Gezondheid alle pijlers

Help!! Mijn vader heeft kanker!!

24-11-2009 19:29 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve allemaal!!

18 nov is mijn grote nachtmerrie begonnen!!

Mijn vader "mijn maatje door dik en dun" heeft leverkanker...

ik weet gewoon niet waar ik met mezelf en mijn gevoelens heen moet!!! ik ben een grote en zelfstandige meid van 28 maar voel me nu o zo klein!!

ik ben zo vreselijk bang voor wat mij/ons staat te wachten.. zo bang mijn allergrootste vriend kwijt te raken!! zo vreselijk bang..

mijn vader en ik hebben samen een grote passie, motor rijden, we hebben zoveel plezier gehad, even alles om je heen vergeten en gewoon genieten!! af en toe een bakkie koffie en even kletsen en dan weer verder...

wie wil met mij mee praten, wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje de weg wijzen, ik ben de weg totaal kwijt!!!
bedankt voor alle lieve berichten, doet me goed!!

we gaanstraks met zijn allen nog een foto shoot doen.. helaas is mijn man enorm ziek, griep/overgeven en diarree dus die gaat niet mee.. maar wij willen niet langer wachten omdat papa woe zijn 1ste chemo ook al krijgt!!

vanmorgen gewerkt maar het ging totaal niet... ben er niet bij met mijn hoofd en loop maar wat in het rond...weet gewoon niet waat ik met mezelf naar toe moet.. vreselijk!!

heb vanmiddag toch wat kerst spulletjes gekocht en in huisgezet, maar het is zo dubbel, zo geen zin in kerst!! terwijl andere jaren vind ik het een gezellige en mooie tijd!! maar nu't kan me gestolen worden....
Koe, het is inderdaad de meest vreselijke tijd om juist nu met zo'n ziekte te zitten. Bah!

Goed idee om met z'n allen op de foto te gaan.

Kan je via een arbo-arts geen verzorgings-verlof ofzo krijgen? Of je op basis van psychische problemen ziek laten schrijven? Het is echt onmenselijk om nu te moeten werken, iedereen zou toch begrijpen dat je even bij je vader wilt zijn.

Hele dikke knuffel
Koe, ik heb het hele verhaal gelezen. Wat erg voor je!

Ik ben het met Swissie eens, nu werken is wel het laatste waar je op zit te wachten. Ik wens je heel veel sterkte toe!

Dikke knuffel
lieve allemaal!!!

zo even de tijd en de moet om hier te schrijven ...

papa heeft woensdag zijn eerste chemo gehad, is er super goed door heen gekomen, voelt zich super eet goed en slapen gaat ook veel beter, dus minder pijn na de chemo!!! zo fijn..zal de chemo dan toch zijn werk gaan doen zodat papa nog langer bij ons mag en kan blijven!!!????? ik hoop het zo....

we zijn nu op moment wel druk bezig met het regelen van zijn uitvaart.... zodat alles goed geregeld is zoals hij graag wil!! heel bizar omdat nu te regelen, normaal praat je er eigenlijk nooit over, het moet nu!!!

we zijn muziek aan het uitzoeken, nog niet de makkelijkste taak.. mijn zusje en ik willen tijdens de uitvaart even wat vertellen over papa!! hij vroeg ons of hij dat ook mocht lezen, tuurlijk het gaat over hem!! ben al druk bezig met een verhaal.. erg moeilijk, kost me vreselijk veel tranen.. ben nog maar een paar regels ver, maar word mooi!!!

werken is voor mij afleiding, al moet ik zeggen dat het me enorm zwaar valt, ben moe en weinig energie, komt omdat ik super slecht slaap!!! en alle energie gaat op aan bergen emoties...

liefs
Koetje, wat fijn dat de eerste chemo mee is gevallen. Het belangrijkste is dat de tijd die hij er door de chemo bij krijgt, ook een kwalitatief redelijk goeie tijd voor hem is.

Heb je op je werk wel aangegeven wat er aan de hand is? Dan kunnen ze je misschien een beetje ontzien en kun je toch gewoon je afleiding in het werk erbij houden.

precies, hij wil ook een goeie tijd nog hebben!! hij heeft ook tegne ons en arts gezegd als hij heel erg ziek word en alleen nog maar in bed kan liggen, dan wil hij niet meer... dat is ook niet mens waardig om zo de laatste weken/dagen van je leven te zijn....

ja op het werk weten ze het allemaal en steunen me door en door!! ontzien op het werk is lastig, werk in de kinderopvang..maar kids weten niks dus hoef ze niks uit te leggen, ze zijn zo heerlijk onbezorg en onwetend!! soms wil ik ook wel weer eens kind zijn, geen zorgen en geen ellende aan je hoofd!! gewoon spelen.....heerlijk!!

ik ga eens even wat in huis doen, kleine meid krijgt 3 tanden door en heeft een sprongtje [11maand] dus ze is vervelend en huilerig, pff kan ik nu echt even niet tegen...hele morgen vanaf 7uur niet meer geslapen en maar jammeren.. nu net weer op bed ze red zich maar even!!!
Koe, blij dat het nog steeds goed gaat me je vader. Ben blij dat je wel op het werk bent. Kunnen we er voor je zijn! We ontzien je graag en steunen je waar kan!

En ik ben er altijd voor je dat weet je!! Een heel fijn weekend gewenst!

Dikke knuffel
Ach koe, wat verschrikkelijk voor je! Wat is het leven af en toe verschrikkelijk oneerlijk.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de tijd die er nog is jullie veel mooie momenten samen geeft.

dank je wel ukkie.... fijn om te weten dat er mensen zijn die er voor je zijn....
wat een vreselijk bericht hebben jullie gehoord! wel fijn om te horen dat hij de chemo goed doorgekomen is! soms kun je met chemo nog lang rekken. ik hoop dat het bij jouw vader ook zo is! ik snap dat het heel dubbel is met de feestdagen. ik hoop dat jullie toch samen met de hele familie nog van elkaar kunnen genieten! ik wil jullie heel veel sterkte wensen! djinnie
hoi allemaal,

sorry dat het even duurde dat ik hier weer was...

maar mijn vader is zaterdag op zondag nacht naar het ziekenhuis gegaan, met hoge koorts, bijna 40 graden!

hij ligt er nu nog steeds en het lijkt er ook nog niet echt op dat hij thuis komt!!

ze zijn erachter dat hij een virus in het bloed heeft,en zijn nu volop onderzoeken aan het doen wat voor soort virus het is. hij krijgt constant via infuus antibiotica, maar als ze weten wat voor virus kunnen ze gerichter behandelen!!

het is allemaal slopend en emotioneel en heel spannend!! we hopen zo dat hij met de feestdagen bij ons kan zijn, lekker thuis!!

we moeten door, maar energie heb ik echt niet!! gelukkig slaap ik sinds 2 nachten weer wat beter, maar goed ik weet nu dat hij in goeie handen is en als er wat is worden we wel gebeld!!

elke ochtend en avond ga ik naar hem toe, voor mijn kleine meisje [bijna 1jr] is het ook een gedoe, probeer zoveel mogelijk vaste oppas te regelen, anders word ze zo onrustig...

op het moment ben ik in de ziektewet, wil veel bij papa zijn en ik werk in de kinderopvang en wil niet de verandwoordelijkheid dragen voor al die wondertjes van een ander.. ik kan dat gewoon niet aan...er zal maar wat gebeuren, vergeef mezelf nooit weer!!! gisteravond een bij eenkomst,, we gaan verhuizen met onze locatie naar een grotere locatie, dus komen er nieuwe collega's bij! gister avond hebben we kennis gemaakt met elkaar!!! leuk ben tevreden, ga per februari op de baby groep werken, met een meisje van 19 en een meid van 33, ik ben zelf bijna 29!! leuk vooruitzicht en ook veel zin in!

ik ga eens even douche en ontbijten ...kleine meid slaapt nog heerlijk dus even beetje tijd voor mezelf!!

liefs
ik heb jouw verhaal gelezen..

vreselijk.. ik weet wat je doormaakt..

heel veel sterkte!
buiten is het zo sprookjes achtig en hier binnen leef ik in een nachtmerrie!!

papa zijn koorts wil maar niet zakken, ze kunnen niks vinden dat houd dus in dat het bij het ziektebeeld hoort, vreselijk steeds die hoge koorts!! rond de 40 graden!!

hij wil graag naar huis, want in het ziekenhuis kunnen ze hem toch niet helpen, hij word niet meer beter, triest.... ben vol van verdriet!! terwijl er zulke fijne dagen aan komen, kerts oud en nieuw, dat zijn dagen die wij dit jaar en de komende jaren heel anders gaan beleven als de afgelopen jaren!! bizar....om te weten dat papa er volgend jaar niet meer bij zal zijn, word zo verdrietig met die gedachte!!

we gaan nu nog volop van hem genieten en hopen dat we ondanks alles nog fijne dagen met elkaar hebben!!!
kwam zomaar op je topic terecht doordat ik verkeerd klikte.

Maar jemig wat een verhaal meid.

Ik hoop dat jullie met zn allen toch nog een fijne kerst gaan hebben.

Probeer van elkaar te genieten en maak veel foto's , schrijf dingen op etc.

Misschien ziet je vader er niet op zijn best meer uit nu maar later ben je blij dat je dat gedaan hebt

Ik wens jullie heel veel sterkte nu en voor de moeilijke momenten die er nog aan komen
Koetje, ik hoop zo dat ze voor de kerst er nog voor kunnen zorgen dat zn koorts (en het virus) aangepakt worden! En dat jullie thuis kerst kunnen vieren.
vanmiddag bij mijn ouders geweest, kleine meid de mex griep prik gehad, gaf geen kik, KANJER!!...

papa gaat per dag achteruit... zo vreselijk om te zien!! hij kan al niet meer alleen douche, mama moet hem helpen, zo zielig!!

papa wil niet meer, hij heeft voor volgende week een afspraak met de huisarts om over euthanasie te praten, wat de mogelijkheden zijn etc... ik snap heel goed dat hij dat wil, dit is niet meer zijn leven... hij ligt op de bank en komt er alleen vanaf als hij naar de wc moet of op bed gaat, vreselijk!!! voor een half jaar geleden kon hij wel 80uur per week werken en nu is het een zielig hoopje mens....

we hebben de rouwkaart klaar, ik heb een mooi gedicht opgezocht, hij vond het helemaal goed!! Fijn dat jullie mij zo helpen.... zei hij, tuurlijk dat doen we voor hem hij is er ook altijd voor ons!!!

ik hoop zo dat we nog een beetje bijzondere feestdagen krijgen samen met papa..

hij is ook al wat warrig en krijgt alles niet meer mee... wat een ellende..

volgende keer meer... tranen
Oh Koe... Ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven. Wat vreselijk om je vader zo te zien zeg.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog wat mooie dagen hebt.

ja is echt vreselijk hoor om hem zo te zien aftakelen, het was altijd zo'n sterke man die altijd voor iedereen alles deed en nog steeds probeert te doen,die schat!!!....moeilijk,moeilijk!!!
Ja, dat vind ik echt.
Meis, ik stuit net op je topic.

Ik weet wat je doormaakt.

Heel veel sterkte voor jou en je dappere familie.

Ik stuur je een
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
raar idee he, dat de volgende kerst en oud en nieuw zonder hem zullen zijn. Mijn pa heeft longkanker en zal naar verwachting ergens in 2010 komen te overlijden. Zelde schuitje dus. Vandaag weer voor hem gezorgd. Zo onnatuurlijk om je sterke paps zo te zien aftakelen. Doet zeer. Maar zijn dankbaarheid was weer groot. Dat doet me goed dat ik ook echt wat voor hem kan betekenen. Vraag me niet hoe ik t doe, me hier doorheen slaan. Kwestie van knop om denk ik. Leven in een roes. Want de momenten waarop ik het echt tot me laat doordringen word ik gek van verdriet. Ik kan hem nog lang niet missen. Toch zal ik over enkele maanden aan zijn kist staan. Mijn nieuwe agenda is leeg. Soms blader ik erdoor en denk ik... Hoeveel bladzijden zal hij er nog zijn? Ergens in die agenda komt te staan pa overleden. Raar, bizar, niet te vatten. Maar zoveel ik kan ben ik bij hem. En door alle ellende heen zijn er die onvergetelijke momenten. Een blik een lach, een traan, lieve woorden, mooie woorden, grappige woorden. Een knuffel, een zoen, een knipoog een aai... Ik sla ze op en draag ze voor altijd met me mee. Meid... Ik hoop dat ook jij deze momenten nog veel mag beleven. Ik wens je veel sterkte maar bovenal heel erg veel bijzondere onvergetelijke momenten.
lieve koe en alle andere die in dezelfde rot situatie zitten,

een paar maanden geleden was ik ook actief op het forum, omdat ook mijn vader die vreselijke ziekte had..... had omdat hij nu 3 maanden geleden is overleden. Ik wilde weer even komen kijken en nu stuit ik op jouw verhaal.

ikzelf ben ook 26 en er gaat geen minuut voorbij zonder aan hem te denken. de ene keer met een glimlach omdat ik terug denk aan leuke dingen die we samen hebben gedaan, de andere keer met een traan, omdat het gemis letterlijk pijn doet.

Ik weet hoe moeilijk en zwaar de periode is waarin je nu zit. je voelt je nu al zo machteloos en je weet gewoon dat het moment komt dat je je vader moet laten gaan... wat ik je wil meegeven is om de tijd die jullie nog samen hebben op je eigen manier door te brengen. probeer je bewust te zijn van dit moment en geniet er van...

ik wil je heel veel sterkte wensen, en ook voor de rest van je familie.

knuffel
hompeltjepompeltje,

ja inderdaad meid een heel raar idee dat onze vaders er volgend jaar met de feestdagen niet meer bij mogen zijn, verdrietig word ik ervan als ik eraan denk!

ik hoop nog zo dat hij de verjaardag van zijn enige kleindochter, zijn oogappel mee mag maken ze word 12 jan 1 jaar.... ik hoop het zo maar ben zo bang dat we voor die tijd al afscheid van hem moeten nemen, bizar!!!

jullie ook heel veel sterkte en geniet van de momenten, van het samen zijn tijdens de feestdagen!!! 't word nooit meer zoals het was....

poppendijn,

ik ben nu 28, maar het verdriet is er zeker niet minder om!!

wat vreselijk zeg, dus jullie gaan de 1ste feesdagen tegemoet zonder je vader, wat een leeg gevoel zal dat zijn... daar sta ik volgend jaar voor, erg dat we nu al weten dat papa er dan niet meer bij is!!!

kan je er een beetje mee omgaan dat je vader er niet meer is??

ik zit nu al in een dal en heb het idee dat ik alleen maar verder omlaag zak, hoe graag ik er ook uit wil het lukt niet...

mijn kleine meid helpt me zeker af en toe alle ellende te vergeten, ben zo blij dat we haar hebben!! ook voor de rest van de familie is ze het zonnetje in ons leven!!

mijn vader geniet volop van haar, gisteren heerlijk samen zitten knuffelen, dan springen bij mij de tranen in mijn ogen wetend dat als ze straks groot is niet meer weet wie haar lieve opa is en was...vreselijk!!

op naar de bijzondere feestdagen, hopen dat we een beetje kunnen genieten en dat papa zich goed voelt!!

via deze weg alle mensen die meelezen, wens ik fijne feestdagen!! en geniet van elkaar.....
fijne kerst allemaal, met veel bijzondere en waarde volle herinneringen!!

liefs Koe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven