Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Rebbel; fijn dat het nu wat beter bevalt om te werken! Jij ook nog 7 kg tot de 60 kg...ik doe met je mee, wil precies hetzelfde, al zit ik al stiekum op 66,7, dus die 300 gram loopt ik al voor

Wel apart trouwens dat we allemaal binnen tijdsbestek van een week of 6 baby's hebben gekregen en nu massaal aan het werk gaan. Wel fijn om te lezen dat iedereen het redelijk voor elkaar krijgt. Ely..leuk solliciteren...heb de vacature nog niet gezien, maar ik ben ook op zoek, dus houd ook alles (in onderwijsland) goed in de gaten.

Rebbel; weet je trouwens zeker dat die 75% klopt? Hier krijg je minder % naarmate je meer opneemt. Dus als je alles opneemt waar je recht op hebt dan krijg je iets van 25%

Nala; balen dat ze dachten dat je misschien nog zwanger was. Terwijl ik je er op foto's altijd goed uit vind zien. Ik denk het ook weleens bij mensen, maar zal het zeker nooit zeggen!

3e kindje; wij worden niet de eerste hier hoor (of jullie moeten massaal een jaar of 4 gaan wachten) misschien dat er hier nog een derde komt, maar misschien ook helemaal niet meer. We zijn het er nog niet over eens, maar weten wel zeker dat we voorlopig van onze 2 kleintjes gaan genieten zonder nieuew zwangerschap. Tenzij er iets mis gaat met het spiraaltje en ik per ongeluk zwanger zou zijn, maar die kans is zeer klein.
Ely - Fijn dat het lekker gaat met Zemmie! Ik ben wel benieuwd naar je foto's. Heb je even een vriendenverzoekje gestuurd op Hyves, zodat ik ze kan bekijken.

Aruba - Afgaan op het oordeel van een arts of andere deskundige die je vertrouwt is prima, zeker als deze Saba kent. Binnen en tussen wetenschappelijke disciplines zijn altijd verschillende stromingen. De conclusies van onderzoek A worden over het algemeen naar verloop van tijd wel weer door onderzoek B weerlegd. Of anders zijn er wel wetenschappers die vragen stellen bij de gebruikte onderzoeksmethoden bij onderzoek A. De WHO (of eigenlijk de VN) is echter geen wetenschappelijke organisatie, maar een intergouvermentele organisatie. En een Intergouvermentele Organisatie maakt beleid. De WHO is heel stellig in haar richtlijnen en dat is goed. Deze richtlijnen bieden namelijk een tegenwicht tegen de lobby van KV-industriëlen (wiens (of wier... Rebbel?? ) eerste belang natuurlijk gewoon winst maken is. Door zo stellig te poneren dat baby's de eerste 6 maanden alleen BV mogen hebben is het bijvoorbeeld gemakkelijker om in verschillende landen kolfrecht te bewerkstelligen. Aangezien er uit wetenschappelijk onderzoek regelmatig conflicterende conclusies komen en kinderen van elkaar verschillen, zijn er echter altijd 1000000 nuances te bedenken bij algemene richtlijnen. Bovendien is de kans groot dat ze naar verloop van tijd worden weerlegd. Ik merk dat de WHO soms gezien wordt als een soort god en de richtlijnen als een bijbel. Persoonlijk vind ik dat je het daarmee uit zijn verband rukt. (leuke prikkelende column hierover vind je op

http://archief.nrc.nl/?mo ... borstvoeding&hit=24&set=1 )

Zeker met kinderen vind ik dat je altijd zelf goed moet kijken en het oordeel van een deskundige - die je vertrouwt - moet vragen als je iets op een andere manier wilt doen dan in algemeen voorlichtingsmateriaal staat.
Bllrch... Ik had naar de September Mums gewild, maar het eergisteren een nieuwe vracht babyspullen in de UK besteld die vandaag bezorgd worden (even niet nagedacht).. Hoopte dat ze zo vroeg zouden komen dat ik in elk geval even Happy New Year kon wensen, maar dat gaat ook al niet meer lukken :( . Ben zo benieuwd hoe al Mima's peers veranderd zijn

Heb voor Mima o.a. een campingbedje besteld, omdat ze uit haar kinderwagen is gegroeid. Zo hoef ik haar niet voor ieder hazeslaapje naar boven te brengen.
Ah fijn, Aruba en Vis, om even de andere kant te lezen. Ik was al op zoek gegaan, maar kan dus nergens de redenen vinden waarom je niet eerder moet beginnen (behalve dan vanwege darmen en allergieën). Borstvoeding.com, Borstvoeding Natuurlijk en noem ze maar op, ik las nergens duidelijk wat nu het probleem is van eerder beginnen, alleen dat het absoluut not done is onder borstvoeders. Maar nu lees ik dus dat WHF niet eens wetenschappelijk is. Nou ja, vind het nog steeds stom dat CB direct na één keer weinig groeien over bijvoeding begint, maar wel goed om te weten dat WHF ook niet heilig is.

Lala, zelfde doel, nu nog even tips hoe we dat gaan bereiken! Sporten gaat hier voorlopig nog niet lukken, want gebruik vrije tijd nu nog om te lessen voor rijbewijs. Heb wel een Ab nogwat voor buikspieren, misschien maar eens onder het stof vandaan toveren...

Hier is het echt 75%, want heb het bij Bekkie nog gehad, twee jaar terug en toen wel volledig opgenomen. Ging toen van 5 dagen werken naar 3 dagen werken en kon toen vanaf half december tot de zomer de twee dagen die ik eerder wel werkte als ouderschapsverlof opnemen.

Ely, had je foto's gezien, echt supermooi. En wat kan jullie jochie een bekken trekken, zeg! Zemmie ziet er ook lekker uit. Mooie bolle toet.

Wat doe je nu eigenlijk voor werk?
Er wordt weer veel geschreven zeg. Ik weet nu al niet meer waarop te reageren.

Ik ben ook wel benieuwd wie weer het eerse zwanger is (en hoe lang het duurt). Maar las in een ander topic wat ik toevallig aanklikte (iets van gaan voor de tweede) dat er mensen na 4 maanden voor de tweede gaan (en ik altijd maar denken bij mensen die binnen 1,5 een tweede hebben dat het niet gepland was. (oh en even voor de goede orde, ik klikte het topic niet aan omdat we al voor een tweede gaan :-) )

Ely leuk dat je weer eens langskomt.

Rebbel, Matti niet zo goed gegroeid. Ik weet niet hoe lang hij is maar klinkt nog niet als een ondervoed kindje. Dus als je nog niks voor bijvoeden voelt lekker wachten en kijken of hij over een maand wel weer goed is gegroeid.

Vis bedankt vooor link, ga hem zo lezen. Ik ben niet zo in de wetenschap van babyvoeding gedoken. Maar wat jij zegt is wel vaak zo dat veel onderzoeken tegengestelde dingen beweren en vaak wetenschappers het ook niet met elkaar eens zijn. En dat al voor babyvoeding niet anders zijn. Maar dat de WHO geen wetenschappelijke organistie is betekent niet dat bij het maken van hun beleid geen wetenschappers betrokken zijn.

Verder heel moe. We hebben een Kdv wat veder weg en kost me wel tijd om Prinsje op te halen. Vooral nu ik met ov moet en niet kan fietsen door weer. Reistijd naar werk is ook wel lang met ov. Vriend heeft hem tot nu toe altijd weggebracht en dat vind ik wel fijn. Dan hoef ik hem niet daar achter te laten. Verder in weekend druk met klussen

Dus ga nu Prinsje even voeden in bed en dan lekker slapen
Het is uiterraard ook geen onzin hoor, wat er in die richtlijnen staat. En natuurlijk zijn er wetenschappers betrokken bij het maken van beleid. Maar over het algemeen zijn beleidsdocumenten een stuk stelliger dan wetenschappelijke artikelen. Uit mijn vorige werk weet ik dat er ook vaak een spanning is tussen wetenschappers en beleidsmakers, doordat politiek of beleidsmatige wensen niet altijd overeenkomen met wetenschappelijke inzichten. Aan de andere kant is het voor beleidsmakers soms moeilijk om te dealen met de nuances in wetenschappelijke artikelen.

Anyway... ik zal jullie verdere verhandelingen over dit (boeiende ) onderwerp besparen.

Rebbel - Ik heb begrepen dat het bezwaar tegen vroeger bijvoeden is dat baby's allergieën kunnen ontwikkelen.

Een goede CB-arts zou op de hoogte moeten zijn van de ontwikkelingen op zijn/haar vakgebied. Als h/zij een advies geeft dat afwijkt van de algemene standaard (zoals de WHO-richtlijn) zou, h/zij eigenlijk moeten toelichten waarom dit is en op welke inzichten (wetenschappelijk of eigen ervaring) h/zij zich baseert. Dan kun je als ouder tenminste een weloverwogen keuze maken.

Hou je het gewicht en lengte van Mattie bij in de WHO-groeicurve op http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ ? Misschien kun je bij een volgend bezoek aan het CB een printje meenemen hiervan.
Rebbel, de Ab Swing ga ik hier ook maar weer eens onder het stof vandaan halen.

Pipi, hoezo zit Prinsje ver weg op kdv? Is er niets dichterbij?

Vanmorgen wezen zwemmen met vriendin en de kids. Ben nu wel moeoeoeoeoe.

Legt je soms echt lam, zo'n warm zwembad.

Essie is zo vrolijk vandaag. Die ligt de hele tijd te kletsen.

En ze wordt opeens zo bewegelijk. Iedere keer die kont of de benen in de lucht.

Hebben weer het omrollen samen geoefend.

Merk wel dat ze op d'r buik liggen steeds leuker gaat vinden.
Nala, dichterbij wel kdv's maar geen plek. Kan per 1 maart plek dichterbij krijgen, maar rond die tijd gaan we ook vehuizen. Dus hoeft niet meer. We hebben in onze nieuwe buurt voorlopig trouwens ook geen plek, dus gaan poberen daar een gastouder te vinden. Al gesprek gehad met gastouderbureau en die waren er wel positief over dat ze iemand kunnenn vinden. Dus afwachten maar.

Vis dat is dus wat ik juist bij ons CB mis, uitleggen waarom ze iets adviseren. Ze hebben hun richtlijnen (wat blijkbaar nog geen eens altijd de WHO richtlijnen zijn), bv wat je doet bij een niet goed groeiend kind, maar kijken niet naar de persoonlijke situatie of wat ouders willen. En leggen niet uit dat het bv ook op een andere manier kan maar waarom ze toch hun manier adviseren. Mijn inziens lepelen ze een advies uit hun boekje op. Geef mij dat boekje met richtlijnen dan maar, dat kan ik zelf wel lezen en toepasssen. Een arts hoort mijn inziens wel eens van richtlijnen af te wijken indien nodig (kijkend naar de persoonlijke siuatie) en uit te leggen waarom die afwijkt.
Ik ben het helemaal met je eens Pipi! Jammer is dat zeg, dat ze zo ingesteld zijn bij het CB. Hier vragen de wijkverpleegkundigen bij het CB altijd eerst hoe ik het zelf van plan ben te doen en komen dan met advies. Verder vragen ze ook vaak naar het niveau van mijn medische kennis (redelijk laag ) Daarnaast heeft de HA hier de taken van de CB-arts in Nederland en die legt me ook alles erg uitvoerig uit (heb me de eerste keer bij haar wat kritisch opgesteld ). Wijkverpleegkundigen vragen mij vaak heel uitvoerig naar BV-dingen, omdat ze denken dat Nederlanders daar heel veel van afweten en ze wellicht nog handige foefjes van kunnen leren die van moeder op dochter zijn doorgegeven . Moet ze dan helaas teleurstellen .

Nala - Lekker zwemmen! Heb ik ook wel weer eens zin in. Heb het nog niet gedaan met Mima. Hoorde dat er hier in de stad een spiksplinter nieuw zwembad bij een hotel is met een extra verwarmd bad voor baby's, reumapatienten etc. Ga je met Essie ook in een extra verwarmd bad?

Het is hier ook koud, maar iets minder dan in in NL. Hier zijn ze er echter nóg veel minder aan gewend dan in NL. De minister van Onderwijs heeft besloten om alle scholen volgende week in elk geval 3 dagen te sluiten voor de veiligheid en gezondheid van de kinderen . Verder wordt het water in mijn stad misschien 's nachts afgesloten binnenkort. Veel mensen laten namelijk hun kranen lopen, om bevriezing van leidingen tegen te gaan (water is gratis hier) en nu dreigt het water op te raken .
Hihi Vis, geweldig verhaal van het water! Ik heb echt hard op moeten lachen! hihi... gekke Ieren

Pipi: ik heb idd ook het gevoel dat het CB vooral standaard advies geven en niet kijken naar de persoonlijke situatie van het gezin en het kind. Daarom neem ik alles met een korrel zout. Ook al vraag ik wel advies, ik bedenk dan zelf wat ik ervan meeneem. Misschien een beetje arrogant, maar voor mij werkt het.

Vond het trouwens ook grappig dat de arts bij de intake zei: 'Oh u werkt in de jeugdhulpverlening, dan hoef ik u niets meer te vertellen.' En toen ook op een hele andere manier het gesprek vorm gaf. Wat ik zelf echt heel stom vond, aangezien ik echt helemaal niets weet van de verzorging van baby's!

Verder heftig Pipi dat je zover moet reizen om Prinsje naar KDV te brengen. Niet fijn! Lukt het wel een beetje met ov?

Nala: afvallen.... mmhhh ik doe ook mee.

Ik moet ook nog 8 kilo voordat ik weer op startgewicht zit en wil dan nog 2 kilo extra afvallen. Dus in totaal ook nog 10 kilo. En ik wil eindelijk weer mijn eigen kleren aan kunnen!!! Heb een grote klerenkast vol met gave spullen en bijna niets past :(

Lekker dat je bent wezen zwemmen trouwens! Heerlijk.

(sorry rest ben ik ff weer vergeten... )

Hihi... misschien een extra rij in de tabel erbij met het gewicht wat nog af moet? Kunnen we samen hard zweten en blij zijn met elke ons die we kwijt zijn

Zo hier de eerste werkweek weer achter de rug. Het is dan wel stage, maar dan nog wel spannend en nieuw en anders en en en...

Ik vind vooral de dagen dat ik MM na stage op moet halen heftig. Ik fiets elke ochtend een 10 min. naar de bushalte en ga vanaf daar met de bus. Op de terugweg fiets ik dan gelijk naar de gastouder, dat ik ca 15 min. Dan kind inladen en naar huis fiets, is ca 5 a 10 min. Dan MM gelijk in de kinderwagen om de honden uit te laten. Als we allemaal weer binnen zijn, eten op zetten en MM een flesje geven.

Tegen de tijd dat iedereen weer opgewarmd en tevreden is, ben ik geloopt . Hoop dat het wat meer went. En gelukkig is het maar 2 dagen in de week.

En nu eerst weer weekend. Morgen weer zwemmen met MM. Heerlijk! Dan naar house-warming van zwangere vriendin en zondag naar de dierentuin. Lekker genieten van leuke dingen dus!

Jullie nog leuke plannen?
Over CB's en hun adviezen. Iemand een idee hoe die aan hun richtlijnen komen? Want ze zijn sowieso niet overal gelijk.

Vis, wat jij schreef over het WHO heb ik ook gelezen inderdaad. Er waren hier toch ook Rapley aanhangers? Inad volgens mij? Want ik las ook weer dat WHO juist weer niet echt enthousiast is over Rapley.

Aapje, werkdagen zijn best heavy he. Ik ben ook blij dat het er weer op zit.

Moest vanochtend een erg belangrijk examen afleggen voor mijn werk en was zo blij dat het me nog lukte en mijn hersens niet verweekt meer waren '

Vis, lekker ijsvrij dus. En van dat water.... Apart!
Vis, ik ben 1 keer wezen babyzwemmen. Dan moet het zwembad extra verwarmd zijn.

Maar het was koud!

Stopten dus ook eerder, zonde van het geld dus.

Zijn nu op de sportschool geweest. Hebben een abonnement. (gebruiken we die ook nog eens )

En het water is goed te doen daar.

Ik had echt een luierdag en nergens zin in.

Morgen mezelf maar weer eens een trap onder mijn kont geven. :-D

Morgenmiddag naar mijn opa zijn verjaardag.

Hele familie komt, wel leuk, iedereen weer eens te zien.
De lotto is weer gespeeld en de uitslag was: 59-54-30. Kabouter is dus 1 centimeter gegroeid en 350 gram aangekomen in ruim 4 weken tijd. Ze waren tevreden over hem, want zijn gewicht is in verhouding met zijn lengte. Maandag naar de kinderarts dus even kijken of ze hem daar ook 59 centimeter meten.

De verpleegkundige was verbaasd dat Kabouter al met 4 flessen toe kan. Verder zei ze dat Kabouter wel groentehapjes mag hebben en fruit. Nu is het nog niet noodzakelijk, maar vanaf 6 maanden moet hij warm eten ter vervanging van een fles melk. Ik vind het dan net zo handig om het nu vast te proberen, zodat hij vast kan wennen en niet opeens met 6 maanden van alles en nog wat moet gaan eten.

Kabouter is op dit moment een beetje ziekjes. Hij heeft een beetje last van diarree, maar wil gelukkig wel gewoon drinken. Hij slaapt nu en ik hoop dat het door veel slapen en rust gewoon overgaat. Ik houd het wel goed in de gaten, want als ze zo klein zijn, drogen ze natuurlijk snel uit.

Mijn teen is trouwens goed genezen. Mijn nagel was ingegroeid en gaan ontsteken. AU!!!! Nu is dus een deel van mijn nagel verwijderd en als het goed is komt het nu ook niet meer terug. Ik ben blij dat ik het heb laten doen, want ik loop nu al gemakkelijker en zonder pijn dan voor de ingreep.
Inderdaad, wat wordt er veel geschreven!

Vis ; Ook wij hebben moeten lachen omd ie gekke Ieren. ieder land z'n problemen en gekke dingen.. Hier is dat de trein, het zout en nog vele andere zaken die af en toe doen verbazen.

Gympy ; Kabouter is lekker gegroeid. Je kunt weer trots zijn op je humpie.

Aapje ; Volgens mij heeft iedere werkende mama/papa die moet halen en brengen het pittig. het is bijna altijd een race tegen de klok.

Moppie is ook niet helemaal ok. Ze had eerst last van spugen en nu van diarree en dit allemaal sinds ze naar het kdv gaat. Het is altijd weer even doorbijten in het begin, omdat ze werkelijk van alles oppikken, maar uit ervaring weet ik dat mijn twee groten nu een erg goede weerstand hebben en niet vaak ziek zijn (even afkloppen)

Ik hoef trouwens maar 1 keer per dag te kolven op het werk. Dat verbaast me echt.

Zijn er ervaringsdeskundigen? Is het verstandiger om twee beurten te doen?

Hebben afgelopen donderdag bij een huis gekeken en wat ik dacht was dus ook zo. we vinden het beiden erg leuk en we gaan kijken of we het op alle fronten rond kunnen krijgen. ik ben benieuwd. Wonen we dadelijk in het zelfde dorp Nala..

De kerstboom is de deur uit en alles is weer strak!!
Echt waar Pauwie. Dat zou wel leuk zijn zeg!

Ben benieuwd welk huis, kan je dat niet op Hyves zetten?
Hier weer een onrustige nacht. Essie wordt echt vaak wakker.

Vanaf een uurtje of 3 echt ieder uur wel. (terwijl ze dan om 11 uur nog een voeding heeft gehad)

Dachten dat ze het koud zou hebben, want ze hupst zichzelf omhoog. Dus kruikje erbij.

Dacht aan pijn in d'r mondje, van de week zetpil 's nachts gegeven, hielp ook niet.

Vannacht zelfs nog een schone luier gegeven, misschien zat dat wel in de weg, maar helaas.

Heeft 1 van jullie tips? Kan het zijn dat ze opeens een nachtvoeding wil? Heeft ze dus nog nooit nodig gehad, dus lijkt me erg stug.

Maar je weet het niet.

Moet sowieso dinsdag naar het CB, maar misschien heeft iemand hier wel de gouden tip om iig de komende 2 nachten door te komen.

Hebben d'r vanmorgen nog wel ff bij ons in bed genomen. Vond ze maar erg raar.
Nala, hier geen tips, maar loop wel tegen hetzelfde probleem aan. Kabouter wordt nu al weer een aantal nachten achter elkaar wakker, terwijl hij hiervoor steeds doorsliep tot een uur of 6 's ochtends. Nu ik er vannacht een paar keer uitgeweest ben en die nachten ervoor ook, zit ik er nu wel een beetje doorheen. Hoop dus echt dat het vannacht beter gaat. Ik zat te denken dat hij mogelijk weer een sprongetje gaat maken en dat hij daar last van heeft, anders zou het mogelijk komen van de diarree die hij de afgelopen dagen gehad heeft. Volgens mij is het nu trouwens over, maar ik juich niet te hard.
Nala, hier hadden we dat een maand geleden, dus qua leeftijd gezien niet gek dat Essie dat nu heeft. Mattie sliep ook met een maand ofzo al heel de nacht aan een stuk en een maand geleden werd ie opeens weer wakker rond 5 uur. Ik denk altijd maar dat je er gewoon geen invloed op hebt, dus je kunt wel van alles proberen, maar het gewoon accepteren is dan makkelijker, kost minder energie. Voor jezelf en ook vaak voor je kindje. Bij borstvoeding vind ik het ook wel simpel, dan krijgt Mattie gewoon nog wat te drinken 's nachts. Dan is het probleem met 20 min opgelost. En het grappige is dat hij er net zo plotseling mee is gestopt als dat het opeens begon. Want in de nacht voordat ik moest werken werd ie opeens niet meer wakker en dat heeft ie nu al heel de week niet meer gedaan. Dus mijn advies: als jij denkt dat een flesje haar kan helpen, zou ik dat gewoon doen. Hoeft niet veel te zijn en ze stopt er vanzelf wel weer mee. Straks krijgt ze overdag weer andere dingen en dan kan het zo weer over zijn.

En je zal zien dat het vast nog wel eens voor zal komen. Ook Bekkie heeft nog steeds wel eens periodes dat ze 's nachts even wat aandacht nodig heeft. Dat heb je nou eenmaal met kinderen, 't zijn net mensen.
Nala, ook hier herkenbaar van afgelopen maand, toen wilde ze ook ineens midden in de nacht weer een extra fles. Wij hebben er toen aan toegegeven en zijn tijden op 6x 160 ml water + 5 scheppen gaan zitten. Heeft ongeveer een klein maandje geduurt en nu is het ineens weer over en wil ze weer gewoon 5 grote flessen. Het kan leeftijd zijn, maar misschien ook een oerinstinkt ivm de kou in nederland momenteel, ik merk aan mezelf dat ik door de kou buiten ook wat meer honger heb dan normaal. Misschien het proberen waard om weer even op 6 flesjes te gaan zitten.
Gheghe wat zijn jullie allemaal verwend met "5 uur wakker" en "1 nachtvoeding" . Die van mij was vannacht weer elke twee uur present voor een BVtje en een keer wilde ze na drie kwartier alweer een slok.

En om 6:15 informeerde Zeun luidkeels of het al ochtend was, dus toen opgestaan en madam besloot vervolgens eens lekker uit te slapen tot 10:30.

Ik ben niet echt bepaald een ochtendmens, dus 's ochtends vroeg vraag ik me altijd af hoe ik Bobbie moet gaan trainen zodat ze eens fatsoenlijk gaat slapen, maar zo tegen de middag vervagen al mijn plannen weer en ga ik weer liefdevol de nachtvoedingen tegemoet.

Geen tips dus voor je Nala. Ben benieuwd wat het CB gaat zeggen, kom je dat hier ook even vertellen? O ja, wel 1 tip: ga zelf vroeg naar bed, dan trek je het beter. Ik ga zo ook meteen na dit berichtje m'n nestje in (en dat is zelfs laat voor mijn doen)
Zo. Even

Afgelopen dagen erg ziek geweest. Griep denken we.

Saba was ook erg huilerig. Dronk minder maar was wel aan het lachen te krijgen.

Hij heeft trouwens dauwworm. Had vriend vroeger ook. En hij krabt zichzelf wel eens. Ziet erg niet charmant uit en vind het ook zielig.

Mmomo, poehee. Ik vind je een topper!
Moppie doet ook nog steeds aan nachtvoeding om ongeveer 4.00 uur en daarna om 7.00 uur. Ik begin er al helemaal aan te wennen. Heb er ook weinig last van. Ze slaapt na de voeding ook direct weer.

Komt vast goed op termijn!

heerlijk genoten van het winterse weer gisteren. Neefje (3) was op visite en man is met de drie groten naar de berg teletubbieberg en de kinderboederij gegaan.

We gaan donderdag nog een huis kijken. Dit huis ligt gunstiger voor een gezin met kinderen.. Dat andere huis stond buiten de bebouwing en moest je dus alles op de fiets of met de auto doen. de kinderen konden daar niet "buiten"spelen (de tuin uit). Het huis van as do staat aan de rand van dorp en op loopafstand van twee brede scholen en de supermarkt. Ik heb een nog beter gevoel bij dit huis..

Wie weet gaat het dit jaar toch nog gebeuren.
Nala ; ik heb de adressen op onze hyves gezet.
Sjees Momo, dan zijn wij echt verwend ja, als ik jouw tijden zo hoor.

Tuurlijk hoor je het morgen van het CB.

Ik probeer trouwens 's avonds vaak op tijd naar bed te gaan, maar merk dat ik steeds meer een avondmens ga worden.

Ben ik nooit geweest en was echt een ochtend mens. Maar gaat een beetje omdraaien.

Aruba, nu wel weer een beetje opgeknapt? En dauwworm, wasda?

Pauwie, zag de adressen ja, heb weer trug gereageerd.

Thx voor de tips. Gister met een aantal vriendinnen ook over voedingen/doorslapen gehad.

Door die gesprekken hebben Vent en ik nu besloten om vanaf vandaag de laatste voeding eraf te halen.

Ze krijgt nu 4 voedingen en de laatste met rijstebloempap. Ben benieuwd hoe ze het daar op gaat doen.

Dochter van vrienden had het dus ook, dat ze opeens 's nachts kwam. Bij haar kwam het door een tandje. Die er 3 maanden over deed om door te komen.

Dus hou er maar rekening mee dat het nog ff kan duren.

Vannacht viel het trouwens mee, dus dat was lekker.

Morgen sowieso naar CB voor prikjes, dus overleg het dan ook met vpk.

Maar Essie werd vanmorgen later als normaal wakker, dus gelijk de kans genomen om de tijden alvast te veranderen.

Hadden gister nieuwjaarsbrunch met alle vrienden. Was errug geslaagd!

Vent en nog 3 vrienden hadden het georganiseerd. (zoals eigenlijk altijd) En het was hier op het bedrijf, dus dat was lekker makkelijk.

Hadden zoveel te vreten dat ik de helft niet op heb denk ik. Maar het was een geslaagde middag/avond.

Vandaag beetje aangerommeld.

Tot nu toe nog geen werk deze week. :S Das een nadeel van invalwerk.

Ga denk deze week maar weer eens oefenen voor mijn nagelstudio. Ga ik dat ook maar weer eens oppakken.

Komen er nog een beetje centjes binnen.
Ben benieuwd hoe ze het op 4 voedingen doet Nala.

Dauwworm is baby eczeem. Gaat vanzelf over (soms pas na 3 jaar) maar jeukt verschrikkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven