Wat lust je echt niet?

24-11-2009 16:00 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om een topic over te openen. Wat lust je ECHT niet en waarom?

Ik lust zelf absoluut geen appel. De structuur ervan vind ik vies, het geluid als iemand erop kauwt en de opvallende geur. Ik ruik het ook altijd als iemand in mijn buurt er eentje eet.En paddenstoelen, ook een kwestie van structuur. Taai.

Dan koffie....brrrr. Ruikt heerlijk maar de smaak vind ik bitter.

Jullie?
vis bah die geur alleen al!

Lever ielghhh wat een droge meuk

Verder heb ik het idee (zal wel niet zo zijn) dat ik bijna alles wel lust...
Dat van die appels heb ik ook! Kippenvel krijg ik er van!! Brrr... Maar de smaak lust ik wel, hoor. (Dacht dat ik de enige was )

Verder lust ik eigenlijk alleen geen lever, bloedworst en balkenbrei.
Grove boeren leverworst. Ga al nekken als ik er aan denk. met die gore harde stukjes.

Roosvicee ga ik letterlijk van overgeven.

Rode kool en rode bietjes. ieuwwwww

Zeevruchten, te goor gewoon.

Verder niet zo moeilijk, al heb ik wel zo mijn voorkeuren..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Broodje poep.
Ik "lust" ook geen bloedworst, ik weet dat ik het vroeger lekker vond maar het idee is zo vies...

Ik vind kappertjes vies, blauwschimmelkaas, veel te scherp. Olijven, meloen, Sinaassappel/chocolade koekjes. Gortepap, rijstevlaai...
Boter op mijn brood.

En dat wat Linndaatje zegt over lever, bloedworst en dat andere waarvan ik naam niet wil uitspreken :puke:

Geitenkaas of fetakaas ben ik ook niet dol op.

verder lust ik alles!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Wame melk is het enige dat ik echt niet lust (van wat ik geprobeerd heb he).

Voor de rest is er een groot verschil tussen iets niet lusten en iets niet lekker vinden.
quote:Zwieber schreef op 24 november 2009 @ 16:05:

Broodje poep.Heerlijk, je mag me er midden in de nacht voor wakker maken. Gek dat smaken zo verschillen.
Knakworst en alle aanverwanten... De stoppen slaan hier al door als ik er alleen maar aan denk!
spruitjes, ook niet als iemand ze 'echt heeeeel lekker klaar kan maken'
Ik lust erg veel, het enige waar ik echt van over mijn nek ga is: drop en alles wat erop lijkt ( salmiak, anijsachtige samken) Ook olijven en kappertjes gaan er bij mij niet in. Ook vind ik geitenkaas erg vies. OH en levertraaaaaan :puke:

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat iets 'niet lusten' niet bestaat. Je hebt voorkeur. Volgens mij zit het, als je van iets moet braken, tussen je oren.

Maargoed, ik heb ook zo producten die ik écht niet lekker vind en waar ik van moet braken, dus opzich ...
Echt grappig hoe verschillend smaken zijn!

Ik lust ECHT geen melk. Karnemelk dan wel weer bizar genoeg. Als ik alleen al aan de smaak van melk denk - vreselijk.

Ook stukjes fruit in mijn yoghurt vind ik niets - zo vies! Alle andere stukjes in youghurt (nootjes, zaden etc) vind ik weer goddelijk, dus helemaal logisch is het niet.
Kokos, spijs, zuurkool.
Alle orgaanvlees yuk

Alle vis bleh

Champignons(de structuur idd)

Rode bietjes

Bleekselderij

Rauwe paprika (ergens door heen gaat maar liever niet alleen geroosterd in de soep wel)

Filet americain
boter op brood,

mayonaise, ketchup, mosterd...brrrr

champignons
Kaas en boter. Bah alleen de geur al aan het ontbijt wanneer mijn man zijn brood smeert maakt al dat ik ga kokhalzen.

Om te bakken en braden hoef je bij mij ook niet met roomboter aan te komen, want dat proef je veel te goed.

Verder hou ik gewoon niet van 'herkenbaar' vlees, zoals kippenpoten (eigenlijk alles waar nog botjes inzitten en ook vlees wat zogenaamd rauw gegeten moet worden zoals biefstuk). Ik eet het wel netjes op als ik het ergens voorgeschoteld krijg, maar zelf zal ik het niet maken. Eet sowieso niet zoveel vlees.

Verder heb ik de pech een aantal dingen niet te mogen eten ivm ernstige allergiën, maar als ik om me heen kijk vind ik wel dat ik een ontwikkelde smaak heb. Ben geen nikslusser of pitser gelukkig. Alleen ben ik wel pietluttig als het om mijn allergiën gaat, maar dat is dan pech voor anderen.
lever, getsie... hihi... oww en zwezerik dan, bleeeeeeeggggg...

ik lust verder heel veel, alleen wat ik echt niet

deur mn strot krijg is bloemkool met kaas en erwtensoep (althans dat laatste vind ik nu niet meer zo vies als vroeger maar mn lievelingseten zal het nooit worden...)bleeeeeeeegghhh...

haha levertraan dat kende ik niet, alleen van de verhalen van mijn ouders. nu heb ik t een tijdje geleden es geprobeerd omdat ik wou weten waar ze het over hadden...

een soort combi van rotte vis en bezine. bleeeeeeeggh....

grappig id. hoe smaken verschillen. voor vis en zeker voor geitenkaas kan je mij wakker maken. al lustte ik dat laatste vroeger niet, nu vind ik het heerlijk...
melk (net als noamski wel karnemelk en ook wel chocomelk van gewone melk gemaakt)

koffie

bier

rode bietjes

asperges

orgaanvlees

lam/geit etc. (niet om zielig, maar de smaak)

olijven

'enge' kaasjes

rijstepap/griesmeel

van lever tot leverworst tot paté etc.

frikandellen

natuurlijk ook wel wat dingen waar ik minder van gecharmeerd ben maar wel eet en sta ik altijd open iets nieuws te proeven.
Hoi allemaal.

Wat ik echt niet lust; erwtensoep en verse vis zoals zalm en makree. Wat is wel weer lekker vindt is gebakken vis van de markt of lekkerbekjes.
Grillworst.

Dat laat zo'n plakkerig, vettig laagje achter op je verhemelte.
olijven dat lust ik nou ook echt niet.

ik blijf het proberen maar vind het echt smerig.

oww en oesters..... bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeggg
Rabarber

Tonic
Wat Juniper met herkenbaar vlees heeft heb ik ook, en ook met vis, als er nog een kop of staart aan zit of op een andere manier nog te herleiden is als zijnde vis lust ik het niet. Ok zit tussen mn oren maar toch lust ik het niet
hutspot, de geur en aanblik moet ik al van kokhalzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven