November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Zo nu eerst even een knuffel voor Lizzie want dat kun je volgens mij wel gebruiken. Jeetje wat klinkt dat shit zeg. Zwaar hoor zon klas. Helemaal als niemand het over wilt nemen.

En nog gecondoleerd met je tante, want ook al was ze dan een tijdje ziek het komt toch altijd als een klap. Zeker als het je lievelingstante was. Sterkte de komende tijd. Zeker met al die feestdagen in het verschiet.

Suzaa: Oei klinkt ook zwaar meid. En dan mag er wel vooruitgang in zitten het klinkt nog altijd zwaar vermoeiend in mijn oren. Neem genoeg rust en tijd voor jezelf hoor. En ja, wij gaan voor de tweede prik. Zélfs nu Anniek ziek is (als ze dan tenminste beter is). De eerste prik geeft 40% bescherming en de tweede erbij 70%. Op die manier krijgt het immuunsysteem nog een keer een boost om antistoffen te maken en dus ben je nog beter beschermd.

O: Leuk he die fantasie. Ik heb net een uur met het poppenhuis gespeeld samen met Anniek. En ze vertelde hele verhalen en wat ik eruit kan opmaken moest de pop in bad want hij was vies en de ander ging Pippi kijken op de TV en de lades moesten echt in die ene kast en het omapoppetje was moe en ging slapen en het kindpoppetje had honger en ging eten. Zooooo leuk om te zien. Kan ik echt van genieten

Anniek is vandaag weer naar het KDV gegaan. Gister al koortsvrij en volgens mij slaat de AB druppels aan. (ik moet het hier eingelijk niet opschrijven)

Leuk morgen op het KDV sinterklaas en zaterdag bij mijn ouders. Kan er echt van genieten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh stom Lizzie; gecondoleerd met je tante . Wat dat betreft ben ik ook blij als de feestdagen achter de rug zijn, zonder schoonvader. Maarja januari en februari ook weer veel verjaardagen van schoonmoeder, schoonzusje en ook schoonvader was in februari jarig. Aan de ene kant zijn dat lastige dagen omdat je iemand dan extra mist, aan de andere kant ben je wel in gezelschap.

Ik dacht dat het zo was dat 40% van degenen die de prik gekregen heeft gelijk beschermd is en dat na de 2e prik 70% beschermd is. Toch nog maar een keer nalezen hoe het nou precies zit.

Heerlijk die verhalen/fantasie. Ook al versta ik lang niet alles, ik vind het gebabbel zo lief en leuk!

Suzy heeft morgen ook sinterklaasfeest op kdv, dus het pietenpak en hema-diadeem-met-mijter gaat mee!

Fijn dat Anniek weer zo goed als beter is!
Lizzie; gecondoleerd met je tante..en sterkte de komende tijd. Ik hoop dat je wel afscheid van haar hebt kunnen nemen?

Chica; welk poppenhuis hebben jullie? Ik wil zo'n hele grote voor op de slaapkamer, lijkt me geweldig!

O; ja heerlijk die fantasie, ik geniet echt zo van al die nieuwe mogelijkheden bij zo'n peuter.

Hier was afgelopen woensdag de sint op het kdv, was groot succes, Alissa was helemaal gelukkig. En zit ik die ochtend op de ak te schrijven dat ze niet veel te snoepen krijgt van ons, haal ik ze op loopt ze met een zakje chips in haar hand..haha..ach ja, ze genoot er super van en gelukkig viel ie onderweg om, dus de helft ging op de grond voor de vogels .

Hoe groot zijn jullie kindjes nu trouwens? Wij zijn bij het cb geweest...dus ik kan weer vergelijken, Alissa is nu 85 cm en weegt 10.7 kg, een klein lichtgewichtje dus. Verder was ze helemaal goedgekeurd. Nog wel even gesproken over het weinig drinken wat ze doet. Geleerd dat ik het toetje ook als vocht mag meerekenen, dus dan komt ze wel aan de 500ml.

Ben dinsdag begonnen met werken en morgen mag ik ook alweer de middag werken, de komende weken 2 middagen per week. Al heb ik er geen zin in, het voelt ook wel weer goed een eigen leven te hebben.
Bedankt voor alle felicitaties! Gister hebben we Bintje's verjaardag op het KDV gevierd (trakteren, ze vond het ontzettend stoer dat ze kadóótjes voor de andere kindjes had) en haar cadeau (Wishbonebike) was eindelijk binnen (1,5 week geleden besteld, zou binnen 24 uur binnen zijn, zucht. Daar bestel ik dus ook nooit meer wat. Mocht je ooit iets willen bestellen, niet doen bij Hoplakee!!) dus hebben we de middag rondrijdend op het pleintje voor de deur doorgebracht.

's Avonds een drama om haar naar bed te krijgen, ze was doodmoe maar bleef maar krijsen en gillen en huilen. We hebben haar maar weer uit bed gehaald en bij ons op de bank gezet, uiteindelijk ging ze pas tegen 10 uur naar bed. De nacht ervoor was ook vrij hopeloos, met 4 keer wakker worden en huilen. Ze is snotverkouden, dus ik denk dat ze wat benauwd was, en ze slaapt met haar duim in haar mond, dus dat ademt niet erg lekker en dat zal niet helpen bij het slapen. Uiteindelijk heeft ze bij ons in bed geslapen (snúrken kan dat kind!!) en sliep ze door de wekker van papa heen, zo moe was ze.

Verder zijn we vandaag bij de epilepsie-poli geweest voor haar onderzoek. De arts is er bijna geheel zeker van dat het geen epilepsie is. Je kunt het nooit zeker zeggen, en ze is erg jong voor een duidelijke diagnose, maar als het absences zouden zijn zou ze die veel vaker moeten hebben en daar merken we niks van. ''Voordeel" van epilepsie is dat het niet uitmaakt wanneer het wordt ontdekt, of je er nu snel of laat bij bent, voor de behandeling maakt dat niet uit. Dus we hebben besloten het aan te kijken. Mochten we nou over een of twee jaar het idee hebben dat er toch iets niet klopt, dan kunnen we altijd dan nog terugkomen en uitgebreider onderzoek laten doen. Maar voor nu vinden zowel wij als de neuroloog dat niet nodig.

Zo, en nu eens reageren:

Tess, goed gedaan op je werk!! Zorg je wel dat je ook echt je rust neemt en echt eerder weg gaat als je het niet trekt?? Goed op jezelf en buik passen!!

Ik reed vandaag voorbij een vuilniswagen waar ze voorop een aantal beren en knuffels hadden vastgemaakt en daar zat een Po tussen, ik heb er nog aan gedacht hem van de auto af te trekken maar hij was nogal vies.....

Chica, fijn dat Anniek de goede kant op lijkt te gaan. Nu hopen dat Saar er ook goed doorheen komt zonder enge verschijnselen!!

Vanochtend hebben we sinterklaas gehad op het KDV, Bintje vond het erg leuk, maar vooral vanwege de pepernootjes
Hier vanmiddag sinterklaas op het KDV. Ik ben benieuwd, want bij de Sinterklaas bij mijn schoonouders (waar ook echt een Sint en Pieten komen die ingehuurd zijn door mijn schoonouders) was ze wel bang en wilde niet bij Sint of Piet op schoot. Wel heeft ze het kadootje snel aangepakt van Sint haha, dat dan weer wel. En dan morgen nog Sinterklaas bij mijn ouders (zonder echte hoor, gewoon alleen gebons op de deuren enzo) en dan hebben we het wel weer even gehad voor dit jaar. Heel veel kadoos zijn meteen de koffer in gegaan. Voor later of de rest van het jaar, want ze heeft weer heel veel gekregen. Daar kunnen we weer een jaartje mee voort.

Lala: Ik weet niet precies hoe groot Anniek is. Ik moest eigenlijk vorige week naar het CB maar die hebben ze zelf afgezegd. Ik weet eigenlijk niet waarom precies. Ik dacht toch dat ze geen prikken moest ofzo, nou ja er komt wel weer een brief met een nieuwe afspraak. Ze zit nu in maat 92 maar die gaat denk ik wel de hele winter mee. Ik denk dus ook dat ze zoiets als Alissa is.

En veel succes met werken. Weer een omschakeling maar ook wel weer lekker toch?

Binti: Leuk dat de verjaardag zon succes was en ik zal nooit wat daar bestellen hoor Hier is de loopfiets nog niet zon succes. Ze vind het een beetje eng dat hij omvalt als ze dus niet goed haar beentjes op de grond zet haha. Komt vanzelf wel denk ik.

Fijn dat de uitslag van het onderzoek in principe positief was. Ik denk dat als ze niks kunnen vinden het inderdaad gewoon afwachten is en goed in de gaten houden. Hopelijk was het incidenteel.

En er komen nog elke dag nieuwe woordjes bij. Het gaat langzaam maar er zit vooruitgang in. Ze zegt nu ook namen van kindjes op het KDV. Alleen haar eigen naam is blijkbaar heel moeilijk want die zegt ze nog steeds niet. Verder gaan de oren volgens mij wel goed. Geen koorts meer, niet heel veel prut eruit, maar nog wel snipverkouden en hoesten. We blijven dus stug 3x per dag druppelen, 3x per dag hoestdrank en 3x per dag neusdruppels. Dus ook op het KDV haha ze zijn blij met ons

Heb wel een probleem met Sara. Nou ja, probleem? Op de een of andere manier huilt ze veel op het KDV. Ze denken daar elke keer dat het honger is. Ik denk zelf van niet want ze doet het thuis nooit. Ze krijgt 5 x 220 ml met 6 schepjes (de max) en thuis doet ze het er heel goed op. Op het KDV hebben ze gister echter 2x een flesje water gegeven en die dronk ze op binnen een paar minuten op. Nu heb ik weer de voedingslijn gebeld en ik mag niet meer water dan 220ml erin doen (en dus niet meer dan 6 schepjes), extra water is geen probleem, maar ik vind het zo raar. Hoe kan ze daar nu ineens zoveel meer dorst hebben? Tevens gaat ze nu denk ik van 5 naar 4 flessen. Gisteravond wilde ze 2230 fles niet en als ze die wel drinkt dan wil ze de 0700 fles niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat het daar aan ligt. Nou ja, we zijn dus een beetje aan het klooien daarmee. Maar ik baal zo erg dat Saar op het KDV zoveel huilt. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aanmoet :(
Oh nog even voor de liefhebbers. Sale (30%) vanaf vandaag 1400 op www.Oililyshop.com
Binti; fijne voorlopige uitslag!

Chica; Fijn dat het beter gaat met Anniek. Vreemd inderdaad dat Saar zo'n dorst zou hebben op het kdv. Heeft ze niet gewoon last van alle prikkels daar en gaat ze daarom huilen? Ik durf nu al te voorspellen dat de eerste weken/maanden van Elfje op het kdv een ramp gaan worden. Ze reageerd zo sterk op prikkels, ze doet het prima zodra ik de hele dag thuis blijf en haar lekker in haar eigen bedje leg. Maar zodra er wat verandert in het dagschema is het hommeles, een gevoelig kind dus. Gelukkig hoeft ze pas over 4 wkn naar het kdv, maar ik ben wel van plan haar langzaam te laten wennen. Hier is het gewoon dat ze direct 4 uur komen. Maar ik wil echt met 2 uur beginnen.

Haha..Oililly ga ik echt niet kopen...heb echt een trauma van vroeger dat mijn moeder me tot m'n 13e in Oililly kleren hees met al die kleurtjes, en ik wilde het liefst gewoon niet opvallen (dus zwart en blauw).
Lengte 87 gewich 10500 gram. Een dunner sprietje dan alissa dus

Chica, huilen op kdv: Nelis heeft heel lang gehuild daar. Prikkels, te druk. Hij is er nu sinds een maand echter zo aan gewend dat het hem niet druk genoeg kan zijn. Kan dus zomaar omslaan. Je gebruikt toch gewone voeding? Daarvan mag per 30ml water een schep, hoeveel water je er ook indoet. Dus 210 ml is 7 scheppen.

Poppenhuis: dat is waar ook, er staat er nog 1 op zolder. Zelfgemaakt, bij haar geboorte gekregen. Die gaat in januari van de zolder af!

Binti, fijn dat je wat gerustgesteld bent vwb de epilepsie. Beterschap!

Suzaa, Bij Nelis helpt het dan heel goed om 5 minuten in het donker met hem te lopen. Dan slaapt hij weer als een roosje.

Vanmorgen sinterklaas. Meisje bang, maar met mama wilde ze wel naar sinterklaas. Na afloop had ze het alleen maar over de pepernoten ventje heeft heel lang bij zwarte piet op de arm door de akmer gedanst. Die vond het geweldig
Ik ben met Saar en Anniek vannochtend toch naar de HA geweest. Saar was vanochtend echt aan het piepen qua ademhaling en flink veel hoesten. Vond het echt een beetje eng. Alles nagekeken en gelukkig alleen een virusje.

Hij heeft ook nog even uitgelegd hoe ik kan zien dat het echt fout gaat. Even kijken of ik het kan uitleggen. Als kindjes het echt benauwd krijgen dan gaan ze met hun neus vleugelen. Dat wil zeggen dat ze hun neusgaten heel erg open gaan zetten om extra lucht te krijgen. Tevens gaan dan hun spieren in hun borst, bij de ribbenkast (dus niet hun buik) heel erg samentrekken. Dat zijn de tekenen waarop je dan echt moet bellen.want dan hebben ze het echt benauwd. En sowieso met koorts en hoesten natuurlijk.Het hoesten is niks aan te doen. Verder is het in de ochtend altijd erger omdat dan in de loop van de nacht het slijm zich ophoopt en als je haar dan oppakt dan loopt het slijm weer naar beneden. Dat veroorzaakt soms hevige hoestbuien. Hij had het nog wel even over het RS virus maar daar moeten ze koorts voor hebben. Ik moet het wel goed in de gaten blijven houden. Heb toch Bisolvon gekocht (druppels die je ook aan zuigelingen mag geven) en die geeft ik dan toch maar. Misschien is dat dan alleen voor het psychische effect van de moeder haha. Verder kan het ook zijn dat ze doordat hoesten en het virus meer drinkt dan normaal (nog meer?).

Anniek haar beide oren zijn ook nagekeken en die zijn alweer een stuk minder en schoner. Wel druppel AB kuur af blivjen maken. Gaat dus ook de goede kant op.

Wel een fijn bezoekje voor de geruststelling dus.

Verder een goed gesprek op het KDV gehad met vriend erbij. Er is gewoon helaas weinig aan te doen. Ze wil graag veel aandacht en graag geentertaind worden maar daar is gewoon niet altijd tijd voor. Ze moet een beetje meer leren zelf spelen. maar ze gaan er wel extra op letten.

Verder heb ik in de voeding vandaag een schepje "Extra, dus voeding voor hongerige babies" vervangen en 2 schepjes apart gehouden voor in een extra flesje water met een klein beetje melk. Verder ook nog het slapen aangekaart en ze gaan zich toch weer aan het schema houden.

Gisteravond heeft Saar alleen de fles van 2230 maar half gedronken. Nou ja, half? Maar 50 ml. We hebben haar weer op bed gelegd en vannacht werd ze om 0500 even wakker. Speen gegeven en toen heeft ze weer geslapen tot 0630. Helemaal goed dus. Maw misschien kan die fles eraf en dus meer in de flessen overdag, waardoor ze ook weer meer verzadigd is. We zullen zien maar ik heb er nu wel een beter gevoel over. Sjonge wat blijf je toch lekker bezig met een baby, zou blij zijn als ze straks wat ouder is . Het wordt straks allemaal een stuk makkelijker en overzichtelijker. En ik ben straks ook blij dat ze straks 6 mnd is want ik denk eerlijk gezegd dat ze toe is aan bijvoeding. Toch doe ik dat nog even niet. (ivm de eczeem die ze nu al heeft, ja, ja, daar komt het oude schuldgevoel weer even boven dat ik geen Bv heb gegeven)

Enerverend ochtendje dus. En dan ben ik ook nog naar de fietsenmaker geweest. De fiets werd een beetje gammel. Het is een stevige sportfiets maar eigenlijk niet gebouwd op zoveel extra gewicht. Hij is dan ook best zwaar met zon MC drager achterop en voorop een stoeltje met Anniek. Maar een mama-fiets is gewoon echt te duur. Volgens de fietsenmaker kunnen we eigenlijk net zo goed een goede Omafiets kopen (niet die van de Hema want over die consumententest was hij echt niet te spreken) Die fietsen zijn even sterk als mama-fietsen, maar hebben alleen niet zo breed stuur. Misschien moeten we dat dan maar op den duur doen, als deze het begeeft. Ik fiets nl (zelfs met dit weer) nog best veel.

Even goed laten checken dus. Nieuwe standaard (want hij valt om door het gewicht), nieuw licht (want het is al donker als ik de kinderen ophaal), versnellingen maken (want daar zit Anniek altijd mee te spelen), nieuwe buitenband, ketting olien, slot olien (want ik kreeg hem elke keer niet open en dicht) en dan is hij weer winterklaar. Pfoe, ben nu al moe haha en dan vanmiddag nog Sinterklaas op het KDV. Ben benieuwd.

Wel goed om te horen dat andere babietjes er ook een beetje "last" van hebben (van dat huilen) en dat het toch ineens over kan zijn. Ik denk ook dat het de prikkels zijn en tja wat kun je daar nu aan doen? Niet veel natuurlijk?

O: wbt voeding klopt het niet helemaal wat je zegt. Ze mogen nl op een dag niet meer dan 30 schepjes (maakt niet uit welke soort voeding je geeft). Je mag er dan wel extra water bij doen, maar niet extra schepjes. maw als je nog 5 flessen geeft dan 6 schepjes. Geef je er 4 dan mogen ze er dus 7,5. Maar niet per 30ml een schepje hoor want dan zou je met 5 flessen en 210 ml over het max aantal schepjes gaan op een dag.

Wij geven trouwens nu Friso Comfort tegen spugen en krampjes (en deze is dus al wat dikker dan de gewone voeding) en ze krijgt savonds dus een fles met Friso Extra voor hongerige babies en nachtvoeding. Ik wil over naar de gewone voeding maar dat heb ik geprobeerd en toen kreeg ze heel veel drampkrampjes. Dus snel weer terug. Ik doe dat met 6 mnd wel als ze ook aan de bijvoeding gaat. Dan gaan we ook over op Kruidvat merk, want Friso is me veel te duur Maar uiteraard tegen die tijd, allemaal, langzaam, langzaam.

Sorry voor het hele verhaal
Oh en dat poppenhuis. Nou ja, het is niet echt een poppenhuis. Het is een houten boerderij van Janbibejan die we tweedehands van MP hebben. Maar die is best groot en er zitten heel veel meubeltjes en poppetjes bij en ook dieren. Alles heel mooi van hout. De "bovenverdieping" van de boerderij is dus het "huis" en daaronder de stal van dieren. Verder zit er een takel op en heel veel deurtjes en een ladder en die zijn helemaal favoriet. De ene kant van het schuine dak kan omhoog zodat het toch een soort poppenhuis is. Ik vind hem wel erg leuk en Anniek dus blijkbaar ook
Bisolvon helpt als een tierelier. Een maand geleden waren ze beiden in 1 dag van de hoest af.

Ik heb van nutricia toen te horen gekregen van die schepjes. Misschien is dit dan per merk of soort anders.

Mamafiets: als een andere ook goed is, zou ik dat doen. Ik ben een mooiweer fietser

O ja, de griepprik: ik ben gisteren de tweede vergeten. Dan maar zonder.....

Ik vind een poppenhuis geweldig, maar pas als de box uit de kamer is. Hij staat er nog voor het geval Nelis toch gaat kruipen. Als dat niet zo is, dan is hij zo weg. Jippie, weer iets voor MP!

Dit weekend ga ik maar eens besteden aan verkopen van babyzooi. Wat neemt dat een hoop ruimte inzeg! We hebben al 2 maanden 2 wipstoeltjes voor gratis op MP staan, maar niemand wil ze hebben. Ik denk dat ik die maar aan de tweedehands winkel ga geven.
Oh en O geen kleren weggeven die ook nog door een meisje gedragen kunnen worden he? Saar zit nu in 68 dus ik hou me nog steeds aanbevolen hoor. Raar trouwens dat niemand een gratis wipstoel wil zeg.

Vriendinnen zijn trouwens ook erg blij met de kleertjes die ik vorige keren van jullie hebben gehad. Die van 62 en kleiner dus. Een vriendin was helemaal in de wolken omdat haar dochter ineens een groeispurt maakte en ze ineens alles nieuw moest kopen. Ik moest jullie nog bedanken, dus bij deze zijn jullie spulletjes ook alweer in de roulatie
Tuurlijk, de kleertjes bewaar ik voor de 23e. Die nemen geen ruimte in. Ik denk aan box, maxicosy, speelgoed, wippertjes, nog meer speelgoed ik was de afgelopen meet een grote zak, incl meisjeskleren, vergeten. Daar staat ook nog een deel van op zolder.

Bah, wat een saaie dag. Ik zit alweer te wachten...... En dan nog een bergje administratie voor staks. Nog 10 werkdagen, dan is het vakantie!!!!
Chica; wat een lappen tekst .

Suzoon heeft ook moeite om zijn draai te vinden op het kdv. Huilt veel en slaapt slecht. Net zoals elfje heel snel geprikkeld en duidelijk rust en regelmaat nodig. Ze wiegen hem op het kdv tegenwoordig op hun armen in slaap. Maar wel een lichtpuntje, vandaag had hij eindelijk eens een goede dag gehad met tevreden in het wippertje zitten en beter slapen. Hopelijk raakt hij een beetje gewend.

Misschien heeft Saar meer troost nodig op het kdv? Misschien speen met een kleiner gaatje proberen, zodat ze langer over de fles doet?

Dank voor de tip O om Suzoon even in de armen te nemen 's nachts; ik sla 'm op. Ik wil Suzoon eigenlijk niet uit zijn bed halen, maar als er op korte termijn geen verbetering in zit, ga ik jouw aanpak proberen.

Binti; fijn dat jullie gerustgesteld zijn door de arts. Hopelijk is het idd geen epilepsie en komt het gewoon niet meer voor.

Ik moet ergens in januari of februari weer naar cb met Suzy dus geen idee hoeveel ze nu weegt. Vorige keer al bijna 13 kilo, ik vermoed nu weinig verschil omdat ze minder eet de laatste tijd.

Nou, ik ga zo lekker mijn bedje in. Het is altijd weer een verrassing wat de nacht ons brengt .
Chica: denk er bij een omafiets aan of je genoeg ruimte tussen stuur-met-stoeltje en het zadel hebt!! Bij mij is dat vrij krap, en daardoor is het met snel op en af stappen niet heel handig. Ik laat het erbij, Bintje zal over niet al te lange tijd achterop in een stoeltje kunnen. Maar het is af en toe echt heel lastig.

Wat de loopfiets betreft: wij hebben er dus een die nu nog een driewieler is, zonder trappers dus. Heel makkelijk, na een poosje maak je er een tweewieler van. Ze vind het het einde, jammer dat het weer niet echt meewerkt om ermee naar buiten te gaan....

Lizzie: even gauw een voor je lastige klas!! moeilijk hoor, en volgens mij vreet het energie, zulke werkomstandigheden...
O, meisjeskleertjes? Ik heb interesse in maat 74 en groter

Leuk Binti, die wishbonebike. Komen jullie kinders trouwens al vooruit op een driewieler? Seppe heeft nog steeds niet echt door hoe die trappers nou precies werken.

En hoe was ieders sintfeest?

Wij zijn bij mijn schoonouders geweest. Volwassenen hadden lootjes getrokken en wij hadden voor de kinderen cadeautjes gekocht. Mila was te moe om alles mee te maken en kotste thuis al haar eten weer uit. Seppe vond het geweldig. Hij heeft de hele avond met een trommel voor zijn buik gelopen.
Driewieler kan Suzy al aardig op vooruit. Vaak even een zetje geven en een beetje gladde ondergrond gaat het beste.

Sint was geweldig. Bij mijn ouders gevierd, en Suzy en Suzoon hebben zich echt voorbeeldig gedragen en zijn schandalig verwend. Suzy vooral puzzels en spulletjes voor haar kamer. Vooral de 2 vloerpuzzels van het merk Galt zijn een echte aanrader. Niet goedkoop, maar superleuk (boerderij en jungle). Ik had verwacht dat Suzy druk zou zijn en zich op de kadoos zou storten om zich alles toe te eigenen, maar dat was helemaal niet zo. Netjes kadootjes aan iemand brengen, rustig haar eigen kadootjes en die van Suzoon uitpakken (die bijna de hele middag heeft geslapen). Echt een superdag dus.
Zo alle hectiek ook weer achter de rug, had geen puf om te reageren. Amber is elke ochtend om 530 wakker en dat met werken en huishouden en sint regelen was ik bekaf.

Heb nog niet alles bijgelezen. Maar iedereen die jarig was alsnog gefeliciteerd, hoop dat jullie het allemaal leuk hebben gehad. Volgens mij alleen tessje nog of waren er nog meer decemberkindjes?

Mamafiets, ik heb een semi mamafiets, wel extra instap maar geen breed stoer want dat fietst zo raar als er geen zitje meer opzit.

Cb, volgende week woensdag weer heen, was weer slim gepland, om 900 cb en om 930 prik halen. Niet echt over nagedacht.

SInt, was wel weer erg geslaagd, mn moeder had alle kadootjes op de grond gezet en toen amber ging ze er bij zitten kijken. Daarna keurig uitgedeeld aan iedereen.

Zelf is ze weer afschuwelijk verwend met oa stofzuiger, belegset, kassa, geldla, winkelmandje, puzzels, kleren, bambino loco, Ik heb de helft weer boven in de kast gezet, komt er over een paar maanden wel weer uit.

Zelf hebben we ook weer leuke en lekkere dingen gekregen.

Nu maar weer opmaken voor de kerst bij schoonouders en dan is het weer over met de pret

Zomervakantie, waarschijnlijk volgend jaar naar kroatie. Heeft iemand ervaring met campingen daar? We zitten nog te twijfelen tussen 2 campings.

Tegenwoordig in de auto helemaal gek op een cd met kinderliedjes, moet gelijk aan en het is huilen als we er uit gaan. Net geprobeerd om de cd van k3 te promoten, maar nee, Dat was NEE LEUK ANDERE. Dus helaas, we blijven voorlopig nog bij berendbotje

Amber slaapt eindelijk weer, dus ff snel puinruimen.

O ja fotoboek van het eerste jaar is binnen, helemaal blij mee.
Even kort...

Crematie van tante was indrukwekken en mooi. Heel veel mensen die afscheid kwamen nemen.

Sinterklaas hebben we vanochtend gevierd bij mijn schoonouders en vanmiddag na het middagdutje bij mijn ouders. Vooral een goede Duplo vangst

Wel balen dat de verjaardag van Leon en Sint zo dicht op elkaar liggen, maar dat hadden we al een beetje ondervangen door voor zijn verjaardag geld te vragen. Leon vondt het allemaal al lang best na het 4e cadeautje.

Ga nu de keuken in: heb mijn moeder beloofd hapjes mee te nemen zodat we vanavond samen allerlei lekkere dingen kunnen eten en niet meer hoeven te koken.
Lizzie; fijn dat de crematie mooi is verlopen. Hoe rot ook, het geeft toch troost.

Volgens mij zijn alle kindjes nu jarig geweest, ook Tessje . Inderdaad wel jammer dat het zo dicht op sinterklaas is, maarja.

Suzy was al uit zichzelf Mama Se Mama Sa aan het zingen, ik vermoed dat de CD van K3 op het kdv wel gedraaid wordt. Ik vind het ook geen straf om naar te luisteren trouwens. Liedjes van de Biba Boerderij vind ik ook altijd wel leuk. Jammer dat dat er niet meer is.
Ibbel, tuurlijk neem ik ook wat meisjeskleertjes mee. Ons meisje begint nu echt ook uit truitjes 86 te groeien, dus in jan zitten die er ook wel bij

Kadoos: ik merk dat wij relatief weinig speelgoed hebben. Neeltje en Nelis hebben al het nieuwe in gebruik, het oude waren ze echt op uitgekeken. Met het geld dat Neeltje heeft gehad voor haar spaarpot, kan ze wel weer een tijdje vooruit.

Liedjes: Neeltje heeft ook het cdtje liedjes op schoot gehad. Er zitten wat dubbelen bij wat we al hadden, maar ook wel diverse nieuwe. Een aanrader! In de auto komen we inderdaad niet weg zonder ipod met kinderliedjes. Kradie soms, als ze wil dansen

Lizzie, fijn dat de crematie mooi was. En nu het verwerken nog.....

Ze zijn beiden wel erg van slag hoor. Neeltje heeft vannacht 3 uur liggen jammeren. Ik denk dat ze echt aan het verwerken is. Ze doet ook weer heel andere dingen op het moment. Zo heeft ze een Dora gezelschapsspel gekregen. Dat zat ze gisteravond 'alsof' te spelen Ook is ze weer helemaal aan het koken geslagen. Ze gaat ook veel duidelijker en vollediger praten. Waar ze voorheen nog weleens een woordje in een zin oversloeg (vooral als ze zelf een boekje voorleest), komt nu alles er volledig uit. Grappig dat die ontwikkeling toch nog steeds met horten en stoten gaat. Alleen wel een beetje rottige periode om nu zoveel bij te leren, er gebeurt ook zoveel om haar heen. Maar ja, kerst wordt rustig, mijn ouders zijn een weekje weg, de ouders van manlief geven 's avonds een etentje, maar dan hebben wij dus geen oppas. We kunnen niet weg, blijven lekker thuis
TIEN TIEN TIEN TIEN TIEIEIEIEIEN Kilo ben ik al afgevallen. ben super blij. Niet eens gezondigd (oh ja, twee pepernoten haha) met beide sinterklaazen. Moet er nog 10, maar we zijn op de helft. Nu nog het kerstdiner en de kerstkransjes overleven haha

Sinterklaas bij mijn ouders was weer erg gezellig. Ze zijn schandelijk verwent haha. Anniek heeft een heel mooi pakhuis gehad. Vooral de takel is erg interessant. Maar ook de raamstickers (die we nog steeds niet hadden) de gewone knikkers, de autootjes en de houten treinbaan zijn interessant.

Oh ja, hier ook AL maatje 74 en groter. Ze groeit als kool die kleine maar zit nu nog in 68 hoor (wat ik ook al groot vind) maar ik denk dat ze in Jan. wel in 74 zit.

Lizzie: Fijn dat de crematie zo mooi verlopen is. Dat is inderdaad wel een troost.

Liedjes: Hier zijn de dierenliedjes nog altijd favoriet (is zon CD die bij zon boekje hoort). K3 nog niet echt maar Dirk Scheele vind ze ook leuk. Ook de luister CD's in de auto zijn een

succes.

Haar favoriet is: er zat een aapje op een stokje, achter moeders keukendeur (hoe zou het toch met Lijnes zijn?) en dan gaat ze precies op het goede moment de woorden invullen die ze kent. Zoals aap, rokje, moeder enz enz zo schattig. Ze zegt trouwens ook ineens oma en opa. Hebben we ook lang op moeten wachten Maar ze kent iedereen van de fam hoor. Ze mocht nl zatrerdagavond kadootjes naar iedereen brengen en als ik dan zei: deze is voor Tante X en die is voor Oom X en dan bracht ze ze gelijk. Zelf had ze weinig geduld hoor, ene pakje open, dan alweer om zich heen kijken en wijzen.

De woorden Klaas (maar het kan ook Kaas zijn hoor want dat woord kent ze ook) en Piet kent ze nu dus wel. Ze zegt Piet en dan gaat haar handje open en wijst ze in haar handje. Jaaa Anniek van Piet heb je pepernoten gekregen, zeggen we dan.

Al met al snap ik haar heel goed met haar ietwat kleine woordenschat en met alle gebaren erbij. Ik merk tevens dat als ze iets heeeeel erg leuk vind dat ze dat woord binnen een dag geleerd heeft Zo is tegenwoordig het Pippi tijdperk (gelukkig) een beetje over maar wil ze ineens Hopla kijken (is voor babies haha) en het woord Hoppa kent ze dus binnen een dag Ze is dus zeker niet gek, maar ws gewoon een beetje lui hahaha en tja, waarom zou je moeilijk doen, ze wordt toch begrepen?????????

Haar oren zien er goed uit. De druppels werken dus. Jippieieieie geen peuterworstelen deze keer.
O maar waarom gaan jullie niet naar het etentje dan? Dat is toch bij hun thuis? Dan kunnen ze toch gewoon daar ook slapen?

Hebben wij zaterdag ook gedaan. Tot 7 uur kindersinterklaas en toen op bed, toen met de volwassenen gedichten enzo, en toen om 2300 naar huis, kinderen weer uit bed gevist, in de auto en toen thuis weer op bed. Ging best goed hoor en heb ik er ook wel voor over. Wordt het anders niet een heel saaie kerst?
Chica gefeliciteerd met de mijlpaal!!!op naar de tweede helft. In jan begin ik ook. Er moeten er 25 (!) Af, maar ik begin met 10 a 15. Is me 4 jaar geleden ook gelukt en die zijn er na 2 zwangerschappen nog steeds af.

Dat etentje is in een restaurant. Daar wacht ik nog 5 jaar mee, en ik vrees dat opa en oma het dan niet meer doen. Ze zijn nu al 85 namelijk. Ach, rustig 1e kerstdag even op de koffie vind ik eigenlijk net zo leuk.
ooohhh in een restaurant O, ja das andere koek natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven