veel poespas? Zit er een rits in? Of elastiek bovenin? (of geen van beide, kan ook natuurlijk als het tricot is)

Ik vind de stof echt geweldig maar ben op dit moment echt te blut om nog meer geld aan stof uit te geven. Dus voor mij hoef je hem niet op de markt te halen.
quote:Uggla schreef op 18 november 2009 @ 21:08:

Dus eigenlijk is een Römo gewoon een redelijk recht rokje zonder al te veel poespas? Zit er een rits in? Of elastiek bovenin? (of geen van beide, kan ook natuurlijk als het tricot is)

Ik vind de stof echt geweldig maar ben op dit moment echt te blut om nog meer geld aan stof uit te geven. Dus voor mij hoef je hem niet op de markt te halen.Inderdaad! er zit wel een rits in. Bij de kinder variant zit er geloof ik elastiek in. en je kunt hem ook vast wel van tricot maken...
quote:Jannemaan schreef op 18 november 2009 @ 18:03:

[...]

Jahoor! Word wel maandag, want dan staatie weer op de markt! Welke kleur wil je? Regelen we inderdaad wel even, ik zal eens kijken of ik weet hoe dat werkt, een vriendinnetjesuitnodiging

Wauw, vind het echt heel lief!

Doe maar 3 meter, dan heb ik genoeg en kan er misschien nog wat extra's bij maken. Graag dezelfde kleur die jij ook gepost hebt.

Ik heb jou via Viva een uitnodiging gestuurd. Ik weet niet of je die in je mailbox krijgt of in je Viva-profiel te zien krijgt.
Ik zou nog even een overzicht geven van de rokjes die ik het afgelopen jaar heb gemaakt. (bij gebrek aan zo'n profi paspop maar op de grond gelegd)

Had ik al verteld dat ik erg gek ben op rokjes??
koreveen wijzigde dit bericht op 08-12-2009 20:22
Reden: foto's weggehaald
% gewijzigd
quote:koreveen schreef op 19 november 2009 @ 08:45:

[...]

Wauw, vind het echt heel lief!

Doe maar 3 meter, dan heb ik genoeg en kan er misschien nog wat extra's bij maken. Graag dezelfde kleur die jij ook gepost hebt.

Ik heb jou via Viva een uitnodiging gestuurd. Ik weet niet of je die in je mailbox krijgt of in je Viva-profiel te zien krijgt.Ik heb jou ook maar even een uitnodiging gestuurd, want ik zag nergens een melding staan
Die stof die je gekocht hebt is toch tricot Jannemaan? Of was het jurkje van je zus tricot en dit iets anders?
Dit is geen tricot, een soort stretch satijn geloof ik.. hoewel ik vind dat het niet super erg rekt...
Dus je kan er geen rokje zoals de 4e foto van boven van maken? Dan kan je het niet meer antrekken als ik het goed begrijp.
quote:Uggla schreef op 19 november 2009 @ 20:59:

Dus je kan er geen rokje zoals de 4e foto van boven van maken? Dan kan je het niet meer antrekken als ik het goed begrijp.

Die van tricot bedoel je?

Volgens mij kan dat wel hoor, tricot rekt natuurlijk ook nog mee.. Op het sancho forum zijn er volgens mij wel dames die hem van tricot gemaakt hebben. Misschien istie ook leuk met een tailleband van boordstof

Dat je dit effect krijgt http://www.winkeltjes.net ... 20elastische%20boordstof.
Jannemaan, snap er niets van. Heb jouw vriendenverzoek geaccepteerd en je staat nu ook in mijn Viva-profiel onder vrienden. Maar ik kan je geen berichtje sturen om mijn prive-mail door te geven.

Lukt dat jou wel?
Dat rokje vind ik niet zo bij de stof passen Jannemaan. Ik ben wel heeeeel benieuwd wat jij er van gaat maken.
Ik vind m zoals op deze foto:

http://4.bp.blogspot.com/ ... OfQ6kw/s1600/PB070264.JPG

Juist erg leuk, haha!
quote:koreveen schreef op 20 november 2009 @ 14:11:

Jannemaan, snap er niets van. Heb jouw vriendenverzoek geaccepteerd en je staat nu ook in mijn Viva-profiel onder vrienden. Maar ik kan je geen berichtje sturen om mijn prive-mail door te geven.

Lukt dat jou wel?

Volgens mij is het gelukt, heb je een berichtje?

Mail me anders maar op (wel even zeggen dat je gemaild hebt, ik krijg bijn nooit op die mail
Die is inderdaad leuk! Is dat met zo'n band van boord-stof?
quote:Uggla schreef op 21 november 2009 @ 12:23:

Die is inderdaad leuk! Is dat met zo'n band van boord-stof?

welke bedoel je? Die laatste die ik gepost heb? Ook met die vogeltje?

Die is naar dat patroon wat ik liet zien ;), die romo
ooooh ik dacht dat je hem nav deze: http://www.winkeltjes.net ... aartjes,%20winkelprijs%20¤%2045,00%20%3Cbr%3Eleuk%20knalgeel%20tricot%20rokje,%20mooie%20kwaliteit,%20een%20heel%20verschillende%20voor-%20en%20achterzijde%20met%20opgenaaide%20banen%20en%20paarse%20print.%20Tailleband%20is%20van%20elastische%20boordstof. had gemaakt.
Nee, ik heb er nog helemaal geen eentje gemaakt
Hi Jannemaan, ik heb je gemaild!
quote:koreveen schreef op 22 november 2009 @ 07:58:

Hi Jannemaan, ik heb je gemaild!Als het goed is heb je ook al mail terug
nu snap ik er niks meer van.
quote:Uggla schreef op 22 november 2009 @ 12:23:

nu snap ik er niks meer van.Ik heb een stofje gekocht waar ik een rokje van wil gaan maken. Alle fototjes die ik gepost heb heb ik gewoon van internet afgeplukt, het zijn niet mijn eigen gemaakte rokjes.
quote:Jannemaan schreef op 23 november 2009 @ 09:26:

[...]

Ik heb een stofje gekocht waar ik een rokje van wil gaan maken. Alle fototjes die ik gepost heb heb ik gewoon van internet afgeplukt, het zijn niet mijn eigen gemaakte rokjes.Die van mij zijn wel allemaal zelfgemaakt hoor!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven