Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
voor Citro en Anky. Volgens mij moet je idd op de 'mannenmanier' te werk gaan; af en toe de boel de boel laten. hoewel dat bij schreeuwende koters ook niet altijd werkt. Ik ben er overigens de laatste tijd wel steeds beter in om niet direct in te grijpen als er mot is (tenzij er fysiek geweld wordt gebruikt); vaak komen ze er dan toch wel weer samen uit.

Poek staat trouwens ook geregeld op 'standje schreeuwen om alles'. zal bij zowel Poek als Limoen erg met school te maken hebben?
* kijkt links*

* kijkt rechts*

* ziet niks*

waar is iedereen? Kerstshoppen? gewoon online doen, is veel handiger.

treinreis weer overleefd; duurde wel langer, maar aangezien ik me voorbereid had, viel het me mee. wel natte sokken en dus kouwe voeten. Vond fietstocht naar huis toch een stuk vervelender; kleddernatte stad die aan het opvriezen was, brrrr.

toen ik thuiskwam, had het tuig al gegeten. Maar Poek had tegen Sokman gezegd 'dat het wel gezelliger was als mama erbij was' toen was mijn dag weer goed.

*gaat weer op de bank liggen en warm worden *
Ikea doet niet aan online. We zijn met de hele familie meteen vanuit werk daarheen gegaan, daar gegeten en toen servies gaan uitzoeken. We hebben nu weer vanalles 8 en alles is nog onbeschadigd We waren pas om kwart voor 9 thuis, beetje laat.

Wat lief van Poek

Mannie schreeuwt ook zoveel. soms lijkt het alsof hij niet meer normaal kan praten, alles gaat met een snauw en een grauw. Zal inderdaad wel iets met school te maken hebben (ligt vást niet aan ons )

Ik wist dat ook niet, van dat hoesten = benauwd. De kinderlongarts heeft uitgelegd dat kinderen anders reageren op benauwdheid dan volwassenen. Bij Mannie helpt inhaleren met Ventolin meestal ook goed. Als hij gaat piepen en echt benauwd klinkt is er iets echt niet goed, dat gebeurt vrijwel nooit.

Qua kerststress: ik heb nu vakantie , het huis is vandaag schoongemaakt, servies is binnen, menu is klaar. Morgen alleen boodschappen doen (met 2 kinderen oh joy...) en ik heb 3 koelkasten ter beschikking om alle zooi in te stouwen (buren zijn weg en die hebben er 2).
Onverwachtse meevaller, de kinderen gingen vanmiddag naar gastouder, afscheidsfeestje van een kindje, ik dacht een uurtje ofzo, maar ik hoefde ze pas na het eten weer op te halen. Had dus een halve middag om boodschappen te halen, zonder kinderen. Geniaal. (ze had het wel gezegd, dat ze daar ook zouden eten, maar dat was ik uiteraard weer vergeten).

Mandarijn at daarna thuis ook nog vrolijk van onze curry mee (ook voor het eerst dat ie rijst eet, hiephoi).

Verder is er nog een ander probleem opgelost, de meivakantie (ik had al die tijd een schoolgids van vorig jaar waar ik de vakanties in bekeken had, en nu blijkt dat ze een week langer vakantie hebben oeps, voor niets drama zitten maken om familievakantie)

Nou moet ik morgenochtend nog wel een paar dingetjes halen die ik vandaag vergeten ben of die er niet waren, maar ik ben grotendeels klaar. Hiep hoi again.

Ik ga er van uit dat het NIET aan ons ligt Pammie Kind was vanavond ook weer overstuur. Zodra wij een beetje ons geduld verliezen (wat nogal eens gebeurt met onze tragetreuzelmien) gaat zij over de zeik. Misschien ligt het toch ook een heel klein beetje aan ons dan.

Wat lief van Poek, zeg.. da's goed voor je moederhart

De mannenmanier, dat klinkt wel leuk, maar als je 2 mensen in huis hebt die het op de mannenmanier doen, dan moet je geen gasten uitnodigen met kerst, dan moet je niet op vakantie willen gaan, dan moet je niets doen waar iets voor gepland moet worden, denk ik. Dus er is er altijd minimaal 1 de sigaar, met dingen regelen.
o, lekker Citro en wat kun je dan ineens véél doen zo zonder koters.

maar ik zou toch maar proberen iets meer te relaxen, hoor. en Citroman een schop onder z'n kont geven, of 'gewoon' een keer niks doen, zodat de boel in het honderd loopt. maar das gemakleijker gezegd dan gedaan.

heb eczeem dat gruwelijk jeukt. eczeem in knieholtes heb ik vaker als het koud is, maar nu ook aan de binnenkant van mijn pols. heel apart
Oh Citronella, wat heerlijk zo'[n onverwachte middag zonder kinderen. En ik herken je gevoel (als ik niets doe, dan gebeurt er niets), maar soms moet je weleens dingen expres in het honderd laten lopen inderdaad. Nu regelen we alles veel te goed en hebben de mannen helemaal niet in de gaten hoeveel moeite dat kost.

Jeukend eczeem klinkt niet lekker. Het zit wel in het weer inderdaad, want Ot heeft ook weer plekken en dat terwijl hij 2 jaar eczeemvrij is geweest.

Pammie: succes met boodschappen doen!

Ik ga vandaag laatste dag werken. Dan morgen vrienden uit buitenland op bezoek en vrijdag naar schoonzus en dan volgende dag door naar moeder en dan de 27ste weer terug (en de 29ste verjaardag van A-man). Ik zal hier dus wel weinig zijn. Gelukkig is lijstje van af te werken zaken wat kleiner geworden, moet nu alleen nog attentie voor de oppas maken (heb gisteren al speculaasjes voor haar gebakken). Kerstpakket voor schoonmaak is in ieder geval klaar en kerstborrel op werk skip ik lekker.
Goedemorgen!

Wat heerlijk Citro, zo'n meevaller! Ik vreesch dat ik die niet ga hebben vandaag en toch echt met 2 kinderen boodschappen moet doen.

Als je ooit in Ikea loopt met vervelende kinderen; geef ze een route van de winkel en zeg dat het een schatkaart is. Werkte gister prima bij die van ons

De mannenmanier hmmm. De boel de boel laten is lastig en Pamman is altijd een stuk laconieker over vergeten dingen dan ik. Maar de laatste 2 weken is hij echt een geweldige hulp, heel fijn.

Sterkte met je eczeem Sok. Mannie heeft het ook altijd op zijn polsen.

Wat had je gemaakt voor de schoonmaak dan Ank? Die van ons komt hier pas 2 weken dus ik had een fles wijn, lekkere chocolaatjes en een kaart waarin ik op het Pools fijne feestdagen heb gezet (lang leve Google, mijn Pools is niet zo sterk )

Ik ga de boodschappenlijst maken.
Volgens mij komt het veel van die mannen gewoon wel heel goed uit als ze zich er zo makkelijk vanaf kunnen maken, en is het niet zozeer de mannenmanier als wel de luie mensen manier: als ik de kans krijg, man ik ook heel wat af

Ik ben ervan overtuigd dat Man af en toe expres een rode sok bij de witte was gooit zodat hij geen was hoeft uit te zoeken en in de machine te doen. Prima, dan vertik ik het in ruil daarvoor de vaatwasser in te ruimen

De meeste kerels hier zijn toch ook regelmatig een dag met hun kroost thuis? Lukt het ze dan ook niet om de deur uit te gaan zonder dat er vanalles misgaat, of kunnen ze het dan ineens wel?

Eczeem op je pols lijkt me heel irritant, omdat het een plekje is waar je zo makkelijk kunt krabben.

Iedereen die nog boodschappen moet doen: succes. Wij hebben ons gewoon drie dagen te eten laten uitnodigen
Onze krantenjongen krijgt wel een bonus als hij langskomt, trouwens: de krant is al de hele week op tijd, terwijl de wijk waarin we wonen één grote ijsbaan is.
Ik denk dat ik een megamindy mee heb naar de appie...

Lijst is klaar, pfff. Heb nu al geen zin. Ik heb de wijn naar mijn pa gedelegeerd, dat kan hij beter dan ik.

Het zit niet in mijn aard om lui te zijn Mif Bij Pamman wel dus je zou ook kunnen zeggen dat we elkaar goed aanvullen

Nu snel aankleden en weg.
Ik ben denk ik gewoon een vermomde man

Pammie, ik heb een link naar foto's van Pluis in het jasje van Mannie in de AK gezet, mocht je er nog heimwee naar hebben.
Oh leuk, ga zo even kijken!

Boodschappen zijn binnen. De rest van de stad ging natuurlijk ook boodschappen doen en wij waren in de enige 5-sterren appie in de wijde omtrek. Het was dus D R U K. Ik had me voorgenomen om me niet te laten opjagen en dat is aardig gelukt. Kinderen waren bijzonder lief, heel fijn.

Voorgerecht is wel gewijzigd (geen coquilles) en het toetje mist nog een dessert van het grand desser (ah verkoopt geen passievruchten, helemaal niet... handig dan, zo'n recept in de Allerhande).
Hele kerel al die Pluis! En fijn dat je zoveel plezier hebt van het jasje. Liever dat dan dat het hier ligt te verstoffen
Fijn dat het gebeurd is (de boodschappen) Pammie.

Mijn toetje is ook niet geworden wat het zijn moest. Ik wilde een kant en klare jumboschaal chocomousse, ben er nu 3x voor geweest, de eerste keer was ie er nog niet, de 2e keer bleek dat ie er wel geweest was maar nu op was en de volgende dag weer binnen zou komen en vanmorgen, 3e keer, bleek dat ie niet meer leverbaar is. Wij eten nu tiramisu-ijs en de kinder krijgen een toetje van bruine en witte chocomousse.

Nou goed, verder denk ik alles te hebben, maar misschien moet ik vanavond nog even met de lijst erbij kijken of het echt klopt.

Limoen heeft ook eczeem op de binnenkant van haar polsen en dat is een rotplek inderdaad, ze loopt er de hele dag aan te krabben.

Een dag alleen met de kinderen gaat hem trouwens prima af, maar dat komt juist omdat ie zich verder nergens druk om maakt, tuurlijk moet er wel eens een boodschap gedaan worden of stofgezogen, maar meestal ben ik ook redelijkop tijd uit het werk, dus het koken/boodschappen gedeelte doe ik dan meestal alsnog zelf. Ja ik weet het, ik ben ook net gek, maar ja.

We zijn vanmorgen met de kinders naar het ijspaleis van de ijskoningin geweest, ze vonden het erg leuk, in de stad was er verder ook nog wel wat te zien en te doen, erg gezellig, heb nu al meer een echt kerstvakantiegevoel, gelukkig.
maar waar was de schat nou uiteindelijk verborgen Pammie?

Limoen: Ik zou wel een koningin willen zijn mama, dan hoef ik helemaal niets te doen he?
Pffff, daar ben ik dan eindelijk weer. We waren dus wel gestrand... Zal verhaal in AK zetten.

Leuk om jullie winterbelevenissen te lezen. Minder van alle glibber, pech en ander gedoe.

Strakke actie Es! Jammer dat het nodig was. Fijn dat je er van op bent geknapt.

Hier alle boodschappen binnen. Vanmorgen gedaan toen mijn moeder er nog was. Nu alle was aan het wegdraaien en aan het schoonmaken. Mijn moeder is nergens aan toe gekomen (had ook niet anders verwacht hoor, maar het valt stiekem toch tegen na zo'n lekker weekend).
Kinderen zijn niet in opperbeste stemming. Mini piept en zucht om alles en heeft net te kort geslapen dus dat helpt niet. Mannie had hoge koorts toen wij er niet waren en slaapt nu op de bank. En Moppie is gewoon gezellig gelukkig, wel moe.
Welkom terug Esmee, en ben benieuwd naar je verhaal. Niet gek natuurlijk dat je moeder nergens aan toe gekomen is, maar wel jammer.
Verhaal staat nu in AK Citro. Lang verhaal...

Snap het prima hoor dat ze nergens aan toe is gekomen. Mannie was 's avonds ook regelmatig uit bed omdat hij niet lekker was. Ze heeft het echt pittig gehad.
Wat balen zeg, dat de terugreis zo is verlopen. Hoop dat jullie verder wel lekker relaxt zijn. En pittig voor je moeder, drie in haar eentje.

Hier hebben ze alleen maar ruzie. Gezellig.
Oef Esmee, da's K*t zeg, die terugreis. Gosh
Eigenlijk zou Pamman de laatste boodschapjes halen maar ik moest even alleen zijn. Ben weer zen geworden in een bijzonder rustige appie. Was nog een paar dingen vergeten (morgen moeten we ook eten.... ). Ik had ook nog geen matching servetten bij mijn tafelkleedje maar bij deze appie lag nog 1 pak. Ikke blij Het passievruchtroomijs laat ik ook zitten, ik heb een bakje sorbetijs gekocht. Toedeledoki.

Pamman brengt onze adhdkindertjes naar bed en ik ga maar weer eens opruimen, voor de verandering.
Mijn hemel Esmee, fijne terugreis, not. Maar je bent er, gelukkig.

En fijn dat Pammie ook weer zen is.

Ik heb nog niet nagedacht of ik alles heb. Doe ik straks nog wel even. We gaan in principe morgenochtend naar mijn ouders en dan 2e kerstdag s ochtends weer terug. Even goed naar de weersberichten ook kijken zo.

Heb ik wel zin in. Zus en aanhang kon dit jaar niet komen, dat is wel jammer, ook een heel verhaal, doe ik nog wel een keer in de AK.

Na het uitje van vanmorgen waren ze hier vanmiddag en vanavond bijzonder lief. Mandarijn's samenvatting van de dag: ballenbak, chocomel, de ijskoningin maakte duidelijk minder indruk
Wij hebben nog helemaal geen boodschappen gedaan. Wel eindelijk alle andere verplichtingen die we nog hadden voor de kerst achter de rug. En de post eens open gemaakt en ontelbare aanmaningen betaald (helaas is mijn credit card wel geblokkeerd, en dat is niet de eerste keer).

Ik wens jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen! Wij gaan nu eens even verzinnen wat we gaan eten.
Ik heb nog lang niet alles, maar ook geen tijd meer om nog wat te kopen. Vrienden uit Canada staan morgen op de stoep en dan kan ik dus ook niet meer naar de winkel. En vandaag was ik een beetje ziek op het werk: stem kwijt en last van mijn luchtwegen. Ik ga zo maar naar bed en hoop dan op miraculeuze genezing morgen. Heb geen zin om ziek te worden in mijn vakantie .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven