Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hoi allemaal

dank voor de tips! Is het aan te raden een slaapzak mee te nemen naar Thailand en verder?
Een slaapzak is veel te warm. Een lakenzak is dan beter. Slaap je in hotels van ongeveer Euro 30,00 of meer, dan is er gewoon schoon beddengoed aanwezig. Toen ik nog backpackte nam ik een kussensloop en een lakenzak mee. Nu niet meer, want ik slaap nu in de wat betere hotels.
Zat ik maar in Thailand nu,ben de sneeuw al meer dan zat!

Iedereen vast fijne feestdagen!
Ik vond het vreselijk om vorige week terug te komen uit Maleisie maar in mijn geval maakt de sneeuw een hoop goed...

Als je lekker binnen zit met de kaarsjes aan en een Anton Pieckiaans uitzicht hebt.
Tsja helaas kan ik geen hele dagen binnen zitten want er moet ook gewerkt worden(en op de fiets naar het werk toe...)
Hee Neele, dat je alweer terug bent! Ik dacht dat je nog op Borneo zat. Wat heb je allemaal gedaan en gezien? Geweldig eiland is het he!

The quite acceptable matresses laten wij in de not so acceptable windowless rooms liggen. De (schone) kamers met raam hebben gelukkig allemaal nieuwe matrassen en hebben ook beddengoed en handdoeken.

Ik heb de afgelopen 3 maanden heerlijk in m'n tentje geslapen, afgewisseld met hotelletjes. Sinds eergisteren woon ik weer - tijdelijk - in een 'echt'huis. We hebben een appartement gehuurd voor de komende 3 maanden in Valencia want we gaan Spaanse leren. Te gekke stad trouwens.

Prettige feestdagen!

Ik mis Thailand ook trouwens!
Hallo allemaal!

Ik zou heel graag komende zomer naar Thailand gaan. (dankzij dit forum heb ik de moed om in mn eentje te gaan!)

Via bmair heb ik een aantal keren gereageerd op goedkope tickets (ca 500 euro retour), maar ik krijg iedere keer te horen dat er geen plaatsen meer beschikbaar zijn.

Nou goed, al met al, waar haal ik het goedkoopste ticket naar Thailand?? Ik ben student, dus weinig te besteden....

Op dit moment kan ik alleen maar tickets vinden rond de 800 euro! Dat moet goedkoper kunnen toch?

Nou alvast heel erg bedankt! Hoop dat het lukt!

Groetjes Kelly
Ik ben niet zo te spreken over BMair,had daar vorig jaar geboekt en alles was prima tot er in Thailand dus die rellen waren en wij niet naar huis konden.

Ze wilden helemaal niks voor ons regelen omdat we alleen de tickets daar geboekt hadden en geen comlete reis.

Ze konden (of wilden) ons ook noet adviseren wat we dus moesten doen,hebben dus zelf maar tickets terug geboekt vanaf een ander vliegveld en een andere maatschappij.

Zijn bij thuiskomst nog maanden bezig geweest met hun en met Emirate airlines omdat we de tickets terug Bkk-Dubai en Dubai-Dusseldorf noet hebben kunnen gebruiken maar kregen bij geen van 2 duidelijke antwoorden en al helemaal geen vergoeding...
quote:Kellykelly schreef op 28 december 2009 @ 21:22:

Hallo allemaal!

Ik zou heel graag komende zomer naar Thailand gaan. (dankzij dit forum heb ik de moed om in mn eentje te gaan!)

Via bmair heb ik een aantal keren gereageerd op goedkope tickets (ca 500 euro retour), maar ik krijg iedere keer te horen dat er geen plaatsen meer beschikbaar zijn.

Nou goed, al met al, waar haal ik het goedkoopste ticket naar Thailand?? Ik ben student, dus weinig te besteden....

Op dit moment kan ik alleen maar tickets vinden rond de 800 euro! Dat moet goedkoper kunnen toch?

Nou alvast heel erg bedankt! Hoop dat het lukt!

Groetjes KellyIk ga zelf voor 650 euro met Egypt Air, wel eerst naar Cairo. Maar omdat ik altijd slaap, maakt een overstap met niet zoveel uit. Prima maatschappij en voor die prijs vind ik het een koopje!
Ik zou zelf nooit met Egypt vliegen maar ja, dat is een persoonlijke kwestie...

Kijk eens of 333travel geen goedkope tickets heeft.

Mayou wat ben ik toch stinkend jaloers op jouw leven.

Het klinkt echt als een sprookje...

Borneo was geweldig. Moeilijk te bereizen omdat alles op de weg heel langzaam gaat en je iedere paar uur weer tegen een grenspost aanstuit. Maar wel heel mooi en leuk.

We hebben lang niet genoeg gedaan dus volgend jaar weer:)

Wat we wel hebben gedaan:

Kuala Lumpur

Weekendje Singapore (iedereen vliegt maar heen en weer daar)

Brunei

Miri

Sabah en Sarawak doorgereden (11 uur over 400 km)

Kota Kinabalu

We hadden apen en toekans in de tuin

Prachtige jungle met nog mooiere watervallen

Leuke kleine dorpjes in de bush

Oerang Oetang reservaat

Heerlijk gegeten

Ook heerlijk geluierd, zowel in het prachtige huis van onze vrienden als in meerdere geweldige 5*hotels.

Ik ben er wel weer aan toe....Ach nog een paar dagen voordat de Staatsloterij trekking is. En wie weet...
Neele, bedankt voor de geweldige website!

Ik ga boeken voor Jakarta, en kom via Air Emirates op een leuke prijs.

Weten jullie of het betrouwbaar is om te betalen met Ideal?
Ik heb daar wel mee betaald.

Emirates schijnt heel goed te zijn.

Veel plezier!
De service aan boord was bij de Emirates was wel erg goed vond ik en het eten was ook nog goed te eten ook.
Ik vlieg morgen (met Malaysia naar KL en dan 4 jan door naar Chiang Mai) in mn uppie voor 4 weken en ik krijg nu echt cold feet! Ik schijt ineens in mijn broek out of nowhere... Maar ik weet zeker dat ik morgen toch in mijn vliegtuig stap. Iemand die ook alleen is gegaan en een bemoedigend woordje heeft
Kijk even op dit topic , hier staan veel ervaringen van mensen die alleen gingen.
quote:dolfje schreef op 29 december 2009 @ 20:55:

De service aan boord was bij de Emirates was wel erg goed vond ik en het eten was ook nog goed te eten ook.Wel vervelend dat ik me moet vermaken in Dubai, tussen 23.59 uur en 04.30 uur.
Heerlijk, wou dat ik mee kon!! Ik mis Thailand en CM helemaal (heb er 2 maanden gezeten dit jaar). Lekker gaan (en vergeet niet een schone broek aan te trekken!!)
Zelf geen ervaring met alleen reizen, wel met de plekken waar je naartoe gaat.

KL is geloof ik niet een echte alleen reis stad.

Toch zou ik het er in mijn eentje prima kunnen een paar dagen.

Ga lekker naar het park onder de Petronas torens en ga met je voeten in het water een boek lezen. Laat het leven een beetje aan je voorbijtrekken daar.

In Chiang Mai zal je veel meer alleenreizenden ontmoeten denk ik. Ik vond het er heerlijk en de omgeving vooral geweldig.

Een vriendin van me ging na haar studie een jaar alleen op reis en begon in Azie. Ook zij was heel bang voor vertrek maar heeft het leukste jaar van haar leven gehad.

Geniet er lekker van!
Thanks! Ik weet ook zeker dat ik het fantastisch ga krijgen en ben ook heel zeker van mijn zaak geweest dat ik perse alleen wilde gaan, alleen nu is het de dag van tevoren en vind ik het ineens toch heeeeel spannend! (weekje in mn up wintersporten was wat dat betreft een eitje). Als ik over een paar weken weer online ga, lach ik waarschijnlijk om mijn vorig post

(en de schone broek is gevonden, wil het mijn medepassagiers niet aandoen)
quote:Zamirah schreef op 30 december 2009 @ 21:55:

[...]

Wel vervelend dat ik me moet vermaken in Dubai, tussen 23.59 uur en 04.30 uur.

Wij hadden toen ook 3,5 uur wacht tijd maar we hadden iets vertraging en eer dat we door de controles waren en even rondgelopen hebben we een uur zitten wachten,ik vond het wel een mooi vliegveld en heel schoon.

Het vreemde was alleen dat wij niet konden pinnen,gelukkig had ik van een vriend wat Dubais geld gekregen zodat we toch wat te drinken konden halen(konden ook wel geld wisselen maar daar stond een mega rij)
Heel veel plezier politieacademie!

Ik heb geen ervaring met alleen reisen en vind het altijd ontzettend knap als iemand dat doet!

Kom je daarna even vertellen hoe het is geweest?
Politieacademie, mocht je dit nog lezen: Als je in KL bij de Trekker Lodge gaat slapen, kom je geheid andere reizigers tegen want iedereen ontbijt daar altijd in de keuken en zit vervolgens meteen met elkaar te kletsen. Heel gezellig (en nuttig).

Goeie reis en have fun!.
สวัสดีปีใหม่ (sa wat die pie mai)

oftewel Gelukkig Nieuwjaar!!!
Ik wens alle Thailand en Azië reizigers (en ook een bepaalde Spanje ganger) heel veel goeds voor 2010 toe! Liefde, geluk, gezondheid en reisplezier gewenst.
Ik wens iedereen vooral een gezond 2010!

Dat al jullie wensen uit mogen komen en dat we ons allemaal een beetje mogen voelen zoals ik denk dat Mayou zich voelt;

Gelukkig en nieuwsgierig wat de dag van morgen gaat brengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven