Aangekomen?

07-01-2010 15:23 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei m'n vriend me ineens (gewoon op een normale manier) dat hij dacht dat ik een klein beetje was aangekomen. Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Ik kan heel slecht omgaan met zulke dingen, dan word ik erg onzeker.

Ik kan er niet over klagen dat hij het op de foute manier heeft gezegt, hij heeft het heel rustig verteld.

Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen.

Hij zei dat hij zich soms zorgen maakte daarover, vooral nu omdat hij me veel heeft zien eten tijdens de feestdagen enzo.

Ik zelf vind trouwens helemaal niet dat ik ben aangekomen, ik check mezelf elke dag :p Ik merk het normaal ook altijd meteen aan m'n kleding.

Dus.. Hij maakt zich hier soms zorgen om.

Ik zei hem dat dit mijn kwestie is, dat HIJ zich toch geen zorgen moet maken dat IK aankom??

Ik vind het erg vervelend om te weten dat hij dit zo belangrijk vind. Ik heb hem er proberen van te overtuigen dat het helemaal niet zo erg is, als ik eventueel zou aankomen. Als ik toch nog steeds tevreden ben over mezelf? Ik bedoel, ik zou nooit gaan afvallen alleen omdat hij dat wil!

Ik voelde me vandaag met momenten heel slecht. Gewoon, dat ik me niet meer zo mooi voel. Nu durf ik zelfs niks meer te eten waar hij bij is :s Dat heb ik ook aan hem verteld, vond hij erg om te horen. Maar het is wel de waarheid :s Dit is iets waar ik nog lang mee ga zitten :(

Pff..

Ik heb niet per se raad nodig, ik wou gewoon even mijn hart luchten.

Zeg me aub wat jullie hiervan vinden!
Zolang je geen grotere maten kleding hebt moeten kopen, zal het op z'n hoogst 'n paar kilo zijn dat je bent aangekomen. Big deal. Lijkt me erg vervelend door 'n partner op 'n paar kilo te worden aangesproken. Zou het hem in elk geval niet in dank afnemen.
Inderdaad niet leuk om te horen. En voor een vrouw zeker een reden om er erg onzeker van te worden. Zou ik ook hebben!

Maar zolang jij tevreden bent met jezelf is er toch niks aan de hand?
Goeie nick.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Heeft hij ook gezegd waarover hij zich zorgen maakt?
Ik zou niet meteen hysterisch worden als mijn lief tegen me zou zeggen dat-ie dacht dat ik was aangekomen, maar als-ie zou zeggen dat hij er zich zorgen om zou maken, zou ik dat ook vrij belachelijk vinden inderdaad. Of het moet zo zijn dat je al erg veel overgewicht hebt en dat hij zich zorgen maakt om je gezondheid als je nog meer aan komt, maar iets in je post doet me vermoeden dat dat niet het geval is.
Je tilt er wel erg zwaar aan..

In een (goede) relatie kun je elkaar dat toch op een normale manier zeggen? En met elkaar over praten?

Reageer je ook zo op opmerkingen over je innerlijk?
Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn vriend dat zou zeggen! Vriend van mijn tweelingzus is ook ontzettend met haar lichaam bezig, zou ik echt niet tegen kunnen. Als ze gaan sporten geeft hij haar steeds oefeningen die ze kan doen zodat ze nog strakker word. Heel oppervlakkig en vervelend.
Ieh Angie, wat eng..
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:23:Ik natuurlijk helemaal hysterisch toen ik dat hoorde..

Zo natuurlijk vind ik dat niet!

Ik zou het geen probleem vinden als mijn partner een dergelijke opmerking maakt (tenzij hij het opzettelijk heeft gezegd om je te kwetsen). Als ik daadwerkelijk ben aangekomen, heeft hij gewoon gelijk en dan is het aan mij om er al dan niet iets mee te doen. Als ik niet ben aangekomen, heeft hij het verkeerd gezien en is er al helemaal geen man overboord in mijn opinie...
Lompe actie van die vriend, echt.

Maar probeer het je alsjeblieft niet aan te trekken en maak hem duidelijk dat je dit soort commentaar niet op prijs stelt!
Ik kan me wel voorstellen dat je er onzeker van wordt. Als je zelf vindt dat het niet zo is zou ik me er geen zorgen over maken. Als hij zich er zorgen over maakt...dan vraag ik me wel af waarom dan precies? Mijn moeder heeft mij ook wel eens bezorgd opgebeld omdat ik zo was aangekomen. Maarja dat ging toen wel om 30 kilo. Over een paar kilo zou ik me geen zorgen maken. En tijdens de feestdagen eet iedereen wat meer.
Hysterisch? Vraag ik me af hoe jij reageert op levensbedreigende zaken..

Oké, on-topic: begrijpelijk dat je je vervelend voelt na die opmerking, hoewel hij het -naar je schrijft- rustig heeft gezegd. Misschien juist goed dat hij het gewoon zegt? Zeg jij het wel eens als je vind dat er er niet goed uitziet, bijv. geen leuke kleding aanheeft o.i.d.? Probeer je in ieder geval om je stemming niet afhankelijk te laten zijn om wat je vriend vind. 't Is maar een mening.
quote:cicely schreef op 07 januari 2010 @ 15:30:

[...]

Zo natuurlijk vind ik dat niet!

Ik zou het geen probleem vinden als mijn partner een dergelijke opmerking maakt (tenzij hij het opzettelijk heeft gezegd om je te kwetsen). Als ik daadwerkelijk ben aangekomen, heeft hij gewoon gelijk en dan is het aan mij om er al dan niet iets mee te doen. Als ik niet ben aangekomen, heeft hij het verkeerd gezien en is er al helemaal geen man overboord in mijn opinie...

Ik kan daar gewoon heel slecht mee omgaan, ik ben van mezelf al erg onzeker.

Volgens mij ben ik niet eens aangekomen, ik vraag me af waarom hij dat denkt. Kan ook zijn van wel, maar dan is het in ieder geval echt niet veel.

Het kwetste me heel erg toen hij dat zei, omdat hij tijdens de hele kerstvakantie al dingen zei als: gebruik je die stepper nog die ik je gekocht heb? Ga je ook nog vaak fitnessen? Je snoept wel meer op kamers als in het begin he...

Toen hij dat zei gisteren werd het me ineens duidelijk en dat vond ik heel erg.
Heb je al gekeken op de weegschaal?

Je kunt ook in kilo's niet aangekomen zijn, maar wel dikker tonen als je 'n tijdje net hebt gesport.
Oh ik kan dat bemoeizuchtige gedrag dus niet uitstaan. Dat deed de ex van mijn zus dus continu en dat ging van kwaad tot erger.

Elk snoepje werd opgemerkt..

Hij maakt je nu onnodig onzeker en dat zou ik hem dan heel snel duidelijk maken.
quote:Klontje schreef op 07 januari 2010 @ 15:32:

stemming niet afhankelijk te laten zijn om wat je vriend vind. 't Is maar een mening.

Het is echt niet maar een mening.

Hij vind het echt heeeel erg belangrijk dat ik er goed uitzie.

Dat vind ik supererg, net alsof alles wat ik 'inhoud' zeg maar, niks meer wil zeggen als ik dikker zou worden :s

Zo komt het over op mij.
Overigens zou ik afknappen op kerels die zoveel waarde aan uiterlijkheden hechten. Dan kun je nooit 'ns jezelf zijn en 'ns lekker in de bank hangen met 'n zak chips of bak ijs als je die verwijtende blik dan moet zien.
Met zulke 'steken onder water' van te voren is het inderdaad niet echt leuk en vervelend dat hij je onzeker maakt. Maar zoals ik al zei, probeer het niet helemaal van je vriend mening af te laten hangen hoe je je over jezelf voeld.
Ja, het komt wel over met die opmerkingen alsof hij vindt dat er wel een paar kilo's vanaf kunnen. Is dat terecht? Heb je een weegschaal om het objectief te meten? Of heb je een andere kledingmaat gekregen?
Als jij hysterisch wordt van zo'n opmerking en jezelf elke dag checkt, dan vind je het dus wél een punt als je wat aan zou komen.

En als jij dat zo'n punt vindt, dan vind ik het van je vriend eigelijk alleen maar heel attent en ondersteunend dat hij met je meedenkt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2010 @ 15:35:

Heb je al gekeken op de weegschaal?

Je kunt ook in kilo's niet aangekomen zijn, maar wel dikker tonen als je 'n tijdje net hebt gesport.

Ik fitness wel, maar daar heb ik de afgelopen maand geen tijd voor gehad en de komende 5 weken ook niet omdat ik examens heb binnekort (ja, zo veel moet ik leren).

En ik kijk trouwens nooit op de weegschaal. Kilo's zeggen niks, naar mijn mening. Vooral sinds ik fitness ben ik iets strakker maar niet lichter. Dus daarom sta ik nauwelijks op de weegschaal. Ik kijk vooral in de spiegel!
Dat is pas terecht als ze het zelf ook vindt Letgo. Iets van zeggen oke, maar iemand compleet onzeker maken als ze zelf al heeft duidelijk gemaakt dat ze tevreden is, vind ik niet oke.
Hij heeft je veel zien eten tijdens de feestdagen?!

Iedereen (nou ja, nagenoeg) eet toch meer tijdens de feestdagen? Sorry, maar ik vind dit echt een beetje creepy. Hij vindt je toch hopelijk wel meer leuk om je innerlijk dan om je uiterlijk?

Daarmee zeg ik niet dat hij er niets van mag zeggen als je - stel - 30 kg aankomt. Natuurlijk mag hij zich dan zorgen maken. Maar ik ga er vanuit dat het hier om een paar kilootjes gaat.
quote:SugarX schreef op 07 januari 2010 @ 15:36:

[...]

Het is echt niet maar een mening.

Hij vind het echt heeeel erg belangrijk dat ik er goed uitzie.

Dat vind ik supererg, net alsof alles wat ik 'inhoud' zeg maar, niks meer wil zeggen als ik dikker zou worden :s

Zo komt het over op mij.Dat lijkt nogal een probleem. Heeft hij dat echt zo uitgesproken? Dat lijkt me onacceptabel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven