Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
Ik heb een servies van de Bijenkorf, wit. Hele grote diepe borden, ovalen grote borden, en driehoekige ontbijtborden. Een paar hele aparte schalen erbij. Ik ben er nog steeds heel blij mee (na 4 jaar). Ik vind het prachtig de tafel wit te dekken met zilveren accenten. En dan staat mijn servies prachtig.

Mijn vriendin heeft een meer klassieke smaak en die spaart het servies van Wedgewood bij de Albert Heijn. Ook heel mooi.
Volg je hart. Dat klopt.
.
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 18-08-2010 15:06
Reden: .
% gewijzigd
Roomkleurig servies van V&D. Volgens mij moet het op Wedgewood lijken. Maar de prijzen zijn een stuk beter afgestemd op een gezin met jonge kinderen . Hiervoor had ik een uitermate depressief servies van IKEA. Raar misschien, maar mooi servies eet lekkerder .

Volgens de site begint het vanaf ¤2,96 (). De schalen waren het duurst, iets van 25 euro. En ik weet nog dat ik dat erg uit de toon vond vallen bij de rest van de (aanmerkelijk lagere) prijzen van het servies.
Teringoude zooi wat ik zoooooo zat ben. Iets van 15 jaar geleden kon je bij de AH met je bonuspunten met korting een servies kopen. Dat heb ik gedaan en ik heb, op één ontbijtbordje na, alles nog. Kwaliteit is het zeker, kapot gaat het niet. Maar ik ben er zo op uitgekeken.

Het wordt tijd voor iets nieuws!

Kleur is tjsa, eh heeeeel lichtgeel/beige?
Queens Garden van Marskramer (lijkt op degene hierboven van V&D, maar dan iets meer creme/geel).

'later' wil ik Wedgewood Edme als ik genoeg geld heb, degene die ik nu heb lijkt daar een beetje op.
Een gebroken wit servies dat vaatwasmachine en magnetron bestendig is. Tijdloos en praktisch. Geen idee welk merk, in elk geval niet zo'n overpriced gebeuren.
Mmmm, ik heb servies van de Kruidvat, ja echt!

Mooi wit servies, met soort zwarte bloemenpatroon (maar niet zo truttig als een bloemetjes gordijn, moeilijk uit te leggen merk ik weer). Gekregen van 2 vriendinnen omdat toen ik bij mn ex weg ging op straat stond met niks...dat servies was daar toen in de aanbieding en hebben ze meteen (x2 want 4 borden en mokken van elk vonden ze wat weinig) voor mij gekocht. Eet er nog elke dag dankbaar van en vind het zelfs mooi.

Maar goed, hier heeft TS niks aan natuurlijk
Perfectionisme is niet perfect...
Nu een mengelmoes van verschillende dingen. Had ook wit Ikea servies, die hele strakke uitgeklede versie van 20 euro, die is ergens met een verhuizing kwijtgeraakt. Geen nieuwe meer gekocht, maar koop soms een paar dingen die ik mooi vind. Als geld geen probleem zou zijn, zou ik gaan voor een servies van Vera wang dat ik ooit ergens in een winkel heb gezien. Zucht.. Zo mooi.
Wit van Ikea, 365.
Eigenlijk heb ik een soortgelijke ervaring als Ratteke. Toen ik student was heb ik een servies gekocht bij de blokker, en het is al tig keer gevallen, maar stuk gaat het niet! En ik ben er ook zooo op uitgekeken...maarja, 't is nog heel hè? En dan ga ik ook geen nieuwe kopen...pfff

Die van mij is trouwens wit gehard glas....
Blau Saks

Mijn servies is ook van ikea (365+, met lichtblauwe rand) maar dat verkopen ze niet meer.

Ik wil ook nog wel een mooi servies. Maar dan eigenlijk alleen voor speciale gelegenheden (doet mijn moeder ook, vind ik gewoon leuk ).

Ik ben al eens aan het zoeken geweest, maar dat is best moeilijk op internet vind ik. Je moet het toch in het echt zien.

Ik lees mee
De échte stokoude Boerenbont, is een erfstuk. En nog helemaal compleet!
Ik zoek ook een nieuw servies. Ik hoef er niet mijn hele leven mee te doen dus wil er ook niet teveel aan kwijt zijn. Ik heb nu een saai sevies van ikea in hele lelijke kleuren. Ik wil wel een beetje een leuk servies, niet wit of créme.

Ik vind Oilily afgezaagd, maar vind dat van Pip wel leuk: met zo'n klein vogeltje op de borden bijvoorbeeld. Maarja, wel te duur. Iemand tips?
Wit servies van Bodum. Maar ben er onderhand ook wel op uitgekeken en zou ook graag iets anders willen. Voor dagelijks gebruik is het meer dan prima, maar zou graag iets willen dat wat sjieker is zeg maar.

Maar niet echt prioriteit, dus komt nog wel eens...ooit...
Ik heb vanalles wat. Borden en een theepot met een schots ruitje, van mijn oma geweest. Witte diepe borden/schaaltjes van Ikea 365+ en nog een ander servies wit, met kleine blauwe bloemetjes op de rand. Het kan allemaal best bij elkaar vind ik.

Misschien een tip voor degenen die een wit servies saai vinden en geen kapitalen te besteden hebben. Er zijn (vaatwasserbestendige) serviesstickers te koop om een saai, wit (Ikea) servies mee op te leuken.
Sinds kort Villeroy&Boch basic servies van porselein, gecombineerd met alles wat ik al had. Echt depressieve dingen heb ik weggegooid toen ik dit kreeg, het is echt vreselijk mooi en combineert goed met bv oosterse schalen die ik al had.
Google op Serviesstickers. Bijv:

Van alles wat. Ik vind het leuk om te mixen. Strak wit van v en b met kleurrijk uit portugal en lichtblauw en zilverkleurig.
Villeroy en Boch, voor 1 euro per onderdeel. Maar die restantenman die alles opkocht bij de fabriek is er mee opgehouden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind wedgwood edme ook mooi, met die streepjes:

Voor chique feestdagen servies vind ik wedgwood vera wang platinum wel mooi:

En deze had mijn moeder altijd:

Rosenthal, Maria weiss (het zijn kleine roosjes op de rand):

Ik vind die ook mooi, alleen jammer dat het een beetje hoekig is, ik had rond mooier gevonden.

(Alleen ik ben als klein peutertje in de kast geklommen, waardoor de plank eruit viel, en er nu van mijn mama's mooie servies nog maar een paar bordjes over zijn )
quote:BosAap schreef op 07 januari 2010 @ 14:07:

Ik heb een servies van de kringloop, bruin glas, a 2 euro.Wow, dat is pas retro! Goed vrouw!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn servies is zeker niet tijdloos: Blond Amsterdam

Ik heb alles van Oilily.

Je moet ervan houden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven