Meisjesnamentopic!

vrijdag 27 november 2009 om 10:14

zaterdag 28 november 2009 om 09:12
quote:summerqueen schreef op 28 november 2009 @ 07:53:
Hoi, zouden jullie je mening willen geven over de volgende namen.
Lisa
Ilse
Julia
Roos
Lois
Inge
Yara
Naar welke zou je voorkeur gaan?
Ik vin Roos, Julie en Lisa het mooiste.
Ilse vind ik niet zo, vind echt zo´n naam uit mijn jeugd en ken een stomme ilse. Lois, kan ik zelf niet uitspreken dus dat zou het hier nooit woren, Inge vind ik gewoon neutraal, en Yara vind ik zo`n geen naam maar iets bij elkaars gezocht en in elkaar geflantse naam. Eerder een koosnaampje voor mij.
Lisa
Ilse
Julia
Roos
Lois
Inge
Yara
Naar welke zou je voorkeur gaan?
Ik vin Roos, Julie en Lisa het mooiste.
Ilse vind ik niet zo, vind echt zo´n naam uit mijn jeugd en ken een stomme ilse. Lois, kan ik zelf niet uitspreken dus dat zou het hier nooit woren, Inge vind ik gewoon neutraal, en Yara vind ik zo`n geen naam maar iets bij elkaars gezocht en in elkaar geflantse naam. Eerder een koosnaampje voor mij.
zaterdag 28 november 2009 om 10:03
zaterdag 28 november 2009 om 10:08
Lisa mooi, maar hoor je wel veel
Ilse leuk!
Julia mooi, maar te populair
Roos Leuk!
Lois ook leuk
Inge mwoah
Yara hondennaam
Naar welke zou je voorkeur gaan?Mijn voorkeur gaat uit naar Loïs of Roos.
Lisa mooi, maar hoor je wel veel
Ilse leuk!
Julia mooi, maar te populair
Roos Leuk!
Lois ook leuk
Inge mwoah
Yara hondennaam
Naar welke zou je voorkeur gaan?Mijn voorkeur gaat uit naar Loïs of Roos.
The time is now
zaterdag 28 november 2009 om 23:46
Lisa Mooi, maar komt wel heel veel voor
Ilse Mooi, maar een tikkeltje ouderwets/jaren '80
Julia Mooi, maar komt wel heel veel voor
Roos Mooi
Lois Mooi
Inge te jaren '80, maar aan de andere kant is dat ook wel weer origineel
Yara erg mooiBij mij zou Yara op nummer 1 staan. En Roos en Loïs zouden bij mij op een gedeelde 2e plaats staan.
Lisa Mooi, maar komt wel heel veel voor
Ilse Mooi, maar een tikkeltje ouderwets/jaren '80
Julia Mooi, maar komt wel heel veel voor
Roos Mooi
Lois Mooi
Inge te jaren '80, maar aan de andere kant is dat ook wel weer origineel
Yara erg mooiBij mij zou Yara op nummer 1 staan. En Roos en Loïs zouden bij mij op een gedeelde 2e plaats staan.
zondag 29 november 2009 om 09:56
Leuk jullie reactie op de namen!
Wat Blogbabe zegt neig ik idd meer naar namen uit de '80/'90 jaren.
Lois (met puntjes) vind ik onwijs mooi, maar ben bang dat het uitspreken van de naam moeilijk wordt voor veel mensen. Vriend lief is er ook niet heel enthousiast over.
Als er nog iemand namen weet in die richting hoor ik het graag!!
Lois (met puntjes) vind ik onwijs mooi, maar ben bang dat het uitspreken van de naam moeilijk wordt voor veel mensen. Vriend lief is er ook niet heel enthousiast over.
zondag 29 november 2009 om 12:40
Banba; de kia die ik ken heeft 1 broer. klopt het dan nog?
summerqueen;
Lisa; leuk, maar komt veel voor. Vind Lisa of Lize, Lise of Lies ook leuk als tweede naam.
Ilse; hele leuke naam! enige nadeel vind ik, (weet ik van vroeger, meisje in de klas) dat de een het uitspreekt als Ílse, de ander als Íelse...
Julia; super leuke naam! wel veel voorkomend.
Roos; wel leuk, heel veel voorkomend
Lois; vind ik eigenlijk heel anders dan de andere namen in dit rijtje! Vind hem veel 'engelser' en daardoor minder leuk. ik hou van hollands
Inge; leuk, idd van 'vroeger', maar erg lieve naam
Yara; vind ik leuk! Net als Fara, Jara, Yarah of Fajah. maar vind deze naam ook minder nederlands, zie al snel een getint kindje voor me. (bij Jara nog niet echt, maar alle varianten wel)
summerqueen;
Lisa; leuk, maar komt veel voor. Vind Lisa of Lize, Lise of Lies ook leuk als tweede naam.
Ilse; hele leuke naam! enige nadeel vind ik, (weet ik van vroeger, meisje in de klas) dat de een het uitspreekt als Ílse, de ander als Íelse...
Julia; super leuke naam! wel veel voorkomend.
Roos; wel leuk, heel veel voorkomend
Lois; vind ik eigenlijk heel anders dan de andere namen in dit rijtje! Vind hem veel 'engelser' en daardoor minder leuk. ik hou van hollands
Inge; leuk, idd van 'vroeger', maar erg lieve naam
Yara; vind ik leuk! Net als Fara, Jara, Yarah of Fajah. maar vind deze naam ook minder nederlands, zie al snel een getint kindje voor me. (bij Jara nog niet echt, maar alle varianten wel)
zondag 29 november 2009 om 13:32
quote:Catooo schreef op 29 november 2009 @ 12:40:
Ilse; hele leuke naam! enige nadeel vind ik, (weet ik van vroeger, meisje in de klas) dat de een het uitspreekt als Ílse, de ander als Íelse...Dat vind ik wel onhandig aan deze naam, de ene Ilse wil dat je Ilse zegt en bij de andere moet het juist Ielse zijn. Dat kun je dus niet zien. Maar ik vind dit echt wel een mooie naam. Ilsa vind ik ook leuk.quote:Catooo schreef op 29 november 2009 @ 12:40:
Maar Loïs is geen Engelse naam. Het komt al in de Bijbel voor en is waarschijnlijk Grieks.
Ilse; hele leuke naam! enige nadeel vind ik, (weet ik van vroeger, meisje in de klas) dat de een het uitspreekt als Ílse, de ander als Íelse...Dat vind ik wel onhandig aan deze naam, de ene Ilse wil dat je Ilse zegt en bij de andere moet het juist Ielse zijn. Dat kun je dus niet zien. Maar ik vind dit echt wel een mooie naam. Ilsa vind ik ook leuk.quote:Catooo schreef op 29 november 2009 @ 12:40:
Maar Loïs is geen Engelse naam. Het komt al in de Bijbel voor en is waarschijnlijk Grieks.
zondag 29 november 2009 om 13:35
quote:summerqueen schreef op 29 november 2009 @ 09:56:
Waarom zou dat moeilijk uit te spreken zijn? Als je die puntjes er maar op zet, lijkt me dat geen probleem.
Wat vind je anders van Louise? Dat lijkt erop.
Waarom zou dat moeilijk uit te spreken zijn? Als je die puntjes er maar op zet, lijkt me dat geen probleem.
Wat vind je anders van Louise? Dat lijkt erop.
zondag 29 november 2009 om 13:41
Lisa Wel mooi, maar hoor je veel
Ilse Mooi, maar lastig i.v.m. verschillende uitspraak
Julia Heel mooi, maar al jaren veel te populair, is zelfs weer stijgende in de ranglijsten
Roos Mooi, maar hoor je ook veel
Lois Niet zo mooi
Inge Mooi, maar zou ik nu niet zo snel meer doen
Yara Vind ik niks
Naar welke zou je voorkeur gaan?Hmm, ik ben wel kristisch merk ik.
Lisa Wel mooi, maar hoor je veel
Ilse Mooi, maar lastig i.v.m. verschillende uitspraak
Julia Heel mooi, maar al jaren veel te populair, is zelfs weer stijgende in de ranglijsten
Roos Mooi, maar hoor je ook veel
Lois Niet zo mooi
Inge Mooi, maar zou ik nu niet zo snel meer doen
Yara Vind ik niks
Naar welke zou je voorkeur gaan?Hmm, ik ben wel kristisch merk ik.
zondag 29 november 2009 om 14:20
Weer bedankt voor de reactie's!
De namen die ik had opgeschreven vind ik mooi, maar heb daar ook nog niet ech het wauw gevoel bij. Veel namen ervan zijn redelijk populair/veel gebruikt, maar daar heb ik zelf niet zo'n moeite mee.
Hou idd van hollandse namen, maar ook weer niet echt van die ouderwetse namen.
Moeilijk, moeilijk..........
Ilsa vind ik opzicht wel mooi, mss heb je nog meer variantie daar op?
De namen die ik had opgeschreven vind ik mooi, maar heb daar ook nog niet ech het wauw gevoel bij. Veel namen ervan zijn redelijk populair/veel gebruikt, maar daar heb ik zelf niet zo'n moeite mee.
Ilsa vind ik opzicht wel mooi, mss heb je nog meer variantie daar op?
zondag 29 november 2009 om 17:39
quote:summerqueen schreef op 29 november 2009 @ 14:20:
Ilsa vind ik opzicht wel mooi, mss heb je nog meer variantie daar op?Wat vind je van Ise?
Ilsa vind ik opzicht wel mooi, mss heb je nog meer variantie daar op?Wat vind je van Ise?
zondag 29 november 2009 om 20:21
@Catoo, nee dan is het een andere. Blijkbaar zijn er dan toch mee van. De Kia die ik ken is ook al een jaar of 25, ver voor de auto dus.
@Summerqueen, Ilsa vind ik ook wel leuk klinken maar heb er een beetje foute associatie bij. Er is een hele foute oude film; Ilsa she wolf of the SS. Als je Googeld op Ilsa krijg je die meteen.
Misschien zit hier nog wat voor je tussen:
Amber
Anke
Anouk
Babet
Christa
Dian
Els
Elsa/Elza
Eva/Evi
Femke
Gabi
Hanne
Hilde
Ida
Ilva
Iris
Julie
Kim
Laura
Lea
Lies
Loes
Lotte
Marit
Maud
Mies
Milou
Noor
Reza
Rosa
Saar/Sara
Sanne
Suus/Suze
Thirsa
Vera
@Summerqueen, Ilsa vind ik ook wel leuk klinken maar heb er een beetje foute associatie bij. Er is een hele foute oude film; Ilsa she wolf of the SS. Als je Googeld op Ilsa krijg je die meteen.
Misschien zit hier nog wat voor je tussen:
Amber
Anke
Anouk
Babet
Christa
Dian
Els
Elsa/Elza
Eva/Evi
Femke
Gabi
Hanne
Hilde
Ida
Ilva
Iris
Julie
Kim
Laura
Lea
Lies
Loes
Lotte
Marit
Maud
Mies
Milou
Noor
Reza
Rosa
Saar/Sara
Sanne
Suus/Suze
Thirsa
Vera
The time is now
maandag 30 november 2009 om 11:12
Wie kan mij helpen met het uitzoeken van een meisjesnaam? Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.
Ik vind het erg moeilijk, want veel namen vind ik gewoon niet leuk. Het moet wel een beetje in deze tijd passen.
Ik vind het erg moeilijk, want veel namen vind ik gewoon niet leuk. Het moet wel een beetje in deze tijd passen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
maandag 30 november 2009 om 13:18