
wachten op BKR
zondag 13 december 2009 om 13:00
Ik weet het, hier zijn al heel veel topics over maar toch heb ik even een luisterend oor nodig. Ik moet morgen naar de bank om mijn BKR op te gaan vragen. Bloedje zenuwachtig dat ik ben. Ik slaap niet meer, eet niet meer enz. Ik heb mijn leven sinds kort weer goed op de rails staan met een leuke vriend en mijn financien op orde maar dit was in het verleden niet zo. Ik woon al vanaf mijn 17e op mezelf en eigenlijk niet goed geleerd hoe hiermee om te gaan Met alle grote gevolgen van dien. Nu ben ik zo bang dat het negatief is bij de BKR waardoor ik wel naar een hypotheek kan fluiten. Dat is nog niet het ergste. Mijn vriend wil heel graag een huis kopen en dus is alles voor hem ook verpest. Dus deze week is cruciaal voor mij. Het kan zo maar zijn dat ik mijn vriend hierdoor kwijt raak. Echt heel stom, stom, stom.
woensdag 23 december 2009 om 23:36
Jawel! Ik heb een bkrcodering vanwege 1 te late rekening van T-mobile:(. Mijn voorgevoel was dus goed en ik vind het echt heel erg. Ik kan de komende jaren geen kant op. Ik voel me ook echt zo'n loser. Iedereen om mij heen koopt een mooi huis en ik zit nog wel even in mijn appartement. Ik schaam me rot. En het ergste is dat het om 1 rekening gaat want voor de rest was alles prima!
donderdag 24 december 2009 om 02:08
quote:Lieve_bees schreef op 23 december 2009 @ 23:36:
Jawel! Ik heb een bkrcodering vanwege 1 te late rekening van T-mobile:(. Mijn voorgevoel was dus goed en ik vind het echt heel erg. Ik kan de komende jaren geen kant op. Ik voel me ook echt zo'n loser. Iedereen om mij heen koopt een mooi huis en ik zit nog wel even in mijn appartement. Ik schaam me rot. En het ergste is dat het om 1 rekening gaat want voor de rest was alles prima!
Maar hoe laat te laat was deze rekening dan? Want zoals eerder gezegd krijg je ook als het bij een incassobureau is gekomen nog geen codering.
Misschien is het wel een fout geweest, deze codering, en kan het verbeterd worden?
Jawel! Ik heb een bkrcodering vanwege 1 te late rekening van T-mobile:(. Mijn voorgevoel was dus goed en ik vind het echt heel erg. Ik kan de komende jaren geen kant op. Ik voel me ook echt zo'n loser. Iedereen om mij heen koopt een mooi huis en ik zit nog wel even in mijn appartement. Ik schaam me rot. En het ergste is dat het om 1 rekening gaat want voor de rest was alles prima!
Maar hoe laat te laat was deze rekening dan? Want zoals eerder gezegd krijg je ook als het bij een incassobureau is gekomen nog geen codering.
Misschien is het wel een fout geweest, deze codering, en kan het verbeterd worden?

donderdag 24 december 2009 om 15:44
Code 2 betekent dus dat de vordering opeisbaar is gesteld. Er staat verder geen "A" of "H" bij begrijp ik. Staat er wel een einddatum vermeld? Er staat ook bij wanneer deze codring gestart is.
Code 2 is een zwaardere codering dan code1. En krijg je niet zomaar. Hiervoor is een proces met aanbetalingen en incassobureau vooraf gegaan. Heb je de vordering ooit betaald of niet?
Ik vind het overigens niet iets om je voor te schamen. En dat iedereen in een appartement woont prima, ben jij minder gelukkig in je eigen huis? Probeer niet zo naar anderen te kijken, geluk komt uit jezelf.
Code 2 is een zwaardere codering dan code1. En krijg je niet zomaar. Hiervoor is een proces met aanbetalingen en incassobureau vooraf gegaan. Heb je de vordering ooit betaald of niet?
Ik vind het overigens niet iets om je voor te schamen. En dat iedereen in een appartement woont prima, ben jij minder gelukkig in je eigen huis? Probeer niet zo naar anderen te kijken, geluk komt uit jezelf.
donderdag 24 december 2009 om 18:38

donderdag 24 december 2009 om 19:40
Voordat een nota wordt doorgestuurd naar een incassobureau is daar al een traject aan vooraf gegaan. Vervolgens volgt een traject van het incassoburau.
Wanneer een een niet betaalde factuur van een telefoonmaatschappij bij BKR wordt gemeld weet ik niet. Wel dat telefoonmaatschappijen hier bovenop zitten. Ik lees op de site van BKR dat melding plaatst vindt tussen de 2 en 4 maanden.
Ook lees ik het volgende:
In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.
Een bijzonderheidscode is dus code 1 t/m 4.
Er staat overigens veel interessante informatie op de website van het BKR.
Wanneer een een niet betaalde factuur van een telefoonmaatschappij bij BKR wordt gemeld weet ik niet. Wel dat telefoonmaatschappijen hier bovenop zitten. Ik lees op de site van BKR dat melding plaatst vindt tussen de 2 en 4 maanden.
Ook lees ik het volgende:
In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.
Een bijzonderheidscode is dus code 1 t/m 4.
Er staat overigens veel interessante informatie op de website van het BKR.
donderdag 24 december 2009 om 20:00
Toen wij onze hypotheek gingen oversluiten (bij de Rabo) kon de adviseur direct in het systeem van het BKR kijken. Bij mijn man stond er ook een notering van Vodafone, wat heel raar is, we hebben geloof ik 1 x een rekening een week te laat betaald, was niet eens via een incassoburo. Volgens de adviseur komt het heel vaak voor dat telecomaanbieders een melding bij het BKR doen, zelfs al betaal je je rekeningen op tijd. ik zou bij T-Mobile eens navragen wat die notering precies is.
donderdag 24 december 2009 om 20:04
donderdag 24 december 2009 om 20:09
Nee die man was echt behulpzaam maar een hypotheek geven gaat gewoon echt niet dan mag je helemaal geen codering hebben.Dat zijn de regels en dat snap ik ook wel.
Het nadeel is dat de bkr afdeling van T-mobile geen telefoon heeft dus ik kan alleen mailen. Super irritant want er wordt gereageerd binnen 5 werkdagen. Ik heb maandag ochtend al een mail gestuurd maar nog steeds niets. Dit gaat echt super lang duren.
Het nadeel is dat de bkr afdeling van T-mobile geen telefoon heeft dus ik kan alleen mailen. Super irritant want er wordt gereageerd binnen 5 werkdagen. Ik heb maandag ochtend al een mail gestuurd maar nog steeds niets. Dit gaat echt super lang duren.