Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Maar waarom ga je niet naar het jongensnamentopic? Daar zijn mensen die het helemaal te gek vinden om lijstjes te maken van namen die bij Fedde passen.
Stressed is just desserts spelled backwards
[Hidde hebben we inderdaad overwogen (stond op het lijstje maar is afgevallen omdat het een beetje in het zelfde straatje is als Fedde:-)[/quote]

Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind 'm errug leuk. Wil je geen dubbele letters of geen dubbel d? Gosse is ook nog een idee.
Ik vraag me eerlijk gezegd altijd af wat zo'n jongen van zijn naam vindt als hij volwassen is (ben je immers het langst). Eerlijk gezegd zou ik vooral ik lachen uitbarsten als een volwassen kerel zichzelf voor zou stellen als Maes (of Maas). Ik snap niet zo goed waarom het allemaal origineel moet zijn, voornamelijk omdat je dan alsnog van die naamgolven ziet. Zo komt het op mij over alsof iedereen tegenwoordig Noa(h) heet, of Sterre, of Mees, of Bikkel, of een andere naam die ik stiekem meer bij een huisdier zou vinden passen.

Maar goed, dat is uiteraard slechts mijn mening, er zijn ook een hoop mensen die Maes wel hel mooi vinden. Ik vind het wel passen bij Fedde (vind ik trouwens wel een leuke naam lekker consistent van me)
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 17:02:

[...]

Eh ja.

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Er zijn toch echt ontelbaar veel namen die ook een (andere) betekenis hebben? (Roos, Frank, Peter, Kas, etcetcetc).

Wat maakt het nou uit dat er ook een rivier is die Maas heet, en dat die rivier ook nog bezongen wordt in een lied?Waarom denk je dat ik er iets mee wil zeggen? Je vat samen wat ik bedoel, Maas kan en Waal dus ook. Rijn kan ook, het combineert allemaal lekker met die Maas.
Fedde en Sybren?
memfantrije, die kat op jouw avatar wat een prethoofd
Maar (dit is een serieuze vraag) wat is er erg aan om altijd je naam te moeten spellen? Ik moet dat ook altijd, voornaam, achternaam (én straatnaam ). Ik zie niet in wat daar nou zo erg aan zou moeten zijn.
quote:bosaapje schreef op 11 december 2009 @ 17:03:

Ik heb jarenlang aan de Maas gewoond... Voor mij heeft het dus de associatie met een rivier en absoluut niet met een jongensnaam.Tik op de vingers van broedkippetje! Wat wil je hier nou mee zeggen? He!?
ik probeerde je al een prive berichtje te sturen maar heb nog niet helemaal uitgevogeld hoe dat moet? Ben duidelijk nog erg nieuw op dit forum...
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 16:43:

Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk

Fedde = zoon van Aukje van Ginneken

Sorry, vind het een beetje fantasieloos.

Noem het kind dan Maas of Mees.

Wanneer is een naam dan niet fantasieloos? Vrijwel elke naam is toch al wel eens gebruikt en in dat opzicht dus fantasieloos? Of is het opeens nóg fantasielozer als het (klein)kinderen van bekende Nederlanders zijn of zo, ook al wist je dat niet eens?

Ik snap je reactie niet helemaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind Fedde heel leuk en vind dat Maas daar mooi bij past!
Ik moet altijd mijn achternaam spellen. Vreselijk irritant!

Ik had eerst al een zeldzame achternaam, dus ik hoopte na het trouwen dat het beter zou gaan met mansnaam. Nee dus.
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 16:53:

[...]

Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.

I stand corrected.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?

(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)

Ik had ook gedacht dat Maes het origineel was, vroeger zag je dat veel woorden met een extra e werden geschreven als verlenging van de klinker ervoor.

Anyway: ik vind het wel een leuke naam! Net als Fedde, wat vind je van Douwe, Brent of Tsjibbe? Ook een beetje in die hoek..
[quote]Susan schreef op 11 december 2009 @ 17:07:

[...]

Wanneer is een naam dan niet fantasieloos? Vrijwel elke naam is toch al wel eens gebruikt en in dat opzicht dus fantasieloos? Of is het opeens nóg fantasielozer als het (klein)kinderen van bekende Nederlanders zijn of zo, ook al wist je dat niet eens?

Het valt mij gewoon op dat sommige namen ineens populair worden als BN-ers ze gebruiken. Denk alleen maar een Sem. Vind ik fantasieloos. Maar TO zegt dat ze dat niet wist, dus dan zal dat wel niet de reden zijn
Fedde vind ik leuk. Maes zou ik zelf niet voor kiezen, zeker niet op die manier geschreven. Ik zou juist gaan voor een naam die leuk bij Fedde past, waarschijnlijk een Frieze naam dus. Is Jitse misschien iets?
Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk.
Ik zou nooit de tweede naam hetzelfde laten eindigen als de eerste naam. Fedde & Hidde, Fedde & Jitse, Fedde & Douwe.

Klinkt teveel hetzelfde, niet leuk dus.
quote:Igoneh schreef op 11 december 2009 @ 17:06:

[...]

Tik op de vingers van broedkippetje! Wat wil je hier nou mee zeggen? He!?

Juist!

Nee, sorry, ik reageerde misschien wat fel, Goneh.

Ik dacht dat je de naam in het belachelijke probeerde te trekken

(zo van: heet jouw kind Mark? Ga je je volgende kind dan soms Euro noemen? Pfffff)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:keeprunning schreef op 11 december 2009 @ 17:09:

[...]

Ik had ook gedacht dat Maes het origineel was, vroeger zag je dat veel woorden met een extra e werden geschreven als verlenging van de klinker ervoor.

Anyway: ik vind het wel een leuke naam! Net als Fedde, wat vind je van Douwe, Brent of Tsjibbe? Ook een beetje in die hoek..

Brent!

Ook mooi!

Brent & Fedde...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja Brent is een favoriet van me...
Ik vind fedde wel leuk, maar maas niet.

maar ja.. zo zijn er zoveel mensen, zoveel wensen.....

brent: leuke naam!
Ik zou ook voor Maas of Mees gaan. Anders moet hij z'n hele leven uitleggen dat het met 'ae' is...

En anders:

Fedde en Ties

Fedde en Gijs

Fedde en Stijn

Fedde en Brent

Fedde en Jort

Fedde en Jurre

Fedde en Lucas
Fedde & Brent klinkt wel leuk. Wat vind je van Jonathan Zo'n mooie naam.
Vodden.
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 17:20:

Fedde & Brent klinkt wel leuk. Wat vind je van Jonathan Zo'n mooie naam.haha ja ook erg mooi! De moeder die die naam heeft uitgekozen, moet wel een hele leuke moeder zijn
Maar dat is niks, Vodden, of wel?

Ik vind Lieuwe wel leuk.

Brent vind ik heeeel erg.. euh... The Bold and beautiful.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven