Dames, het is redeN
maandag 11 januari 2010 om 13:01
Jaja, het is weer even tijd voor een algemene spellingstip!
Ik kom het steeds vaker tegen in topics: "Ik snap die rede niet" e.d. En dan gaat het niet om een onbegrijpelijke toespraak, maar een reden, oorzaak. En dat klopt niet he.
Dus: reden = oorzaak, motivatie, argument
en rede = redevoering, toespraak, verstand (niet voor rede vatbaar zijn)
Succes!
Ik kom het steeds vaker tegen in topics: "Ik snap die rede niet" e.d. En dan gaat het niet om een onbegrijpelijke toespraak, maar een reden, oorzaak. En dat klopt niet he.
Dus: reden = oorzaak, motivatie, argument
en rede = redevoering, toespraak, verstand (niet voor rede vatbaar zijn)
Succes!
maandag 11 januari 2010 om 13:45
quote:Quinty schreef op 11 januari 2010 @ 13:42:
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch? Of je denkt dat het goed is.
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch? Of je denkt dat het goed is.
maandag 11 januari 2010 om 13:48
quote:Quinty schreef op 11 januari 2010 @ 13:42:
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch?
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch?
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
maandag 11 januari 2010 om 13:50
quote:Gebakkie schreef op 11 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)Volgens mij gaat het om minerale make-up.
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)Volgens mij gaat het om minerale make-up.
maandag 11 januari 2010 om 13:50
quote:Gebakkie schreef op 11 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat die helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)Nee, het is een spelfout, ook op de website die jij opgeeft: het is minerale make-up.
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat die helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)Nee, het is een spelfout, ook op de website die jij opgeeft: het is minerale make-up.
maandag 11 januari 2010 om 13:52
maandag 11 januari 2010 om 13:55
quote:Gebakkie schreef op 11 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
I rest my case....
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
I rest my case....
maandag 11 januari 2010 om 14:03
http://beautylikes.web-log.nl/mijn_webl ... index.html
Ik zie nergens minDerale poeder/make-up/foundation staan....
Ik zie nergens minDerale poeder/make-up/foundation staan....
maandag 11 januari 2010 om 14:07
http://beautylikes.web-lo ... 8/02/catrice-beaut-1.html
Het staat er dus echt. Kijk maar goed. Ik had het stukje gekopieerd.
Ik had dus even gezocht op minderale en ik kreeg een heleboel hits dus daarom dacht ik...hmmm minderale is een soort van mineraal maar blijkbaar zijn óók de websites niet te vertrouwen.
Het staat er dus echt. Kijk maar goed. Ik had het stukje gekopieerd.
Ik had dus even gezocht op minderale en ik kreeg een heleboel hits dus daarom dacht ik...hmmm minderale is een soort van mineraal maar blijkbaar zijn óók de websites niet te vertrouwen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
maandag 11 januari 2010 om 14:08
quote:Quinty schreef op 11 januari 2010 @ 13:42:
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch? Als ik voor mezelf spreek is dat dus mijn manco. Fanatiek tikken, op "verstuur bericht" klikken en daarna pas die koei van een fout zien... Oeps!
Vraag mij überhaupt wel eens af om men wel de posting eerst goed doorleest voordat er op 'versturen' wordt gedrukt.
Helemaal als je een nieuw topic post. Zo vaak dat er knollen van fouten in staan, alleen al in de titel. --> Nu b.v. Minderale poeder...
Dat zie je toch? Als ik voor mezelf spreek is dat dus mijn manco. Fanatiek tikken, op "verstuur bericht" klikken en daarna pas die koei van een fout zien... Oeps!
maandag 11 januari 2010 om 14:08
quote:Gebakkie schreef op 11 januari 2010 @ 13:48:
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
Waarom geloven mensen alles wat op internet/in de krant staat? En vergeten prompt dat ze zelf ook nog hersenen hebben om mee te denken?
Als je meer dan 2 regels leest dan zie je dat ze het hebben over minerale make up. Gewoon een typefout dus. Omdat google iets vindt o.b.v. je zoekterm maakt niet dat het bestaat en (zeker) niet dat het waar is.
Wordt er tegenwoordig (zo vraagt oma zich af) op basis- en middelbaar onderwijs geen extra aandacht besteed aan het soort bron waarvan je je informatie haalt?
[...]
Minderale poeder is goed hoor.
Even voor de mensen die niet weten wat minderale make-up is: Het is make-up dat helemaal natuurlijk is en geen parfum en conserveringsmiddelen bevat. Het is dus veel beter voor je huid. (bron Beautylikes)
Waarom geloven mensen alles wat op internet/in de krant staat? En vergeten prompt dat ze zelf ook nog hersenen hebben om mee te denken?
Als je meer dan 2 regels leest dan zie je dat ze het hebben over minerale make up. Gewoon een typefout dus. Omdat google iets vindt o.b.v. je zoekterm maakt niet dat het bestaat en (zeker) niet dat het waar is.
Wordt er tegenwoordig (zo vraagt oma zich af) op basis- en middelbaar onderwijs geen extra aandacht besteed aan het soort bron waarvan je je informatie haalt?
maandag 11 januari 2010 om 14:14
Volgens mij denken veel mensen gewoon niet na over hoe je iets schrijft, waarschijnlijk interesseert het ze niet.
Ik heb al regelmatig op het punt gestaan om een topic als dit te openen, maar dan deed ik het toch maar niet.... Het allerergst vind ik topictitels die je amper kan lezen door de spelfouten. Op nummer 2 het gebruik van "na" in plaats van "naar". "Ik ga na de kapper" of zo, grrrrrrr!!!!
Ik heb al regelmatig op het punt gestaan om een topic als dit te openen, maar dan deed ik het toch maar niet.... Het allerergst vind ik topictitels die je amper kan lezen door de spelfouten. Op nummer 2 het gebruik van "na" in plaats van "naar". "Ik ga na de kapper" of zo, grrrrrrr!!!!