LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Hey dames,

Hier gaat ook alles z'n gangetje. We zijn afgelopen week op vakantie geweest. Lekker even naar een huisje op de hei. Lekker rustig aan, fijn met z'n drietjes. Man werd helaas wel ziek dus zijn we een dagje eerder weg gegaan.

Tieger: Wat jammer van je miskraam! Heb je er veel last van gehad? Ik heb de baan niet gekregen. Er was wederom een interne kandidaat. Was daar erg boos over! Waarom laten ze me dan komen?? Ik heb er wel weer een halve dag bij gekregen op mijn school. Ben nu dus voor 1 hele en twee ochtenden aan het werk.

Mondy: Wordt het allemaal een beetje mooi thuis? Wat fijn dat jullie zo'n compleet gevoel hebben! Het lijkt me ook wel fijn dat je man nu 'geknipt' is. Hoef je ook niet meer aan de anticonceptiebrut!

Wat sneu voor Roos! Hoe ging het buisjes zetten op zich? Hebben de andere kinderen ook zoveel last gehad van verkoudheid?

San: Vervelend dat het af en toe niet zo lekker loopt met Wesley. Wat Tieger zegt: Het kan best de vermoeidheid zijn van school. Dat hij daar de hele dag wat op zijn tenen moet lopen en dan thuis even moet afreageren. Hoe gaat het met hem op school?

Gister hadden we een familiefeestje. Mijn jongste nichtjes deden een dansje (ze zijn 8, 7 en 5) Esmee keek er eens naar en ging er zo tussen staan! En mee doen (op haar manier dan) Het was zo lief om te zien.
Kleine terror kwam even op de laptop rammen, dus ik moest even snel posten! Ze is meestal zooo lief, maar soms is ze zo op zoek naar de grenzen. Na twee waarschuwingen gaat ze dan ook op de gang. Maar madammeke kan bij deurkrukken en is dan zo weer binnen. Straks eerst eens die dingen omhoog zetten!

Verder over het feest. Even later begint de muziek. Ze draait zich in één ruk om, rent er heen en gaat staan dansen! Later zijn de blazers aan het stemmen, zingt ze mee op de toon!

Esmee speelt nu de hele tijd met de bal en de hond. Ze vindt het zo grappig dat hij die bal steeds ophaalt en de hond legt hem zo lief voor haar neer! Bij ons wil hij nog wel eens "happen" als wij de bal pakken. (zo van "ik heb hem lekker het eerst") Ze pakt ook steeds hondenbrokjes en voert hem zo.

Hoe ging het bij jullie vanochtend met het uur? Esmee was 6.50 (nieuwe tijd) wakker. Best netjes dus!
manon ongeveer even laat als Esmee, goed gelukt de dagen ervoor even wat later naar bed...

ik had ook niet anders verwacht dan dat Esmee muzikaal zou worden

hier wel ook een echt dansmarieke

jammer van je baan; heb je nog meer lopen?

tieger: ik hoop ook dat er snel plek is en idd heel jammer van je miskraam (en cool dat je er zo nuchter over kunt doen!!).

tussen ons gaat het weer lekker en als vanouds, al blijft het wel moeilijk om HET onderwerp ook daadwerkelijk te vermijden tot januari, maar go...ed, afspraak is afspraak.

san: wat voor cursus doe je? (vind het altijd zo knap als mensen naast werk en gezin nog iets van studie kunnen doen, zou het graag willen, maar kan dat echt niet opbrengen..) en hoe gaat het nu met Wesley? was het zomaar een periode of ben je bang dat het langer duurt? ik weet helaas echt niks van jongetjes van 5.

mondy: sterkte met je ziekenboeg! manon heeft schoenmaat 21/22, maar draagt sommige merken ook al maat 92, ze worden al zoooo groot! (en lekker dubbel ben ik, maar ik ben op kraamvisites ook altijd wel trots en relaxt met onze grote meid, dus ook dat herken ik, pffffffff volgens mij heb ik een midlifecrisis, maar dat klinkt te oud...quarterlife crisis dan

manon brabbelt erop los en is helemaal into de wc, daar ben ik héél trots op, maar het is ook telkens rompertje los, pamper uit, op de wc, zij met een doekje, zelf met een wc-papiertje, dan knopje duwen, handjes wassen terwijl ze nog niet bij de wasbak kan, dus wel erg bewerkelijk. maar trots overheerst :-)

dat was het wel weer, tot de volgende keer maar weer

(sorry, ben erg van bassie en adriaan nu ik telkens die griengasboef bij de co-assistent zie)

gr
hallo dames!

gezellig hier!

Hier alles goed, ben morgen alweer 15 wk zwanger! Gaat echt snel!

tieger wat jammer van je miskraam, vind het ook stoer hoe je erover praat!

Met de kids alles goed, samuel doet bijna geen middagslaap meer, dat is wel jammer maar hij ligt toch nog wel een uur te kletsen in bed en dan ga ik ook gewoon even liggen.

Met sharon ook alles goed, bijna net zo groot als samuel, mt 23/24 van schoenen en maat 92/98 van kleding. word ook vaak overschat net als roos!

Als ze 2 word mag ze al naar de psz, denk dat ze het wel erg leuk vind, ze is nu altijd al boos als we samuel brengen en zij moet weer met mij mee.

Op mijn werk zijn ze aan het reorganiseren, baal er erg van, had het juist zo naar mijn zin,

o shit accu bijna leeg ff posten
Tieger; Wat balen van je miskraam;

Mango; Jammer van je sollicitatie, idd wel erg irritant dat je voor nix bent gekomen.. Verona is wel nu aldoor vroeg wakker... nu iedere keer zo rond 6uur... Hoop dat ze snel weer wat langer blijft slapen. Savonds later is niet echt een optie, Wes pikt het nl niet als zij langer op mag blijven :S

Met Wesley (inmiddels alweer 6!!! time flies!) gaat het wel okej, het zijn soms echt van die dagen/buien. Op school gaat het wel goed (vanavond 10min-gesprek, dus zal dan wel meer horen), ben wel benieuwd of hij daar ook zo dwarsig kan zijn.

Murpeltje; Ik doe een cursus binnenhuis,- en tuinarchitectuur. Erg leuk, maar ook lastig. Vooral over de tuin is het best pittig met die latijnse termen. Loop inmiddels ook wel wat achter hoor, moet er echt voor gaan zitten, en de tijd er voor gaan nemen, en die is er niet altijd... Maar qua cijfers zit het wel goed, dus dat stimuleerd dan wel weer!
Tjeetje Tieger... wat naar een mk.

3 kinderen is echt heel erg leuk. Het is zeker geweldig om daar naar uit te leven. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe verschillend ze zijn en toch... de liefde die je voor ze voelt is voor alle 3 hetzelfde: enorm!

Knap San, dat je een cursus doet. Weet niet of ik dat zou redden met de kinderen erbij. Nu zeker niet, zolang die uitbouw/woonkeuken beneden niet klaar is, is alles veel. Alleen het extra schoonmaakwerk erdoor... pfff, het is overal vies (en een troep) en omdat ik weet dat het na het schoonmaken gelijk weer vies is heb ik er ook vaak geen puf voor.

Mango, onze Roos is echt de Benjamin. Zij mag veel meer dan de andere twee (toen ze zo oud waren). We vinden haar dan toch altijd wel heel erg klein... dus tis wel nodig, maar op de gang zetten hebben we dan ook nog nooit gedaan. Moeten misschien ook maar wat strenger zijn want ze probeert ons regelmatig uit.

Murpeltje, wat knap dat jullie kleine meid al op de wc gaat. Roos vindt het prima om op het potje te zitten, maar er iets op doen dat snapt ze nog niet helemaal. Jammergenoeg is het ook nog nooit per ongeluk gebeurd.... dan leert ze misschien dat dat de bedoeling is en ook erg fijn en leuk is.

Hier weer een zieke op de bank, dit keer Luuk met koorts. Verder is hij gelukkig alleen maar moe. Roos is wel nog steeds aan het hoesten, ze is er inmiddels helemaal schor van en heeft een heel schattig hees stemmetje. Rustig aan maar. Vandaag ook lekker geen vriendjes mee van school, hopelijk gaat Sofie gewoon zelf lekker spelen.

Hebben jullie nog tips voor Sint/verjaarscadeaus? (voor Roos dus)

Liefs Mondy
RW, net overheen gelezen, zie dat Sharon ook zo'n kleine reuzin is...

Wat is het leeftijdsverschil straks tussen jouw kids? Volgens mij best wel vergelijkbaar??... Luuk was bijna 4 toen Roos geboren werd en Sofie was toen 2 jaar en 3 maanden. Ik vind het leeftijdsverschil perfect zo. Luuk en Sofie kunnen heel goed met elkaar spelen en merk dat Sofie nu ook al wel eens met Roos speelt (weliswaar meer naast elkaar) en dat wordt denk ik alleen maar meer.
Mondy: Die verbouwing bij jullie duurt ook al wel een tijdje of niet? Ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt! Maar.... als het straks is, is het natuurlijk wel prachtig! Wanneer is het ongeveer klaar?

Murpeltje: Jeetje, Manon al op de wc! die is er vroeg bij! Kan me voorstellen dat je super trots bent!

Fijn dat het tussen vriend en jou weer goed gaat! Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om er niet over te praten! Heb je het idee dat vriend er wel meer open voor begint te staan?

San: Jeetje een cursus erbij! Wat knap! Dat je de tijd kunt vinden (en vooral de rust...) Hoe waren het 10 min. gesprek?

RW: 15 wk al weer, dat gaat hard! Heb je het kindje al gevoeld? Hoe voel je je verder? Staat je baan op de tocht?

Tieger: Hoe is het nu met je?

Esmee snapt het uur nog steeds niet.... Ze is steeds kwart voor zes wakker, soms eens half 7. Niet echt fijn. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Zal ooit wel weer eens over gaan. (hoop ik)

Nu even iets wat ik alleen hier kan delen: (en het is al zo moelijk om er niks over te zeggen... )Wij zijn deze mnd voor de eerste ronde gegaan. Ben benieuwd. Volgens de berekeningen had ik gister m'n eisprong. Duurt dus nog wel ff voordat ik iets weet. Ik vind het wel weer heel spannend en heb zo af en toe ook mijn twijfels. Is het voor Esmee niet beter om even te wachten? Is het voor mijn carriere niet beter om nog even te wachten? Wordt het niet heel druk met twee kindjes? Is een tweede kindje wel net zo leuk? Whaaa.....

Tips voor sintcadeautjes? Tsja.... Esmee begint ineens te puzzelen (maar die hebben jullie vast al wel, Mondy) Esmee gaat een kassa krijgen. Die vindt ze bij de buren zo ontzettend leuk! Van opa en oma krijgt ze een keukentje voor haar verjaardag.

Misschien is iets van Little people leuk? Of iets nieuws van playmobile (kan Sofie ook weer mee spelen) Een poppenhuis of wat nieuw interieur voor het poppenhuis? Haarspeldjes? Volgens mij gaat het bij onze kinderen meer om het uitpakken dan om de inhoud.
Mango; Spannend dat jullie nu voor het "echie" gaan!;)

Verona heeft ook nog niet in de gaten dat we inmiddels in de wintertijd zijn beland :S, is nu ook aldoor kw over6 wakker... niet echt fijn, begint mij nu ook zo langzamerhand wel op te breken, hoop dus dat het snel veranderd!

10min-gesprek op school was prima, Wesley doet het heel goed op school! Het gedrag dat hij thuis af en toe laat zien, heeft juf (nog) niet gezien.

Mondy; Leuk zo'n verbouwing, maar t werk dat je er zelf nog van hebt.. pfff... En tsja sintkado's voor die kleintjes is iid wel lastig. Weet ook nog niet zo goed wat we voor Verona zullen kopen.

Ondanks alle andere tig topics over de Mex.griep, ben ik toch wel benieuwd of jullie je kids (en evt jezelf) ook laten inenten..

Vind het zelf nogal een dillema. Want in hoeverre is het vaccin wel veilig? Krijgt ze bv niet onverhoopt ergens last van op latere leeftijd...

Ik mag vanwege mn werk mezelf ook in laten inenten, weet nog steeds niet of ik het wel/niet doe (inentingen vinden volgende week al plaats....) Misschien lees ik ook wel teveel verhalen, die overal weer verschillend zijn, waardoor ik weer in twijfel wordt gebracht. Naar mijn idee valt het allemaal wel mee, of onderschat ik het allemaal?

Liefs San
Na veel wikken en wegen hebben we besloten om Esmee wel laten enten. Esmee behoort tot de risico groep. Ze schijnt asma te hebben. Ik heb nog een gesprekje gehad met de arts van het cb. Volgens haar is deze griepprik niet anders dan de gewone prik. Ja, er zitten wat meer conserveringsmiddelen in. Daarnaast heb ik ook nog de site van de RVM na gelezen. Ik vind wel dat de media de boel enorm opblaast allemaal.....

Je krijgt griep, bent verzwakt en daardoor meer vatbaar voor infecties/virussen als longontsteking. Als je gewoon goed uitziekt, valt het volgens mij ook wel mee.

Maar voor die kleintjes is het dus wel ietsje "gevaarlijker". Maar...... Correct me if I'm worng. Dit is wat ik begrepen heb van het hele verhaal. Het is een lastige beslissing.....

Esmee heeft vanavond haar eerste plasje op het potje gedaan. Ik zou niet gillen, maar was zooo trots! Ze zat in bad en zei: "Uit, Uit. Poepe!" En ze trok er een benauwd gezicht bij. Dus ik haar eerst op de wc zetten. Ze zat er echt te drukken. Maar er kwam niet. Ze bleef maar "poepe" roepen, dus ik maar met haar naar beneden, naar het potje. En ineens hoor ik wat kletteren. Een plasje!! *glim*
hoi,

ik laat haar ook inenten.

krijg de spuiten zelf ook en hoewel het 'maar een griep' is, zou ik het me niet kunnen vergeven als ze eraan zou overlijden en ik had het kunnen voorkomen.

ik geloof wel dat de vaccinaties die wij krijgen veilig zijn en twijfel ook nooit aan de gewone inentingen.

Mango: GAAF! (dan is ze vast zindelijk als nummer twee komt, heb je er maar één in de luiers

vandaag naar de intocht van de sint geweest. van tig pieten schuimpjes en pepernoten gekregen, met als resultaat (sorry) diarree, dus 6x achter elkaar op het potje, bah!

(en de wc is ineens niet interessant meer...)
Hahahaha Murpeltje, sorry, moet er wel om lachen, dat de wc niet meer interessant is Hier ook niet meer hoor, Tessel neemt wat dat betreft keurig het gedrag van haar grote broer over

Vaccineren: hier wel. Daan valt in de risicogroep en heeft dus griepprik 1 en mexicaanse 1 net gehad. Over 2,5 week mexicaanse 2, en dan begin december nog griepprik 2. En dan even daarna de DTP, voor zijn 4e. Gelukkig geeft hij nu vol trots aan dat hij de prikken leuk vindt, dus daar houden we het maar op. En Tessel krijgt ze dus ook gewoon, maar die zal ze wel wat minder vinden. Ik vertrouw wat dat betreft dus op het advies van het RIVM (en huisarts), en ga er gewoon vanuit dat het wel goed zal zitten. Het enige dat er volgens mij anders aan is is het virus zelf, qua conserveringsmiddel etc. is het net als de gewone griepprik volgens mij, dus wat het probleem dan is? Ik heb er niet zo over getwijfeld in ieder geval.

Sint: ik ben nu druk met het maken van wat poppenkleertjes (naast nog wat kinderkleding - lees stof kopen, maken is er nog niet van gekomen ), en Tessel krijgt verder grote kralen om te rijgen, regenlaarsjes, boekjes en een cd van Nijntje. Nu vieren we wel meerdere keren Sinterklaas hoor, oa met mijn familie en de familie van man, en op mijn werk nog een keertje. Dus er zal nog wel wat bijkomen. Daan krijgt ook nog een boek, regenlaarsjes, een puzzel, en een t-shirt met opdruk. En ook daar zal er nog wel wat bijkomen, ben er nog niet over uit.

Verder gaat het goed hier. Druk met niks eigenlijk, da's wel wat minder. Maar vooral veel aan het handwerken (borduren, kinderkleding willen maken), en verder niet zo heel veel. Werk gaat weer lekker, heb een tijdje een dipje gehad en daardoor niet zo heel veel zin. Kwam ook doordat ik voor m'n gevoel tegen een stel zorgaanvragen voor Daan aan zat te hikken, en ook iets onder de leden had. Dat uiteindelijk uitgesproken tegen leidinggevende (op diens initiatief), en dat heeft me wel het zetje gegeven om de aanvraag gewoon in te vullen. Die is dus dinsdag op de bus gegaan. Gecombineerd met een erg prettig intakegesprek voor Daan op zijn basisschool, zit ik nu weer wat lekkerder in m'n vel.

Nu is het alleen weer de hoogste tijd om te gaan slapen, tot gauw maar weer!
Heb van de week mn mex.prik gehad, volgende week is Verona aan de beurt...

Een collega verwoorde precies hoe het was: "t verstand zegt, gewoon doen, maar t gevoel zegt precies het tegenovergestelde.." en dat maakt het dan weer zo lastig.

Hier verder alles prima; Manlief zit midden in opleiding voor n nieuwe baan, heeft inmiddels 4 van de 6 examens gehaald!

Hebben wel een 'druk' weekend voor de boeg:

Morgen komt de Sint in het dorp, ben erg benieuwd hoe Verona hier op zal reageren, ze herkent hem al wel op de tv, en in folders etc, 'saas', 'saas'.

Zondag etentje met schoonfam. Hoop dat de kids het een beetje uithouden om zolang aan tafel te zitten. het is at the moment een drama aan tafel... vooral met verona..

Zal genoeg speelgoed ed mee nemen om ze bezig te kunnen houden.

Fijn weekend allemaal!
Ik durf het hier bijna niet te melden. Ten eerste omdat hier meer zijn die het heel graag willen en ik kan het nog niet geloven, maar met twee positieve testen naast mijn bed zal het wel echt zo zijn...... Ik ben zwanger!!! Ik geloof er niks van! Vier weken en vijf dagen. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.

Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts. Die wil de eerste controle altijd zelf doen. Ze vindt het zo leuk en wil eigenlijk de hele zwangerschap wel begeleiden, maar dat mag weer niet. Toen ik haar belde sprak ik het voor het eerst hardop uit. (afgezien van tegen man)

Sorry Tieger en Murpeltje: ik hoop dat het bij jullie ook snel zo ver mag zijn.
wat gaaf mango!!!!

gefeliciteerd!!!!!!!!!! helemaal super!
Wauw Mango, wat leuk! Gefeliciteerd, en mangoman natuurlijk ook

En je hoeft geen sorry te zeggen hoor, tenminste niet tegen mij. 't Is gewoon leuk nieuws, en ik hoop voor je dat het goed zal gaan. Leuk trouwens, zo'n huisarts die de begeleiding het liefste zelf wil doen

Hier vandaag de eerste mexicaanse prik voor Tessel, en ze heeft geen kik gegeven. Keek even heel verschrikt toen de prik erin ging, maar het was al voorbij voordat ze kon beginnen met huilen. Vervlgens nog even afleiden met de pleister, en klaar. Binnen 10 minuten stonden we weer buiten, ik heb er langer over gefietst! Daan heeft zijn eerste griepprikken (gewone en mexicaanse) al eerder gehad, die viel al in de risicogroep.

Verder gaat het hier zo z'n gangetje. Nog weinig zicht op een nieuwe cyclus, dat vind ik wel vervelend. Zijn er meer meiden die wel eens een miskraam gehad hebben, en hoe lang duurde het toen ongeveer tot je weer ongesteld was? Merk dat ik dat wel vervelend begin te vinden, het wachten op een ongesteldheid, van alles voelen, maar of het dan al zin heeft om een test te doen... te vroeg testen heeft ook geen zin natuurlijk. Het is nu 5 weken na de miskraam, dus het is nog zo'n twijfeltermijn. Nog maar even afwachten dus.

Nu maar gauw gaan koken, was een halve dag vrij om met de kinderen die prik te gaan halen, en dus lekker vroeg thuis. Kunnen de kinderen er ook weer een keertje vroeg in, en ik lekker op de bank met Grey's en de Co-assistent.
gefeliciteerd Mango!!

gr Murpeltje
Zo, wat een rust hier

In ieder geval heb ik een lekker nieuwtje (nee, ik ben niet zwanger, integendeel zelfs )... Tessel heeft een plek op het kinderdagverblijf! Per 1 februari, dus nog best vlot ook. Er was al een plek op de woensdag en de vrijdag, en gisteren kreeg ik een telefoontje dat ze dus voor de maandag ook een plekje hadden. Zou zelfs per 1 januari al kunnen, maar ik heb aangegeven dat dit nog niet kon i.v.m. het opzeggen van de oude creche. Dus nu een maandje later, wel erg lekker in ieder geval. Kunnen we nu echt aan het puzzelen wie wanneer wegbrengt enzo.

Mijn cyclus lijkt eindelijk weer op gang te zijn, da's wel prettig. Natuurlijk op een onwijs onhandig moment (sinterklaas en dan uit logeren zijn is niet ideaal), maar goed, wel prettig dat het zo op gang gekomen is. Weten we tenminste wanneer we weer aan de slag kunnen

Nu nog een lekker druk weekend voor de boeg met alle sinterklaasactiviteiten, en nu nog maar even lekker aan de slag
Mango, wat gaaf dat je zwanger bent, van harte gefeliciteerd!!

Tieger, wat fijn dat jullie een plekje voor Tessel in de buurt hebben gevonden. Nu hoeft ze dan toch niet meer mee met de trein etc? Dat zal vast meer rust gaan geven denk ik. Hoe gaat het met Daan? Is het nog gelukt om een iemand te vinden die mee kan helpen met verschonen als hij straks op school zit? Hoe staat het medische circuit bij hem momenteel? Ik moet met de oudste nog een keer naar de uroloog in het WKZ als nacontrole zeg maar, laat ik zo gelijk maar eens gaan bellen!

Roze Wolk, hoe gaat het met de zwangerschap? Nog van harte trouwens! Heb je de bakfiets al binnen? Rijdt hij lekker?

Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan? Over een maand wordt Manouk al weer 2, zucht... Het is een echte dame hoor die heel goed weet wat ze wil en om niets in een driftbui uitbarst. Daarnaast is ze ook echt superlief en kan heerlijk knuffelen. Als ik haar vergelijk met de oudste dan is ze zo snel. Ze plast op het potje, legt puzzels van 20 stukjes en kletst al hele zinnen. De oudste begon pas met 2,5 wat woordjes te zeggen. Gisteren hoorde ik toevallig dat ze op het kdv al maanden uit een gewone beker drinkt, thuis kreeg ze nog steeds een tuit. Vanmorgen de melk dus maar in een beker gedaan en trots dat ze was. Ik heb haar verjaardagscadeau's al besteld/binnen. Van ons krijgt ze het Duplo prinsessenkasteel, gekocht via MP want het ligt niet meer in de winkels en van de opa's en oma's een tafeltent die speciaal voor ons gemaakt wordt. Het stomme is dat ik dus voor Sinterklaas niets weet behalve een pyjama en een tandenborstel. Het lijkt echt alsof we alles nog hebben van de oudste. Hebben jullie nog een suggestie voor een klein cadeautje (speelgoed)?

Groetjes!
Wauw Mango! Wat geweldig dat je zwanger bent! Gefeliciteerd, wat zullen jullie blij zijn.

Hier Zoef en Roos ook gewoon de prik gehad. Het viel me allemaal reuze mee ondanks het feit dat we in het mediapark in een studio stonden met nog een paar honderd andere kindertjes. Heb wel lang gedubd: wel, niet, wel, niet... maar toch gegaan.

Onze verbouwing zou rond de kerst klaar zijn.. dat gaat niet lukken, er moeten nog té veel klusjes gedaan worden en als binnenkort de keuken staat kan het blad pas ingemeten worden en daar zit een levertijd van een paar weken op. Misschien hebben sommige meiden het "verslagje" op hyves wel gezien. Maar het wordt heeeeel mooi, dus het is wel leuk om naar uit te kijken.

Meiden, ga weer wat doen! Liefs Mondy

oooo.. en hier: POTJE?? wat is dat. Luuk was met 2 zindelijk en een paar maanden later ook 's nachts. Sofie was pas zindelijk met 3 en is nu nog steeds nat in haar bed... Roos taalt er nog echt niet naar... naja, zien het wel.
Huppel, heb voor Roos iets van Little People (altijd goed) en het zingende theepotje van Fisher Price. Die was in de aanbieding bij de Kruidvat...
hier alles goed, 19 weken zwanger! gaat echt hard!

Voel me nog steeds goed, al merk ik wel dat als ik 3 dgn achter elkaar thuis ben met de kinderen ik wel last krijg van mijn bekken (al dat getil)

hier is samuel zelfs nog niet zindelijk, het interesseert hem niet. Wil in het nieuwe jaar met beide kinderen beginnen, zit er misschien nog een beetje concurrentiestrijd tussen en wil het dan wel lukken.

Sharon mag gelijk na de kerstvakantie al naar de PSZ, naar dezelfde groep als samuel, ze wil zo graag. Als we samuel gaan brengen krijg ik haar al niet meer mee. En zoals de juf zelf zei, bijdehante kinderen mogen eerder en er is plek dus dan moeten we het maar doen he! word mijn kleine meisje wel heel groot hoor! genoot ook wel van de momentjes samen maar ook wel lekker dat ik nu een ochtend voor mezelf heb!

(ze gaan een ochtend en een middag, maar de middag zijn ze bij schoonouders en dan brengt opa hem altijd)

tieger fijn dat tessel terecht kan op een kdv in de buurt! en fijn dat je cyclus weer op gang komt ookal is dat dan weer net niet het juiste moment...

hier ook de prikken gehaald (na heel lang twijfelen) samuel begon vooraf al te huilen was zo zielig, sharon was erg onder de indruk van alle ballonnen die er hingen en ze had echt geeneens in de gaten wat er gebeurde. terwijl samuel nog na stond te snikken was zij ook al klaar. was wel weer grappig.

nu ben ik bezig met het speelgoed beneden te ordenen, er komt weer zoveel bij dat er ook maar iets naar boven moet.

voor sharon haar verjaardag wil ik trouwensduplo kopen, hebben we nog niet zoveel van en ze kan er erg leuk mee bouwen!
Dank jullie wel voor de felicitaties. We beginnen er aan te wennen! Het is nog steeds onwerkelijk. Ik merk er ook nog niet zo heel veel van. Ben wel ontzettend moe 's avonds. Het is wel heel anders dan de eerste keer. Ik kan niet wachten tot de echo!

RW: Dat gaat hard met jou zeg! Wanneer hebben jullie de 20 weken echo? Gaan jullie ook weer kijken wat het wordt? Balen dat je bekken al op begint te spelen. Sharon al naar de psz!! Jeetje dat gaat hard!!

Huppel: Manouk ook al op het potje! Esmee heeft na die ene keer nooit weer wat gedaan! Hahaha. Wij maken nog maar even gebruik van de leeftijd en slaan Sinterklaas nog even over. We vieren al tig keer sint, dus ik vind het wel best. Vorige week heeft ze al wat van schooonouders gekregen in de schoon, morgen gaan we naar de gastouder en 's middags naar mijn vader en volgende week vieren we het met de buurt.

Esmee krijgt voor haar verjaardag ook nog een "ernie bij de dokter" De huisarts had hem ook en ze vond het fantastisch! Hij was bij de kruidvat in de aanbieding.

Tieger: Wat fijn dat Tessel ook eindelijk een plekje heeft! Wat zal dat een rust geven voor jullie!! En de cyclus weer op schema... zet um op!
Nou ik heb de inkopen gedaan hoor. Houten puzzels (hadden we nog liggen want gekregen van vrienden), het boek Het is Herfst, een Dora boekje (Manouk is echt verslaafd aan Dora) en iets van Little People. Dan nog een chocoladeletter (die wij opeten, haha), pyjama en een tandenborstel. Ons meisje mag niet zeuren!

Mango, als we Manouk op het potje zetten dan plast ze binnen een paar minuten. Ze wil nu ook standaard op het potje als we haar 's ochtends aankleden en 's avonds uitkleden. Als ze zo doorgaat dan is ze komende zomer zindelijk. De oudste was bijna 4 en plast nog steeds 's nachts is bed;(

Zijn jullie trouwens al bezig met de overstap naar een groot bed? Manouk krijgt haar slaapzaak uit en begint uit haar bed te klimmen. We zijn aan het denken om een paar spijlen uit haar bedje te halen zodat ze in ieder geval niet uit bed kan vallen.

RW; 19 weken, jeetje dat gaat echt super snel! Leuk hoor. Zijn jullie al bezig met een kamertje etc?

Jammer dat veel meiden zijn afgehaakt hier trouwens, Ik ben benieuwd hoe het met alle kindjes gaat.... Ik werk trouwens de komende maanden fulltime en dan is forummen geen prioriteit;)

Fijn weekend!
Hallo allemaal,

Even weer eens bijlezen en wat een nieuws!

Mango van harte met je zwangerschap. Tjemig, wat ongelooflijk spannend zeg. Een zomerkindje komt eraan!

En RW: ook alweer zo ver. Best pittig lijkt me met 2 thuis en nog veel tillen.

Huppel: snel weer even bellen...

En dus ook nog een paar bezig voor nr. 3, spannende tijden.

Tieger: het klinkt in jouw schrijven zo heerlijk door dat jullie rust hebben in je nieuwe huis en dat je kan werken, jammer dat je een dipje had, en alle tijd hebt voor het maken van kleertjes. Klinkt goed.

En al die plasverhalen van grote meiden die op het potje zitten. Het potje staat hier al een hele tijd op de badkamer en af en toe zit Victor er op, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Verder hebben we er sinds de komst van Isaac ook niet meer zoveel aandacht aan besteed. Toch maar weer eens mee beginnen. Hier alles goed, maar supervermoeiend. De jongens hebben aparte slaapschema's, die, je snapt het al, niet aansluiten of gelijk zijn. We zijn al een tijdje ongeveer elke 2 uur per nacht wakker of soms zelfs elk uur waarvan vanaf half 5 of zo de nacht eigenlijk over is. We zijn gisteren gestart met trainen van Victor: les 1 en 2 van ' hoe slaap ik uit'. Gelukkig is de flestraining van Isaac redelijk succesvol. Verschillende mensen hebben hem al een fles gegeven en al drinkt hij hem meestal niet helemaal leeg of maar de helft, we zijn al blij dat hij de fles neemt en dat door oefenen het lukt. Vandaag nam hij zelfs een halfve fles (wél 70 ml.) van mij!

Hier dus soms tegen uitputting aan, maar na al die maanden lopen, komt over een paar weken een bakfiets en kan ik mijn kleine wereldje van 1,5 km uitbreiden naar misschien wel 10!

Groetjes allemaal, veel plezier met de Sint,

Parelhoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven