Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Je ruikt inderdaad goed de kardemom in de Santal olie. Vind de geur niet vies maar de Orchidee zeker lekkerder. Ook trekt die heel snel in en de Santal blijft er meer op liggen. Op zich wel fijn met dit weer. Wel moet ik nu 's morgens mijn gezicht wat beter reinigen omdat het dan wat vetter is. Ben er blij mee met dit weer! Voor de zomer is hij wel te vet. Moet ook zeggen dat ik hem wel royaal had opgesmeerd (doe ik met alles eigenlijk ;). Zal vanavond eens wat zuiniger doen.

Voor mij ook geen zepen op mijn gezicht, krijg ik een te trekkerige huid. Fijn amber dat je weer wat gaat bestellen, tja bij mij is het ook vaak zo dat ik veel in een keer koop en dan weer een tijd bijna niks. Heb ik gewoon even een uitgeef-manie. Ontkom je ook bijna niet aan in de december tijd. Hoorde vandaag dat ik een winstuitkering krijg en dat komt erg goed uit zo! Compenseert mijn aankopen weer van de laatste tijd hihi.
Judith, nee volgens mij is het nog niet duidelijk wat die Douglas-actie precies inhoudt, nog even afwachten dus...

Super dat de Huile santal goed bevalt Curly, klinkt goed voor in de winter, zeker nu met dit extreme weer! En leuk zeg, zo'n winstuitkering.. zit er voor mij als student niet in helaas..
Hebben jullie de clarins kerstpakketjes al gebruikt?

Heb zelf het 'blauwe' anti soif masker gebruikt en is ook erg fijn. Nog een paar daagjes wachten en dan ga ik mijn nieuwe bestelling plaatsen.
Ja hoor ik gebruik ze al volop. Mijn vochtserum gaat trouwens ook hard de laatste tijd. Gebruik het ook 's ochtends en 's avonds. Het vochtmasker gebruik ik de laatste tijd ook wat vaker omdat mijn huid er meer om vraagt, is wel een goed masker en trekt snel in! Ook een grote plus vind ik aan dat masker dat het maar 5-10 minuten erop hoeft te zitten, de meeste masker moeten minimaal een kwartier en daar heb je niet altijd tijd voor. Ook had ik laatst mijn proefje van de nieuwe Multi-Active voor de droge huid gebruikt (allervetste variant) maar mijn huid voelde trekkeriger na een paar uur als dat ik de hydra-quench gebruikte voor normaal tot droog (middelste variant)! Dat vond ik wel vreemd, had het wel met een gekleurde dagcreme vermengd maar dat doe ik ook met de Hydra Quench. Wil het sowieso nog weleens helemaal alleen testen maar anders vind ik het wel apart. Blijkbaar heeft mijn huid dan meer behoefte aan vocht ofzo en biedt de MA dat minder dan de HQ? Hoe is jullie ervaring tussen de HQ en MA, welke vinden jullie beter hydrateren?
Zulke dingen heb ik ook weleens gehad,dat een vettere creme minder aanvoelt naar een tijdje dan een wat normalere creme,het voelt misschien fijner maar zegt helmaal niets,ik heb de lotion van Chanel en La Prairie gehad en die voelde fijner op mijn huid dan een vettere creme van een ander merk bijvoorbeeld vind ik ook altijd apart dan denk ik ik wil geen lotion/fluide achtige spul want ik vind een vettere creme fijner maar hoeft niet altijd zo te zijn zo zie je maar,ik zal eens even een test gaan doen met die MA en HQ heb van beide een proefje liggen ,ook in de varianten die jij beschrijft en dan zal ik eens kijken of ik dat verschil ook merk,ik laat het je weten
o ja,wat ga je bestellen Judith11?
Ik ga bestellen

* de gezichtsmousse (normale/gemengde huid)

* tonic lotion (kamille)

* one step cleanser (weet nog niet die met water en mint of de oranje met het 2 lagen systeem)
Ik heb verder de hydra quench cooling gel, maar gebruik deze alleen in de zomer. Vind dat hij te weinig voor me doet in de winter en heb dan toch een dikkere creme, zoals de MA creme nodig.
Leuk Bibi, ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn!

Judith, dat geldt voor mij ook met de cooling gel. Die is nu ook te weinig voor me. Gebruik hem nu wel op mijn decolleté aangezien ik daar ook niet een te vette creme moet smeren omdat ik dan pukkeltjes krijg.
Ja, ben ik ook benieuwd naar Curlugurly,de Resilence Lift van Estee Lauder is ook zo"n voorbeeld,de nachtcreme is heel erg fijn en de dagcreme is heel erg vet ziet eruit als roomboter en dat terwijl die voor de normale/gecombineerde huid is,heel vreemd,maar het is een erg vervelende creme om op je gezicht te hebben dus die heb ik opgesmeerd als creme voor mijn benen.

Judith11,jij gaat toch pas bestellen in januari? Ben benieuwd of je dan al de proefjes erbij krijgt van de nieuwe scrubs enzo,want die komen dan uit.
Ja, mijn bestelling doe ik in januari. Weet nog niet welke proefje ik wil vragen, misschien ook wel de bodyolie, hoewel ik al veel lotions e.d heb. Ik houd ook nog even de actie bij de Douglas in de gaten
oja die komt er ook nog aan vanaf 4 januari,kijken wat die te bieden hebben inderdaad
Ik zie net op de site in ieder geval staan dat je 20% korting krijgt
Ja, ik gebruik ook al fijn mijn Hydraquench-producten uit het kerstpakketje; kende ze alledrie al maar had nog nooit een hele pot creme en een wat grotere verpakking van het serum gehad. Bevalt allemaal prima hoor! Het serum vind ik echt prettig nu voor 's winters overdag. En ook het masker werkt erg goed en snel bij mij.

Over het verschil in hydraterende werking tussen Multi-active en Hydraquench kan ik niet veel zeggen, mijn huid is niet echt vocht-arm. Maar je mag toch aannemen dat de Hydraquench-creme's wat dat betreft net iets meer doen. Ik denk ook dat de versies voor de droge huid van zowel MA als HQ bedoelt zijn voor de vetarme huid. Ze zijn vooral vetter en niet sterker hydraterend naar mijn idee. Als je huid echt erg vochtarm is dan zal de combi serum en creme (gewoon op je huidtype afgestemd) waarschijnlijk het beste effect hebben.

Mijn spulletjes van Belissima heb ik inmiddels binnen! Vorige week kwam het pakketje al, maar helaas was de Eau ressourcante-fles beschadigd geraakt onderweg (kerstdrukte bij TNT..) en zat er nog amper wat in. Vandaag een nieuwe fles gekregen, gelukkig wel heel! Met nog een paar extra proefjes; ben zeker blij met de goede service van Belissima. Ik had dus de 200 ml Eau resourcante, het Multi-active serum en ook nog de Pure melt cleansing gel besteld. Als proefjes kreeg ik (gedeeltelijk waar ik om gevraagd had): Extra-comfort cleansing cream, Extra-comfort toning lotion, Eye contour balm, Reviving eye gel for men, Reiniginsmousse normale huid, Reiniginsmousse vette huid, Gentle day cream, Gentle night cream, miniatuurverpakking Hydra-matte lotion (=15 ml) en miniatuurverpakking Multi-active creamgel (=15 ml, hoorde gratis bij het serum, hoewel de actie officieel al afgelopen was kreeg ik het toch nog nagezonden toen ik ernaar vroeg!). En ook nog een mooie licht-goudkleurige toilettas. Ben er zeker blij mee!
Klinkt goed Amber,en wat veel proefjes heb je gekregen heerlijk zeg,ben benieuwd wat je van die Gentle face creams vind,laat je dat nog weten als je ze gebruikt hebt? Dus TNT gaat niet bepaald voorzichtig om met de pakketjes,wel netjes dat je een neiuwe hebt gekregen zo hoort dat! Heel veel smeerplezier!
Hoi! De vorige keer had ik ook al de Gentle day en night cream als proefjes bij m'n bestelling gekregen, maar toen heb ik geloof ik Creme douceur jour en nuit geschreven. Ik vond (en vind) ze zeker erg fijn, met name de nachtcreme die ik op mijn Clarins-verlanglijstje heb gezet. Ze zijn wat vetter dan de andere creme's, maar erg lekker verzachtend en voedend. Als je wat rode vlekjes oid op je gezicht heb dan verdwijnt dat echt heel snel met deze creme's, dus zeker een duidelijk kalmerend effect. Voor nu in de winter goed geschikt (met vriesweer is mijn huid altijd wat gevoeliger voor rare vlekjes en bultjes), behalve als je een vette huid hebt misschien. De geur is ook heerlijk maar vind ik moeilijk te omschrijven. Zou zeker aanraden om er ook een keertje proefjes van te vragen!

Ik ben ook erg benieuwd naar de Douglas-promotie, hoewel ik nu eigenlijk wel weer eventjes genoeg Clarins gekocht heb...
Hoi dames, hier ook een clarins fan (sinds kort) en heb een vraagje voor jullie. Ik heb zojuist de doux peeling gebruikt, en moet zeggen dat ik me verbaasde over het gebruik. Doe ik iets niet goed? Heb het op gesmeerd, hoe lang moet je het dan laten intrekken alvorens het er weer af te aaien? En klopt het dat er dan een 'grijze waas' achterblijft? wassen jullie je gezicht nog na of alleen met tonic? Haha heb het nu wel gewassen en mijn huid is erg zacht geworden maar was een en al verbazing! Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt!
Ik geloof dat curlygurly deze peeling ook gebruikt, ik heb er helaas geen ervaring bij.

Welke andere producten van clarins gebruik je?
Hoi Mo78,

Leuk een nieuwe Clarins-fan!

Ja, die Doux peeling is vrij apart in gebruik inderdaad. In de gebruiksaanwijzing zeggen ze dat je het direct na het aanbrengen weer eraf begint te wrijven, maar je kunt het ook heel eventjes laten opdrogen (hooguit een paar minuutjes), net wat je prettig vindt. Wat bedoel je precies met die 'grijze waas'? Dat je echt nog wat ziet zitten op je gezicht? Dat is niet de bedoeling. Met na het afwrijven goed naspoelen en dan een watje met tonic moet je wel al het zichtbare van het product kunnen verwijderen. Het klopt in mijn ervaring wel dat je gezicht aanvoelt alsof een deel van het product in de huid getrokken is oid, dus het voelt idd anders dan als je je gezicht net gewassen hebt. Ik zelf was mijn gezich na deze peeling dan ook nog even na met een gezichtsreinigingsgel. Maar de meesten hier doen dat volgens mij niet. Waarschijnlijk ook net wat je fijn vindt en waar je huid goed op reageert. Voor een naar vet neigende huid kan het sowieso beter zijn om alles echt goed af te wassen met een reiniging achteraf naar mijn idee. Wel goed dat je merkte dat je gezicht lekker zacht is geworden!
Hoi Mo,

Ik heb hem ook eens gebruikt en wil hem ook gaan aanschaffen als mijn andere scrubs op zijn denk ik.

Ik laat hem ook even intrekken omdat ik het er anders niet kan afrubbelen. Daarna was ik mijn gezicht na met een vochtige washand en dan tonic en als afsluiting een creme.

Wat gebruik je verder nog van Clarins? Hoe kwam je bij dit merk?
Hi, dank voor jullie snelle reacties, super. En allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar gewenst!

Ben blij dat ie gewoon wat apart in gebruik is, ga het de volgende keer iets langer laten intrekken, wellicht dat het eraf rubbelen (?) dan iets beter gaat.

Heb jullie topic bijna helemaal gelezen alvorens over te stappen op Clarins en heb de kerst aangegrepen om mezelf tot grootgebruikster te bestempelen (ken alleen nog niet alle namen uit mijn hoofd):

- oog make up reiniging (super spul!)

- wascreme voor droge huid (met karite boter) deze gebruik ik 's ochtends

- die sinaasappelscrub voor 's avonds

- oogcreme (die volle voor de droge huid)

- hydraterende creme voor overdag met daaronder het bi huppeldepup vochtserum

- de MA nachtcreme met daaronder de orchideeolie (echt supercombi voor mijn huid)

En dan heb ik dus nog de doux peeling en het masker in die blauwe tube. En wat spulletjes voor het lichaam. Als ik het zo opschrijf allemaal ben ik en heb ik mezelf gruwelijk verwend, maar het zijn zulke lekkere producten, ze ruiken zo lekker!! Hiervoor gebruikte ik dermologica (ook lekker, maar ruikt amper en is vrij duur) en vichy (ook lekker maar geeft niet hetzelfde verwen-gevoel). Ook heb ik Clinique gebruikt maar daar werd mijn huid helemaal rood en trekkerig van. Lastig huidje, droog/vochtarm richting gevoelig op de wangen en ogen en redelijk vet op T-zone. Vooralsnog reageert mijn huid prima op Clarins en voelt het heerlijk zacht aan. Erg blij mee dus!
Jullie ook allemaal de beste wensen en veel plezier met Clarins.

Mo78, je bent voortvarend van start gegaan met Clarins. Ik gebruik net als jij de sinaasappelscrub in de avond vind het een fijne manier om zo 's avonds mijn gezicht goed schoon te maken en hij ruikt ook nog lekker. De wascreme ken ik zelf niet,maar mijn producten zijn meer voor de normale/gemengde huid.

Heb ook afgelopen jaar de gezichtsolie gekocht, maar dan de lotus variant, die ook erg lekker ruikt. Wanneer gebruik jij de olie? Ik voornamelijk in de winter en dan als ik een masker heb gebruikt. Ik heb ook het blauwe anti-soif masker.

Welke producten voor het lichaam heb je nog meer?
ja ernstig he, ik schaam me ook een beetje voor mijn hebberigheid, maar het is heerlijk allemaal. Voor het lichaam heb ik de blauwe lijn en de baume super hydratante of iets. Die laatste is erg lekker! En de handcreme welke ook super is.

De olie gebruik ik tot nu toe elke avond voor de nachtcreme, met deze kou kan mijn huidje dat wel gebruiken.
Jullie ook gelukkig 2010!

Grappig Mo, ik heb haast dezelfde producten als jij! Maar werkt dat wel de olie en dan de nachtcreme eroverheen? Trekt het dan nog wel in? Ik heb de nachtlotion en niet de creme.

Tot op heden is Clarins ook het merk waarbij ik het meest het verwengevoel ervaar. Vooral door de geur maar ook de textuur van de producten. De Pure melt cleansing gel vind ik nog steeds heerlijk om te gebruiken, zo heerlijk zacht op je huid en droogt niet uit. Die gebruik ik dus 's avonds om make-up er af te halen en 's morgens gebruik ik alleen een tonic of soms als mijn huid eens wat vettig is of ik het idee heb dat het niet goed schoon is, nogmaals de Pure melt. Toch raar he, dat veel mensen bij Clinique last krijgen van hun huid terwijl het nog wel hypo-allergeen is...en bij Clarins niet! Je zou denken dat je dan eerder op Clarins moet reageren dan op Clinique maar dat is dus niet zo. Bij mij werkte Clinique ook niet goed.

Lees dat veel mensen de sinaasappelscrub gebruiken 's avonds, daar zitten ook korreltjes in toch? Ik weet dat het met mijn huidtype (droog) niet goed is om te scrubben, dus iedere dag (ook al is het lichter) is mij dan te veel. O en Mo bedoelde met afrubbelen gewoon scrubben zeg maar. Moeilijk uit te leggen in woorden!
De sinaasappelscrub heeft lichte korreltjes en omdat het een milde scrub is, kan hij wel iedere dag gebruikt worden. Maar je moet natuurlijk doen wat het prettigiste is voor jouw huid.

Ik heb ook pas een proefje gekregen van de nieuwe clinique mascara, maar ik kreeg er een allergische reactie van zodat mijn ogen dik en opgezet werden. Heb hem dus meteen weggegooid.

Mo, Hoe bevalt de de super hydratante lotion? Zag bij belissima dat er nog een aanbieding is met een 400ml fles, misschien dat ik deze ook nog bestel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven