LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Gezellig Beng.

Ik kwam net ook al buurten maar toen was er niemand. Ben het huis een beetje kerstklaar aan het maken. De boom staat nog buiten maar dat komt wel.
Hooi liefjes!

Allereerst een heeeeeeul dikke knuffel voor Minie, wat een ontzettend lief en oprecht berichtje. Schatje ben je!!!

Ik heb bedacht dat ik zaterdag die test ga doen , alleen bedacht ik me: het is digitaal en dus zullen de batterijen niet heel lang meegaan denk ik?? Dus maar op de foto zetten. Mijn idee om het te vertellen aan mn moeder/familie gaat steeds verder vorm krijgen.

Ik denk nu: een doos met daarin: voor iedereen een ingepakt champagneglas, een fles champagne (of juist Jip en Janneke bubbels) en een ingepakte zwangerschapstest mét een toepasselijk gedicht, wat mn moeder dan voor mag lezen.

Hihi, ik vind het zomaar leuk om te bedenken hoor, ookal is het nog maar zo pril...

Sproetie! Getver! Wat schrikken inderdaad zeg, en dan nog aan die rotpil ook volgens mij is dat best even rot? (je kunt er een beetje ziek van worden??) Wel grappig hoe je beschrijft dat jullie een aantal maanden geleden er nog heel anders instonden dan nu!

Beng wat leuk zo'n overactieve Bengel!

Caat! Getver wat een rotopmerking . Ik vind het behoorlijk lef hebben... tsssskkk. Jammer dat je op dat moment geen gepaste opmerking weet he? Ik begrijp heel erg goed dat het je niet in de koude kleren gaat zitten, en dat terwijl het echtechtecht niet nodig is. Joh jij ziet er zo goed uit!!

Chiek, bij jou in het ziekenhuis zijn ze geloof ik niet helemaal wijs. 5 uur?!?!? Pfffff, ik moet je post nog even goed lezen want ik heb niet onthouden of je chiekpopje had meegenomen eigenlijk. Ik snap trouwens heel goed dat het gedoe met die brief je best wel in verwarring heeft gebracht. Ik vind het ook echt geen stijl en kan heel erg boos worden om wat het met jou doet ook, hoe durven ze...terwijl je net een kleintje hebt gehad

Ik moet echt studeren maar het lukt me niet. Heb me net aangemeld bij de VK praktijk hier in de buurt. Ik vind het nog wat vroeg maar redeneerde: de komende weken zijn ze vast verminderd open, ik kan alleen op vrijdag naar hun spreekuur en dus kan ik maar beter een afspraak maken alvast voor ergens in januari. Toch voelt het nog wel alsof ik dat niet mag, alsof ik aan het huichelen ben ofzo. Dat het niet echt is. Alsof ik ergens binnen sneak waar ik eigenlijk niet mag zijn. Heul vaag...

Maar gisteren wees een andere test (jaaa ik ben even een testjunkie) uit dat het toch echt zo is...

En mijn boobies en blaas lijken toch ook signalen uit te geven dat het echt waar is. Dus dat geloof ik dan toch maar

Oeh Elev! Ik herken wat je zegt over de griepprik. Ik heb dat namelijk ook elk jaar met de gewone griepprik (die mijn baas steevast aanbiedt). Ik word er nogal opstandig van eigenlijk...

Maar in jouw geval ben je natuurlijk helemaal in tweestrijd! Omdat het over twéé kindjes gaat...maar was je er nu al wel of niet over uit?
Aaah, stiekemerts, gewoon wachten totdat iemand anders eerst post

Beng, ik kan het me helemaal voorstellen, dat golfslagbad van jou! Zeker nu ik je nieuwste buikfoto's heb gezien! Wow, wat ben je gegroeid zeg, maar heel mooi hoor! En nog steeds niet huge.

Ik heb dat programma ook wel eens gezien geloof ik. Misschien een andere aflevering. Die jongen was echt een eikel en dat meisje wilde voor adoptie gaan, maar het eind van het liedje liet dat meisje het afweten en zorgde die jongen in z'n eentje voor z'n dochter! (hij woonde nog wel bij z'n moeder)

Ik ben net opnieuw met Sproetekind de hele dag op stap geweest. Moest iets regelen op een kantoor in de binnenstad, dus het kon niet anders. En dus weer 4 uur bijna onderweg geweest al met al. Ook nog samen geluncht. Ik een Vietnamees broodje en hij appel met peer. Heel gezellig. Mar op de terugweg hel hard krijsen in de metro. Gelukkig was er een hele lieve vrouw die me ging helpen met het flesje klaarmaken (ik had m'n handen vol met kind). En toen was het weer goed. Maar zó lief van die vrouw! Mensen zijn hier trouwens echt heel erg behulpzaam met deuren openhouden enzo als je met een kinderwagen bent. Het valt me nu pas op dat de meeste winkels in Nederland altijd de deur open hebben en dan met zo'n 'warmtegordijn'. Niet zo goed voor het milieu, maar wel lekker makkelijk.
Neem, had je eigenlijk mijn sms gekregen? Ik weet niet of die het haalt, die 5000 km.
Uhhh Sproet, ik heb m zeker gekregen! En ook wat teruggestuurd... ik zie in mn verstuurde berichten dat hij zegt dat ie bij jou ook is afgeleverd. Vréémd!

Dan even wat ik je smste per hier : Lieve Sproet, ik lag er vroeg in gisteren. Wat leuk wakker worden met zo'n lief berichtje! Dankjewel! Het is nog heel gek en onwerkelijk, ik denk dat ik nog wel wat testen moet doen voor ik het écht geloof maar ervan genieten doe ik nu al. Knuffel Nemo

Alleen heb ik dat 's ochtends verstuurd, zou jij m niet midden in de nacht hebben weggedrukt?
Sproet, wat goed dat je zo lang weg was met Sproetekind en dat die mevrouw je hielp! En dat Sproetekind met een flesje weer rustig werd. Klinkt toch echt als een succesvol tripje hoor..

We hebben besloten dat meis de prik wel krijgt, eigenlijk vooral voor boontje. Als de griep een volgende golf krijgt in februari (wat in sommige kranten voorspeld werd), ben ik zielsblij dat meis het niet van het kdv mee naar huis kan brengen naar onze kwetsbare baby. En meis is gezond en sterk, dus die kan het vaccin nu vast beter aan dan die kwetsbare baby de MG, straks. We doen het dus ter bescherming van de baby. Overigens moet ik er nog wel wat voor over hebben, het is tien minuten met de auto hier vandaan, maar ik moet een half uur reizen met twee bussen om er met het ov te komen.
Heel even: hooooi!

Heb zó weinig tijd jongens...ik mis mijn verlof...dat ik onbeperkt hier kon komen. Nu lees ik alles snel-snel door (soms op mobiel, in bad, onderweg naar werk etc) en vandaag en gisteren hebben jullie écht serieus belachelijk veel geschreven weer.... Ik mis jullie...

Oke, anyway, ik maak het niet te lang, wil op tijd naar bed en slapen. Maar voor Chiek en d'r knie, voor pienemie die nie wil draaien, voor Caat en die stomme-opmerkingen-mevrouw (oeehhhhhh, ik herken die idiote opmerkingen, bahbah) en de rest.... ook een want ik ben het allemaal weer een beetje vergeten! Oh oh, nee: Duft lieverd voor jou ook een knuffel, voor je moeilijke dag die toch fijn en liefdevol was. En nu betere tijden hoor!

Laal, (schiet me weer te binnen): Yeahhhhh je stoere vent is er weer!! Olé!! Geniet van je gezinnetje mop!

Ik ga er vandoor, verder alleen nog te melden, te updaten dat Luusman en ik fikse ruzie weer hebben gehad afgelopen zondagavond. Over onze relatie en wat er allemaal aan scheelt en scheef is gaan zitten sinds de bevalling. Sindsdien gaat het weer fijner, maar we moeten echt uit onze negatieve spiraal gaan komen want we zijn aardig afgegleden zeg maar. Reden dat ik hier ook wat minder ben, is ook vanwege luusman, die vind het niet leuk dat ik hier zo vaak ben en mijn emotionele leven hier neerplemp ipv bij hem. Hij is nu naar zaalvoetbal, dus wilde toch even langskomen.

Ik kwam maandagochtend dan ook (nadat ik slechts 5 uur had geslapen) erg verrot op mijn werk....had me toch een gezicht en ogen...pfffff. Schaamde me dood. Maar gooide alles maar op de zware nacht met Luba.

Met Luba alles goed btw!

Ben naar bed! xx
Goedemorgen! (nah ja, het is nog nacht eigenlijk)

He bah Luus, niks aan die fikse ruzies. Ik hoop dat dit lucht geeft en dat jullie de negatieve spiraal samen kunnen doorbreken. Onvoorstelbaar hoeveel impact een zwangerschap en een bevalling kunnen hebben...vooral als er wederzijds onbegrip is

Ik was voor de verandering weer eens klaarwakker en lag helemaal niet meer lekker. Ben nu even beneden voor wat te eten en te drinken en heb t bed lekker opengeslagen gelaten om even te luchten. Kan ik zometeen weer in een koel bed kruipen. En hopelijk gaat Bengel dan ook slapen, maakt het inslapen voor mij iets eenvoudiger
Morning!

Luusje, wat vervelend dat jullie nog steeds strubbelingen hebben Ik denk echt dat praten hét toverwoord is! Natuurlijk kun je je ervaringen/ergernissen/frustraties/leuke dingen die je hebt meegemaakt met ons delen, als je dat óók maar met luusman doet; die is je basis en dus het allerbelangrijkste (samen met luba) Misschien een idee om te proberen elke dag even heel bewust tijd voor elkaar te maken, in plaats van langs elkaar heen te leven (weet niet of jullie dat doen hoor, zo bedoel ik het niet). Al is het maar een kwartiertje, maar gewoon éven samen praten, gezellig samen wat drinken... even man en vrouw ipv papa en mama. Ik ben zelf bewust niet (of zelden) 's avonds op het forum, om dezelfde reden.

Jullie leven is drastisch veranderd het afgelopen jaar... het kost even tijd om weer opnieuw in balans te komen en de boel op de rit te krijgen, komt goed!

Die bengel toch, lekker aan het wiebelen en mama wakker houden... gezellig hoor!

Laal..... hoe gaat ie?!?! Weer helemaal gelukkig nu je gezin weer compleet is? Vast balen dat je vandaag moet werken, al heb je natuurlijk een geweldig welkomstcomité als je straks thuiskomt; laalman en laalbaby!!

Neem, heel slim om alvast een afspraak bij de vk te maken hoor, en waarom ook niet, je bent toch onwijs zwanger?!

Kan me goed voorstellen dat het nog steeds heel onwerkelijk voelt, en misschien zelf een beetje eng, maar elke dag went het ietsje meer... Volgend jaar zitten jullie gewoon met een klein baby'tje onder de boom!
Mornin' in de herkansing! Net een lekkere ijskoude wandeling gemaakt met de hond. Lag ik net lekker te slapen, besluit het meneertje dat t tijd is voor zijn ochtendronde en brokken. Vooral z'n ontbijt is erg belangrijk voor een hond blijkbaar. Nja, het was heerlijk buiten en ik ga zo nog even opwarmen in bed.

Laal, ik vind t zo fijn voor je dat Laalman er weer is. En gelijk lekker wat quality time als gezin en erachteraan de feestdagen waarin jullie ook vast lekker veel tijd voor elkaar hebben.

Neem, zo leuk naar de VK. Krijg je ook vast wel een echo bij de 1e afspraak. Lekker naar jullie knipperlichtje kijken. Bij ons kunnen de controles trouwens alleen op dinsdag, andere dagen is er geen spreekuur. Best lastig idd als dat ivm werk en reistijd bijv. echt niet kan.

Chiek, hoe was t gesprek met je adviseur? Je knie compliceert het hele gebeuren nog eens extra. Niet alleen praktisch, maar het is natuurlijk zwangerschapsgerelateerd en vergt bovendien revalideren. Ik hoop dat het allemaal op betrekkelijk korte termijn helder wordt, onzekerheid is killing!
En Bengel is een heerlijk meisje en een enorme draaikont.

(hoewel mijn hele buikwand beurs voelt en er enkele ribben iets te vaak worden geraakt )
Sproet, vind je een kanjer hoor.... fles geven in de metro!

Wat had je allemaal meegenomen de stad in? En hoe deed je dat dan met die fles; poedertorentje mee neem ik aan, en dan thermosfles met lauw water? Of heet water en een koud water flesje mengen? En dat dan in een wiebelende, volle metro, met een huilend kind.... Heb je heel goed gedaan!
Hier kon ik elke dag naar de vk, en op dinsdag, woensdag en donderdag ook tot 21.00. Wij gingen ook altijd 's avonds, dan kon man ook makkelijker mee.

Gesprek is goed gegaan, heb een brief teruggestuurd gisteren met een tegenvoorstel, nu even reactie afwachten...

Vind je echt een bikkel hoor, in de vrieskou met de hond gaan lopen Al is je bed daarna wel extra lekker natuurlijk!
Poe poe wat een drukte hier op de vroege ochtend. En Beng brrrrr zo'n wandeling. Tuurlijk is jouw Bengel een lekker ding!! Wat onhandig trouwens dat je alleen op dinsdag een afspraak kunt maken. Zo klein is jullie dorp toch niet? Wat doen ze de rest van de week dan? Of zijn er maar heel weinig verloskundigen?

Chiek wat goed dat je al een brief hebt terug kunnen sturen (mmmm volgens mij klopt deze zin niet). Hopelijk schiet je er wat mee op.

Oh en volgens mij is Laal wel vrij vandaag (woensdag en vrijdag) dus die inhaalslag knuffelen en genieten zit wel goed.

Sproet ik vind je ook een stoere urban mama. Met je kind op stad safari . En het gaat hartstikke goed zo te lezen.

Luus heftig dat je weer zo'n fikse ruzie had. Maar wel als dat oplucht. Heel verstandig om daar even tijd voor te maken. Hoe zie je het zelf allemaal? Ik bedoel zie je wel vooruitgang, dat lijkt me voor jezelf en je energie level toch wel fijn. Fijn dat het met Luba zo lekker gaat.

Ik moet zo naar de coach. Ben daar zo met mijn hoofd niet bij maar goed misschien is het ook wel even goed om even met mezelf bezig te zijn ipv mini. Die overigens toch echt heel even overdwars lag daarnet. Dus er werd zowaar een eigen poging gedaan. En hij/zij had de hik volgens mij. Geestig!!
Het is een praktijk met 10 vk op 3 locaties. Maar de 2 locaties die voor mij het makkelijkst zijn hebben alleen op dinsdag spreekuur. De rest van de week hebben ze dienst en een aantal van de vk's zijn ook echoscopist en maken dus de andere dagen non-stop echo's voor nekplooi en 20-wekenecho.

Ik vind het ook raar en onhandig hoor, maar gelukkig was het met mijn werk geen enkel probleem.
voor de zelfstandige draaipoging van Pienmini!

Urban mama met kind op stadssafari, ik vind het een goede titel voor een kort verhaal !
Beng, lekker koud he? Oh man, ik vind dat zo lekker!

Heb net op mijn nieuwe bakfiets gefietst, hij is zo gaaf! Mini en ik zijn gisteravond nog gaan fietsen in het donker en vrieskou, haha. Vanmorgen mini weggebracht ermee en straks ophalen en dan mag V. ook mee (heb een babyschelpje erop laten monteren) Het is de bakfiets (2 wielen) van bakfiet*s.nl, helemaal tof.

Luus, meis, weetje, het is voor mij allemaal heel herkenbaar wat je schrijft over jou en lief. Nu niet, maar na mini wel. Ik heb daar wel vaker over geschreven, maar ik vond het een moeilijke tijd. We leefden langs elkaar heen, hij voelde soms als een vreemde voor mij. Niets was meer leuk ook. Als we samen een weekendje weggingen voelde het als, mini en ik. En hij. Ik voelde me als gezin niet 1, achteraf heb ik me echt heel onbemind en niet geliefd gevoeld. En wat dat betreft zijn we allemaal net plantjes, als we niet gevoed worden, dan gaan we dood. En zo voelde het ook, ik voelde me niet gelukkig. Ik denk dat het bij jullie zo ver nog niet is, maar wees erop alert. Blijf praten, organiseer leuke uitjes samen en wees er dan ook echt met je hoofd bij. Wij deden wel leuke dingen, maar ondertussen was ik met heel andere levensvragen bezig. Ga naar de sauna (in jouw durrep zit een hele goeie!), lunch daar met een lekker glas wijn... Zo zijn wij begonnen om weer wat dichter bij elkaar te komen. Alsof je door naakt te zijn, al je zorgen ook even uitdoet, zo voelde het echt.

DD, mail me je adres dan stuur ik je mijn inbakerdoek toe. Stoere tante als jouw meisje dan nog niet wil slapen! Maar serieus, mail me maar, kan via hier, gewoon een priveberichtje.
Chiek, ik moet jouw verhaal mbt je werk nog even goed lezen. het zijn in ieder geval muppets, zo ver in tot nu kan inschatten.
Even heel snel...lees later bij...Chiek ik ben wel lekker vrij vandaag! Altijd op woensdag en niet op dinsdag. Dus dat kwam nu heel erg goed uit.

Pienie...nog bedankt voor je sms

Laalman is weer lekker thuis! Heerlijk zeg! Ik heb gisterenavond en vanochtend niets hoeven doen m.b.t. luiers verschonen, flesjes geven e.d. Hoe lekker is dat dan! En nu zitten we samen op de bank en is het weer helemaal goed en gezellig! Net alsof hij niet weggeweest is, al knuffelen we wel meer natuurlijk

Straks weer de griepprik halen, ben benieuwd!
Goedemorgen! Wij zijn ook de prik wezen halen, meis en ik (nou ja, ik niet dus, alleen meis). Ze had er helemaal zin in, een uitje met de bus met mama. Toen ik zei dat ze een prik kreeg riep ze heel enthousiast dat haar papa die ook gehad had en haar vriendin ook! Nou viel het daadwerkelijke prikje haar wel even tegen, maar er waren clowns met ballonnen en heel veel bekenden (het gaat op postcode) dus daarna was het een soort kinderfeestje voor haar.

Luus, heftig, maar ook begrijpelijk. Ik stond ook echt versteld hoeveel impact een kind op onze relatie had, dat liep ook echt niet vanzelf. Ik denk wel eens dat we toch wat meer tijd hadden moeten nemen voor alles voordat we aan meis begonnen, al is het allemaal helemaal goedgekomen. Vlak het voor lange tijd totaal verdwijnen van je seksleven ook niet uit bij alle veranderingen, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. In elk geval goed nieuws dat jullie allebei zien dat er wat loos is, als je elkaars belang in het oog blijft houden gaat het vanzelf weer bergopwaarts.

Laal, knuffelze!

Nou, ik ga even heel hard werken om de gemiste uurtjes van vanmorgen in te halen.
Nou Elev als ik jouw verhaal over de prik lees wil ik er spontaan ook een. Wat een gezelligheid!!

Beng heel lief dat je zo enthousiast reageert op Pienmini's poging. Helaas heeft er al weer een paar keer een hoofd in mijn ribben gepord. Maar misschien was dit even oefenen en komt het nog. Het geeft sowieso moed dat er dus nog genoeg ruimte lijkt te zijn.

Duft gisteravond nog even de fiets uitgeprobeerd. Te leuk!!! Als ze niet zo duur waren en niet zo in de weg stonden zou ik het ook overwegen. Het wordt nu denk ik een rekje voorop mijn gewone fiets voor de m*xi cosi.

Oh ja even iets heel anders: Pedagogen, juffen en ervaringsdeskundigen verenigt u want ik heb een vraag.

Ik zit te twijfelen over de opvang van onze mini. Maandag wordt sowieso door Pienman gedaan want die heeft dan vrij. Ik zou voor mezelf graag de woensdag vrij nemen om de week te breken. Maar is het misschien voor een kindje niet rustiger om drie dagen achter elkaar naar de opvang te gaan ipv 1 dan een dag mama en dan weer 2 dagen. In dat geval zou ik de vrijdag vrij nemen. En er is een gastouder die zich daar misschien ook wel in kan vinden vandaar dat ik daar nu opeens mee kom. Maar goed de vraag is dus wat voor het kindje beter is. Wie wil hier zijn deskundige blik eens over heen laten gaan en mij raad geven?
Elke poging moet aangemoedigd worden toch?! Een poging is een poging en pienmini doet zijn ( ) best.

Over de opvang, tja ik ben geen pedagoog, juf of ervaringsdeskundige maar ik zal vertellen waarom wij 3 dagen op rij hebben gekozen.

3 dagen achter elkaar lijkt mij heel helder en duidelijk voor een kind. Geeft duidelijke structuur en ritme en regelmaat. Wij hebben gekozen voor de ma, di en wo opvang en donderdag voor Bengman en de vrijdag voor mij. Praktisch en financieel voordeel, als we een weekendje weg willen betalen we niet voor een dag opvang die we niet afnemen. Als ik de donderdag vrijneem kunnen we 4 dagen weg met onze bengel. Wij zijn van plan om regelmatig een weekendje weg te pakken. Jullie misschien ook wel naar de NL-bestemming waar jullie deze zomer ook zijn geweest?
Hey Beng dat is echt een keigoede tip!!!! Thanks!

Zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken (kan me wel herinneren dat jij eerder zoiets gezegd hebt), maar daar is natuurlijk heel veel voor te zeggen. Hoewel het voor Pienman wel lastig is weekenden helemaal vrij te krijgen. Maar top dat is zeker een overweging die ik mee ga nemen.
Pien, Miniemeis gaat om de dag naar het kdv (ma, wo en vr) en ze heeft er geen last van. Haar daagjes met mama zijn natuurlijk een stuk rustiger, en wij hadden zoiets van: dan kan ze 'uitrusten' van het kdv. Maar ze doet het daar net zo goed als thuis qua slapen en drinken en ze houden zich daar ook aan ons ritme. Ze heeft daar ook een eigen bedje en haar eigen speen.
Bengman hoopt dat bengel op donderdag zo uitgeput is dat ze alleen maar slaapt, lekker rustig voor hem

Ik heb 'm nog maar niet verteld dat een oververmoeid kind meestal helemaal niet meer slaapt en alleen maar huilt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven