Jongensnamentopic!
vrijdag 11 december 2009 om 17:05
Ik vraag me eerlijk gezegd altijd af wat zo'n jongen van zijn naam vindt als hij volwassen is (ben je immers het langst). Eerlijk gezegd zou ik vooral ik lachen uitbarsten als een volwassen kerel zichzelf voor zou stellen als Maes (of Maas). Ik snap niet zo goed waarom het allemaal origineel moet zijn, voornamelijk omdat je dan alsnog van die naamgolven ziet. Zo komt het op mij over alsof iedereen tegenwoordig Noa(h) heet, of Sterre, of Mees, of Bikkel, of een andere naam die ik stiekem meer bij een huisdier zou vinden passen.
Maar goed, dat is uiteraard slechts mijn mening, er zijn ook een hoop mensen die Maes wel hel mooi vinden. Ik vind het wel passen bij Fedde (vind ik trouwens wel een leuke naam lekker consistent van me)
Maar goed, dat is uiteraard slechts mijn mening, er zijn ook een hoop mensen die Maes wel hel mooi vinden. Ik vind het wel passen bij Fedde (vind ik trouwens wel een leuke naam lekker consistent van me)
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 17:02:
[...]
Eh ja.
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Er zijn toch echt ontelbaar veel namen die ook een (andere) betekenis hebben? (Roos, Frank, Peter, Kas, etcetcetc).
Wat maakt het nou uit dat er ook een rivier is die Maas heet, en dat die rivier ook nog bezongen wordt in een lied?Waarom denk je dat ik er iets mee wil zeggen? Je vat samen wat ik bedoel, Maas kan en Waal dus ook. Rijn kan ook, het combineert allemaal lekker met die Maas.
[...]
Eh ja.
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Er zijn toch echt ontelbaar veel namen die ook een (andere) betekenis hebben? (Roos, Frank, Peter, Kas, etcetcetc).
Wat maakt het nou uit dat er ook een rivier is die Maas heet, en dat die rivier ook nog bezongen wordt in een lied?Waarom denk je dat ik er iets mee wil zeggen? Je vat samen wat ik bedoel, Maas kan en Waal dus ook. Rijn kan ook, het combineert allemaal lekker met die Maas.
vrijdag 11 december 2009 om 17:07
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 16:43:
Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk
Fedde = zoon van Aukje van Ginneken
Sorry, vind het een beetje fantasieloos.
Noem het kind dan Maas of Mees.
Wanneer is een naam dan niet fantasieloos? Vrijwel elke naam is toch al wel eens gebruikt en in dat opzicht dus fantasieloos? Of is het opeens nóg fantasielozer als het (klein)kinderen van bekende Nederlanders zijn of zo, ook al wist je dat niet eens?
Ik snap je reactie niet helemaal.
Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk
Fedde = zoon van Aukje van Ginneken
Sorry, vind het een beetje fantasieloos.
Noem het kind dan Maas of Mees.
Wanneer is een naam dan niet fantasieloos? Vrijwel elke naam is toch al wel eens gebruikt en in dat opzicht dus fantasieloos? Of is het opeens nóg fantasielozer als het (klein)kinderen van bekende Nederlanders zijn of zo, ook al wist je dat niet eens?
Ik snap je reactie niet helemaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 11 december 2009 om 17:09
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 16:53:
[...]
Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.
I stand corrected.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?
(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)
Ik had ook gedacht dat Maes het origineel was, vroeger zag je dat veel woorden met een extra e werden geschreven als verlenging van de klinker ervoor.
Anyway: ik vind het wel een leuke naam! Net als Fedde, wat vind je van Douwe, Brent of Tsjibbe? Ook een beetje in die hoek..
[...]
Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.
I stand corrected.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?
(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)
Ik had ook gedacht dat Maes het origineel was, vroeger zag je dat veel woorden met een extra e werden geschreven als verlenging van de klinker ervoor.
Anyway: ik vind het wel een leuke naam! Net als Fedde, wat vind je van Douwe, Brent of Tsjibbe? Ook een beetje in die hoek..
vrijdag 11 december 2009 om 17:10
[quote]Susan schreef op 11 december 2009 @ 17:07:
[...]
Het valt mij gewoon op dat sommige namen ineens populair worden als BN-ers ze gebruiken. Denk alleen maar een Sem. Vind ik fantasieloos. Maar TO zegt dat ze dat niet wist, dus dan zal dat wel niet de reden zijn
[...]
Het valt mij gewoon op dat sommige namen ineens populair worden als BN-ers ze gebruiken. Denk alleen maar een Sem. Vind ik fantasieloos. Maar TO zegt dat ze dat niet wist, dus dan zal dat wel niet de reden zijn
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 11 december 2009 om 17:11
vrijdag 11 december 2009 om 17:12
quote:Igoneh schreef op 11 december 2009 @ 17:06:
[...]
Tik op de vingers van broedkippetje! Wat wil je hier nou mee zeggen? He!?
Juist!
Nee, sorry, ik reageerde misschien wat fel, Goneh.
Ik dacht dat je de naam in het belachelijke probeerde te trekken
(zo van: heet jouw kind Mark? Ga je je volgende kind dan soms Euro noemen? Pfffff)
[...]
Tik op de vingers van broedkippetje! Wat wil je hier nou mee zeggen? He!?
Juist!
Nee, sorry, ik reageerde misschien wat fel, Goneh.
Ik dacht dat je de naam in het belachelijke probeerde te trekken
(zo van: heet jouw kind Mark? Ga je je volgende kind dan soms Euro noemen? Pfffff)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
vrijdag 11 december 2009 om 17:14
quote:keeprunning schreef op 11 december 2009 @ 17:09:
[...]
Brent!
Ook mooi!
Brent & Fedde...
[...]
Brent!
Ook mooi!
Brent & Fedde...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.