Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
nou, wat zwaar klote zeg!
Lieve Filemijn, wat een horror. Voor jullie en voor moederpoes.

Wat naar dat er ook geen reden is, maar ja, dat is niet het belangrijkste. Dat moederpoes weer beter gaat worden.

Zo verdrietig lieverd.

Als ik wat voor je kan doen dan zeg je het maar.

Liefs.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank je voor de update, Filemijn, maar wat had ik graag iets anders gelezen.

Arme Poes, al die pijn voor niets...

Ik had haar zo graag minstens een gezond kindje gegund..

Sterkte voor jou en poes.

Sterkte Filemijntje, dat was toch een ander vooruitzicht. Ben maar extra lief voor poes, voor haar is het ook heel wat. Jee wat een naar nieuws.
Dat vroeg ik me ook al af. Maar het schijnt dat poezen na een keizersnee zowiezo minder naar de kittens omkijken.

Thuis hadden we alles al opgeruimd, zodat ze niet iets zou ruiken wat zou verwijzen naar de kittens.

Doordat alles nu verwijderd is, heeft ze ook geen hormonen meer in haar lichaampje. De tepels zijn nog wel helemaal vol melk, maar de komende dagen zal dat ook gaan slinken.
Jeetje wat een verhaal!

Vind het enorm sneu voor de poes, tis toch verschrikkelijk als je met je moedergeveol nergens heen kan.

Hoe ben jij eronder Filemijntje?
Ben dit topic al een paar dagen aan het volgen. Wat een rot nieuws vind ik dit. Geef haar maar wat extra lekker voer, dat heeft ze verdient na al die stress.
Getsie Filemijntje, wat rot allemaal! Heel veel sterkte voor de moederpoes maar ook voor jou.
Poes mag nog geen eten i.v.m. de operatie. Is toch geen lullige ingreep.

Ik ben zelf een beetje beduusd, brok in de keel en het huilen staat me nader dan het lachen.

Maar goed, moet er even zijn voor poesje. Die heeft het zwaarder!
Je mag best huilen filemijntje, wat ontzettend naar zeg. Alle kittens overleden.. Veel sterkte en verwen moeders maar flink (zodra ze weer mag en wil eten natuurlijk).
Wat een verdrietig nieuws. Sterkte hoor!!!!
Ach Filemijntje, wat een teleurstelling!

Maar met poes zelf gaat het weer goed komen, gelukkig.

Ik ben blij dat je even hebt laten weten hoe het is afgelopen.

Ik hoop dat jullie een goeie nachtrust hebben de komende nacht, en dat het moedertje snel opknapt.

Wat vind ik dat nou zielig, een bevalling zonder kitten. Maar misschien vergelijk ik de dieren wel te veel met mensen.
Wat vreselijk allemaal zeg. Hopelijk krijgt ze snel weer gewone knuffels van vaderpoes. Hoe oud is ze?

En jij mag ook even uithuilen hoor. Afgezien dat dit triest en zielig is, ook nog een desillusie. Van moeder en "poezenoma" tot helemaal niets. En nooit meer.

Gats. Ja en Poezenmoeder ruikt naar dierenarts dus vader wil er zeker nog niets mee te maken hebben. Hou haar maar goed in de gaten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Filemijn, je bent hardstikke moe en er zal een hoop door je heen gegaan zijn vannacht.

Als het je niks zou doen, zou het gekker zijn.

En dan erbij, het was ook jouw eerste poezenbevalling!

Knuffel van Perel.
een dikke knuffel voor je poes en jou!
Iets anders
Ach wat sneu! Gelukkig heeft moederpoes het wel overleefd want die heeft het ook zwaar gehad zo te horen.

Sterkte ermee en verwen Poes maar goed!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hee Filemijn wat een verdrietige afloop! Wees zelf ook maar even verdrietig hoor, daar heb je alle recht op. Heeeele grote knuffel voor jou, moederpoes en vaderpoes. Ik hoop dat poes er snel bovenop komt.

liefs
Shit...had alle hoop op 3e kitten gezet en zit hier nu met brok in mijn keel!

Filemijntje...heel veek sterkte!! En jij mag ook verdrietig zijn, tuurlijk!!!

Ik had 't niet helemaal gevolgd, dus net een paar stukjes gelezen. Wat een sneu verhaal! Hoop dat poes snel weer opknapt. En jij ook sterkte!

(PS Kun je het niet zonder kap proberen? Niet alle katten/poezen gaan aan hun buik/litteken likken e.d.)
Poes is bijna 1 1/2. Paps is een beetje beduusd van poes met kap :-) Die ligt nu dus lekker te slapen op zolder. Ik laat ze vandaag maar even hun gang gaan.
Morgen kunnen we helaas niet de hele dag bij poes zijn. We willen poes dus even laten wennen aan de kap. Als het echt niet gaat, dan kunnen we hem alsnog verwijderen....
He, wat verdrietig dit

Sterkte
quote:Filemijntje schreef op 06 december 2009 @ 16:22:

Morgen kunnen we helaas niet de hele dag bij poes zijn. We willen poes dus even laten wennen aan de kap. Als het echt niet gaat, dan kunnen we hem alsnog verwijderen....Als alternatief voor de kap zijn er tegenwoordig mooncollars:

Vrij prijzig in aanschaf maar veel dierenartsen verhuren deze ook. Poes kan er makkelijk mee op de bak, eten, rondwandelen en is misschien minder bedreigend voor jullie andere kat. Misschien een alternatief?

Veel sterkte!
Iets anders
Ach wat sneu allemaal. Een hele dikke knuffel voor poes en voor jou! Gelukkig maar dat moederpoes het na omstandigheden wel goed maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven