Domme vragen topic.

01-12-2009 11:33 384 berichten
Soms heb je van die vragen die te dom zijn om i.r.l. te stellen.

Googelen kun je niet, dus wat doe je dan?

Stel hem hier!

Mijn domme vraag voor vandaag:

Als je van een tweeling bevalt, heb je dan twee placenta's?
Zijn er ook dieren met Down?

Ja. Soms wordt het er zelfs ingekweekt, zoals bij dikbilkoeien. Dan wordt er expres met Down syndroom koeien gefokt, omdat die meer bilspieren hebben.
Bij het Syndroom van Down is er toch veel meer aan de hand dan een gen dat zijn werk niet doet? Hebben die niet een volledig chromosoom teveel?
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 03 december 2009 @ 10:49:

[...]

De Chinezen en Japanners die ik ken, sms-en gewoon in alfabet.

Maar misschien lopen ze achter.

Of juist voor...?

Ik ken persoonlijk geen Japanners en Chinezen, laat staan sms'enden. Anders dan de info uit dat boek, weet ik er dus eigenlijk niks van
Dat van die nine milion bycicles in Beijing schijnt ook erg mee te vallen.
In de metro in Seoul werd er driftig gemobield, veelal tv/filmpjes kijken, en de sms-en waren in Hangul (Koreaans alfabet)
Heerlijk dit topic, zit op mn werk en heb zelden zo hard stil gelachen !

(sterrenkijkertje, Foppe de Haan... )

Waarom zijn blaadjes aan de boom groen?
Chlorophyl, stof die voor de fotosynthese zorgt (?, heb ik dat goed?)
Bladgroen of chlorofyl is de groene bladkleurstof van planten die zich in chloroplasten bevindt en met behulp waarvan zij licht opvangen en de energie daarvan omzetten in chemische energie die wordt gebruikt voor fotosynthese. De groene kleur van chlorofyl is toe te schrijven aan de sterke absorptie die het vertoont in het rode en blauwe deel van het spectrum: alleen de groene kleur wordt teruggekaatst.

Ja

Ik zit net uit het raam te kijken en zie dat er struiken zijn die nog groen blad hebben.
quote:laatlos schreef op 03 december 2009 @ 10:31:

[...]

Dit is het antwoord uit het boek “Hoe sms’t een Chinees” (ja, bestaat echt!). In dat boek trouwens ook antwoord op 99 andere ‘mysteries’ zoals: Waar zijn de Peruaanse panfluitspelers gebleven?, Hoe overleeft een spin de stofzuiger?, Zijn er ook dieren met Down?, Waarom hebbben mannen tepels?, etcNou, waar zijn die panfluitspelers gebleven? Ik zie ze nooit meer!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
In Seoul! Ze doken daar iig overal op.
De panfluitspelers: zie South Park, http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandemic
hahaha, ja die afl. had ik al gezien!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:geve schreef op 03 december 2009 @ 11:02:

Bij het Syndroom van Down is er toch veel meer aan de hand dan een gen dat zijn werk niet doet? Hebben die niet een volledig chromosoom teveel?

Bij dieren vallen niet alle genen op de zelfde chromosomen als bij mensen. Er worden in het laboratorium wel dieren gekweekt die net als mensen met down syndroom een extra chomosoom 21 hebben, maar om het menselijke downsyndroom na te bootsen moeten er bij de dierlijke equivalent heel veel genen op heel veel verschillende chromosomen in 3-voud voorkomen. De kans dat dit in de natuur gebeurt is minimaal.

Wanneer een dier op natuurlijke wijze per ongeluk een extra chromosoom heeft is hij over het algemeen niet levensvatbaar en eindigt de zwangerschap van moeder-dier in een miskraam (net zoals bij veel andere (niet 21) trisomiën bij mensen.
Dat bedoel ik, Uggla. Ik heb het ondertussen opgezocht en vind de afwijking van een dikbilrund (één afwijkend gen op één chromosoom) nog altijd niet te vergelijken met Down maar wel met bijvoorbeeld een niet-dominante eigenschap "rode bloem" bij een plant die normaliter blauwe bloemen heeft. Het resultaat is dramatisch verschillend maar de oorzaak niet.
Een afwijking op 1 gen is inderdaad absoluut niet te vergelijken met een heel chromosoom wat 3 keer voorkomt in plaats van 2. Anders dan dat het allebei een genetische afwijkin is.
quote:vooroverdepasta schreef op 03 december 2009 @ 12:13:

[...]

Nou, waar zijn die panfluitspelers gebleven? Ik zie ze nooit meer!

Volgens het boek zijn de meeste panfluitspelers gewoon weer naar huis gegaan. En ze komen blijkbaar helemaal niet uit Peru, maar uit Ecuador (de Otavalo-vallei om precies te zijn). Doordat al die clubjes de Peruaanse tophit ‘El Condor’ standaard in hun repertoire hadden zitten, werd aangenomen dat ze uit Peru kwamen.

Deze Otavalos-indianen kwamen massaal naar Europa vanwege de textielhandel, het straatmuzikantenbestaan én omdat de KLM toendertijd schijnbaar tickets op krediet verschafte. De panfluitmoeheid van het publiek, strengere controle op straatverkoop en de toenemende onderlinge concurrentie brachten een einde aan de panfluitgeluiden in de winkelstraten van NL.
quote:Bertrade schreef op 03 december 2009 @ 12:27:

De panfluitspelers: zie South Park, http://nl.wikipedia.org/wiki/Pandemic hahaha, ik doe net de tv aan en je raadt noooooiiit wat er op comedycentral is.....
Ik heb ook een domme vraag waar ik me al een tijdje het hoofd over breek: Als twee vogels copuleren, waar laat het vrouwtje dan haar staart?

(In Waku Waku-stijl met plaatjes)

plaatje 1: Ze draait haar staart naar links of rechts, zodat het mannetje om een bochtje zijn cloaca tegen het hare kan drukken;

plaatje 2: Ze spreidt haar staart in een linker- en rechterdeel en het mannetje wriemelt zijn cloaca er tussendoor;

plaatje 3: Ze scharniert haar staart op haar rug;

plaatje 4: Ze trekt haar staart helemaal naar binnen

En het antwoord is........
Ik vind hier dingen van.
Plaatje 2:

http://i.pbase.com/o5/24/ ... 02229.Y9VI3EKf.mating.jpg
anoniem_50067 wijzigde dit bericht op 03-12-2009 21:21
Reden: typefout
% gewijzigd
... ze doet helemaal niets (zoals de meeste vrouwtjes-dieren) of ze licht haar staart een ieniemieniebeetje op, ala "pak me dan, als je kan".

Het is het mannetje die zich zijdelings in allerlei bochten wringt om er toch maar bij te komen én in evenwicht te blijven. Dat laatste lukt vaak alleen door haar een knauw liefdesbeet in haar nek te bezorgen.
En dat allemaal in anderhalve seconde. Wie heeft toch verzonnen dat het zo onhandig moet? Blij dat ik geen vogel ben.
Ik vind hier dingen van.
Yep, bij vogels is het secondenwerk. Vogelvrouwtjes zouden wel wat te zeuren hebben over de prestaties van hun neukpartners, maar houden braafjes hun bek en blijven op hun nest. Hoezo emancipatie?
Dat engelsmannen een vrouw aanduiden met bird of chick, is dat dan wishfull thinking?
Nee, 'n vrouw is immers vederlicht, ontzettend lief, zacht & natuurlijk vaak leuk om naar te kijken, net vogels.. (die soms ook pretty bitchy kunnen zijn )

Waarom zo'n domme vragen topic?
quote:absoluteEinstein schreef op 04 december 2009 @ 17:36:

Dat engelsmannen een vrouw aanduiden met bird of chick, is dat dan wishfull thinking?Je hoeft niet over de grens te kijken hoor, word jij nooit 'duifje' genoemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven