enorm leeftijdsverschil

06-12-2009 21:13 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb even gekeken of dit issue al aan de orde was op het forum maar ik kon zo niks vinden. Als het al eens op dit forum is behandeld...sorry dan.

Maar na een vreselijke relatie, ben ik alweer 7 jaar alleen en ook geen enkele man in mijn leven toe gelaten.(ook niet voor 1 nachtje)

Ik heb die tijd echt nodig gehad om een en ander te verwerken en een goede basis(ook financiaal) op de rit te krijgen voor mij en mijn dochters(14 en 16)

Ik ben dit jaar helemaal gelukkig en happy met mezelf!

Nu begin ik ook wel weer te verlangen naar een relatie, al ben ik wel heeeeel kieskeurig met wat ik wil.(dat heb je met een slechte ex)

Sindskort zit ik op paardrijden en vind ik mijn instructeur erg leuk..echter hij is 22!!! Ik ben 40!!! Ik probeer het gevoel steeds te onderdrukken en me voor te houden dat het"not done"is om ook maar iets aan hem te laten blijken.

Maar het wordt steeds erger. Wat bezielt me nou? Ben ik zo vreselijk desperate? Nu zie ik er wel veel jonger uit dan ik werkelijk ben(zit in de genen) maar toch is de echte leeftijd wel de keiharde waarheid! Moet ik hier iets mee doen? of juist niets?
Hoi,

Je moet vooral je hart volgen!! Dat is het enige wat telt... Ik zelf heb ook een relatie met iemand van 20 jaar ouder. Ik 21 hij 41, maar t gaat supergoed! Natuurlijk is het voor jou anders omdat jij nu als vrouw de oudere bent, maar wat maakt dat nu uit?? Je bent zo jong/oud als je jezelf voelt... en bovendien heeft de moeder van mijn vriend ook een man die 16 jaar jonger is! Toen het begon was zij 38 en hij 22. (je moet je voorstellen, de jaren 80!! Dat was taboe!) Nu zijn ze nog steeds happy samen! Zij 67 en hij 51.

Zoek uit wat je echt wil en doe daar iets mee. Ook als dat in andersmans ogen de verkeerde keuze is, want JIJ moet gelukkig worden!
Eerlijk gezegd denk ik dat het voor een 22-jarige jongen (want die zijn toch vaak een stuk onvolwassener op die leeftijd dan meisjes) een hele klus wordt om een echte relatie aan de gaan met een 40-jarige vrouw met kinderen, die al zoveel meer heeft meegemaakt dan hijzelf. Hij moet alles nog ontdekken wat jij allang weet en dat geeft, vrees ik, de kans op ongelijkwaardigheid in deze relatie.

Ik ben dus nooit zo happig op dergelijke grote leeftijdsverschillen als dit betekent dat je in een totaal andere leeftijdsfase zit, en daarom vind ik bijvoorbeeld 40 met 62 (bijna dezelfde leeftijdfase) heel anders dan 22 met 40 (totaal andere leeftijdsfase).

Bij een avontuurtje om je ego te strelen speelt dit natuurlijk geen rol.
zoals al eerder is gezegd je voelt er niks van! Lekker laten gaan en doen en als hij niet wil hoor je dat van zelf wel:D
quote:iris1969 schreef op 06 december 2009 @ 21:48:

Eerlijk gezegd denk ik dat het voor een 22-jarige jongen (want die zijn toch vaak een stuk onvolwassener op die leeftijd dan meisjes) een hele klus wordt om een echte relatie aan de gaan met een 40-jarige vrouw met kinderen, die al zoveel meer heeft meegemaakt dan hijzelf. Hij moet alles nog ontdekken wat jij allang weet en dat geeft, vrees ik, de kans op ongelijkwaardigheid in deze relatie.

Ik ben dus nooit zo happig op dergelijke grote leeftijdsverschillen als dit betekent dat je in een totaal andere leeftijdsfase zit, en daarom vind ik bijvoorbeeld 40 met 62 (bijna dezelfde leeftijdfase) heel anders dan 22 met 40 (totaal andere leeftijdsfase).

Bij een avontuurtje om je ego te strelen speelt dit natuurlijk geen rol.Vrijwel elke relatie begint toch als een avontuurtje? Als het werkt, werkt het. Zo niet, dan niet..Dat merk je gaandeweg.
Nee hoor, soms weet je gewoon dat het alleen bij een avontuurtje blijft en soms hoop je echt op meer, de tijd zal natuurlijk uitwijzen of dat ook zo is.

Zelf heb ik ooit op mijn 27e kort iets gehad met een thuiswonende 19-jarige jongen. Het was leuk om het in de liefde in te weiden, maar het was absoluut geen relatiemateriaal
quote:iris1969 schreef op 06 december 2009 @ 21:58:

Nee hoor, soms weet je gewoon dat het alleen bij een avontuurtje blijft en soms hoop je echt op meer, de tijd zal natuurlijk uitwijzen of dat ook zo is.

Zelf heb ik ooit op mijn 27e kort iets gehad met een thuiswonende 19-jarige jongen. Het was leuk om het in de liefde in te weiden, maar het was absoluut geen relatiemateriaal

Ja dat snap ik ook wel . Maar ben nooit een relatie ingestapt met het idee van 'zo, deze relatie is voor altijd', dat bedoelde ik met avontuur.

En TO vindt die man echt leuk, dat is toch het verschil met jouw ervaring en kan ze toch gaan uitvinden?
Gatver.. zo oud is m'n broertje. Het spijt me dat ik op die manier bekrompen ben, maar ik zou het absoluut niet leuk vinden als hij met een vrouw van 40 thuis zou komen. Natuurlijk moet hij dat helemaal zelf weten verder (zou het ook niet tegenhouden), maar zou haar nooit serieus kunnen nemen.

Weet verder niet hoe volwassen qua gedrag hij verder is, maar het lijkt mij dat hij mentaal dichter bij je dochters zit, dan bij jou.
Offtopic discussie is verwijderd.
quote:Luneth schreef op 06 december 2009 @ 22:03:

Gatver.. zo oud is m'n broertje. Het spijt me dat ik op die manier bekrompen ben, maar ik zou het absoluut niet leuk vinden als hij met een vrouw van 40 thuis zou komen. Natuurlijk moet hij dat helemaal zelf weten verder (zou het ook niet tegenhouden), maar zou haar nooit serieus kunnen nemen.

Weet verder niet hoe volwassen qua gedrag hij verder is, maar het lijkt mij dat hij mentaal dichter bij je dochters zit, dan bij jou.Oh inderdaad, ik vind je erg bekrompen. En als je broer nou dolgelukkig met haar is en je ziet hem helemaal opleven? Wat the hell maakt die leeftijd dan uit?
Vast niks, hij moet vooral lekker zijn gang gaan. Ik zou het alleen heel raar vinden.
Ja Luneth, ik vrees dat ik dat ook heb, ik vind het altijd wat sneu als een oudere man of vrouw (mijn leeftijd ) van een jong blaadje wil snoepen....
Ik zou het waarschijnlijk niet eens tegen hem zeggen.
Ok Denken mag altijd natuurlijk.
Ik weet niet.. misschien is het omdat ik zelf 22 ben. Ik merk zelf een heel groot verschil met mensen van 40. Ben nog hartstikke druk met stappen etc. Nu kan dat natuurlijk ook allemaal op je 40e, maar zou het toch wel gek vinden om mijn moeder in dezelfde tenten tegen te komen met een vriend van mijn leeftijd.

Misschien moet ik het allemaal even los zien van mijn eigen situatie en zeggen ga lekker gewoon je eigen gang, vermaak je! Maar ik kan het niet helpen.. in de praktijk (die van mij) zou ik het een idiote situatie vinden.
Haha ik ben 23, dus die vlieger van leeftijd gaat niet op.

(Heb alleen wel een dochter en al weer heel wat jaren dezelfde vriend, dat dan wel).
Tja, heel veel recht van spreken heb ik ook niet. Mijn vriend is 30, dus dat is natuurlijk ook een vrij groot verschil.
Ik zou ook niet staan te juichen als een van mijn zoons met een zo'n veel oudere vrouw aan zouden komen als vaste partner. Omdat " gemiddeld " zijn/ doen nou eenmaal vaak zo veel gemakkelijker is in het leven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2009 @ 22:16:

Ik zou ook niet staan te juichen als een van mijn zoons met een zo'n veel oudere vrouw aan zouden komen als vaste partner. Omdat " gemiddeld " zijn/ doen nou eenmaal vaak zo veel gemakkelijker is in het leven.

En dat snap ik dan ook wel weer. Dat je er als moeder echt niet op zit te wachten.

Zoals Madonna nu en haar schoonmoeder. Die schoonmoeder is 37 geloof ik en zoon 23.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik dit raar vindt; een veel jongere man met een oudere dame. Ik zou het dolgraag niet raar vinden; normaal zelfs. Mijn ex was ook 15 jaar ouder. Heel normaal vond ik dat. Maar vind het nog steeds raar als een dame een veel jongere vent heeft. Raar.
Ha SonjaS!
quote:summerbreeze21 schreef op 06 december 2009 @ 22:33:

Ha SonjaS!
het is natuurlijk geen serieus relatiemateriaal zo'n puber, dus als jij op zoek bent naar een relatie kan je hem beter voorbij gaan.

Maar als je gewoon een lekkere wilde oppervlakkige fling wilt hebben dan ga je toch je gang?
quote:SonjaS schreef op 06 december 2009 @ 22:36:

[...]

Hebben jullie al gedate?
Ik heb nog even een vraagje aan TO: weet hij hoe oud je bent en dat je zelf 2 pubers hebt of schat hij je jaren jonger en ongebonden in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven