0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.

Lieve Schorrie, gefeliciteerd met je 3e verjaardag!
Koeka, wat fijn weer wat van jou te lezen!

Wat vliegt de tijd he...

Volgend jaar hebben we alweer schoolgaande kinderen!

Hoop dat het gisteren ook nog een leuke dag was voor Koekie.

Van harte met je mooie manneke.

En hoe is het met het kleine biscuitje?

Hier heel veel problemen met Zen 's nachts

Ben zo ontzettend moe van een klein nachtterroristje.

Maar het ergste is nog dat hij zichzelf nog het meest in de weg zit.

Ik heb volgens mij een halve scoliose opgelopen door al die nachten in een peuterbedje

En Schorrie dus ook van harte met zijn 3e verjaardag

En deze zijn voor kiloknaller; gefeliciteerd, mannetje!

Vandaag nog geen uitgebreide update van mij, want morgen beleeft koekie zijn allerlaatste dag op de creche en ik moet nog de laatste hand leggen aan zijn afscheidscadeautje voor de juffen.

Hier gaan de kinderen al met 3 jaar naar de kleuterschool, dus voor ons is het dit jaar al zo ver, Ely! Aanstaande maandag gaat mijn kleine koekie voorzien van rugzakje met broodtrommeltje en drinkbekertje voor het eerst naar de "grote school" .
Ben trouwens echt helemaal van slag door de ontwikkelingen bij mimsey. Had vannacht pas bijgelezen en heb vervolgens een half uur zitten janken achter mijn pc. Wat verschrikkelijk erg.

Voor Zen! Gefeliciteerd, ventje. Dat het maar een heel mooie dag mag worden!
Gefeliciteerd Zen en nog gefeliciteerd Koekie. Liep wat achter.... Heb gelukkig Schorrie bij Vrolijk net bijtijds weten te feliciteren .

Plaatjes beheers ik nog niet, dus alleen maar saaie tekst.

Slik, naar school Koeka? Ben blij dat wij nog jaartje mogen wachten. Heerlijk ook omdat ik vanmiddag alleen met dochter thuis ben: als Kiloknaller op school was geweest wat hij nu ook vrij.... Maar vandaag dus netjes op de creche. Ik ga m rond 16.00 halen, nu nog even rust in de tent.

Slapen 's nachts gaat hier prima, maar overdag slapen is een rommeltje. Op creche nog steeds wel en bij ons niet tot nauwelijks.

Voor KiloKnaller

En voor Zen

En voor Koekie

Wat lui, 1 posting voor alle 3. Maar zit een beetje in een forumdip ;).

Koeka, Koekie al naar school. Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Schorrie is nog zo klein! Ik maak me al zorgen over als hij 4 is, dan is hij volgens mij nog te klein ;).

Elyane, Schorrie had een tijdje terug dat hij elke nacht bij ons in bed kwam. Ik heb toen op een avond een boekje voorgelezen waarin op de laatste bladzijde allemaal eendjes stonden (boek van Eric Carle) en ik heb gezegd dat die eendjes allemaal zeiden dat Schorrie in zijn eigen bedje moest blijven slapen. Dat een paar keer herhaald en prompt bleef hij die nacht in zijn eigen bed liggen. De volgende avond vroeg Schorrie aan mij wat de eendjes zeiden en zei ik iets anders: Nee, zei hij toen, de eendjes zeggen dat ik in mijn eigen bedje moet blijven.

En sindsdien blijft hij in zijn eigen bed. Misschien kun je het eens proberen. Baat het niet, dan.....
Ik heb de uitnodiging voor het cb binnen. 19 september (als dat een woensdag is) moeten wij. En jullie?

Ik weet zeker dat Schorrie weer te zwaar is. Het ging wat beter, maar nu begint die buik weer te groeien. Nog maar even wat trainen voor de 19e dus ;)
Grappig, ik dacht dat ik ons topic zou moeten opduikelen, staat het al in de juiste rij!

Vandaag geweest:

1.04 meter en 18 kilo en 2 ons. Niemand die dat overstijgt . En mogelijk een lui oog, dus ik moet 22 oktober weer terug voor herhaling ogen test. Verder deed hij niets wat moest, maar was leuk en stout en daardoor ook ok bevonden door de verpleegkundige.

Ga tukken nu, want moe, maar ik ben erg beniuewd naar cb uitslagen van de anderen!
O ja, lengte in bijna bovenste lijn en lengte en gewicht verhouding boven gemiddeld, maar wel op hetzelfde lijntje als voorheen (wat bijzonder was volgens de dame, want doorgaans vallen kindjes die zo;n groeispurt maken af, nou ja, dan kent ze Kiloknaller dus nog niet, hihi).
Laat je het weten Morrie? En Ely en Koeka, hebben jullie al afspraken?
Koekie is bepaald geen kleintje, maar KK wint inderdaad op alle fronten, Lien! :-)

Onze score, vorige week gemeten:

Lengte, 100 cm

Gewicht, nagenoeg 17 kg

Allebei exact op de op één na hoogste curve (percentiel 90), dus lengte en gewicht helemaal in verhouding.

Koekie is inmiddels schoolgaand en dat gaat erg goed. Ik zal héél snel een uitgebreide update plaatsen over de handel en wandel hier in de bakkerij en ook weer eens wat nieuwe fotootjes op MSN plaatsen, maar nu eerst knellende laarzen uitdoen, kolftas uitpakken en melk in de vriezer zetten enzo (ben nog niet zo lang thuis, lange werkdag gehad).
Schoolgaand, ongelofelijk, gek idee hoor. Ben blij dat we nog creche hebben en dat middagdutjes ook nog gewoon doorgang vinden, anders knallende uren zo aan het eind van de dag met KK.

Grappig dat Koekie ook zo lang is, Hollands Welvaren. En ik ben ook net klaar met werk, wat zijn we toch weer gezellig .
Moooorrrrrrieeeee. Hoe was het?
quote:lien schreef op 18 september 2007 @ 20:21:

Laat je het weten Morrie? En Ely en Koeka, hebben jullie al afspraken?Zen is volgens mij een maand of 4 terug al geweest en toen heb ik zijn maten hier neergezet. Eens even kijken of ik het terug kan vinden
Wat gek Ely, hoef jij dan juist weer niet met 3 jaar? Ik heb de vorige keer overgeslagen inderdaad omdat ik dat toen onzin vond, maar 3 jaar dacht ik dat soort standaard was.
Ja, hier ben ik:

Schorrie doet het goed (maar is niet zo'n beer als KK natuurlijk!): 98.5 cm en 16,2 kilo. De lengte lijn ging iets meer omhoog en de gewichtlijn iets meer omlaag. En dat was ook echt wel de bedoeling. Ik weet niet zo goed op welke lijntjes hij nu zit.

Wij moeten ook terug voor de ogentest want meneer had geen zin in een hand voor zijn oog bij de test. Ook had hij geen zin om een streep op een papiertje te zetten. Gelukkig kon hij het nog net opbrengen om de blokjes in de goede vakjes te stoppen. Ik vind ook eigenlijk dat die kinderen veel te jong zijn voor die opdrachten allemaal.
Upperdeup. Om te vieren dat Kiloknaller dag en nacht zindelijk is. Hij is dan wel de laatste, maar in paar dagen ook meteen 's nachts zonder luier/ 's Ochtends rond 6,30 gaat hij eerst naar de wc en kruipt daarna bij ons in bed.

Hij heeft heel stoere cars en spiderman boxershorts. Haha, voordat ik een zo'n had vond ik superman en spiderman maar stom, maar nu smelt ik als ik Kiloknaller in zo'n lieve boxershort zie .
Zo Lien, dat is knap! Schorrie is echt 's nachts nog niet zindelijk hoor! Die pist zijn luier nog stampesvol. 's Ochtends als ik hem uittrek en op de grond gooi slaat die pamper zowat een gat in de vloer .
Maar dan slaapt hij vast wel weer langer dan Kiloknaller, daar is ook wat voor te zeggen hoor .

Hier net Kiloknaller van de creche gevist die in blijde afwachting is van Schorrie en over hem praat alsof hij ;m al jaren kent. Ben benieuwd of hij zo ook nog zo kletst of ineens helemaal stil is.
Koekaaaaaa, alles goed?

Hier al bijna winterdip nu het zo vroeg donker is en ga nu lekker met mooi boek naar bed.

Kiloknaller morgen in zwarte pietenpak Halloween vieren op de creche (terwijl we echt andere verkleedkleren hebben, maar "ikke wille die").
Halloween vieren? Mijn eerste gedachte is dan: het moet niet gekker worden. Dat is toch helemaal geen Nederlands feest? Ik dacht dat ze dat alleen in Amerika vierden. Ben in ieder geval blij dat er hier niets aan gedaan wordt; ik heb een schurfthekel aan verkleden ;).

En ik vind jou een held dat je ons topic even opdiept. Ik had er steeds geen zin in....
Heyhey,

Even een teken van leven van mij. Ik heb even een forumdip, geloof ik.

Hier in de bakkerij ging gaat het nl. tijdelijk wat minder dan gehoopt. De combinatie van zieke kinderen, ernstig onderbroken nachten, werkstress en teruglopende borstvoeding, maakten dat ik 's avonds doorgaans geen puf meer had om nog achter mijn pc te kruipen.

Met biscuitje is het momenteel nog steeds behoorlijk tobben. Sinds ze een flinke verkoudheid, gevolgd door een buikgriep, heeft gehad een paar weken geleden, is haar slaapritme compleet naar de maan en zit ze helemaal niet goed in d'r vel. Overdag slaapt ze niet of hooguit een dik uur en is ze zeurderig en snel ontevreden, en 's nachts wordt ze om de haverklap wakker en brult dan meteen om de borst.

Koekpa en ik draaien momenteel echt wisseldiensten mbt 's nachts opstaan en voor de kinderen zorgen. Ik hoop snel wat uitgeruster te zijn, en hier weer wat vaker te komen. (Ik mis jullie namelijk wel, maar heb momenteel gewoon te weinig fut om regelmatig te forummen...)
Hé Koeka. Wat naar dat het met biscuitje zo rot gaat. Arm meisje. Logisch natuurlijk dat ze niet goed in dr vel zit als ze zo slecht slaapt.

Alhoewel er helemaal geen reden toe is, is het eerste wat ik denk: zou ze geen last van oorontsteking oid hebben? Dan slapen kinderen toch slecht omdat het zeer doet bij het liggen?

Gaat het nu wel weer goed met de borstvoeding, of is het nog steeds tobben? Elyane zit ook al zo te tobben met Zeefje, wat is dat toch met die meiden!

Rust lekker uit meis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven